Pojistky

Re: Pojistky

Příspěvekod skára » čtv zář 20, 2012 16:01,0

Obávám se toho,že tu spálenou asi nepoznám..nikdy jsem ji hold neviděl :shock: Jinak mám hledat vlevo pod volantem nebo pod kapotou?A ten spínač brzdových světel je kde?Jsem fakt vyloženě technickej typ :wink:
mondeo, 2.0 107, hatchback, r.v. 2001, ghia
skára
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: sob zář 06, 2008 11:44,0

Re: Pojistky

Příspěvekod Profesor » čtv zář 20, 2012 22:27,0

skára :arrow: spínač je nad pedálem, no a pojistky http://mondeo.fordclubs.org/ :arrow: elektronika :arrow: pojistky
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Možnosti pojistkovky v motorovém prostoru

Příspěvekod David V » pát říj 19, 2012 14:56,0

Pánové, mám pár dotazů ohledně elektriky v motorovém prostoru, konkrétně pojistkové skříni vedle baterie:
1.) Předpokládám, že napětí po zapnutí zapalování z této pojistkovky někde vytáhnu (čerpadlo, zapalování apod.) Lze použít třeba neobsazená relátka/pojistky (žhavení, automatická převodovka)?
2.) Potřeboval bych napětí, které se objeví až po rozběhu motoru (klima, vyhřívání) za každé teploty; najdu ho tam taky? Co ještě se sepíná až po rozběhu motoru? Nepotřebuji silové, stačí mi do 50 mA.
3.) Najdu nějakou svorku k obrysovkám v motorovém prostoru, aniž bych musel řezat do drátu? A když bych musel řezat do drátu, jakou barvu má +12V k obrysovce v levém světlometu s xenony?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Pojistky

Příspěvekod David V » sob říj 27, 2012 18:49,0

Po dnešní investigaci v garáži a ve schematech si odpovím sám:
1) Našel jsem napětí po zapnutí zapalování v pojistkové skříňce vedle baterie (BJB) avšak na pojistkách, tedy nedostupné pro odběr. Je tam ale v drtivé většině trvalých 12 V přímo z baterie.
Po rozsáhlém pátrání v el. schematech lze najít +12 V po zapnutí zapalování na konektorech C12 + C14 v BJB a také v konektorech C153 (idle ctrl) a C137 (IMRC), které jsou celkem slušně dostupné.
Včera jsem našel napětí po zapnutí klíčku na svorce 2 (green/blue) konektoru C12 (je to ten pravý při pohledu od chladiče) konektor v BJB orientovaný podélně ve směru jízdy a svorka 2 je v řadě blíže blatníku a blíže k prostoru pro posádku. Je to spínané napětí pro ovládání chlazení motoru. Je to silný drát a je napojen na pojistku F67 (7,5A) umístěnou v CJB.
2) To vůbec nevím, kde mám v motoru hledat, možná buzení alternátoru... Napadlo mě použít snímač tlaku oleje - předpokládám, že se tlakem rozepne a obvod se přeruší.
Snímač tlaku oleje je použitelný, ale spíná na kostru, čili je podle toho třeba upravit zapojení.
3) Musím řezat do drátu, protože všechno je pečlivě zabalené, že se k tomu nikdo nedostane.
Jsou pouze 2 konektory po trase. Jeden je v CJB konektor C509 a druhý je až u světla konektor C1146 (pro xenony).
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Pojistky

Příspěvekod divinol » pon lis 19, 2012 8:56,0

ahoj, asi pozde ale zkusim jeste posledni moznost, u Mk II hledám přídavná relé, presne R 26, prý je někde vpravo pod přístrojovou deskou, nejsou ve standardnich skrinkach, tuší někdo kde to je? O víkendu jsem rozebral leccos a bohužel nic.
Ford Mondeo Mk II, liftback, 2,0 16V, r.v. 99 ST body kit.
Uživatelský avatar
divinol
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon lis 19, 2012 8:48,0

Re: Pojistky

Příspěvekod DR » pon lis 19, 2012 9:57,0

divinol: nevím, co máš za auto (nastav si podpis), ale jedna deska s relátky (pro centrál a alarm) je i za odkládací schránkou u spolujezdce. Určitě se to tady řešilo a určitě k tomu jsou i fotky, zkus trochu pohledat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Pojistky

Příspěvekod divinol » pon lis 19, 2012 10:16,0

Psal jsem Mk II, kouknu se, měl jsem to o víkendu venku, nasel jsem za kaslikem jednotku ale asi bude muset ven, hmatem jsem citil jedno rele vzadu ale neni videt.....tady jsem hledal, nejak mi to nic nenabidlo, dle meho zadani nic na dane tema....ale taky je mozne, ze to delam spatne, diky, budu patrat.....
Ford Mondeo Mk II, liftback, 2,0 16V, r.v. 99 ST body kit.
Uživatelský avatar
divinol
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon lis 19, 2012 8:48,0

Re: Pojistky

Příspěvekod DR » stř lis 21, 2012 9:14,0

divinol: číst umím, vím, že jsi psal "MK II". Ale když se tě ptám na podrobnosti, tak to asi má nějaký význam. Kdybys býval napsal rok výroby, motorizaci a výbavu (proto máš mít ten podpis, aby to z tebe každý nemusel furt tahat jak z chlupaté deky), tak bych ti to relé mohl rovnou najít ve schematech (včetně přesného umístění). Ale prohrabávat 50 plánů, když nevím, který je pro tebe ten správný, na to se ti můžu zvysoka ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Pojistka zapalovače

Příspěvekod David V » pát pro 13, 2013 11:01,0

Pánové, při úklidu popelníku mi spadl kousek alobalu od žvýkačky do zapalovače a jak byste řekli, že to dopadlo...
Ano přesmažil jsem pojistku za ohňostroje v popelníku. V TIS jsem našel, že jde o pojistku č. 68 (15A) v CJB (skříňka v kabině pod levým A sloupkem). Zde ovšem někdo radí pro MKIII a zapalovač pojistku č. 27 (též 15A), ovšem v podpisu má uvedené Mondeo MkII, takže může popisovat svůj stav.
Co je správně?
EDIT: Doma po zběžné kontrole v TISu se mají věci takto:
Mk III - pojistka zapalovače č.68 v CJB (od 05/2001 do 2003)
Mk II - pojistka zapalovače č.27 v CJB (rok výroby 1998+1999)

Do CJB jsem nakoukl zběžně v garáži a na první pohled neodhalil žádnou piktogramovou nápovědu (prý je z boku, kouknu lépe) a po zjišnění, že mám starou a velikou pojistku 15A jsem ji zavřel.
Další otázka, jde nějak povytáhnout nebo se výměny odehrávají hluboko v palubní desce?
EDIT: Piktogramy odhaleny na boku výklopné schránky. Zapalovač číslo pojistky 68 dnes kontrolou na autě potvrzeno. Pojistka přepálená, nahrazená novou. Anžto nemám ty šikovný kleštičky a v prostoru pojistek jsem je nikde neobjevil, vyměněno pouze rukou. Rozhodně tam není místa nazbyt a při nasouvání nové ruka dost zavazí, aby bylo vidět, kam to člověk zacvakuje.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Pojistky

Příspěvekod petrn » čtv úno 06, 2014 20:50,0

povězte mi jak se dostanu k pojistkám dole vlevo u řidiče. když odklopím schránku tak je v mezeře vidím , ale jak se k nim dostanu. zkoušel jsem vyvlíknout dvířka ale nic nešlo hladce nebo se to někde odšroubuje? dík


mk III tdci 2003
petrn
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 31, 2014 20:31,0

Re: Pojistky

Příspěvekod ReMisa » pát úno 07, 2014 15:49,0

Schránku jednoduše vysuneš směrem k sobě, překonáš určitý odpor a je venku. Žádný šroub tam není.

David V: já mám ty šikovný kleštičky umístěný ve víčku druhé pojistkové skříňky, co je u baterie ;)
Ford Mondeo Combi 2006 2.0 TDCI 96kW Ghia
dříve : Ford Mondeo Combi '94 1.8TD 65kW CLX
Uživatelský avatar
ReMisa
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:18,0
Bydliště: Brno

Re: Pojistky

Příspěvekod David V » pát úno 07, 2014 23:29,0

2 ReMisa: Já možná taky, ale toho ježka v kleci se mi nechce rozdělávat jen abych zjistil, jestli tam jsou nebo ne.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Pojistky

Příspěvekod maikee » ned čer 15, 2014 10:42,0

NEJDE SKORO NIC.. Mondeo 2.5L v6 rok 1997
...Možná by to chtělo založit nové téma protože tohle je zase fordí perla nějaká!

A teď o co jde a kdo co poradí!
....přjel jsem, chcípl jsem auto u zony obchodáku kde je plno lidí! ...večer jsem otevřel dálkáčem sedl jsem si u spolujezdce a telefonoval jsem... Chtel jsem si pustit rádio potichu a tak jsem otočil klíček do první polhy kdy mi pak jde radio a ono nic, myslel jsem e ještě nejsem v první poloze tak sem otočil víc (což byla druhá poloha) A zase nic! Pak jsem teda vzal za klíček uplně a mrtvo prostě nic nešlo.

Takže: ...bez klíčku NEJDE nebo nejdo parkovačky ani světla co se nechá přepnout při "havárce" - pravá a levá strana zvlášť, parkovačky nejdou a nesvítí ani přístrojovka
...bez klíčku JDE stropní světtlo,světlo na nohy,centrál a dálkáč,výstaržný blikače,houkačka,imob.bliká

....klíček poloha JEDNA nejde nic (nic necvaká, světla nejdou, radio nejde,osvětlení palubovky, parkovačky nejdou)
....klíček poloha DVE nejde stále nic, nic necvaká (rélátka nereagujou,nejde čerpadlo,světla nejdou, osvětlení budíku- palubovka,
....Klíček poloha TRI nic furt nejde a ani starter nejde...

jediný co jde v těchto všech polohách tak je furt to samé jako to když je to bez klíčku - JDE: stropní světtlo,světlo na nohy,centrál a dálkáč,výstaržný blikače,houkačka,imob.bliká

.........pojistky jsou ok relátka jsem ani neměřil páč mi přijde divný aby odešlo jedno relátko a tole to to dělalo...
............byla špatně chycená kostra u motoru k plechu -tak jsem jí dal jinam - změna žádná!
.......nejde proud do spínací skříňky
.....do pojistek proud jde (červený dráty vstup od baterky)ven jde taky jen nevím kde všude by měl jít...
.......baterka je OK,..
jen pro ajímavost: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4977_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 2573_n.jpg

....ono taky když nejde spínací skříňka tak těžko půjde cvakaní relátek asi? já nevím nebo do spínací skříňky prostě nejde proud takže tím pádem , já prostě nevim :evil: :x :?: :( :| rada?

Jen tak na blind jsem zkoušel dát kostru start kabelama pod volant na tu slitinu nebo co to je..většinou tam totiž chytám kostru když něco měřim :-D

A ani mlovky nejdou...

Další věc je že to nedělám u baráku ale na parkovišti kde jsu lidí tři pr*ele :-/ ...

Taky nevím co je třeba taková jakože krabička ze spodu u pojistek v interieru?

...a co jso pojistky u motoru tak třeba není označený co je nebo k čemu e ta černá "pojistka" nevim co toje, je to mezi relátkem (R6 - spouštěč) a pojistkou (14 - pal.čerpadlo) ? A tuším e je tenhle černej bazmek "pojistka" v interieru v pojistkách...ted si nejsem jstej

A včera jsem zamačkával a vymačkával ten ***** u řidiče na levé straně (červený "tlačítko") ...tuším že je to na čerpadlo a bylo to dole než jsem si stím začal hrát ...má to být dole nebo nahoře? - kadopádně at je to nahoře nebo dole auto stále stagnuje...

ani není proud v poloze nula kterej je právě na apnutí světel (pravá a nebo levá strana)

..........na nule tedy když je auto bez klíčku se necá u ovládání světel najít 12v a při otočení klíčkem proud vypne... mám na to udělaný nebo napojený mlhovky přes relátko, pojistku, k časovači pro osvětlení při otevření dveří...takže když odemknu auto dálkáčem tak se rozsvítí mlhovky...

...nápady nebo někdo se s tím už setkal? pomooooc a nejsem zas tak technickej tip ale podle vysvětlení pro blbce a nebo fotkama..si dokážu hrát s kde čím ;) ... :oops:
Mondeo MKII 2.5L V6 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/6698_814790595199991_1296325718771837307_n.jpg
maikee
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 22:03,0

Re: Pojistky

Příspěvekod DR » ned čer 15, 2014 13:54,0

maikee: nejde ti napětí do spínací skříňky, tak proč se tolik divíš, že ti nefunguje nic z toho, co je "za" spínací skříňkou?

Musíš zjistit, proč ti tam to napětí nejde - je to svorka 30, tzn. přímé spojení na + pól akumulátoru. Jdi po kabelu od spínačky k akumulátoru a hledej, kde se to napětí ztrácí. Já bych teda tipoval vadnou spínací skříňku, ale když tvrdíš, že napětí není už na jejím vstupu ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Pojistky

Příspěvekod maikee » ned čer 15, 2014 18:15,0

DR píše:maikee: nejde ti napětí do spínací skříňky, tak co se divíš, že ti nefunguje nic z toho, co je "za" spínací skříňkou?

Musíš zjistit, proč ti tam to napětí nejde - je to svorka 30, tzn. přímé spojení na + pól akumulátoru. Jdi po kabelu od spínačky k akumulátoru a hledej, kde se to napětí ztrácí. Já bych teda tipoval vadnou spínací skříňku, ale když tvrdíš, že napětí není už na jejím vstupu ...


......No ještě takhle do pojistek pod volantem jde proud a z pojistek by měl jít do spínací skříňky ne - a nejde evidentně ..a zároveň by měl jít proud jen "zespod" do těch dvou velkejch pinů nahorů ven do spotřebičů ne? ...protože já když ty dva piny s drátama odpojím tak jde někde proud zespodu a někde jde i "vrchem" s těch patic dvou... http://www.volny.cz/ja.ne/1.jpg ...tím myslím tyhle dvě patice

a taky mě napadl zkrat v mlhovce zda by to nemohl dělat (spečený + a -) ...protože jedna mlhovka byla spečená a já je nepoužíval... jenže sem chtěl aby to svítilo při otevření auta...tak sem to dal do cajku a ted si říkám zda se nezapklo plus a mínus k sobě ...já fakt nevim ale to by pak schodilo jen pojistku si myslím... :cry: fák nevim a už toho mám dost za ty prachy co jsou v tom utepený po někom kdo na to auto sral! vyloženě mrd*l!

.....podruhý dneska jedu k autu... mám ho 16km od sebe... pokuď neodjedu prodávám ;)

...možná! :?

http://auto.bazos.cz/inzerat/36209042/F ... -170hp.php

trocha náhledu z oprav za né málo peněz :evil:
Mondeo MKII 2.5L V6 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/6698_814790595199991_1296325718771837307_n.jpg
maikee
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 22:03,0

Re: Pojistky

Příspěvekod maikee » ned čer 15, 2014 22:48,0

Tak pro zajímavost byla odpálená pojistka č.10 - 20A zámek zapalování ...ehm :wink: ...což je sice pěkný a nepsal jsem to tu jelikož při propípávání a zjišťování kde je 12V a kde ne... jsem tuhle pojistku proklemoval natvrdo aby vkaždej obvod šel... A stále nešlo 12v do spínací skříňky! :? :?:

....a když jsem jel k autu podruhý vzal jsem baterku dal na svorky start. kabelama a zkoušel jsem bez zapojený pojistky č.10 (zámek zapalování) a pak sem to dal zase natvrdo a měřil sem znovu a ejhle 12V se nalezlo ve spínací skříňce! :twisted:

...otočil jsem klíčkem ..a vše šlapalo (čerpadlo, světla, startér)...

...takže auto se dalo "dohromady" a odejel jsem domu po 3 dnech mondeem - konečně! :roll:

...jenže... proč se odpálila hned v první poloze otočení klíčku (asi) ..takže stále nevím co se stalo a nebo zda je furt někde problém...

a přisuzuju to mlhovkám které jak jsem psal tak mám napojený přes relé na časovač osvětlení a na stálej proud v poloze klíčku nula (tedy auto bez zasunutého klíčku - 12v)

....zítra tedy :!: :!: :!: :!: .....sundat plast pod autem a okouknout co je z mlhovkama a ještě si projdu nebo se pokusím si projí elektriku a zjistit co kde případně odešlo :cry:

...ještě napíšu co a jak páč se mi tu líbí a třeba to někomu pomůže :wink:
Mondeo MKII 2.5L V6 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/6698_814790595199991_1296325718771837307_n.jpg
maikee
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 22:03,0

Re: Pojistky

Příspěvekod maikee » úte čer 17, 2014 19:01,0

Závěr? na nic jsem nepřišel a vše šlape... :evil:
Mondeo MKII 2.5L V6 https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/6698_814790595199991_1296325718771837307_n.jpg
maikee
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 09, 2012 22:03,0

Vybíjení baterie přes pojistku F7

Příspěvekod PoJD001 » stř pro 23, 2020 20:33,0

Zdravím. Teď během volna jsem se zase vrátil k Mondeu a reseni, proč se mi vybiji baterka. Našel jsem nejprve rádio z ebay které sosalo pořád asi 300mA I při zamčeném autě. To jsem vyřešil (prostě radio nemá staly přísun napětí ale jen pri otočení klickem). Pořád je ale odběr cca 160mA. Zkoušel jsem postupně odpojovat všechny pojistky v kabině. To se ne projevilo nijak.

Pak jsem šel na pojistky v motoru a zjistil, že při odpojení pojistky F7 spotřeba klesne na očekávaných cca 15mA nebo i min. Podle manuálu I co vidím, tak při vyndane této pojistce nejde vnitřní osvětlení a parkovacky a část středové konzole (radio I hodiny a tlačítka dole ano, ale nejde klima displej a při otočení klíčku se jen rozjede větrák na okna.

Pak jsem tedy dal pojistku zpět a postupně odpojovat co šlo. Ale bez úspěchu. Vnitřní osvětlení i světla komplet středovou konzoli jsem měl venku a vše odpojil, ale odběr tam pořád je. Na skriply kabel mi to ale nepřijde. Protože se to chová tak, když je auto odemceny, dveře zavřený, baterku odpojím a přes multimetr připojím, spotřeba i s pojistkou F7 je ok kolem 20mA. Když to auto zamknu pak, je to pořád na 20mA max. Ale když jej pak odemknu, tak skočí na 160mA a už tam zůstane ikdyz auto zamknu. To mi přijde jak nějaká jednotka co se probudí a nevypne? Někde píšou počkat půl hodiny, opravdu to tak je i u mého Mondea? Když koukám na baterku tak ji pořád napětí padá. Cca 0.2V za 12hodin. To by tak odpovídalo tomu odběru. Ale je možný že už he baterka ko a neudrží tak dlouho napětí.

Zkusím novou baterku. Nechat multimetr půl hodiny připojený je trochu nesikovny pro mě, protože nemám garáž.

Tuší někdo, kde je problém? A co se "probudí" po odemceni auta a už neusne? Nemůže to být to relé setrice baterie či jak se to jmenuje?

Edit: ještě dodám že bude asi třeba vyměnit alternator. Je tam asi pořád původní a už dává max 13.6V. Takže baterka vydrží tak rok max. Altik vyměním. Ale i tak bych měl vidět malou spotřebu a tu nevidím. Ale je možné, že to je fakt jen kombinace všeho. Tj baterka (být má asi max dva roky), už napětí dlouho neudrží, jak se špatně dobijela (pravidelně jsem ji ale dobijela doma, už ale párkrat taky byla mrtvá). Po půl hodině se možná vše opravdu uspi v autě (to tedy ještě zkusím). Altik a baterka tedy obojí nové. Ale rád bych zamezil tomu, že budu zase kupovat po roce novou. Tak jen kdyby někoho něco napadlo, budu rád.

Díky moc!
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: Vybíjení baterie přes pojistku F7

Příspěvekod PoJD001 » stř pro 23, 2020 23:05,0

Tak si odpovím sám :) když jsem to tu sepsal a trochu více hledal na fóru, tak jsem si přeci jenom řekl, že těch 30min zkusím. No a světě div se, fakt to tak je :))

Po 30ti minutách sepne relatko setrice baterie a spotřeba spadne ze 160mA na cca 8mA. Takže vše ok. A vyměním altik a baterku a může se zase vesele dal jezdit. A konečně nebudu muset odpojovat baterku na stání delší než dva dny.
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník