Turbo

Příspěvekod K1 » sob lis 05, 2005 23:05,0

Omlouvám se, že vstupuji s Focusovým dotazem mezi Mondeáky, ale když je tu taková pěkná rubrička pro turbo, snad mi bude odpuštěno.
Jde nějak prověřit, zda je odtok oleje od turba zpět do motoru průchozí? Nešla mi jednoduše odsponkovat spojovací hadička mezi turbem a vanou.Spíš jsem se nechtěl dále hmoždit ve stísněném prostoru a bez větší znalosti, co si mohu dále nastartovat za problém.Nejde průchodnost ověřit ze strany výtlaku turba - sání filtru, třeba nějakým šťourátkem?
Focus TDDi /66kW/- Ambiente - HB
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod jindra » pát led 27, 2006 11:13,0

Nevíte kolik stojí turbo nové a repasované?? Máte někdo zkušenosti s opravou? Mechanik mi řek že už je načatý a že dlouho nevydrží. dík za info.
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod K1 » pát led 27, 2006 14:41,0

......a konečně se tady někdo chytnul, já myslel, že jsou turba u fočusů bez poruch .....
to Jindra:
Dobrá firma je ve Strakonicích, jmenuje se Rema, takže jsi kejdař. Oprava turba od načetí až po totál repas je od 4 do 18 k bez DPH.Jestli se mohu zeptat, jak se projevuje načatý turbo u tebe a subjektivně.Až to prolouskne Erhart, tak nám problémy rozřeší.
Focus TDDi /66kW/- Ambiente - HB
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod jindra » pon led 30, 2006 6:45,0

No já osobně zatím nic nepociťuju ale kámoš mechanik když mi měnil žhavičky tak odpojil ty tlustý gumový hadice od turba a byli uvnitř docela zaolejovaný. Tak mi pěkně postrašil abych to neměl jednoduchý. Ale olej mi to nežere tak uvidíme. :wink:
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod erhart » pon led 30, 2006 8:18,0

při netěsnosti ložiska turbodmychadla, které je mazáno tlakovým olejem z motoru vždy dochází k malému úniku oleje do potrubí. pokud olej z hadic nevytéká do motoru a nedochází ke samovznícení oleje ve válcích jedná se oběžný jev. při větším úniku oleje, po delší jízdě při zvýšeném výkonu, se načerpá do sacího potrubí tolik oleje, že nahradí naftu a motor běží v nekontrolovatelných otáčkách a nelze zastavit než přes rychlost. pokud nedochází k tomuto jevu, a při vyžších otáčkách turbo nepíská, ani nevydává jiné zvuky není důvod k panice.

to K1 proč chcete prověřovat průchodnost hadičky odvodu oleje z turba. hadička má vnitřní průměr cca 1 cm a protéká jí filtrovaný motorový olej. kdyby byla ucpaná, tak by se muselo turbo zadřít a nešel by žádný tlakový vzduch do válců. jednoduchá vizuální kontrola funkce turba je, že někdo vám přidá plyn a vy se podíváte na gumové spojovací hadice mezi trubkou a chladičem vzduchu, které se nafouknou.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jindra » pon led 30, 2006 13:06,0

Poznám tedy vadné turbo podle ztráty oleje v motoru??? Zatím nic nepíská ani nepozoruji žádné zvuky. Díky moc za info, už sem klidnější. :wink:
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod K1 » pon led 30, 2006 18:46,0

to Jindra, Erhart - díky za reakci

Mám zhruba stejný problém jako Jindra, jen jsem žil v přesvědčení, že v nejnižší části těla turba na výtlaku je odtok oleje do olejové vany z případných netěsností.Tak, nějak to má udělané VW u Golfa.Od toho otvoru jsem předpokládal odtok přetlačeného oleje netěsnostmi a snížení zanášení IC a hadic olejem.Je-li tam jen odtok tlakového oleje z mazání turba, pak je jasné, proč se olej dostane dále.
Můj stav:
Spotřeba oleje mezi výměnami /15 t. km/ do 1 l, ale vždy vymejvám IC techn. benzinem a vytírám hadice. To jen z přehnaného pořádku pro čistotu.Na motoru není moc najeto, ale jsem druhej majitel po doktorovi a ten asi o roztažnostech materiálů a zacházení s turboropáky moc nevěděl.
Focus TDDi /66kW/- Ambiente - HB
K1
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř dub 27, 2005 14:15,0
Bydliště: Karlovy Vary

Příspěvekod erhart » pon led 30, 2006 19:39,0

to K1
podle údajů ford je přípustná spotřeba 1l oleje na 10 000km. samozřejmě je nejlépe pokud není žádná, nebo neměřitelná
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Forrest » pon led 30, 2006 20:27,0

Překlep, myslím, že je to max. 1l/1000km - Etzold, ale pozor spotřeba tj. spálení, ne únik... nicméně to už je obludné a chtělo by to s tím něco dělat.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 473
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Pískání

Příspěvekod Petr Holub » úte kvě 02, 2006 20:02,0

Dobrý den,
koupil jsem starší Ford Focus 1,8 TDDI, r.v.2002, najeto cca 74500 km a při zahřátém motoru se občas objeví pískání při otáčkách 1000-2000. Pokud mám nohu hodně lehkou na plynu, tak se většinou pískání neobjeví. Při studeném motoru se toto neděje.
Můžete mi prosím poradit, čím to může být? Oleje a rozvody jsou vyměněny, klínový řemen je vpořádku po kontrole v servisu. Dělá to při vypnuté i zapnuté klimatizaci.
Ještě jednou děkuji za pomoc.
Ford Focus 1,8 TDDI (90k), 3/2002, 5.dv.hatchback
Petr Holub
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 02, 2006 19:55,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Bake » úte kvě 02, 2006 21:58,0

[quote="erhart"]Nechci polemizovat,ale Ford nikde neuvádí hranici,kdy je spotřeba oleje běžná a kdy se jedná o závadu.Samozřejmě většina z nás tuto pomyslnou hranici zná z vlastní zkušenosti,ale rozhodně se s ní nedá ohánět někde na poli reklamací.Osobně souhlasím s Erhartem,jen si myslím,že 3l oleje za 20.000km mezi prohlídkami je už důvod k zamyšlení a pečlivému monitorování.Pokud se týká odsátí motorového oleje turbodmychadlem přes ložiska,je to jev poměrně razantní a provází ho nepřehlédnutelný kouř z výfuku.Zatím jsem ještě nepotkal motor,který by odešel po havárii turba.Signály vždy donutily majitele zastavit a vypnout motor.Dokonce jedno mondeo TDDi přežilo i pětiminutový běh na přeběhové otáčky následkem oleje v sání,než napadlo projíždějícího řidiče motor vypnout přes rychlost.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

zabírání turba

Příspěvekod kvítko » sob kvě 20, 2006 8:28,0

turbo mi zabírá citelně až od 2500 ot. při sešlápnutí pedálu motor pomalu vyšplhá přes 2000 ot. a potom je teprve cítit zátah turba.Může být špatná váha vzduchu? U mondea v příspěvcích jsou popsaný postupy na vyčištění čidel,ale nevím jestli je to stejné u focusů.Mechanik od Forda se stím jel projet a prý je to normální,ale to se mi nezdá.Také nemůžu osobně porovnat s jiným focusem asi zajedu někam do bazaru a svezu se.Když jedu s tchánovou octavkou tak mu pěkně zabírá od nízkých otáček a taky mu měnili váhu vzduchu,ale u Škodovek je to slabina u Fordu nevím.Díky za příspěvky.
Ford Focus TDCI-85 kw 12/02
kvítko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte kvě 16, 2006 5:48,0
Bydliště: Kladensko

Re: zabírání turba

Příspěvekod Bake » sob kvě 20, 2006 11:31,0

[quote="kvítko"]
Pravděpodobně jde jen o tvůj subjektivní pocit.Pokud se s autem svezl někdo od Henryho a řekl,že je to normální,asi bych mu věřil.Srovnáváš totiž nesrovnatelné.Navíc si uvědom,že mechanik ti milerád najde a opraví nějakou závadu,je to koneckonců jeho výdělek.A váha vzduchu/u Forda senzor MAF/,je pro VW poměrně specifická.U Forda to vůbec není častá závada,a když,tak u starších benzínů.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Zemu » čtv kvě 25, 2006 16:09,0

Ahoj,
vcera jsem navstivil autorizovany servis a po prohlidce mi byla doporucena vymena turba a vzduchoveho filtru s oduvodnenim, ze "turbo hazi olej" ale co to znamena a jake jsou moznosti - mimo opravy za 30.000 ktera me dost sebrala - mi k tomu vic nerekli. Mate predstavu, co by to mohlo znamenat? hrozi mi nejake poskozeni motoru? Da se sehnat nahradni turbo na vrakaci? za kolik? neautorizovany servis? za kolik? Nechce se mi moc vymenit dovolenou u more za opravu auta...
diky moc za pomoc
Focus ambiente / 2000-1,8 TDDI
Zemu
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 17, 2005 23:49,0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Ota » čtv kvě 25, 2006 16:41,0

Zemu: Vymenu turba mam za sebou, i kdyz to bylo na Mondeu 1.8TD. Z vrakoviste po klubove sleve 9kkč, montaz vcetne oleje cca 4kkč.
Dokud je turbo funkcni a jen prosakuje olej, da se nechat pretesnit, cenove tusim okolo 6kkč, podivej se na webu na turboservisy. Tuhle variantu bych zkusil, pripadne se na to jeste muzes vykaslat a doufat nebo auto prodat.
Jakmile se turbo zadře, oprava vychází na dvojnásobek jetého turba, tedy skoro na 20kkč.

Pro jistotu upozornuji, ze jakmile odejde turbo (to bezpecne poznas), tak ti zacne mizet olejova napln a je otazkou nahody, jak daleko se s tim da dojet, tudiz treba v zahranici celkem problem.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » sob kvě 27, 2006 14:48,0

[quote="Zemu"]Co to je,že "turbo hází olej"??Pokud máš v oblasti hadic na chladič stlačeného vzduchu průsak oleje a v motoru nijak citelně olej neubývá,není důvod k znepokojení.Je to naprosto běžné.že přes turbo jde olejová mlha,zvláště pokud má motor již něco za sebou.Nechal bych WDS zkontrolovat tlak turba a pokud bude OK,neznepokojoval bych se.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Zemu » pon kvě 29, 2006 15:18,0

Bake: z popisu technika jsem vyrozumel, ze mam od oleje i nejakej blizkej remen, a zacakanej vzduchovej filtr...mozna jsem ho ale spatne pochopil...nicmene olej nijak darmaticky nemizi, takze zustanu asi v klidu...diky moc
Focus ambiente / 2000-1,8 TDDI
Zemu
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 17, 2005 23:49,0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Bake » pon kvě 29, 2006 17:00,0

[quote="Zemu"]Jeď to ukázat někomu,kdo tomu rozumí.Olej na řemenu a na vzduchovém filtru takřka určitě nebude od turba,spíš od servočerpadla.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod fplisek » stř kvě 31, 2006 17:49,0

Čaute lidi, potřeboval bych poradit, auto mi docela dost kouří, hustý černý dým, zvláště když přidám plyn a sepne turbo, známý mi řekl že se nemám znepokojovat, že je to normální jev u tady těch forďáckejch ropáků, ale co jsem viděl takhle pár aut, v jednom jsem dokonce jel se stejným motorem a určitě tolik nečadil, nemůže to být třeba známka odcházejícího turba? Nebo v čem by mohla být chyba? Taky se mi poslední dobou zdá, že má auto nějakou velkou spotřebu, díky
CFC 362
Ford Focus 1.8 TDdi (90k), 2000, Trend, hatchback
Uživatelský avatar
fplisek
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon pro 19, 2005 12:34,0

dymenie

Příspěvekod miro » čtv čer 01, 2006 23:37,0

Ahoj. Tak včera ,to jest 31.5.2006 som robil emisnu kontrolu a potom STK.
Na emiske som bol rano o 7,00 a auto malo problem trošku z dymením. Technik mi ukazal parametre z počitača a bolo tam čislo,, dymivosť 2,5 ,,.
Moj Focus po pár pridaniach ,, na podlahu ,, vykazoval 3,17 až 3,75. .Nikdy som ho do maxima 4800-5200 ot/min. nevytočil!!!!!!! Nikdy som nepočul dízel na prázdno tak plakať!!! To bol rev!!!!Diagnostika chcela tri po sebe idúce pridania ,,na podlahu po omedzovač,,a z toho priemer.Na prvý krát to teda neprešlo. Technik povedal ,že ešte počkáme nech sa dobre prehreje.pár krát trošku popridával. Inak po prvom pridaní to bol riadny záhul z výfuku!. Na druhý krát tie udaje boli 2,74-2,14-2,45 a to už bolo OK. Akcelerácia do 1s, bola 0,74s. Ešte povedal že ta dymivosť 2,5 je horná povolená hranica v EU a asi fordy s tým maju trošku problém, keď im povolili 2,5. 1,9TDi Oktavky maju 2,0. A úplne bežne majú dymivosť pod1,0. To boli slova technika. A ešte niečo dôležité:Majú focusy nejakú učiaci,alebo adaptativni softver????
Potom som ešte najazdil asi 80 km a auto bolo o dosť živšie a lepšie a ostrejšie akcelerovalo cez 3000ot/min. Toť moja skusenosť.
CFC 079
Ford Mondeo,2,0 TDCi, 96kW ,combi ,2006 , ghia ,Navy Denso
Bolo:Ford Focus 1,8 TDDi ,66kW,combi ,1999
Uživatelský avatar
miro
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pon srp 09, 2004 0:31,0
Bydliště: Vrable

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků