EGR

Příspěvekod dudulusan » úte srp 04, 2009 23:30,0

Taky jsem píst rozhýbal a vičistil,prohlídnul pod lupou,vše dokonale čisté,dá se EGR opravit?
Mondeo, 2,0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2006, trend 6speed
Uživatelský avatar
dudulusan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř črc 29, 2009 15:00,0

Příspěvekod Lukas » stř srp 05, 2009 9:32,0

Jak co, vytvořil jsem jakýsi návod k elektricky ovládanému ventilu, měl by se brzy objevit na techwebu.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 9:42,0

Zdravím a chcem sa opýtať, prečo mi cez dierku v egr ventile prskajú kvapky oleja do jeho okolia. Pozorujem to asi pol roka. Stale to utriem handrou a po týždni je to tam zas.
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod MIS » čtv zář 03, 2009 9:51,0

V EGR ventilu je nějaká dírka? :shock:
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 10:03,0

Vo hornej polovici v tej časti kde sa pripája podtlaková hadička s priemerom asi 3 mm. Nevidno do nej lebo je oproti samotnému telu ventilu.
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod MIS » čtv zář 03, 2009 10:13,0

Aha, tak to ale není dírka v EGR jako takovém, ale v jeho podtlakovém ovládání (tedy jestli to správně chápu). Olej tedy pravděpodobně nepochází z výfuku, ale z vedení podtlakového vzduchu. Nevím, má-li TDCI nějakou sólo vývěvu nebo jestli se podtlak pro tyhle věci bere z podtlakového posilovače brzd. Pokud by to bylo od brzd, nebyl by to olej, ale brzdová kapalina a znamenalo by to, že posilovač někde sákne. Nemizí ti brzdovka?
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 10:20,0

Ani kvapka a je to čierne ako olej. Cez víkend som ho vyčistil s arvou je sivý ako nový a po 60 km prvé kvapky a potečené tak 2 cm zatiaľ len po ventile.
Naposledy upravil fepa dne čtv zář 03, 2009 12:06,0, celkově upraveno 1
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod MIS » čtv zář 03, 2009 10:26,0

Tak to jde jinudy. Ale fakt Ti neporadím, prostě nevím... Ale přece, teď mě napadá, že by mohlo sáknout turbo a ten olej by se dostal přes sání do EGRu a tam by tou Tvojí "dírkou" vytékal. Ale nic jiného mě už fakt nenapadá.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Belous » čtv zář 03, 2009 11:00,0

nevim jak je to na tvem aute, ale na mojem ma egr zespodu diry. je to dobre videt zde na ctvrtem obrazku: http://fordwiki.co.uk/index.php/EGR_Val ... Mk2_Diesel . nepotesim te, ale olej je z prosakujiciho turba a zrejme je spatnej i egr, ze to pousti ven. urcite to neni z te gumove hadicky, tam zadny olej neni.
me to tam tlaci cimdal vic, a steka to na altik a rozvody, takze jediny reseni vidim v destrukci egru podle uvedeneho navodu, jinak bych musel vymenit egr s celou saci prirubou (5,5tkc), potazmo turbo
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 11:13,0

Z turba cez celý sací trakt? Je to teoreticky možné.
Keď som ho mal vonku tak som skúšal tlačiť na piestik palcom, ale ani som s ním nepohol. Neviem aký odpor má klásť, ale musí tam byť riadny podtlak, aby ho otvoril.
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod Belous » čtv zář 03, 2009 11:21,0

ne teoreticky, ale urcite. podivej se do intercooleru kolik tam mas oleje. bude urcite zamastenej a egr (na mojem aute) je hned zatim ic je v podstate jen kousek slozitejsi trubky.
nevim jak ten egr mechanicky funguje, ale mozna prave to, ze se pist nehybe, tlaci smir zkrze ty diry
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 12:01,0

Ked je pridretý a nehybe sa aspoň ho nemusím zaslepiť lebo je tým pádom zaslepený. Pokiaľ som dobre pochopil, tak tá deštrukcia nepomôže, lebo z turba cez sanie bude aj tak presakovať olej. Alebo sa mýlim?
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod Belous » čtv zář 03, 2009 12:29,0

ja to podle clanku chapu tak, ze ze sani jde nejaka dira do egru, kterou po destrukci egru dotycny zaslepil sroubem s kusem gumy a matkou. takze si od toho pak slibuji, ze uz zadny smir nebude ze sani (pres egr) vytekat.

nechapu, proc nejakej debilni konstrukter nahradil puvodni reseni (egr demontovatelny a vymenitelny) za tohle reseni (napevno na saci prirube). ve fordu technik taky kroutil hlavou.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod fepa » čtv zář 03, 2009 14:36,0

Takže tú dierku môžem bez obáv zapchať a hotovo?
Mondeo 2.0 TDCi-96kW, kombi, 2002, ghia
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1994, glx
fepa
**
**
 
Příspěvky: 76
Registrován: čtv kvě 05, 2005 11:01,0
Bydliště: SK

Příspěvekod Belous » čtv zář 03, 2009 23:56,0

Nevim jak je resenej EGR na tvojem aute, ale na mojem je stejne jako v tom navodu a podle navodu lze diru v sani po demontovanym EGRu bez obav zacpat. Ja mam stejne uz EGR deaktivovanej plechem na spojovaci trubce sani-turbo) a kulickou v te privodni gumove hadicce, takze to bude uz jen kosmeticka uprava, hlavne aby mi z toho netekl smir na zasadni soucastky.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod BATMAN » ned zář 06, 2009 19:50,0

2Belous: Jestli se dotoho pustis vem s sebou fotak a udelej navod na TECHWEB....thx
Mondeo II 1.8TD 1997 Kombajn cca 213 000km
Uživatelský avatar
BATMAN
****
****
 
Příspěvky: 295
Registrován: stř zář 06, 2006 18:13,0
Bydliště: Zlín/UH

Příspěvekod Belous » ned zář 06, 2009 22:07,0

Ja jsem strasne linej, chtel jsem to delat o vikendu ale viz nize. Navod je kazdopadne v tom clanku na Fordwiki. Postup je jednoduchej-demontovat sani, pak destruovat EGR, az se dostanes k vnitrni tycce vedouci do sani, tu vyrvat(proto je nutno sani dostat dolu) a nahradit sroub/matkou s nejakym tesnicim prvkem, aby vzniklou dirou neunikal vozduch. Kdo jeste nema, tak zaslepit mezitrubku sani-parohy plechem a gumovou hadicku kulickou.

Jak vsak borec uvadi (a moje predchozi zkusenost je stejna), zrejme se bude muset kvuli dvoum debilnim "sroubum" sundat nejdrive parozi turba (a to je orisek). Ty dva "srouby" sani jsou narozdil od zbyvajicich sesti normalnich sroubu matice na kouscich zavitovych tycek a kvuli temto tyckam asi sani nelze jednoduse odmontovat, vadi parozi turba. Znamena to nejdriv demontovat katalyzator (nejspis odriznout srouby spojujici jej s 2.dilem vyfuku), pak turbo s parozim a pak az lze sundat sani. Z operace na 5 min. diky vtipne fordi konstrukci nastava potreba 2 hodinove operace - zvednout auto a laborovat s flexou. Jak obvyklé.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

auto kouří a škube

Příspěvekod koudak » čtv zář 10, 2009 16:38,0

Zdravím, mám problém. Auto mi při přidání plynu začalo černě kouřit. Při nastartování jde z výfuku kouř šedý. Taky auto občas při plynulé jízdě kolem 1800 ot/min škube (jakoby se nemohlo rozhodnout kolik vstříknout nafty). A aby toho nebylo málo, tak když jedu z kopce bez plynu, tak zhruba při 2500 ot/min auto jakoby přidá plyn (prostě nebrzdí tolik jako při nižších otáčkách). Škubání se projevilo pravděpodobně dříve než jsem si všim kouření. Nemáte někdo zkušenost s podobným problémem?
Na diagnostiku se bohužel dostanu až příští týden.
_________
Omlouvám se za neodborné výrazy, ale nevím jak jinak problém popsat.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod mailos » čtv zář 10, 2009 21:13,0

Ahoj, Tak dneska jsem tento problém vyřešil. Auto mi škubalo 1800 - 2000 při mírném přidání plynu, bylo to nesnesytelný a čadilo že sem musel vykouřit všechny řidiče za mnou. Auto nemělo také výkon.

[b]Vyřešeno v Auto Motol Beny za 2200Kč. Výměna hadice turba.[/b] Prý kvůli špatným tlakům který tam jdou tak MAF posílá blbosti. Prej. Jsoum pouhý uživatel. Jinak těh potrubí a hadic od turba je tam mraky a ceny se pohybujou od 800 po 2200Kč a možná i více.

Od výměny vše OK. Auto jede normálně, neškube a výkon má jak dříve.

Jinak se podívej na hadici který vede z EGR ventilu dolů pod motor. Ten prý často praská.
Mondeo, 2.2 TDCI 114 KW, Combi, r.v. 2004, Ghia
mailos
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned čer 28, 2009 20:17,0

Příspěvekod koudak » pát zář 11, 2009 8:30,0

No já bych to na tu hadici taky odhadoval, už podle zvuku, ale zaboha nemůžu najít díru. Kterou hadici ti měnili? Nemohl bys mi to přiblížit? Pardon, že se to neřeší v sekci TURBO (mailos: můžeme se tam přesunout).
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků