Startér / problémy se startováním - ne TD

Příspěvekod Ebo » sob črc 04, 2009 22:18,0

to > maXtreme .. imobilizér, spínací skříňka, startovací relé, uhlíky ve startéru .. někde upadlá zem ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Startování

Příspěvekod David V » pon črc 27, 2009 23:04,0

Také se potýkám s delším startováním v některých případech a u mě to zatím vypadá na ucpané "odvětrání nádrže", kdy se čerpadlo musí prát s poměrně velkým podtlakem v nádrži. Zkuste po jízdě povolit a dotáhnout víčko na nádrži, jestli se vám to na startování nějak projeví. A dejte vědět, k čemu jste došli.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia - 186 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod oggy » pon črc 27, 2009 23:22,0

cauki me to pri otvirani nadrze sici jak blbe a mam take problemy se startem a jak teda funguje odvetrani nadrze
dik oggy
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Příspěvekod sedlaq » úte črc 28, 2009 6:21,0

David V, oggy Kluci, nechci Vám do toho kecat, ale moc se mi té Vaší teorii nechce věřit. Pokud je to ale pravda, měl by se projevit rozdíl při startování se skoro prázdnou a naopak se zcela plnou nádrží. Máte takový poznatek? A jak Vám to startuje s otevřeným víčkem nádrže?
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Startování

Příspěvekod David V » úte črc 28, 2009 8:20,0

Když si vybavím ty případy startování, tak ano, s prázdnou nádrží to bylo o něco horší. Ale od té doby, co striktně otevírám po jízdě nádrž, tak se mi startování zkrátilo na přijatelné 2-3s z původích někdy 5-ti s. Je to zatím pořád ve fázi testování, protože je to spíše nový poznatek.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia - 186 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hohe » úte črc 28, 2009 13:53,0

me to taky pri otvirani vicka nadrze sičí....takže nejspíš taky nějak nefunguje ventilek, jelikož podtlak by v nadži být asi neměl. Ale startovani v pohode, jen velmi zřídka se tomu nechce,,,ale opravdu velmi vyjimečně. Ale nevybavuju se jestli to byva když je méně paliva...zkusim na to myslet. jestli to muže mít souvislost.
Mondeo MKIII, 1,8i 16V 92kw, hatchback, r.v. 2001, Ghia
Uživatelský avatar
Hohe
**
**
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 20, 2009 16:34,0
Bydliště: Č.B.

Příspěvekod oggy » úte črc 28, 2009 20:35,0

cauki tak dnes jsem zkousel jezdit s otevrenym vickem nadrze a muj poznatek je ze je startovani stopro lepsi (asi 5 startu po otevreni pri ruznych teplotach) tak prosim jak funguje to odvetrani ??? :oops:

cau oggy
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Startování - otevřené víčko

Příspěvekod David V » úte črc 28, 2009 21:30,0

Toho jsem se tady právě snažil dobrat ve vláknu o V6, ale nikdo to pořádně neví. Šikovnou oklikou dotazem na cenu víčka přímo u Forda (mimochodem za víčko chtějí asi 800 Kč) jsem zjistil, že souběžně s plnicí hadicí jde odvětrávací hadička až k hrdlu a víčko samotné má také svoji vestavbu a jelikož nemám permanentně čas, tak jsem to ještě nekontroloval a nerozdělával. Navíc to prý není jediné. Je tady na fóru sice obrázek nádrže, ale je tam několik komponent, které nedokážu odhadnout k čemu slouží.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia - 186 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod kulin » stř črc 29, 2009 20:05,0

Zdravím. Potřeboval bych poradit, ale nevím kam dotaz zařadit. Po nastartování a následném rozjezdu, tak po 2-3 metrech, něco ve předu "zakňučí" (takový kovový zvuk) cca 1 vteřinu. potom když se rozjíždí znovu a nevypnu motor tak to neudělá. je to vždy jen při prvmím rozjezdu po nastartování. Zkoušel jsem dát předek na špalky aby si to poslech u motoru, ale neudělá to, tak nevím. Zkoušel jsem servis, ale teď nemaj čas. Kdyby jste někdo měl nějakej tip co by to mohlo být tak bych byl vděčen. Dík
mondeo, 1.6 16V 65, kombi, r.v. 1996, glx
kulin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 28, 2009 21:37,0

Příspěvekod MichalB » stř črc 29, 2009 21:22,0

Po nastartování a rozjezdu ŘJ kontroluje čerpadlo ABS. Je to na 100% ono. Je to v pořádku.
Mondeo, 1,8 16V 100kW, kombi, r.v. 1997, GLX
Uživatelský avatar
MichalB
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv říj 02, 2008 15:11,0

Příspěvekod kulin » čtv črc 30, 2009 5:32,0

Tak to by bylo dobrý, ale dělá to tak tejden a je do dost hlasitý
mondeo, 1.6 16V 65, kombi, r.v. 1996, glx
kulin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 28, 2009 21:37,0

Příspěvekod rAs » pát črc 31, 2009 6:47,0

Dobrý den,
když nastartuji studený motor vše je v pořádku, ale jak dojedu několik desítek kilometrů na parkoviště a po opětovném nastartování motoru dojde k jeho vrčení až hučení. Rád bych dostal nějaký tip, co by to mohlo dělat. Auto mám měsíc, kde má najeto asi 90 tisíc kilometrů.
Děkuji.
Modeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 2004, ghia
Uživatelský avatar
rAs
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 28, 2009 14:11,0

Dlouhé startování

Příspěvekod David V » pát črc 31, 2009 8:11,0

Tak opět další poznatek. Včera jsem zkoušel v těch případech, kdy jsem si byl jistý, že to bude dlouho startovat jiný pokus. Zapnul jsem zapalování a počkal, až zhasne ledka u hodin (to normálně začínám startovat). Zapalování jsem vypnul a znovu zapnul a počkal až zhasne zase ta ledka. Startování bylo takzvaně na drb.
Jinak v autě po zapnutí klíčku slyším milión různých bzučení, že nedokážu vyhodnotit, co je čerpadlo. Možná mu nedám jenom dost času, když startuju po zhasnutí ledky v hodinách.
Tak další poznatky během dne. Víčko v nádrži ventil má, ale na uvolnění přetlaku, což mě překvapilo poprvé. A druhá věc, která mě překvapila, je pšouknutí od přetlaku a ne nasátí způsobené podtlakem. Při uvolňování víčka jsem čichal a zřetelně zasmrděl benzín se syčením. Taky jsem místo dvojího zapínání zapalování počkal, dokud nezhasnou úplně všechny kontrolky (ABS, ESP, airbagy) a taky to naskočilo napoprvé po hodině stání za tepla.
Další vývoj je, že se mi nádrž opravdu tlakuje, čili asi mám nějaký problém s odvětráním. Metoda dvojího zapínání klíčku funguje zatím spolehlivě a auto na to druhé otočení chytá okamžitě. Zaznamenal jsem mezi všemi těmi servomotory i činnost palivového čerpadla po zapnutí zapalování, bzučí tak 2 s.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia - 186 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod ddsver » pon srp 24, 2009 15:55,0

Tak jak jsem to tu pročítal moc toho o startéru není, takže popíši vám svou závadu a třeba někdo budete znát příčinu, a možnosti a cenu opravy.

Tak tedy: Přijel jsem z nákupu před dům autem které jezdí dnes a denně minimálně 20km tam a pak zpět, chcípnul jsem motor, otevřel vrata, znovu nastartoval a popojel před vchod domu. Poté jsem vynosil nákup a chtěl vyjet znovu před vrata.Sednul jsem do auta otočil klíčkem a místo naskočení motoru se ozvalo jen docela hlasité cvaknutí a nic. Baterku jsem kupoval vloni v listopadu. Zkusil jsem to startovat i s jinou baterkou, ale stále stejná situace. Štáva do startéru jde, to mi kamarád měřil. Také vyzjistil, že se při otočení klíčkem zahřívá.

Díky za odpověď
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Příspěvekod Lukas » pon srp 24, 2009 17:08,0

Vypadá to na krátké nebo váznoucí uhlíky. Zkus do něj něčím bouchnout. třeba se uvolní a ještě chvíli pojede.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ddsver » pon srp 24, 2009 17:14,0

tak to jsme už taky zkoušeli a bez úspěchu
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Příspěvekod MIS » úte srp 25, 2009 8:20,0

Viděl bych to na přerušené vinutí motoru startéru. Vtahovací vinutí asi funguje (to je to cvakání) ale startér netočí. Nebo jsou ty uhlíky K.O. úplně. Vymontovat, a nechat proměřit, zkontrolovat stav uhlíků.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod ddsver » úte srp 25, 2009 9:28,0

A mám k tomu ještě jeden poznatek.

Někde jsem se dočetl, že když je tam podpětí tak se startér neotočí, a měření mi ukázalo, že baterka má 12V a když otočím klíčkem na 2sekundy, statér cvakne ale napětí mi spadne na osm. Mám dilema, páč jsme to zkoušeli i na jiné baterky, které normálně startují jiné auta ale u mého také spadne napětí na 8V. Může to ten špatný startér způsobovat?
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Příspěvekod MIS » úte srp 25, 2009 9:42,0

Ano může. Pokud by bylo vinutí motoru startéru zkratováno na kostru, vyhazovalo by Ti to rovnou pojistky. Pokud ale dojde ke zkratování vinutí v cívce, půjde tedy o takzvaný mezizávitový zkrat, dojde velmi pravděpodobně ke značnému úbytku výkonu motoru startéru a strmému nárůstu odebíraného proudu. Pokud potom baterka nestačí pokrýt zvýšený proudový odběr, poklesne jí napětí. Otázkou je, jetli by v takovém případě také neměla shořet pojistka...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » úte srp 25, 2009 9:52,0

MIS: nechci se hádat, ale startér mívá příkon přes 1 kW (cca 1,1-1,6, jak který). To je proudový odběr 90-130A, ve špičce i víc, akumulátory jsou schopny dodávat startovací proud 400-600A. Už jsi viděl v autě 150A pojistku? ;-). Neviděl, žádná tam není, startér je připojený přímo na akumulátor.

Ten pokles napětí pod 10V je přistartování normální, změřte si to na autě, které startuje.



ddsver: startér vymontovat a (nechat) zkontrolovat/proměřit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9302
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků