Palivová soustava

Zamrzlá nafta

Příspěvekod Voma » čtv led 28, 2010 0:02,0

Zdravím, nfta v ČR už není co bývala (bio složky a pod.). Z nedávných testů ČOI vyplynulo, že je někde dokonce i špatná nafta. Proslýchá se, že zrovna Sell mezi špičku nepatří. To mi potvrdilo i několik "kamioňáků". Já beru u Benziny. Tím nechci říci, že se na ně 100% spolehnu. To, že je česká nafta "suchá" je známá věc. Po celý rok do nafty přidávám celoroční aditivum a když jsou hlášeny větší mrazy, přidám zimní aditivum (mám do - 40°C). Jsem z Vysočiny. v této době teploty okolo - 20°C nejsou problém. Moje TDCi i v této zimě šlape. Nastartuje hned. Než se trošku zahřeje, tak si klape, ale pak je vše OK. Měl jsem Mondeo 1,8 TD. Stejný postup s naftou a také bez problémů. Sice trošku horší studené starty, ale chytlo vždy. Před 3-mi lety jsem odtahoval zamrzlého naftového Golfa. Teplota v noci - 29°C. Já měl aditivum, on ne. Cena aditiva je cca 250 Kč za litr. Ošetříte tím cca 1000 l nafty za zhruba 30 000,- Kč. Takže zanedbatelná částka oproti ceně nafty. Mimochodem, dobrá věc je na podzim odkalit palivový filtr (vypustit z něj vodu).

Teď bych měl trošku hloupý dotaz. Mají všicni naftoví Fordi předehřev nafty? Myslím TD, TDD, TDCi, 1.8, 2.0, 2.2 .
Děkuji
Mondeo, 2.0 TDCi, 96kW, kombi , 2003, ghia
Uživatelský avatar
Voma
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv úno 21, 2008 22:02,0

Příspěvekod 682 » čtv led 28, 2010 0:08,0

Já ho u mondea mám, jestli ale ještě funguje kdo ví :roll:
Připojím se k dotazu a rozšířím o otázku zda tento ohřev má i tmůj transit?
Ford Mondeo kombi 2.5 V6 Duratec 125kw, 2001
Ford Transit 2.0 TDCi 92kw, T300/125, 2002
Uživatelský avatar
682
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv úno 02, 2006 22:21,0
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Zamrzlá nafta

Příspěvekod mroger » úte úno 02, 2010 23:50,0

[quote="Voma"]Zdarec hele moje TD ho má prý mít ale dělalo to neplechy tak to lidi vyndavaj, no a já ho také nemám, né proto že bych ho vyndal ale předchozí majitel ho tam asi nechtěl.
Mondeo, 1.8 TD 66 kW, Combi, r.v. 1998, el. zrcátka, el. okna, klima, výhřev zadního skla, prostě klasika

Klubové číslo: 1636
Uživatelský avatar
mroger
***
***
 
Příspěvky: 109
Registrován: pát úno 06, 2009 22:44,0
Bydliště: Teplice

Zdechá mi mondeo

Příspěvekod medamedas » pát úno 12, 2010 21:01,0

Tak kolegové nové poznatky.
Třeba snad teď už mi někdo něco poradíte.
Nová věc co vím, tak když mi zdechne, tak stačí když je zdechlej motor, parkrát otočit klíčkem v zapalování a tím říct benzínové pumpě aby nacepovala palivo. A pak nastartuju normal a jedu dál... Tím se to opravdu už silně rýsuje, ale moc nevím ještě.
Ale při dnešní cestě z práce mi to začlo cukat. nezdechalo to, jelo to furt, ale cukalo, ne moc, ale cukalo, zvlášť když jsme přidával. Tak nevím co to mělo znamenat, když v nádrži bylo dokonce víc jak čtvrtina a blblo to jen tehdy, když tam byla míň jak čtvrtina nádrže. Že by to už úplně začlo dodělávat.
Jo a proměřili mi tlak čerpadla a že normal by tam měli bejt tak 3 atmosféry a já mám asi 5. Což je teoreticky přesně naopak, než by odpovídalo dané chybě. Ale nutno říct že změřeno tehdy, když to fungovalo normálně.
Tak neporadíte něco? Jako vyměnit palivový čerpadlo asi za 7tis a pak zjistit že to tím není, to se mi nechce.
Mechanik se díval na to čerpadloa zdálo se mu vše v pořádku, sítko zanešený nebylo ale jak řikal, kdo ví co je uvnitř. Napadla nás varianta že špatně ukazuje palivoměr, ale to asi ne, ten s ezdá že funguje normálně. Ještě mě napadlo, že je bordel v nádrži a že to dycky něco přisaje a jak se zastaví a zdechne motor tak to odpadne a pak to teda zas jede po natažení benzinu pumpou. Ale mehani kříkal že v nádrži žádnej bordel neviděl když měl vydělaný to čerpadlo. Prý by to bylo vidět ikdyž tam byl benzin, a to teda právě si nejsem jistej jestli je to tak když tam byla skoro polovina nádrže benzinu.
Dík za každou reakci na můj problém.
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Příspěvekod Ebo » pát úno 12, 2010 21:08,0

to > medamedas> no .."Při protůrování šel bílý dým z výfuku" .. a neteče ti někudy voda do motoru ? .. neztrácí se ti chladící kapalina ? .. pokud ne.. díval jsi se na svíčky ( barva - jestli pálí, nepálí, stav) ? .. další možnost je regulátor tlaku paliva.. je toho docela dost, co by se mělo zkontrolovat .. bordel v nádrži by měl zachytit palivový filtr.. jediné co by mohlo být, tak je vysrážená voda a nebo extrémní bordel co by ucpal čerpadlo.. další možnost je ta, že se ti čerpadlo občas zasekává.. to už se tu taky tuším probíralo (nebo jsem to někde zahlédl?) ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod medamedas » pát úno 12, 2010 22:02,0

dík za tipy, ale už sem to tu řešil dřív, tak nevím jestli si četl. Voda tam asi v nádrži nebude, páč sem tam nalil velfobin nebo jak se to jmenovalo na smíchání vody a benzinu.
A pokud vím tak se mi kapaliny neztrácí a pochybuju že je to jima, když myslím že to má souvislost s hladinou benzinu, protože to vždy dělalo když tam byla čtvrtina nádrže a míň. Stačilo z kanistru dolít benzin ahned v poho. Takže kdyby nějaká kapalina tak by to dělalalo furt ne a ne jen když je tam míň benzinu.
Svíčky byly měnění ani ne před 4 rokama a ty by měi vydržet aspoň 100tis km a auto má celkem najeto 167tis km vůbec od výroby, takže od té doby má najeto tak max 67tis km a to opravdu max.
Regulátor tlaku paliva? Co to je a kde to je? O tom mi nikdo ještě nic neříkal :)
No a jak se to pozná že se občas zasekne čerpadlo? Dá se nějak opravit nebo přezkoušet jinak ještě?
Ale jak řikám, dělá to když je v nádrži míň jak čtvrtina benzinu, takže musí bejt problém někde tady. Takže bych nehledal ve svíčkách atd. Regulátor tlaku sice nevím co je, ale ten by zlobil třeba furt ne a ne jen když je tam míň benzinu, on přece netuší kolik je v nádrži, takže na tom je nezávislej ne..
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Příspěvekod Ebo » pát úno 12, 2010 23:38,0

to > medamedas .. "protože to vždy dělalo když tam byla čtvrtina nádrže a míň. Stačilo z kanistru dolít benzin ahned v poho" ... no tak to bych se asi zkusil soustředit na to benzínové čerpadlo .. jestli se nezasekává při nízké hladině ..to by možná odpovídalo i tomu, že když zdechneš auto a pak otočíš klíčkem a počkáš až "natlakuje", tak to pak jde nastartovat a jede v poho.. V servise ti řekli na to co ?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod medamedas » sob úno 13, 2010 9:24,0

V original fordu sem nebyl, milionář nejsu, ale jeden člověk odsud řekl čerpadlo benzinové. Muj tip od začátku těchto problémů je taky čerpadlo. A jak řikám měřili sme tlak co dává a je ještě větší než by měl být, ale teda v tu chvíli když to zrovna jde normal. Ono totiž stačí když je tam míň jak čtvrtina ale ještě se musí ujet nějaký kilmetry aby to začalo blbnout. Někdy 15km, někdy až 25km. A naposled když tam bylo opravdu málo tak to bylo tak 10 a na rezervu dokonce tak 5km. Ale pořád tu stoprocentní jistotu že je to čerpadlo nemáme, bohužel, a výměna není jen tak levná záležitost moc no. Tak se snažím sbírat poznatky jak to vyzkoušet a ověřit že je to opravdu čerpadlem než šáhnu do peněženky pro 8tis.
Mondeo, 2.5 125, hatchback, r.v. 2001, Ghia
medamedas
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon pro 07, 2009 22:14,0

Re: Zamrzlá nafta

Příspěvekod Shakur » pon dub 26, 2010 11:45,0

Ahoj vsem,
sice trochu pozde, ale i tak sem hodim svoje poznatky se "zamrzlou" naftou tuto zimu (odpovidal jsem ted na PM, tak to hodim i sem):

Problem se objevil jen jeden den pred vanoci...to bylo nejakych -15...chovani auta je popsano v mem predchozim prispevku z prosince 2009.
Dalsi den teplota vylezla k nule, auto jsem nastartoval a projel a zadny problem. Volal jsem do Ford servisu kam jezdim a technik mi rekl, ze uz mu volalo ten den asi 100 lidi...stejne nebo podobne chovani motoru. Pry jak v nafte zkrystalizuje parafin zasere to filtr a kdyz se prida vic plyn, netece dost nafty a jednotka to chcipne. Kontrolka motoru mi svitila jeste druhy den rano, kdyz uz auto jelo OK, odpoledne zhasla. Pro jistotu jsem zajel na diagnostiku do Forda a zadna chyba se nenasla.
Problem byl proste v blbe nafte a to jsem vzal Shell!!! Shodou okolnosti jsem byl za mesic na horach v Rakousku s par lidma a jeden z nich dela pro Ceskou Rafinerskou (od nich bere Shell, Agip a myslim Benzina). Rikal, ze pry byla nejaka blba varka nafty...soudruzi asi spatne namichali aditiva...a meli desitky stiznosti na zatuhnuti (od cerpacek, kde si asi stezovali lidi), prestoze bylo jen -15 a nafta by mela byt do -20. Takze normy jsou pekna vec, ale obcas se to taky nepovede:(
Kdyz jsme se vratili z Alp, mel jsme v nadrzi rakouskou naftu od OMV (zadna specialni, jen obyc nafta), zadna dalsi aditiva a druhy den tu bylo -20! (to bylo nekdy koncem ledna, koukal jsem ze par lidem se problem objevil zase) a zadny problem...motor slapal normalne. Takze co rict?...clovek asi muze tankovat kde chce, ale nikde neni nic zaruceno. Behem ledna a unora jsem pak bral radsi Vervu od Benziny (hlasaji filtrovatelnost do -30...ver a vira tva te uzdravi:))
Jeste poznamka nakonec...jak bylo tech -20 v lednu, tak si rikam, ze radsi pridam zimni aditivum...bohuzel jsem se nepripravil predem a u cerpacky meli jen Sheron. Lezelo mi pres noc v kufru a kdyz jsem ho chtel rano behem tankovani nalit do nadrze, z plechovky nic neteklo. Zatrepal jsme plechovkou a vypadl takovy polozmrzly rosol:)) Nevedel jsem presne co si o tom mam myslet, tak jsem Sherona radsi hodil do kose a vzal prave Vervu;)
Tak vsem TDCi majitelum hodne stesti do pristi zimy! Jedine co nam jinak muze pomoct je koupit si benzinak;)
Mondeo 2,2TDCi 114kW, 2005, Ghia STpacket, Navi
Shakur
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned čer 29, 2008 0:33,0
Bydliště: Hostivice (Praha)

Sundání palivového čerpadla

Příspěvekod hanskans » stř kvě 12, 2010 11:53,0

Zdravím všechny,chci sundat vysokotlaké palivové čerpadlo u motoru 2.0tdci 96Kw,ale nevim přesně jak na to.To budu muset shodit celej ten kryt řetězu abych se dostal ke šroubům,nebo to de i jinak?
nemáte s tím někdo zkušenosti?
Děkuji
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, ghia
Uživatelský avatar
hanskans
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 05, 2008 23:46,0
Bydliště: Královehradecký kraj

Re: Sundání palivového čerpadla

Příspěvekod DR » stř kvě 12, 2010 14:17,0

hanskans: neber si to prosím nějak špatně, ale člověk, který se musí ptát "jak mám sundat vysokotlaké čerpadlo", by vůbec neměl vrtat do vysokotlaké části CR systému. Protože s velkou pravděpodobností při tom nadělá víc škody, než užitku a následná oprava bude zbytečně drahá. To není nic pro Kutila Tima.

Jinak tohle nepatří sem, ale do tématu o TDCi.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9318
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re Re: Sundání palivového čerpadla

Příspěvekod hanskans » stř kvě 12, 2010 15:40,0

No já taky nechci nic opravovat,potřebuju ho dostat jen ven a prodat. :roll:
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, ghia
Uživatelský avatar
hanskans
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte srp 05, 2008 23:46,0
Bydliště: Královehradecký kraj

Re: vadné čerpadlo?

Příspěvekod Jurin » pon lis 08, 2010 18:46,0

Chtěl jsem se zeptat všech co jim kdy odešlo palivové čerpadlo (benzín),co jim to před tím dělalo.Zatím jsem se dočetl že to prostě vynechává-nezabzučí to po otočení klíčkem,podaří se to třeba až na třetí pokus.Já s tím problém nemám,auto funguje normálně-jen jsem si všiml,že když stojím vzadu venku u nastartovaného auta,je slyšet tichý pískot-tedy asi palivové čerpadlo.Je to podobné jako když ti u ucha zabzučí komár (':D'),ale tišší.Vím že to trochu pískat-bzučet musí,jen si nejsem jistý jestli to má být normálně zaslechnutelné.Jestli to třeba nenasvedčuje že to palivové čerpadlo odchází.Nerad bych zůstal stát třeba někdy na dovolené u moře s nepojízdným autem.Děkuji všem za případné názory.
Mondeo, 1.8,81KW, liftback, r.v. 2002, ambiente
Uživatelský avatar
Jurin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned lis 01, 2009 20:25,0
Bydliště: Uničov

nádrž

Příspěvekod Mirda » ned led 16, 2011 11:43,0

Chtěl jsem se kolegové zeptat zda-li je nádrž u TD stejná jak u benz.Jde mi spíše o výstup hadiček z nádrže.Mám takový dojem že mám zacpané sítko(jestli tam nějaké je).Na tech webu je foto ale není mi jasné jak víko demontovat :cry: .Jestli to někdo dělal tak please poraďte.Díky všem.
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod Belous » čtv led 20, 2011 21:36,0

mirda: neni. td ma jen plovak, benzin pumpu. presne nevim jak je to chyceno na benzinu, ale asi stejne. td: je tam takovy bajonetovy uzaver (100% zarezly) ve tvaru krouzku (musis ho vytukat po smeru hod rucicek(asi)). tlaci na vicko/drzak plovaku. pod vickem uz je jen gumove tesneni. pokud do toho polezes, tak velkou opatrnost a hlavne odsavet vysavacem rez , jinak to mas hned v nadrzi a starosti navic.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

re:

Příspěvekod Mirda » čtv led 20, 2011 22:03,0

Tak jsem sundal tu gum. záslepku a ihned jsem zavrhl demontáž.Počítám že už bych to zpět nedal protože by nebylo na co.Je to total zarezlý :roll: .Jinak dík.
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod Belous » čtv led 20, 2011 22:11,0

nebo, ono to jen tak vypada, chce to par ranek. jen si neposkod ty kolme packy za ty to pak drzi. asi pak budes muset koupitten krouzek novy a radsi i tesneni. stoji to tak 50
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod adass » sob led 22, 2011 16:06,0

Chtel sem se zeptat zda je v hrdle nadrze u MKI benzin nejake sitko nebo neco podobneho. Mam totiz problem s nalitim benzinu z kanistru do nadrze vzdycky to slo ale ted kdyz tam naliju 2 litry pomalinku z kanistru prez takovej ten sroubovaci chobot tak treti zacne vytikat ven vrchem jako by byla nadrz plna ale to rozhodne neni jelikoz mi to bratr bohuzel dojel do sucha. A nebo by to taky mohlo byt tim ze auto stoji trochu ze sikma je jakoby nahle na stranu nadrze. Mam ho odtlacit na rovinu? Stalo se to tu uz nekomu ?
prosím poraďte nemohlo by to být třeba šprajclým plovákem? Už nevim co stim mam delat jestli odtahnout na lane k benzince ale mam takové tušení že mi to asi moc nepomůže.
mondeo, 1,6, combi, r.v. 1994, clx
adass
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon zář 13, 2010 17:51,0

palivové podávací čerpadlo

Příspěvekod ZELI » pon kvě 02, 2011 0:45,0

Ahoj,
dovolim si napsat svou zkusenost s podavacim cerpadlem v palivove nadrzi u benzinoveho mondea MK3.

Co to delalo:
Stejne jako Medamedas a mozna i dalsi z vas jsem zaznamenal problemy, kdyz bylo v nadrzi okolo ctvrtiny (plus minus) benzinu. Za tohoto stavu pri jizde po dalnici nebo ostrejsi jizde po okreskach dochazelo k tomu, ze motor ztratil tah takovym zpusobem, jako kdyby chcipnul, coz nekdy i opravdu udelal. Nekdy to jen cuklo, nekdy kratkodoby vypadek motoru, nekdy delsi vypadek nasledovany zhasnutim motoru. Nekdy prepnuti do nouzaku (motor toci max. 3tis otacek).
Neprijemne to je v noci, kdyz i zhasne motor a zhasnou vam svetla. To je pak na dalnici nebo i na okresce lahudka, zvlast kdyz nechce znova naskocit.
Zivotu nebezpecne je to pri predjizdeni, kdy pri prudke akceleraci (potreba zvysene dodavky paliva) se vam to zakucka nebo chcipne, to pak muze byt skutecne o zivot, takze je nanejvys dobre situaci nepodcenovat.
Pri velmi velmi usporne jizde po okreskach se mi podarilo provozovat motor i pri rozsvicenem hladovem oku, jizda po dalnici naopak znamenala riziko vynechani i pri ctvrtine nebo i vyssi hladine paliva v nadrzi. Jednou se mi to stalo kdyz tam byla skoro polovina nadrze, ale to jsem jel opravdu rychle a delsi dobu, takze zvysena spotreba paliva se nestihla pokryt skrze pricpana sitka u podavaciho cerpadla. Staci na chvili vyrazne zvolnit nebo zastavit, aby do cerpadla natekl benzin a da se zase jet.

Pokusy o odstraneni zavady:
Vymena palivoveho filtru...nepomohla vubec.
Zkoumani podtlaku v nadrzi...pri povolovani uzaveru na tankovani je obcas slyset i silne syceni, ale nakonec jsem dospel k tomu, ze to nema vliv. Navic vetsinou je v nadrzi spis pretlak nez podtlak, to se zjisti pricichnutim k uzaveru, zda jsou pary nasavany dovnitr nebo naopak vypousteny.
Cisteni palivoveho cerpadla...znamena to sundani nadrze (chce to 2 lidi a poradne zvednout auto...aspon 30cm zadni kola) a vyjmuti cerpadla ven. Vyndat se mi ho ovsem nepovedlo uplne, chce to totiz velmi hrubou silu, coz sem nevedel, takze jsem mel venku pouze "streva" toho plastoveho pouzdra/kose, cili krome jineho i vlastni cerpadylko, ktere je kovove uvnitr plastoveho kose. Cerpadylko ma u sebe jeste sitko, ktere bylo notne zasvinene a i na dne kose byly znatelne necistoty jako kovove piliny a jemny pisek. Ne moc, jen takovy lehci obcasny nanos. Nadrz byla oproti tomu skoro cista, aby ne kdyz vsechen bordel driv nebo pozdeji vyluxuje prave cerpadlo. Sitko u cerpadylka uvnitr kose ovsem neni jedine, jeste je sitko zespoda na plastovem kosi, ke kteremu se lze dostat pouze po uplnem vyjmuti kose, ktery festovne drzi v nadrzi na bajonet.

Odstraneni zavady:
Vycisteni sitka u cerpadylka uvnitr kose nepomohlo a znova se mi to rozebirat nechtelo. Koupil jsem tedy komplet cerpadlo nove (Bosch v Autokelly asi za polovicni cenu nez nabizi u Forda) a nechal vymenit v servisu.
Pri testovaci jizde po dalnici absolutne bez problemu a to i pri ukazateli dojezdu pouhych par kilometru. Dokonce auto normalne ujelo dalsich 20km i s aktualnim dojezdem 0 km. Vice jsem to uz netrapil, s vysledkem jsem maximalne spokojen, zrejme to ted jezdi i bez benzinu :)

Fce cerpadla:
Pro doplneni uvedu jeste par veci, na ktere jsem prisel. Konektor cerpadla je dostupny pod zadni sedackou a po sejmuti gumove krytky. Dira v "podlaze" je ale bohuzel mala, demontaz cerpadla se tudy delat neda, leda, ze by se tomu pomohlo flexou :) Konektor je 4-polovy. 2 kontakty uprostred jsou urcene pro odporovy plovak, ktery je na boku plastoveho kose cerpadla v nadrzi (zajisten jednim zobackem vespodu uprostred). Krajni kontakty napaji cerpadlo 12V, cerny drat je zem (pozor...uvnitr meho cerpadla byl ale cerny a cerveny drat prohozeny, zem byla na cervenem). Kratkodobe prohozeni polarity ale zrejme nevadi, jen to cerpe obracene. Cerpadlo je po nastartovani neustale pod proudem. Pri zhasnutem motoru se da cerpadlo kratkodobe spustit otocenim klicku do polohy 2. Cerpadlo se pak na par vterin zapne, aby natlacilo benzin do systemu. Ale jde to zopakovat jen nekolikrat, neda se to oblbovat donekonecna, ma to nejakou dodatecnou inteligenci. Klidne ale muzete vzit jiny zdroj 12V (treba jiny akumulator), pripojit na cerpadlo a pote lze i nastartovat. Odebirany proud pro cerpadlo je cca 4A, podle napajeciho napeti. Kdyz cerpadlo prisava vzduch, tak proud klesa hluboko pod 3A, spis ke 2A. Taky zvuk to ma pak jiny. Prutok zdraveho cerpadla je nic moc, takove lepsi curani :) Tlak to ma ale relativne slusny.
Kos cerpadla se plni nekolika cestami. Za prve jednoduchym prepadem, kdyz je dostatecne vysoka hladina, cerpadlo ma nahore i odvzdusnovaci otvor, aby to tam dobre teklo.
Kdyz je hladina nizsi a kos cerpadla je z nejakeho duvodu prazdnejsi nez by mel byt, tak zafunguje otvor dole na dne kose, ktery je prekryt/zatizen gumovym krouzkem coby primitivnim jednosmernym ventilem...Tento pritok jde ale jiz pres spodni sitko, takze muze byt omezen.
Treti zpusob plneni je sofistikovanejsi. Z vyvodove trubicky, kam cerpadlo "tlakuje" je pres "tecko" odbocka do jine trubicky, ktera vede skrz cerpadlo uplne dolu pod kos, kde je maly plastovy modul utopeny v benzinu (ovsem taky jiz za sitkem), ktery se zde nachazi pri minimalni hladine, kdy cerpadlo jeste muze fungovat. Tento modulek se sklada ze tri casti. Prvni cast obsahuje trysku, kterou se pomoci tlaku, ktere si cerpadlo vytvari, tryska male mnozstvi benzinu skrze druhou cast modulu, ktera je spojena s volnym prostorem a tedy je zaplavena benzinem. Benzin tlaceny skrz trysku spolu s dalsim "strhavanym" benzinem z druhe casti modulu, vede do treti casti modulu, ktera tento "prisaty" objem benzinu vede opet trubickou skrz vnitrek cerpadla nahoru az skoro k viku, kde benzin vyteka do kose a kos se tedy plni, i kdyz je hladina benzinu v nadrzi nizka. Nebo si aspon myslim, ze to takto funguje :)
Ctvrty zpusob plneni kose je vratna vetev, ktera jde jako prepad z motoru zpatky do nadrze; motor prirozene nespotrebuje vsechno co mu podavaci cerpadlo posle. Kdyby tam vratna vetev nebyla, tak by se kos vycucnul behem par vterin.

Doufam, ze tento rozsahly prispevek nebude na prekazku, ale naopak pomuze pri reseni problemu :) Klidne ho presunte na MTW, autorska prava si nenarokuju :wink:
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Palivové čerpadlo

Příspěvekod 69696969 » stř kvě 04, 2011 18:32,0

Zeli to moc pěkně popsal.
Já mám problém, když je pod 1/4 benzínu v nádrži, tak pokud auto stojí v kopci a případně i nakřivo, nejde nastartovat. Po dolití 10 litrů je vše ok. Předpokládám, že by to mohl být problém ve 2. nebo 3. způsobu plnění palivového koše ( přicpaná sítka apod).
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km - dravec,
Renault Laguna 2.0T - mazlík
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Palivo, spotřeba + vše o LPG

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník