Dodatečná klimatizace

Příspěvekod Fokac » pon zář 18, 2006 13:28,0

Klimatizace v aute me intenzivne skadlila jiz od revoluce. Do r. 95 vcelku nedostupna vec pro normalne vydelavajici smrtelniky.
Dnes je tomu bohudik uplne jinak. Kazdopadne jsem jeden z tech kdo dodelaval klimatizaci - manualni do auta. Jednoznacne rikam, ze nejlepsi cesta je domontaz z bouraneho, nebo jinak ziskaneho vozu. V mem pripade se jednalo o vuz 206 Peg. Tato klima se vyznacuje tim, ze veskera ridici elektrika je osazena na chladici (2 relatka). Z vozu jsem natahl akorat + a od tlacitka AC kablik k onem relatkum.
Prace - pristrojovka dolu, vymena celeho topeni, vymena ovladaciho panelu topeni, vymena drzaku chladice za drzak pro 2 chladice, vymena vetraku chladice, doplneni drzaku kompresoru, montaz kompresoru, natazeni trubek a hadic, zapojeni elektriky( v mem pripade velmi jednoduche). Jedine co nemam a nedelal jsem je signal do RJ ze se zapne kompresor - nezvednou se otacky pred samotnym odberem vykonu. Je to znat pouze ve volnobehu a vetsinou pouze pri 1. zapnuti po delsi dobe. Okamzite ale zareaguje snimac volnobeznych otacek. Jinak zadny vedlejsi ucinek. Vse fungovalo 1A a pravdepodobne funguje i novemu majiteli. Toto auto uz zena nema 3 roky.

K obrazku dodelavane netovarni klimy - podle me neni 2zonova, udaj vpravo ukazuje venkovni teplotu.

Je jeste dost firem co nabizeji domontaz klimy. V praxi to ale skoro nedelaji. Je to moc drahe a kouka z toho moc problemu. Neni zajem zakazniku.

Zasadni rozdil mezi manualni a plne automatickou klimou je v zasade jeden. Automaticka micha teply vs. studeny vzduch sama a u manualni si tim knoflikem s modrym a cervenym polem musim kvedlat sam. V zasade ale pokud ho dam presne mezi modre a cervene, mam idealni teplotu. No a taky nemam senzor slunecnich paprsku so sedava na palubce u okna. Ale jeho funkce byva nepresvedciva.

Me presvedceni je Klimu urcite ANO, je celkem jedno zda automatickou, ci manualni.
Ford Ka 98 Kool
Fokac
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 31, 2006 13:26,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod smax(cz) » pon zář 18, 2006 19:46,0

Mam taky jeden dotaz.
Byl by problem udelat z manualni klimatizace automatickou?
Slo by jen vymenit panel topeni a natahout cidlo v interieru?
Poradi negdo, nebo nema negdo zkusenosti?
CMC 724
Ford Mondeo Titanium r.v.2008,2.0 TDCi 103 kw.
Prodáno-Ford Mondeo MKIII,r.v.2001,2.0 /107 kw Duratec,sedan
smax(cz)
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 02, 2006 8:58,0
Bydliště: Tachov

Příspěvekod Fokac » stř zář 20, 2006 14:22,0

Jde to. Obnasi to vymenu celeho topeno, nebot stavajici neobsahuje elektromotory klapek. Dale se musi vymenit ovladaci panel topeni. Musi se doplnit "slunecni" cidlo a vnitrni teplotni cidlo (vetsinou je zabudovane v ovladaci topeni. Venkovni teplotni cidlo uz vetsina aut s manu klimou ma. No a ktomu vsemu natahat elektriku.

Osobne bych to nedelal - pokud uz auto klimu ma, neprinasi automaticka klima az o tolik vetsi komfort (bezesporu je ale lepsi). Jde jen o to, ze vetsina lidi co znam neumi s manualni klimou ani poradne zachazet. V zasade preziva fenomen - zapnout tlacitko AC, kolecko topeni zcela doleva(na modre) a maximalne otoci cudlem vetraku 1 az 4. To je pak vazne "neprijemne". Teplotu vzduch je treba regulovat, teda pokud venku neni zrovna 38 C. Rodzdeleni vzduch je nejlepsi mezi predni sklo a fukary v pristrojovce.

Pokud se do toho chces opravdu pustit, sezen si stejne auto co ma automatickou klimu a predelej vse co ty nemas. Je to nejjednodusi cesta.
Ford Ka 98 Kool
Fokac
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 31, 2006 13:26,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod smax(cz) » čtv zář 21, 2006 22:16,0

Diky za odpoved, myslel sem ze bude stacit vymnenit jenom panel.
Dotohodle teda nepujdu, radsi se tu manualni naucim poradne pouzivat. :D
CMC 724
Ford Mondeo Titanium r.v.2008,2.0 TDCi 103 kw.
Prodáno-Ford Mondeo MKIII,r.v.2001,2.0 /107 kw Duratec,sedan
smax(cz)
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 02, 2006 8:58,0
Bydliště: Tachov

Příspěvekod DR » sob zář 23, 2006 19:49,0

smax(cz: existují dodatečně motované termostaty, které ti podle nastavené teploty v interiéru zapínají/vypínají klimatizaci. Nestojí to zas tak moc a montáž není nijak složitá, samozrejmě otáčky ventilátoru to regulovat neumí, ale aspoň něco. Nechce se mi to hledat, mám dojem, že to měl www.conrad.cz , popř zkus google, v principu by stačil jakýkoliv dostatečně rychlý termostat se spínacím kontaktem a vhodným rozsahem teplot.
Naposledy upravil DR dne ned zář 24, 2006 20:11,0, celkově upraveno 1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9188
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod smax(cz) » ned zář 24, 2006 19:43,0

Tak tohle mne nenapadlo.
Mel jsi pravdu u toho Conrada to bylo
http://www.conrad.cz/vnitrni-vnejsi-tep ... i+dp62838/
Zkusim se jeste po necem takovym podivat jinde a uvidim.Dikes za tip.
CMC 724
Ford Mondeo Titanium r.v.2008,2.0 TDCi 103 kw.
Prodáno-Ford Mondeo MKIII,r.v.2001,2.0 /107 kw Duratec,sedan
smax(cz)
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv bře 02, 2006 8:58,0
Bydliště: Tachov

Příspěvekod Fokac » pát zář 29, 2006 1:39,0

Todle reseni bych moc nedoporucoval. Chvili po vypnuti klimy se veskera vytvorena vlhkost z vyparniku zacne foukat do interieru. Ve voze bude vlhky zatuchly vzduch, pripadne se zamlzi okna. To se bude pri kazdem vypnuti kompresoru opakovat. Je to uplne stejne jako kdyz vypnete cudlik AC, pripadne na automaticke zmacknete ECON. Vysledek - vlhkost a zatuchlost. Trva to jen chvilku, ale neda se toho nevsimnout. Navic v mirne vlhcim pocasi to paradne zamlzi skla.
Ford Ka 98 Kool
Fokac
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 31, 2006 13:26,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pát zář 29, 2006 7:54,0

Fokac: to záleží na situaci a stavu klimatizace. Metodu regulace teploty systémem ručně vypnout/zapnout čudlík A/C používám (a používal jsem i dřív) ve všech autech, kde mám manuální klimu. Ve vitu se žádný vlhký vzduch nekoná, v mondeu taky ne, jedině kde to je lehce poznat (spíš čichem) je brava, ale tam bych to přičítal spíš nevyčištěné klimatizaci a i tam se to dá bez problémů přežít, není to nic hrozného. Horký vzdych se z klimy vyvalí hlavně v případě, kdy se zapnutou klimou někam přijedeš, necháš tam auto stát hodinu na slunci a pak do něj sedneš, nastartuješ a zapneš klimu - ale to nezáleží na způsobu ovládání, naprosto stejně se chová i automatická klima.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9188
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Fokac » sob zář 30, 2006 22:16,0

DR:Muze se to u ruznych klim projevovat mene nebo vice. Ve Frontere se mi stejne jako v Kacku (oboji manu klima) odpojoval kompresor. Ale intervaly mezi zapnutim a vypnutim jsou cca. 30 sec. To nestaci vyparnik odevzdat vlhkost. U automaticke klimy Vectra B V6, Audi A4 1.8T, Omega V6 se kompresor nevypinal vubec a teplota se udrzovala pouze michanim studeneho a tepleho vzduchu, pripadne ubranim nebo pridanim otacek ventilatoru. Jeste jsem mel chvili sluzebni Mondeo 1.8TD (98) s manu klimou - tam ale odesel konektor ventilatoru foukalo to tusim jen na 3ku a 1cku. Jestli vypinala magneticka spojka pri zapnute klime nevim. Jen si pamatuji ze jakmile se vypla klima v aute to byl celkem "humac". Ale to bych pricital i tomu ze se o auto prede mnou 4 roky nikdo nestaral.

U vsech vyjmenovanych vozu s automatickou klimou pri vypnuti kompresoru (ECO) se vice ci mene dostavila "pradelna". Proto si myslim, ze dodatecna montaz nejakeho termostatu k manu klime by mela zarucit spinani v intervalech cca.30sec. Je to jenom muj osobni nazor. Nikdy jsem nic podobneho nemontoval a asi ani nebudu :-)


Dalsi moznost je jako to delali v USA v pred vynalezem klimy. Na strechu autobusu do futralu nastrkali bloky ledu a prohanel se tam vzduch, ktery ochlazoval kabinu :-)
Ford Ka 98 Kool
Fokac
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon črc 31, 2006 13:26,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod milan.jirinec » pon říj 16, 2006 20:59,0

zdar lidi
mondeo zatím jen sháním, ale jsem chlaďař, takže o klimě něco vím.
1)Spínání a rozpínání spojky je normální-ovládá ji pruchové tlakové čidlo(nízký a vysoký tlak v okruhu) ale i termostat ve výparníku("zámrazové čidlo"). Tím se vlastně spíná, vypíná a reguluje klima- pominu-li přimíchávání teplého vzduchu z topení.
2)Výměna náplně????? a proč- chladivo (dnes už výhradně R134a) je chemicky stálá bezbarvá bezzápachová kapalina vařící se při -30st.C. A olej v kompresoru?(ten se právě projeví při úniku v okruhu a může být nazelenalý) - Pokud vám někdo tvrdí, že ho z kompresoru odsaje a vymění-nevěřte mu! Odsávačka chladiva není nic jiného než kompresor. A jak chcete odsát olej (náplň cca2-3dcl)z kompresoru dole , když odsáváte plynné chladivo nahoře?
Něco jiného je kontrola množství a doplnění- u některých klim je na filtru(bandaska u kondenzátoru((u"chladiče"))) okýnko-to má být ZA CHODU klimy plné kapaliny-bez bublin.
3) Zápach a vlhkost- pokud je dobře udělaná vzduchotechnika-my naopak doporučujeme zákazníkům(ale dělají to jen ti nej. puntičkáři) že před odstavením vozu mají vypnout klimu a nechat foukat ventilátor- výparník oschne a nezapaří se a nemnoží se na něm tolik plísně atd.
jinak zápach se neodstraní náplní atd. ale jen tím že se vydesinfikuje výparník- prodávají spreje[/b]
uvažuji o Mondeo 1,8i combi
milan.jirinec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 13, 2006 22:04,0

Příspěvekod sedlaq » úte říj 17, 2006 12:11,0

Všechno co jsi nám zde napsal jsme už dávno věděli z předchozích příspěvků až na to s tím olejem :shock: Ono to zní logicky, že ho nejde vrchem odsát, ale asi to tak jednoduchý nebude, neboť jsem byl přítomen výměny náplně u svýho auta a viděl jsem na vlastní oči v chodu onen záhadný přístroj napojený na moji klimu. Součástí toho přístroje byly i dvě nádobky na olej - jedna na odsátý a jedna s novým olejem. Ta mašinka pracovala docela samostatně a technik mi ochotně popisoval, co právě provádí. Součástí jedné z operací bylo i odsávání olejové náplně (v mém případě už v systému údajně skoro žádný nebyl). Nebo mi chceš říct, že teď po výměně chladiva a doplnění oleje mám v klimě o další dvě decky novýho oleje navíc?
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod milan.jirinec » úte říj 17, 2006 23:26,0

ta super mašinka funguje strašně jednoduše-odsává chladivo-to je její účel, ale protože jsou chemický a fyzikální vlastnosti chladiva udělaný tak, aby ssebou unášelo olej(jinak by se ti kompresor začas zadřel-vyházel by olej ven- do výtlačný trubky a ten by se neměl jak vrátit)odsaje i určité procento oleje. Jdeo to kolik :? - kolik asi může ssebou unést plynné chladivo-mastná pára :) moc asi ne- v té odsávačce je mimo jiné i odlučovač oleje, a odloučené množství by se mělo doplnit zpět, ne více-logika=když v okruhu není díra, kam by se poděl?????
V té odsavačce jsou ještě filtry na mech nečistoty a hlvně vlhkost-odsáté chladivo jimi projde a může se naplnit zpět.
Je to šikovná mašinka pro autoservisy kde automechanik nemusí vědět proč co dělá- jen to napojí na klimu a spustí, zadá množství chladiva a už to jede.
Ale to samé uděláš se samostatnou odsávačkou, vývěvou a váhou na chladivo-jen už musíš vědět co kdy a jak
ROZHODNĚ TO NENÍ ŠPATNĚ, KDYŽ SI TO NECHÁŠ KLIDNĚ KAŽDÝ MĚSÍC UDĚLAT- ALE JSOU TO VYHOZENÝ PRACHY !!!!!POKUD TA KLIMA SAMOZŘEJMĚ FUNGUJE!!!!! :!:
uvažuji o Mondeo 1,8i combi
milan.jirinec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 13, 2006 22:04,0

Příspěvekod DR » úte říj 17, 2006 23:29,0

Jenom malá moderátorská poznámka. Kdo si myslíte, že tohle bude hledat v tématu "Dodatečná klimatizace"?

Zvlášť když doteď se to probíralo zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=77&start=420 Zkuste nad tím popřemýšlet.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9188
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ameron » čtv čer 28, 2007 11:48,0

Caute,
nevedel som sa rozhodnut kde sa na toto mam opytat, ale myslim ze to patri sem takze:
mam mondeo s manualnou klimou ale teplota a ventilator je ovladany digitalne = tlacitkami. Neviete aky je rozdiel, tejto klimy s rovnakou digitalnou automatickou?
Dal by sa panel manualnej klimy jednoducho vymenit za panel automatickej klimy pripadne co este k tomu je nutne zohnat aby som mal automaticku klimu?
Viem ze sa tu na to uz ludia pytali ale v ich pripade islo o manualnu klimu s mechanickym ovladanim, tu je ovladanie digitalne - teda by podla mna stacilo vymenit panel + mozno doplnit nejake cidlo teploty do kabiny.
Ford Mondeo Turnier Kombi, TDCI 2.0 85kW Duratorq, rv 10/2004
ameron
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned led 07, 2007 11:23,0

Příspěvekod DR » čtv čer 28, 2007 14:00,0

ameron: koukám, trochu v tom tápeš. Manuálně nastavíš na displeji teplotu a o všechno ostatní se stará automatika. Tomu se říká AUTOMATICKÁ KLIMATIZACE - tu teplotu musíš manuálně nastavit u každé klimatice, zatím žádná klima nedokáže číst myšlenky. Žádná ještě digitálnější a automatičtější klimatizace v mondeu nebyla.

Manuální klimatizce je třeba tady (model Core) http://mondeo.fordclubs.org/download/pr ... /24-25.jpg zbytek už je automatika. Ty máš v autě tohle http://mondeo.fordclubs.org/download/pr ... /18-19.jpg to je automatika.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9188
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » čtv čer 28, 2007 15:26,0

[quote="DR"]Pozor, ještě může mít poloautomatickou, podobnou jaká je v MK II. V žádném případě tyto ovládací panely zaměnit nelze, obsahují totiž řídící jednotku klimatizace.
- Ameron: Pročto vlastně chceš měnit?? Něco nefunguje?? Navíc automatická klima na obrázku od DRa je součástí palubní desky po faceliftu v roce 2004. Panel z poloautomatu tam v žádném případě nanapasuješ....
Aha!! Teď jsem se ještě jednou důkladně podíval na první obrázek od DRa a tam jsou: nalevo manuál, napravo zmiňovaný poloautomat....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod DR » čtv čer 28, 2007 16:27,0

Bake: čemu říkáš "poloautomat"? Co umí navíc proti manuální klimatizaci a co neumí proti "automatu"? To co ty označuješ za "poloautomat" nazývá Ford "EATC", stejně se "EATC" jmenuje i to, co ty označuješ za "automat". EATC je zřejmě zkratka anglického označení "elektronická automatická regulace teploty".

Poloautomat říká škodovka klimatizaci, kde si kolečkem nastavíte teplotu podle stupnice ve °C a ventilátor si regulujete ručně http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... f0ff144ae7
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9188
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Bake » pát čer 29, 2007 9:31,0

[quote="DR"]UFFF! Máš pravdu. Trochu jsem se zasnil a domotal to. Poloautomatickou klimatizací nazývá ford klimatizaci v Mk.II. Kdy manuálně zapneš kompresor, ventilátor reguluješˇotočným ovladačem buď manuálně,nebo do polohy autom. V Mk.III. už je opravdu automat jiné generace. Ovšem nic to nemění na faktu, že panely nejdou zaměnit...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod ameron » pon črc 02, 2007 15:07,0

No ja mam tuto klimu :

Obrázek
vyzera ako automat ale je to manual, lebo sa nedaju nastavit stupne na displeji. A urcite sa da ten modul vybrat z palubky, len neviem ci sa za zamenit s automatom ktory vyzera takmer identicky.

Bake: preco to chcem menit? Len sa pytam ci je to mozne vymenit ak by som nasiel vyhodnu ponuku preco to nevymenit? Inak funguje ok nie je
problem...
Ford Mondeo Turnier Kombi, TDCI 2.0 85kW Duratorq, rv 10/2004
ameron
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned led 07, 2007 11:23,0

Příspěvekod Bake » úte črc 03, 2007 9:06,0

[quote="ameron"]Ale to co vidím, je plnohodnotný automat. Co se děje, když mačkáš tlačítka v levém ovládacím panelu se symbolem modrého, nebo červeného kolečka??
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Klimatizace, topení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků