Sedačky

Zadní sedačky vs autosedačka Römer

Příspěvekod jimi00 » úte kvě 10, 2011 14:45,0

Ahoj, před 3 týdny jsem koupil Mondeo 1.8 Tdi combi. Poté co jsem doma zkoušel zapnout do auta dětskou autosedačku zjistil jsem, že zadní sedačky mají jaksi jiný sklon naž pevná záda autosedačky (autosedačka je Römer tahle: http://dokumenty.autosedacky-romer.cz/n ... -CZ-SK.pdf )
Zadní sedačky u auta polohovat asi nejdou a když tam autosedačku přivážu mám za vrškem atosedačky cca 12 cm místa a sedačka nedrží jam má. V ostatních autech bylo vždy uchycení bez problému a autosedačka se po upnutí ani nehnula (zkoušeno škoda felicia, škoda octavia, ww passat)
Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost, nebo nevíte zda jde se zadními sedadly něco dělat.
Díky za odpovědi.
Mondeo, 1.8 TDI 66, combi, r.v. 1999, Abs, servo, centrál, el okna
Uživatelský avatar
jimi00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 09, 2011 12:40,0

Re: Zadní sedačky vs autosedačka Römer

Příspěvekod DR » úte kvě 10, 2011 16:11,0

jimi00: Problém není sklon zadního opěradla, ten je úplně normální, ale umístění horního úchytu bezpečnostního pásu na "C" sloupku - je moc vepředu a proto pás sedačku nepřitáhne k opěradlu. Podívej se na to pořádně a mělo by ti to být jasné.

Možná řešení:
1. dávat sedačku na přední sedadlo. to naprosto bezpečné.
2. dávat sedačku na zadní sedadadlo doprostřed. taky naprosto bezpečné.
3. vložit mezi sedačku a opěradlo nějakou "vycpávku" z vhodně tuhého materiálu, která mezeru vyplní. Napadá mě třeba navrstvit karton z papírových krabic na tloušťku cca 15 cm (takovou tlustou plotnu vysokou jako zadní opěradlo a trochu širší, než ta dětská sedačka). Ale tady už je bezpečnost diskutabilní, těžko říct, jak by se to chovalo v případě nárazu, deska by mohla setrvačnstí zpoza sedačky "vyskočit" a ta by pak byla naprosto volná - velmi by záleželo na provedení a upevnění, takže zrovna tobě bych to vůbec nedoporučoval.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sestys » stř kvě 11, 2011 9:17,0

Tohle už jsem taky musel řešit a nakonec jsem to vyřešil polštářkem, který jsem násilím narval dolu za dětskou sedačku. Nahoře tak sice nějaká mezera zůstala, ale díky polštářku se sedačka ani nehne.
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Re: Zadní sedačky vs autosedačka Römer

Příspěvekod Bake » stř kvě 11, 2011 9:47,0

Nehodlám do tohoto zasahovat, svého dvoumetrového syna už v sedačce nějaký pátek nevozím, jen připojím svůj názor..:

Upínat sedačku na přední sedadlo - Nedoporučené, nebezpečné !!!!!

Opakuji... můj názor...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Zadní sedačky vs autosedačka Römer

Příspěvekod DR » stř kvě 11, 2011 11:10,0

Bake: na předním sedadle nesmí být pouze sedačka namontovaná proti směru jízdy a to jen tehdy, když je tam aktivní airbag spolujezdce. Pokud tam airbag není nebo je deaktivovaný, můžeš na přední sedadlo namontovat dětskou sedačku bez omezení. Jen se obecně doporučuje posunout sedadlo co nejvíc vzad. (viz návod k tomu konkrétnímu autu, nic jako "nedoporučené nebo "nebezpečné" jsem tam nenašel)

Jinak co se týká bezpečnosti, čistě selským rozumem, když srovnám prostor na předním a zadním sedadle a vybavenost obou míst zádržnými prostředky, kdy vzadu je nanejvýš pás a stropní airbag, zatím co vpředu je pás s předpínačem, k tomu přední airbag, boční airbag a případně i stropní airbag, tak nevidím žádný důvod, proč by přední sedalo mělo být méně bezpečné, než to zadní. A zvlášť v případě, kdy dětská sedačka na zadní sedadlo jde upevnit jen za pomoci silné improvizace.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Zadní sedačky vs autosedačka Römer

Příspěvekod jimi00 » stř kvě 11, 2011 12:41,0

Bake píše:Upínat sedačku na přední sedadlo - Nedoporučené, nebezpečné !!!!!


Je pravda že já to mám taky tak nastavené. Člověk má zafixováno že sedadlo spolujezdce je nejrizikovější. Stejně u mondea asi nepůjde vypnout airbag.
Jinak zkoušel jsem to řešit tou vycpávkou mezi záda a sedačku ale musí se to občas odendat a přitáhnout znovu, protože drncáním za jizdy se to uvolňuje. Napadl mě klín z něčeho pevného (molitan ze staré sedačky z auta nebo potystyrenu), ale aby to nevyjíždělo, muselo by se to přidělat na pevno, takže jediný co mě napadlo ušít na to potah a zajistit to třeba nějakými cvoky(patenty). Ještě vyzkouším dát to na to prostřední sedadlo a dám vědět jak to dopadlo.
Mondeo, 1.8 TDI 66, combi, r.v. 1999, Abs, servo, centrál, el okna
Uživatelský avatar
jimi00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 09, 2011 12:40,0

Bezpečnost sedadel

Příspěvekod David V » stř kvě 11, 2011 12:45,0

Nechci se do toho montovat, ale obecný usus ohledně bezpečnosti míst v autě byl vždy následující.
Vpravo vzadu - nejbezpečnější místo
Vlevo vzadu
Místo řidiče
Spolujezdec řidiče - nejnebezpečnější místo, protože pokud má dojít ke kolizi, tak ji řidič intuitivně směřuje mimo sebe.

Nějaký počet airbagů hraje v tomto případě spíše roli podružnou. Například čelní airbagy cestující vzadu v drtivé většině případů nemají, protože se nepředpokládá, že by se přední sedadla pohybovala proti pohybu cestujícího na zadním sedadle, ale vpředu k tomu dojít může. A nemyslím si, že by byl zásadní problém je do opěradla zabudovat, když už se tam natrvalo uhnízdily airbagy boční.
Takže za mě: nechal bych si z molitanu vyříznout klínek, očalounil si ho a vpasoval za sedačku a tu vozil na zadním sedadle.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Bezpečnost sedadel

Příspěvekod DR » stř kvě 11, 2011 13:52,0

Pánové, neexistuje žádná statistika, která by vyhodnocovala zranění při nehodě v souvislosti s tím, na kterém sedadle člověk seděl. Absence airbagů vzadu není proto, že by to tam bylo bezpečnější, ale proto, že tam jen málokdy někdo sedí, narozdíl od sedadla řidiče (ten je tam kupodivu vždycky) a spolujezdce. Tedy jde o výraznou úsporu nákladů jen mírně na úkor bezpečnosti. Funkce airbagu má dva cíle, chrání před nárazem do překážky před sebou (přítrojová deska v přední řadě, resp. opěradlo předního sedadla v řadě zadní) a především (ve spolupráci s opěrkou hlavy) tlumí dopředný pohyb hlavy a horní poloviny těla, kterému se při nárazu nevyhnete - pásy přidrží trup, ale hlava letí vpřed. Význam předpínačů pásů a obecně lepšího tvarování přední sedačky ve vztahu k ochraně na daném místě sedící osoby, to snad nikdo zpochybňovat nebude.

Sedadlo smrti vedle řidiče je IMHO jen nepodložená pověra. Na horších zraněních spolujezdců (proti řidičům) při nehodách má velký podíl ten prostý fakt, že narozdíl od řidiče, který nehodu čeká a je na ni připravený (drží se volantu a svaly má napnuté), tak spolujezdci se nemají čeho držet, často jsou v sedačce různě "vylomení" a protože nesledují provoz, neamjí čas se na nehodu/náraz nějak připravit. No a protože v autě pokud je nějaký spolujezdec, tak vždycky sedí na předním sedadle ...

Státníci jezdí vpravo vzadu proto, že vpředu sedí ochranka a pravé místo je na té straně, na kterou se z auta obvykle vystupuje na chodník. Možná by chtěli sedět i vpředu, jenže to se nehodí, vpředu přece odjakživa sedí slouhové. Jinak ano, pravá strana je lépe chráně při střetu s protijedoucím vozidlem, na druhou stranu je hůře chráněna při střetu se sloupem u silnice. Tak si vyberte ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Bezpečnost sedadel

Příspěvekod David V » stř kvě 11, 2011 15:28,0

Netvrdím, že existuje nějaká statistika, spíše dlouhodobě zažité povědomí o tom, že nejbezpečnější místo je za spolujezdcem a nejnebezpečnější je přímo místo spolujezdce. A z logiky věci se tomu při splnění všech kritérií pro bezpečnou přepravu dá věřit .
A s těmi airbagy a náklady mi to taky přijde přitažený za vlasy. Mám v autě 6 airbagů, které slouží k ochraně celé posádky, takže nikdo náklady nespořil, a proč taky, zákazník si to přece zaplatí. O úspoře nákladů se dá mluvit u nevolitelných redukcí, typu lepicí sada místo rezervy, nárazníky v surovém plastu místo lakovaných u "osekaných" modelů, kde skutečně jinou volbu nemáš.
Na jedné straně se Ti zdá nejvyšší nebezpečí na spolujezdcově místě jako pověra, ale druhým dechem dodáváš, že horší následnky mohou být způsobené nepřipraveností, což by podpořilo rozšířenější názor, že to sedadlo skutečně nejnebezpečnější je.
Za sebe říkám, že dětskou sedačku mám raději vzadu i za cenu nějaké kosmetické úpravy (mě se netýká, obě sedí v autě dobře) než na místě spolujezdce, i když to legislativa umožňuje a konkrétně moje auto je deaktivováním airbagu spolujezdce vybaveno. A argumentem klidně může být i nabraná srna ve výskoku, která by třeba pronikla až do kabiny nebo třeba bažant v rychlosti a blbém úhlu.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Bezpečnost sedadel

Příspěvekod DR » stř kvě 11, 2011 19:49,0

David V: promiň, ale "obecně zažité povědomí" je blbost, kterou řadím do stejné kategorie jako ostatní "obecně zažité" bludy o olejích, motorech a autech vůbec. Držme se faktů - a ta jsou jasná.

Co se týká šetření nákladů, zkus se trochu zamyslet. Hypotetické airbagy na zadních sedadlech ti (jako výrobci auta) jen zvednou výrobní náklady = musíš zvýšit prodejní cenu, nebo snížit zisk. A jakou tím získáš "tržní výhodu"? Žádnou, protože to zákazníci nechtějí (kdyby se airbagy přikupovaly na každé sedadlo zvlášť, tak většina aut dodnes nemá ani airbag spolujezdce). Když místo zadních airbagů investuješ stejné peníze např. do automatické klimatizace, nebo xenonových reflektorů, získáš si při stejných výrobních nákladech podstatně víc zákazníků. A o tom to je.

Nepřipravený spolujezdec je zranitelnější na jakémkoliv sedadle (tedy i na těch zadních), jenže na těch zadních má k dispozici podstatně méně ochranných systémů a k tomu v jednoznačně horší "kvalitě", než na sedadlech předních. A tohle je fakt, žádné "obecné povědomí". Argumenty si můžeš vymyslet na cokoliv, srna i bažant jsou fajn, ale zkus si spočítat, jaká je pravděpodobnost vážné nehody se srnou (o bažantovi ani nemluvím) a jaká je šance na "obyčejnou" nehodu s jiným autem/pevnou překážkou.

Dávejte si sedačku kam chcete, ale argumentovat v technické diskuzi "obecně zažitým povědomím", to je na úrovni věštění z kávové sedliny.



Když už jsme u toho, děti vozím normálně vzadu, protože vpředu sedí manželka. Když jedu sám se dvěma dětmi, tak opět sedí vzadu, aby se nehádaly. Když výjmečně jedu sám s jedním dítětem na delší cestu, nechávám ho sedět vepředu. Ale někdy bych strašně chtěl limuzínu, kde je řidič od zadních sedadel oddělen pevnou zvukotěsnou přepážkou, protože občas je ten zvěřinec vzadu fakt o nervy :twisted:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Mirda » stř kvě 11, 2011 20:48,0

Nedá mi to abych nezareagoval na tu poslední větu.
Vím moc dobře o co jde :lol: :wink:
Ale jinak souhlasim.
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl,prodáno,nikdy více TDI
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Škoda OctaviaII 1,6 MPi,liftback,75Kw,stříbrná diamant
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Bezpečnost

Příspěvekod David V » stř kvě 11, 2011 22:00,0

Jen krátce. Náklady se nešetří na úrovních výbavy, ale spíše na jejím provedení. Dneska má kdekterej tenisák (rozuměj malé auto) auto klimu, ABS, ESP, 6 pytlů právě proto, aby přitáhl zákazníky. To že si u nás lidi koupí holobyt, je dáno malou kupní silou. Ovšem auto bez klimy už dneska prakticky nikdo nechce a s airbagy, potažmo pasivní bezpečností je to stejné. Osobně neznám moc lidí, kteří by upřednostnili auto klimu místo manuálu na úkor bezpečnosti, ale asi se pohybujeme v jiných kruzích. O tom co naznačuji, svědčí i prodej obřích SUV právě z důvodu bezpečnosti. Prostě nesdílím názor, že by lidé upřednostnili xenony před bezpečností, možná tak 20-ti letý mladíček přesvědčený o své nesmrtelnosti, který se chce vytáhnout před soukmenovci.
Na bezpečnost sedadel nemáš stejně tak podložené argumenty, jako nemám já pro svá tvrzení. Takže se nemá cenu o tom dohadovat, protože já stejné názory v těchto ohledech nesdílím. Fakta v rukách stejně nemáš, jsou to dohady. A nemyslím si, že bychom si nemohli tady utvářet názor na základě dohadů, když fakta neexistují.
Empirie je nauka o experimentálních výsledcích a jejich využití, které se nedají spočítat a v technice zaujímá celkem podstatné místo. V autě bych v tomto duchu jmenoval sací nebo výfukovou soustavu, kde se o čistě matematicko-fyzikální modely nelze opřít. Je to něco jako dohady povýšené na vědeckou úroveň, ale to jen na okraj.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Bezpečnost

Příspěvekod Bake » čtv kvě 12, 2011 10:32,0

Tohle jsem teda rozproudit nechtěl....Nevím v tuto chvíli, jaká je legislativa ohledně převozu dětí do 12-ti let na předním sedadle a ani se mi to hledat nechce. Je mi to momentálně fuk, protože desetiletého syna své ženy vozím zásadně vpravo a vzadu a vzhledem k jeho výšce 150cm i bez sedačky. Prostě proto, že jsem dospělej svéprávnej běloch a považuju to za nejbezpečnější !!!
A co se týká dítěte na předním sedadle... Airbag vystřelený proti hrudníku dospělého člověka letí malému dítěti přímo proti obličeji. Proto tam já žádné malé dítě neposadím !!!
Navrhuji pánové nadále na toto téma nepolemizovat. Každý z nás má někoho blízkého a chová se k němu dle svého vlastního nejlepšího přesvědčení a vědomí...Nemá smysl si trhat občanky.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod MIS » čtv kvě 12, 2011 10:58,0

To chce klid. :lol:
Jen pár detailů na doplnění :
- Sedadlo spolujezdce je údajně nebezpečné hlavně z toho důvodu, že TY, jako řidič se podvědomně vyhýbáš překážce tak, aby jsi to nekoupil v první řadě právě TY (pud sebezáchovy). No a buď se Ti to povede a uhneš na jednu stranu, a pak je to v pohodě, nebo to vyhraje strana druhá a koupí to právě spolujezdec. No a nebo taky neuhneš vůbec a máš to spočítaný :( . To je názor, který jsem zaslechl v nějaké televizní diskusi s psychologem, který se tím zabýval. Neříkám, že je to na 100% správně, ale něco na tom je.
- Na sedačku spolujezdce bez deaktivovaného airbagu bych dítě v sedačce neposadil už jen proto, že děti jsou naprosto gumové a i když jsou správně a pevně přikurtované v sedačce, najdou si neskutečné polohy nohou i rukou. Pokud by to takhle koupily vystřeleným pytlem, tak si třeba v pohodě rozmajznou nohou obličej...
- Zadní boční airbagy montuje třeba Mercedes. Tuším, že od E Klasse výše. Jsou tuším v čalounění u dveří.
- Zadní sedadla mají sice ve většině aut méně kvalitní bezpečnostní výbavu, ale na druhou stranu jsou k nejčastější a nejnebezpečnější čelní srážce nejdál a mají před sebou nejdelší deformační zónu.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod jimi00 » čtv kvě 12, 2011 18:56,0

No tak jsem to zkoušel na prostřední sedačku a problém není pouze v pásu, ale i ve sklonu sedačky. Na jednom obrázku je vyfocená sedačka přitažená pásem a je tam vidět díra a sedačka nedrží, když jí přitáhnu víc, zvedá se předek sedáku do vzduchu. Na druhé fotce je odklopená střední područka a do ní vycpané hadry. Područka udělá sklon který bych potřeboval na sedačce já.
To Ford v roce 1999 nevěděl, že bude problém na tyhle sedačky upevnit dětská sedačka?
Jak to řeší ostatní majitelé tohoto typu modnea?
Fotografie jsou tady:
http://jimi00.rajce.idnes.cz/nastenka/#P5120066.jp
Mondeo, 1.8 TDI 66, combi, r.v. 1999, Abs, servo, centrál, el okna
Uživatelský avatar
jimi00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 09, 2011 12:40,0

Příspěvekod Bake » čtv kvě 12, 2011 23:17,0

Promiň...a to nevěděl výrobce sedačky, že Ford má jiný sklon opěradla ??? Odpusť mi ten sarkasmus, ale to se přímo nabízí...Poradit Ti moc neumím, sám jsem to neřešil, ale nebylo by jednodušší poohlédnout se po jiném typu sedačky, než kvůli sedačce vyměňovat auto ??
Já jsem totiž ještě z generace, která vozila dítě v sedačce z golfáče přehozené držátkama přes opěradlo ve Škodě 110R. O pásech se mi tehdy mohlo jen zdát a při prudším zabrždění se opěradlo sklopilo a kluk ležel i s dudlíkem a flaškou na podlaze...:-)
Když ale tak přemýšlím, tak z hlediska mechaniky pohybu těles musí v případě, že je sedačka pevně připoutaná k opěradlu, bohatě stačit předek sedačky podložit třeba ručníkem...Za statického stavu to nebude problém a v případě kolize pás sedačku udrží..
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod jimi00 » pát kvě 13, 2011 8:47,0

Bylo to myšleno spíše tak, že v ostatních autech je to OK, jenom Mondeo je odlišnost - ne že výrobce automobilu musí vyhovovat všem typům sedaček. Přitom sedačka není žádnej nekvalitní šmejd a vybíral jsem jí podle recenzí a názoru majitelů dost dlouho a je německá, stejně jako auto.

No já si taky pamatuju že jsem jezdil(jako dítě) ve škodě 120 vzadu, bez pásů. Jenže v té době nebyl takový provoz, nebylo na silnici tolik "mladejch kluků s čerstvým řidičákem" v silnejch autech, protože nejsilnější byla ruská Volha a tu něměl jen tak někdo.
Mondeo, 1.8 TDI 66, combi, r.v. 1999, Abs, servo, centrál, el okna
Uživatelský avatar
jimi00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 09, 2011 12:40,0

Re: Bezpečnost

Příspěvekod DR » pát kvě 13, 2011 9:23,0

David V: znovu musím konstatovat, že ani prodej SUV (v obecném povědomí známých jako "nástavec na přirození" ;-)) není argument pro to, že lidé preferují bezpečnost. Ano, malá skupina lidí má tolik peněz, aby si mohli koupit SUV z důvodu bezpečnosti, ale když použiju tvé argumenty, tak malých nákupních tašek (fabia a menší) se prodá mnohem víc (stonásobně víc), než velkých SUV - a podle tvé logiky je to tedy jasný důkaz, že lidé na bezpečnost kašlou 8-) Už chápeš, jak je to absurdní?

Mně je úplně jedno, kam si dáte dětskou sedačku, jen jsem nemohl nekomnetovat to "obecné povědomí", které zde bylo stavěno do pozice faktů.

BTW, kdo z vás si místo na "sedadlo smrti" sedá na zadní sedačku? :twisted: No tak vidíte ...



jimi00: obecně se velmi dopročuje sedačku před koupí vyzkoušet v tom autě, do kterého ji budeš montovat. Jak už teď asi chápeš, je to právě proto, aby sis vyzkoušel, že ta konkrétní sedačka dobře pasuje do toho konkrétního auta. Protože ani ty dětské sedačky nejsou stejné a liší se mimo jiné i tvarem a zůsobem ukotvení. Já jsem měl třeba sedačku, kde byl úhel mezi sedákem a opěradlem nastavitelný. Ale já taky sedačky přehazuju mezi třemi naprosto odlišnými auty.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Bezpečnost

Příspěvekod jimi00 » pát kvě 13, 2011 12:49,0

DR píše:jimi00: obecně se velmi dopročuje sedačku před koupí vyzkoušet v tom autě, do kterého ji budeš montovat. Jak už teď asi chápeš, je to právě proto, aby sis vyzkoušel, že ta konkrétní sedačka dobře pasuje do toho konkrétního auta. Protože ani ty dětské sedačky nejsou stejné a liší se mimo jiné i tvarem a zůsobem ukotvení. Já jsem měl třeba sedačku, kde byl úhel mezi sedákem a opěradlem nastavitelný. Ale já taky sedačky přehazuju mezi třemi naprosto odlišnými auty.


Já sedačku kupoval před rokem a půl a to jsem do auta zkoušel, jenže to jsme měli oktávku a feldu - v obou autech nebyl problém. No jenže teď jí potřebuju vozit v tomhle a nenapadlo mě při koupi auta zkoušet jak v něm pasuje dětská sedačka.

Nějak to vyřeším, uchycení na prostředním sedadle se fakt zatím jeví dobře, když se ten područník vycpe hadrama, sedačka drží jako přobitá a hadry nemají kam utéct. No tak za půl roku budu kupovat sedačku 15-36Kg tak už s tím budu počítat.
Mmch kdo máte sedačku v mondeu 15-36 kg na zadních sedačkách a sedí, napište co máte za značku a typ. Představuju si že do ní dám tak cca 3tis.
Díky
Mondeo, 1.8 TDI 66, combi, r.v. 1999, Abs, servo, centrál, el okna
Uživatelský avatar
jimi00
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon kvě 09, 2011 12:40,0

Nikam to nepovede

Příspěvekod David V » pát kvě 13, 2011 13:15,0

Dobře, tohle nemá cenu a odvedli jsme diskusi nesmyslně jinam, a to na rovinu, kde si každý vymyslíme nekonečně argumentů, proč máme pravdu. Ale vraťme se z5 k původnímu problému.

Domnívám se, že je nejbezpečnějším místem ve vozidle místo za spolujezdcem, i když na to neexistuje žádný statistický výzkum a je to stavěno jen na "dohadech" a ani Tvoje intervence mě zatím nedokázaly přesvědčit o opaku, protože svoje tvrzení sám nemáš čím podložit.

A myslím, že sousloví "obecné povědomí" můžeš vyvracet, když máš něco v ruce, ale tady jsi neměl nic. Navíc nedošlo vůbec k tomu, že by obecné povědomí někdo stavěl na úroveň faktu. Tato paralela se vyskytuje jen ve Tvých příspěvcích. Samo o sobě obecné povědomí vůbec neříká, že to tak skutečně je, a proto jsem to použil. Nemhl jsem říci: "Nejbezpečnější je tu u nás vpravo vzadu.", protože jsem pro to neměl podklady. Na základě toho si myslím, že tady celá Tvoje argumentace nemá místo, pakliže nemáš něco hmatatelného co by vyvrátilo můj provotně psaný zatím dlouhodobý obecný usus:
Vpravo vzadu (za spolujezdcem) - nejbezpečnější; pak vlevo vzadu; a co může být hodně diskutabilní, tak jestli je nebezpečnější místo řidiče nebo spolujezdce. Sázím na spolujezdce, protože řidič může situaci ovlivnit, kdežto spolujezdec ne.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Interiér, výbava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník