Turbo

Příspěvekod Bajonet » úte črc 13, 2010 15:38,0

Olej vyměň vždy s turbem!!! Také vzduchový a olejový filtr. Do turba žádný olej nevstřikuj! Jen nastartuj a chvíli počkej. Na volnoběh turbo netlakuje, jenom se líně převaluje.
Teď jsem kupoval olej 5W-30 6 litrů originál Ford za 995 Kč včetně poštovného zde:http://www.autodily-prostejov.cz/
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 2004, carving, navigace
Bajonet
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 26, 2007 21:05,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod MIS » pát črc 16, 2010 8:09,0

TO koudak : Osobně bych se poradil s nějakým servisákem, co to dělá. Sám ti bohužel poradit neumím. Jednu věc vím ale jistě. Turbo se v žádném režimu provozu motoru pouze "líně nepřevaluje". I na volnoběh má turbo otáčky, ze kterých by se normálním kuličkovým ložiskům dělalo špatně. Proto jsou použita fluidní ložiska, tedy uložení, jenž klouže po tenké vrstvičce oleje.

Pokud máš chuť, přečti si tohle : http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo (o otáčkách se dočteš v kapitole "Konstrukce")
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Belous » pát črc 16, 2010 21:43,0

koudak: nevim jestli je to jeste aktualni, ale: http://belous.sweb.cz//Garrett_Turbocha ... ctions.jpg a mozna pouzijes i: http://belous.sweb.cz//Vymena_turba.pdf . je to sice pro mkII, ale obecne se to nelisi.

pri montazi repasovaneho nebo noveho turba zcela urcite vymen olej i filtr, mel bys i vzduchovy a vsechna nalezejici tesneni. osobne do mazaciho otvoru turba taky strikavam olej strikackou. spravne bys mel po montazi motor protocit starterem s odpojenym privodem paliva (abys nenastartoval), aby se natlakoval olej.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod koudak » pon črc 19, 2010 9:46,0

To Belous: Díky.
Pro případné zájemce shrnu svoje zkušenosti.
1. Po repasy turba, turbo namontováno. Použito jedno staré těsnění na parohách (fordí, které je nabodováno na tepelném štítu), a ostatní nová, které jsem objednal spolu s opravou turba.
2. Po namontování, turbo pískalo v jedné úvrati (příšerně, jako by se přidíralo). A navíc se přidíralo naklápění lopatek. Takže jsem opravu reklamoval. Výsledek: Turbo prohlídky, ozkoušeli, rozebrali z obou stran a prý, že mu nic není. Jen se do mechanismu naklápění lopatek dostal karbon, který vyčistili. Pískání prý způsobovaly netěsnosti na výstupu k egr potrubí, čemuž se mi nechtělo věřit. A to jsem tam dal jejich nové těsnění.
3. Koupil jsem všechna těsnění nová a to ORIGO. A po namontování ticho! Pokud s tím turbem v servisu napodruhé opravdu nic nedělali, tak to fakt bylo těsněním. A já tomu věřím. Origo těsnění, které je mezi trubkou k EGR a tutbem, bylo jakoby dvojité - harmonika, která se po dotažení zmáčkne.

SHRNUTO: Určitě všechna těsnění nová a origo! Jo dal jsem nový olej, filtr olejový i vzduchový a ještě jsem tam koupil nové olejové přívodní potrubí.
Jinak servis Special Turbo chválím. Solidní jednání, a za tu reklamaci si neřekli ani korunu (ani za dopravu). Jen je třeba počítat s tím, že slíbené termíny se vždy protáhnou o cca 3-4 dny (a to jsem jim pořád volal).
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod HodanL » čtv črc 22, 2010 13:13,0

Chtěl bych zabudovat budíka tlaku turba, kam přesně bych měl čidlo připojit?
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Příspěvekod Belous » čtv črc 22, 2010 13:16,0

ja ho pripojil na hadicku turbokorektoru.
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod HodanL » čtv črc 22, 2010 13:43,0

Belous píše:ja ho pripojil na hadicku turbokorektoru.


A kde přesně je turbokorektor :) ?
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Příspěvekod Belous » čtv črc 22, 2010 14:16,0

podivej se na me navody v mem popisu, mas tam vsechno
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod HodanL » čtv črc 22, 2010 18:15,0

Belous píše:podivej se na me navody v mem popisu, mas tam vsechno
Bomba, díky moc.
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

Příspěvekod HodanL » čtv črc 22, 2010 19:07,0

K čemu je konkrétně turbokorektor? Nastavuje ideální poměr nafty ku vzduchu? Protože to by mohl být důvod proč když chci akcerovat a sešlápnu plyn Mondeo nezačné zrychlovat, spíš mi přijde jako by se hltilo. Pak když pomaličku ubíram plyn najdu polohu ve které najednou Mondeo začne zrychlovat. Je možné, že by turbokompresor nefungoval tak jak má nebo turbo zkrátka dává malý tlak.
Ford Mondeo Combi, 1,8 TD, combi, r.v. 1997, Ghia
HodanL
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: úte dub 22, 2008 19:32,0
Bydliště: Vřeskovice

závada P132A

Příspěvekod CZaryfuk » ned zář 19, 2010 20:45,0

Zdravím kolegové.
Tak už i já jsem v klubu P132A.Marně jsem doufal,že mi pomůže zde popisovaná oprava připájení drátku v řídící jednotce TD,ale drátky i motorek jsou O.K.Dále mě elektrikář proměřoval vše co ona kouzelná krabička osahuje,ale jeho výrok zněl překvapivě-vše O.K.
Proto mě i on udělal diagnostiku na své BOSCH diagnostice,která mu vyplivla tu samou závadu jako ve Fordu-P132A.Sice mu to ukázalo nějakej jinej kód,ale říkal že je to v podstatě to samý.Takže mě teď čeká ta nejmíň příjemná věc,a to sehnat co nejlevněji nové,nebo repasované turbo.Tak se chci zeptat,jestli by jste šli do repase na kterou dávají rok záruku a jestli výměnu zvládne i průměrný garážista,nebo jít do Fordu,kde dají origo těsnění atd.No a nakonec ještě otázka: neválí se někomu jedno zbytečné doma?Díky Ahoj!
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Příspěvekod koudak » ned zář 19, 2010 21:27,0

A propájel ti všechny drátky (kontakty)? POkud chceš kupovat nový turbo, tak už nezkazíš nic tím, že propájíš všechny kontakty. Mě to za studena nic nedělalo, aler po opětovném startu za tepla už to blblo.

Jinak proč hned montovat nové turbo? Jen prohoď aktuátor, což zvládneš i sám, a za 5 minut jezdíš.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod CZaryfuk » pon zář 20, 2010 9:27,0

Ehm..nějak jsem nepobral to ,,jen prohoď aktuátor´´.Tím máš na mysli celou tu řídící jednotku?A kde jí vzít,prej je to všude k mání jen jako komplet?
Jinak těsně než bych šel do výměny turba,tak ty drátky zkusím propájet už jen pro dobrej pocit,že jsem udělal všechno než jsem vyhodil ty nehorázný prachy!
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Příspěvekod koudak » pon zář 20, 2010 9:31,0

Ten aktuátor samostatně nekoupíš. Koupíš ho jen s turbem (24 tis koncová cena). Ale můžeš namontovat jen ten aktuátor a zbylý turbo šoupneš do skříně nebo prodáš. Ušetříš hromadu peněz za montáž turba (páce, olej, filtr, těsnění)!
Aktuátor drží na třech šroubech, jednom kontaktu a jedné ségrovce. Sám jsem to mezi autama prohazoval tam a zpátky několikrát, když jsem zkoušel, kde je chyba.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod CZaryfuk » pon zář 20, 2010 9:50,0

No já vím,že přehození jenom tý jednotky je sranda,ale někde tady jsem četl (a říkal mi to i mechanik ve Fordu),že každá ta řídící jednotka je naprogramovaná na to konkrétní turbo a při jejím přehození na jiné nemusí pracovat správně.Tak nevím..A tobě to teda pomohlo a jezdíš bez problémů?Spotřeba,zátah atd?
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Příspěvekod koudak » pon zář 20, 2010 12:50,0

Taky jsem to slyšel. Jestli je to pravda nevím. V každém případě jsem si půjčoval aktuátor od kamaráda, co měl mondeo se stejým motorem i výkonem. Prohazoval jsem to asi 3 X a vždy v pořádku. Zátah se mi zdál normální. On mi pak nic neříkal, že by mu auto hůře táhlo.
Chápu že ve fordu ti to řeknou, protože se ta krabka nedá samostatně koupit, a tudíš musí nějak odůvodnit výměnu celého turba. Tím ale nechci vyvracet to, co ti tvrdil mechanik ve fordu.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 200 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod CZaryfuk » pon zář 20, 2010 13:30,0

Koudaku díky!Jinak pánové nevíte někdo,jak to tedy doopravdy je?Dá se přehodit z nového komplet turba určeného pro daný typ vozu pouze ta krabička bez toho abych si zbytečně nechával vyměnit celý turbo,když je v pořádku?Nebo zkoušel to ještě někdo a s jakým výsledkem?Díky!
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Příspěvekod m.a.t.y » pon zář 20, 2010 22:32,0

CZaryfuk: ja kdyz resil tento problem, tak jsem narazil na firmu http://rematurbo.cz/ ktera repasuje turba. Nabizel mi ze z nejakych starsich posklada funkcni regulator namontuje za cca 5000,- Kc a poskytne na to zaruku.

Pak jsem nakonec nechal prepajet ty dratky.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod johnyram » úte zář 21, 2010 7:08,0

CZaryfuk píše:Koudaku díky!Jinak pánové nevíte někdo,jak to tedy doopravdy je?Dá se přehodit z nového komplet turba určeného pro daný typ vozu pouze ta krabička bez toho abych si zbytečně nechával vyměnit celý turbo,když je v pořádku?Nebo zkoušel to ještě někdo a s jakým výsledkem?Díky!


Ano, pakliže koupíš nové turbo, tak se krabička dá bez problémů přehazovat. Ale máš z toho dvě mechanický a jen jeden regulátor... :wink:
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 96
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod CZaryfuk » úte zář 21, 2010 10:05,0

Díky za odpovědi.Už to mám taky potvrzený,že ta el.řídící jednotka se může bez problémů přehodit.Jinak jsem sehnal firmu z Dolní Lutyně,kde by mi jí opravili za 3.000,-+DPH,ale protože by to trvalo delší dobu a já potřebuju jezdit,tak jsem si objednal od firmy z Ostravy celou novou krabičku za 8.100,-+100,-poštovné,vč.faktury a tříleté záruky.Zítra by měla dorazit,tak uvidím co a jak.Potom dám kdyžtak vědět.Dneska ještě pro sychr propájím všechny ty drátky a vyzkouším,abych případně zase nevyhodil tu osmičku zbytečně.Ach jo,ten vynález s tou krabkou nám byl čert dlužen :roll:
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků