"Klínový" řemen

Příspěvekod Kovařík Bohumil » pon pro 18, 2006 22:16,0

Zdravím,pískání řemenu a rázy do volantu jsem slyšel taky po výmněně rozvodů.Stačí opatrně přišponovat řemen serva a mněl by být klid
Boban CMC-305 Mondeo Combi-2,0TDCI 103 kw Titanium 03/08,dříve 1,8TD Ghia 2000
Kovařík Bohumil
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon úno 13, 2006 23:51,0
Bydliště: Jeseník

pískající "auxiliary drivebelt"

Příspěvekod Ebo » ned úno 11, 2007 23:22,0

mno.. tak mi začal nepříjemně při studeném motoru pískat v-drážkovaný řemen. Původně jsem myslel, že mi jde do háje třeba ložisko alternátoru a nebo vodní pumpa :shock: . Ouha, pískal řemen. Pomohlo jej za provozu očistit denaturovaným lihem (a to z obou stran). Četl jsem tu o mýdle, ale když zabral líh, tak je to až plán č.2. , č. 3. je výměna za nový, stejně musím měnit rozvodový řemen :wink:.
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod blackyhawk » ned úno 11, 2007 23:43,0

Pískanie remeňa pri studenom štarte sa objavilo aj mne. Pri výmene rozvodových remeňov som vymenil aj remeň na alternátore (drážkovaný). Po ubehnutí asi 3t km začal popiskovať ale len na chvíľu po naštartovaní. Stačilo ho trocha napnúť napínacou kladkou a je všetko O.K.
K napínacej kladke sa dostaneš pri zdvihnutom aute za pravým predným kolesom pod plastovým krytom.
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

jo, ale

Příspěvekod Ebo » pon úno 12, 2007 0:09,0

to blackyhawk> ale pokud vím, tak tam je automatický napínák (automatic tensioner) , ten se musí ještě něak donastavit :shock: ? (v manuálu se píše : The auxiliary drivebelt is tensioned by an automatic tensioner; regular checks are not required, and manual “adjustment” is not possible), proto se ptám :?:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Patrik » pon úno 12, 2007 0:13,0

To jsem ještě na klíňáku neviděl. Narozvodech (od určitého roku)jsou kladky s ukazatelem napnutí.
CMC 531
CFC 1255
Mk II 1,8Td kombi 1997 - 2.února 2007 Go motoru http://mondeo18td.rajce.idnes.cz/
Mk I 1,8 benzin sedan 1994 (rodičů) - Mk I 1,8 benzín hatchback 1994 (sestry)
Mercedes Benz w124 300D automat - klima a šíbr http://mercede.s.cz/gallery/main.php?g2_itemId=56195
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1214
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod blackyhawk » pon úno 12, 2007 0:13,0

Neviem ako je to u benzínového motoru ale u TD sa to dá napnúť napínacou kladkou...
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

napínák

Příspěvekod Jiří Římánek » pon úno 12, 2007 14:59,0

motory 2,5 V6 mají automatické napínáky také. Nic není potřeba ručně dopínat.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Re: napínák

Příspěvekod DR » pon úno 12, 2007 15:22,0

Pánové, ujasnětě si, o čem se vlastně bavíte. Téma se jmenuje "klínový řemen", tím se myslí řemen pro pohon příslušenství - alternátor, vodní pumpa, servo, klimatizace. To jen, aby v tom za chvilku nebyl úplný guláš.

Benzínové MK I a MK II (včetně V6, ale pozor, ta má samostatný řemen na vodní pumpu) mají automatické napínání "klíňáku", TD má až 3 (podle osazeného příslušenství) klíňáky, které se všechny seřizují ručně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9217
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod blackyhawk » pon úno 12, 2007 22:09,0

DR: Ale ja som písal presne o tom. O klínovom remeni na pohon alternátoru. :wink:
CMC 714
Ford Mondeo 1,8TD, 66kW, 12/98, kombi, CLX, tónované sklá, ťažné zariadenie, tmavo modrá
Uživatelský avatar
blackyhawk
*
*
 
Příspěvky: 46
Registrován: sob bře 11, 2006 21:27,0
Bydliště: Bardejov, Slovensko

Příspěvekod PROKOP » pon úno 26, 2007 13:01,0

Zdravím,nevíte někdo jaký rozměr mají ložiska na kladce (kovová bez drážek úplně nahoře)drážkového klínového řemene,nějak mi to začíná pískat,promazání nepomohlo.
mondeo, 1.8i 16v 85kW, kombi, lpg podtlak tartarini,r.v. 1995, glx . Gaz 24-10 Volha motor peugeot diesel 2,3 L.
PROKOP
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 22, 2007 1:34,0

Příspěvekod ameron » pon bře 19, 2007 13:29,0

Uz od kupi auta bolo pocut na volnobehu nepravidelne vrcanie spod kapoty z oblasti remena prislusenstva.
Cez vikend sme remen pokusne zhodili, po nastartovani motor bezi ticho ako sijaci stroj. Takze problem je niekde tam. Potom som skusal pocuvat loziska drevenou tycou podla navodu, ktory som si tu niekde precital a zistil som ze nepekny zvuk (nieco ako skrabotanie alebo narazanie guliciek do seba) ma aj kladka a aj lozisko nad nou (s drazkami). Lozisko v strede (bez drazok) je uplne tiche.
Este som si vsimol ze kladka sa trepe cca 3 mm hore dole (Je to normalne?).

Tak sa akurat cudujem ze auto ma 110 000 km a servisny interval je
160 000km. Mate s tym niekto skusenost? Doporucujete vymenit, alebo si zapchat usi? Kladka+lozisko+remen z druhovyroby vychadza cca 5500SK.
Ford Mondeo Turnier Kombi, TDCI 2.0 85kW Duratorq, rv 10/2004
ameron
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned led 07, 2007 11:23,0

Příspěvekod Bake » úte bře 20, 2007 15:31,0

[quote="ameron"]Na řešení tvého problému vydal ford tzv.TSI, nebo-li technickou servisní informaci.Týká se výměny napínací kladky, řemene a řemenice klikové hřídele. Navštiv servis Ford. Bližší informace ti bohužel neposkytnu, to už bych opravdu moc odkrýval pokličku na hrnci z Fordovi kuchyně. Jen ti řeknu ještě jednu věc. Žádná výměna kladky a řemene z druhovýroby tvůj problém NEVYŘEŠÍ. V tomto případě jedině Ford zná komplexní řešení tohoto problému.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod rockblock » pon črc 30, 2007 11:32,0

zadny remen, teda klinak, idem akurat menit aj ja, moj "nadsluhuje" uz nejakych 25.000 km (ma sa menit pri 160.000km podla Forda).

Priamo u Forda stoji kladka cca 7.500,- Sk a remen cca 1200,- Sk, vo velkosklade Auto Prima mi dali cenu na kladku 4.790,- Sk (vratane dane)
Rozdiel 3litre je dost, ale na druhej strane, neviem ci mam setrit na motorovych suciastkach... keby slo o nejaky kus plastu, trebars zadny naraznik, tak idem rovno do Polska, ale s tymto, neviem neviem...

Nemate s tym niekto skusenosti? Mam ist radsej do Forda, alebo to kupit a nechat namontovat sukromne?

Ameron: mozno mas stocene km a auto ma uz cez 200.000 km, to by vysvetlovalo, ze mas napinak v haji... Moj este nepiska, a vidis, ako dlho nadsluhuje... Hlavne kombi mavaju nalietane hodne, ja som kupoval 2apol rocny voz a uz mal 160.000, vnutry sa ani nestihol zaprasit... :wink:

- - - DOPLNENIE
dnes som prisiel zo servisu Ford v Nitre (nemal som zial cas ani moznost to riesit z druhovyroby)

vymena kladky a remena aj s robotou ma vysli 9.000 Sk (dali mi zlavu 10% z povodnej kalkulacie na nahradne diely)
Vysledok: auto je o hodne tichsie, uz nemam pocit, ze mam traktor, spotrebu som este nemal kedy zistit, hadam pojde trochu dole.
teraz: Focus Kombi, 1.6TdCi, 66kW, 5kvalt, 2008, Trend + navi, 105.000km
predtym: Mondeo, 2.0 TDCi, 85kW, hatch, 5kvalt, 2004, Ambiente + tempomat, 311.000 km
Uživatelský avatar
rockblock
**
**
 
Příspěvky: 82
Registrován: sob pro 09, 2006 19:40,0
Bydliště: Slovensko

huh..

Příspěvekod Ebo » sob zář 22, 2007 10:47,0

..tak jsem si chtěl vyměnit pomocnou kladku pro hnací řemen (multi-v) a objednal jsem si kladku od INA č. 532 0016 10

Obrázek

.. což jsem pak zjistil je kladka o 1cm menší než tam mám já :shock: .. hledal jsem na netu, ale pomocnou kladku o průměru 70mm na hnací řemen jsem nikde nenašel.. pouze tuhle na rozvodový řemen

Obrázek

a ta je dle mého názoru jiná, neb ta má je zajištěna šroubem na kterém je nasazeno 2ks. plastových rozpěrek (vytváří střed) a na druhém konci k motoru je tam ocelová cca. 1cm podložka ..tahle má daleko větší distanci..

Poradí někdo jaký díl tam má správně být :?:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re: huh..

Příspěvekod Bake » sob zář 22, 2007 16:14,0

[quote="Ebo V kladkách od druhovýrobců je dost velkej "bordel". Ne, že by INA, nebo Ruville byly nějak špatné, to ne, ale výrobce nestačí katalogizovat všechny změny v prvovýrobě. Navíc cena těchto kladek je plně srovnatelná s originálem. Zkus Forda. Předpokládám, že kladku INA jsi koupil u Štangla, tam by měla jít bez problémů vrátit. Ford ti na oplátku musí dodat přesně tu kladku, kterou potřebuješ. Navíc si ji můžeš teď už přesně zkontrolovat hned na pultě u prodejce. Pokud ta cena originálu bude skutečně o dost vyšší, na pultech u Štangla by měly být k dispozici i obrázkové katalogy s popisem a rozměry.

P.S. Koukal jsem na Štanglovy stránky a tahle kladka je jen do 5/1996.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

jo..

Příspěvekod Ebo » úte zář 25, 2007 19:33,0

..tak koho by to zajímalo, tak pomocná kladka na mondeo II, po 5/98 je tahle ( obj. číslo 111 45 44):

Obrázek

bratru 630Kč i s DPH (Ford Rašino)

další obrázky a fotky samolepek s číslem tady:

http://ebolinx.no-ip.org/images/mondeo/kladka1.jpg
http://ebolinx.no-ip.org/images/mondeo/kladka1a.jpg
http://ebolinx.no-ip.org/images/mondeo/kladka1c.jpg
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod CorpST220 » úte led 29, 2008 16:48,0

zdravím. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo neví kolik stojí kliňák s kladkama na ST220, mám takový pocit že brzo bude potřeba ho vyměnit, přestávají se mi líbit ty studené starty a ničemu jinému to nepřipisuju, protože za tepla je to uplně normální.
Ford Mondeo ST220 mod.2004 3.0 - V6 226hp
Barva - Modrá Performance/Šedá kůže
Uživatelský avatar
CorpST220
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: ned čer 13, 2004 0:23,0
Bydliště: LnB

Příspěvekod code » úte dub 21, 2009 0:30,0

řeším takřka identický problém jako ameron. Vstahuje se tedy "tzv.TSI" i na benzínový agregát??
Napínací kladka na volnoběh velmi nepravidelně poklepává jakoby některá z řemenic zadrhávala. Při sepnutí nějakého spotřebiče(světla,klima) se četnost klepání zvyšuje,po vypnutí téměř zmizí. Ložisko v napínací kladce je nové, i v té "hladké"rolně(to bylo načaté). Po sundání řemene jdou všechny řemenice volně protáčet bez drhnutí(tedy kromě kliky,stou teda fakt rukou nezatočím..).Motor jde pěkně bez škubání-zadrhávání.
Že by snad něco s altíkem pod zátěží??..no opravdu už nevím...
fm kombi 01, duratec 107kW
code
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 04, 2008 0:10,0

Příspěvekod Patrik » úte dub 21, 2009 20:57,0

code: No mohla by bejt v háji napínací kladka. Ne ložisko, ale mechanizmus napínání. Je tam péro a možná i nějaké tlumení kmitů. Nemám to prozkoumaný a na nějakym nafťáku jsem to už měnil a pak to stichlo. No a na mercedesu mám přímo péro a vedle malej tlumič.
:wink:
CMC 531
CFC 1255
Mk II 1,8Td kombi 1997 - 2.února 2007 Go motoru http://mondeo18td.rajce.idnes.cz/
Mk I 1,8 benzin sedan 1994 (rodičů) - Mk I 1,8 benzín hatchback 1994 (sestry)
Mercedes Benz w124 300D automat - klima a šíbr http://mercede.s.cz/gallery/main.php?g2_itemId=56195
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1214
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod code » stř dub 22, 2009 23:17,0

tak se dvě hlavy od "fochu" nezávisle na sobě shodly,že je mírně nadstandartně hlučný alt, čili jej taky čeká přeložiskování.
Té napínací kladce jsem opět věnoval pozornost,ale nic co by naznačovalo nějaký defekt.Jsem přesvědčen, že je vněm pouze pružina(benzin),u nafty má jistě opodstatnění i tlumič.Vše ale jde bez jakéhokoliv drhnutí.
No nic, altik je venku - mimochodem velmi libová záležitost. Pak asi přijde na řadu ten napínak,řemen,vodní pumpa,serv.. , nee to se na to raděj vys... a nechám to vyhnít.... jo,jo,už to zas začíná - s kusem fordu v batohu do servisu :? na kolu :? :roll: ...
fm kombi 01, duratec 107kW
code
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte bře 04, 2008 0:10,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 0 návštevníků