SCi - názory, zkušenosti

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » úte lis 20, 2012 12:26,0

Palubak mi podmeruje o 0,7 vzdy kdyz jsem ho zrovna kontroloval. Dojezd ma taky zvlastni "funkci", ze po nastartovani studeneho motoru (u teplyho jsem si toho zatim nevsimal) to po nejaky dobe ukousne z dojezdu cca 20km. Coz beru, ze k prohrati motoru se neco spotrebuje. Jen mam takovy podezreni, ze si SCi dava na tom prohrati hodne zalezet. Cili kratke jizdy hodne ovlivnujou spotrebu asi vic nez u obyc benzinu. Jinak jeste ke kratkym jizdam... auto ma zasobnikovy KAT na NOXy, ktery se obcas vypaluje (info na http://www.harwes.com/techweb/sci.htm), takze je dobre ho aspon jednou za cas asi trochu prohnat jizdou po dalnici. KAT se asi neucpe, ale nebude treba dobre plnit svou funkci a muze se treba nejak casem znehodnotit nebo minimalne vyhodi kontrolku MIL. Me se to jeste teda nesatalo, ale je to jen tip, ze by z principu funkce moho neco takoveho nastat.

Postup na vymenu napinaci kladky sem dam strucne, urcite to pujde najit i jinde. Sunda se prave predni kolo, odsroubuje plastovy podbeh, ockovym klicem c.15 nasazenym na sroub kladky se zabejci ve smeru hodinovych rucicek. Tim se uvolni remen a da se shodit treba z remenice serva. Chce to dlouhy ruce nebo pomocnika. Pozor na brzdove vedeni. Pak se kladka odsroubuje (2 srouby do bloku motoru, je to hlinik, tak pri utahovani bacha na zavit) a vymeni. Kdyz se dela i vodici kladka, tak tam je to 10tka a chvili to trva pac tam neni misto a musi se chvili smrdlat klicem nez se vymontuje. Pak se to da dohromady v opacnem poradi.

Graf z brzdy mam jen pro SCi (moje z doby, kdy se mi zdalo, ze to malo jede, po vymene rozvodu uz jsem to nemeril). Na obr. je videt, ze kroutak a vykon je nizsi. Nejaky dalsi poznatky jsou urcite v predchozim textu vlakna.
http://img109.imageshack.us/img109/2771/imgqcd.jpg

Co se tyka airbagu, tak me to nic nedela, kontrolka ale funguje, snad neni oblbla. Muze to byt spatny kontakt nekde jinde nez kontrolujes. Asi by to sneslo pohledat na foru, urcite to nekdo nekde nekdy resil:-)

To mas fajn, ze mas komplet novej motor, spojku a prevodovku. To se hodi:-) Ja mam volnobeh trochu neklidny, asi vlivem spojky resp. setrvaku. Jinak nejake vibrace citit mohou byt...vliv nevyvazeni, nesymetrie disku, spatne sjete pneu, problem v brzdach, volne silentbloky podvozku, motoru. Pricin se da vymyslet spousta, hlavne jestli se to vymenou pulky auta odstranilo:-)

EDIT:
poeditoval jsem si svuj anketni prispevek: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?f=10&t=865&p=94277#p94277
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod tommybuu » sob pro 29, 2012 1:26,0

ANKETA SCi

zdravim, moc tu nepisu, spis ctu (timto dekuji za rady). Pokusim se popsat sve zkusenosti:

Rok vyroby: 2004
Stav km: 158.000 (koupeno ve 100 s originálním serviskou, kilometry seděly podle servisů).
A zda jste uz menili/opravovali...jednu z lambda sond: ano
jeden z KATu: ne
EGR ventil: ne (občas svítí žlutá kontrolka motoru a vypadne jeden válec, po vypnutí a zapnutí motoru opět cca 100 km klid, takže to vidím na ERG. ?)
Vysokotlake cerpadlo: ne
Vstriky: ne
Vahu vzduchu: ne
Ventily, rozvody: měnily se komplet rozvody
Svicky davate origo nebo BOSCH nahradu?: BOSCH
Zapalovaci civky: ano, jedna
Cidlo tlaku v sani: ne
Oprava skritici klapky: ne
Spojka a setrvak: ne, ale už to trochu "rachtá", takže bude brzy následovat výměna
Olej lejete: MOBIL SUPER 3000 X1 5W/40

ještě edit po přečtění všech anket:

dlouhodobou průměrnou spotřebu za 58.000 (a nějaké drobné) mám 9,3 (podle tankování) a 8,4 podle PP. Takže rozdíl je 0,9 ve "prospěch" PP. Cca 60% km bylo po Praze. Zbytek dálnice (okrsky opravdu jen ojediněle). Považuji se za úsporného řidiče, nijak to nehoním. SCi se chová jak diesel, umí pracovat v nízkých otáčkách. Potom je to mrtvola, od 4500 opět oživne. Zvláštní je dálnice. Při 140 km/h to auto spotřebuje cca o půl litru méně, než při "úspornějších" 110 km/h. Netuším čím to je, snad jsem někde četl, že od 2800RPM motor pracuje jakoby v plném režimu (do těchto otáček pracuje s ochuzenou směsí benzínu). Ale nevím, co je na tom pravdy.

V současné době mám s SCi dva, respektive tři problémy.

1. Už mi začal rachtat dvouhmotový setrvačník. Rachtá mi to už od loňské zimy, ale stále to není (podle mechanika) tak zásadní zvuk, že by se to mělo řešit výměnou. Každopádně to není nic příjemného :-)

2. Jednou za cca 100 km se mi rozsvítí kontrolka motoru. Zpočátku to bylo vždy na stejném místě. Teď už se to projevuje i na jiných místech (nejčastěji ale na tom jednom konkrétním). Nejprve začne kontrolka blikat, po 5 sekundách svítit. Vypadne jeden válec (ten první, při otevření kapoty první zleva). Stačí vypnout a zapnout motor a je cca dalších 100 km klid. Diagnostika nehlásí vůbec nic (ať už přes PP - trik převzat z fordu focus, nebo přes origo diagnostiku fordu). Myslím si, že to může být EGR ventil, který nebyl měněný. Nebo mám jednu konspirační teorii - kontrolka se zapne vždy v místě, kde je nějaký radar nebo měřič rychlosti. Může vlnění vyhodit jeden válec?

3. To není ani tak závada, jako spíš moje blbost. Trochu jsem to vzal pravým předním bokem přes svodidla při parkování u baráku. Od té doby se mi samovolně vybíjela baterka (v servisu nic nezjistili), tak jsme před barákem zkusili vypojit a zapojit všechny konektory a od té doby klid. Teď mi baterka opět klekla, po dobití opět OK a to bylo auto neprovozované týden v mrazu. Takže z toho mám docela hlavu a to startování je trochu loterie :-) Bohužel mi k tomu nic neřekli ve 3 servisech, ani přímo ve fordu.

Mondeo je pohodlné auto. Možná jsem k němu trochu kritický protože máme ještě toyotu se kterou jezdí žena (už 200tkm, investice kromě oleje, destiček a benzínu zatím cca 200 korun za motorek do ostřikovače, ani rozvody se nedělaly).
Mondeo, 1.8 SCi 92, liftback, r.v. 2004, ghia
tommybuu
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 16, 2011 18:48,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » pon pro 31, 2012 1:51,0

Hezky prispevek a bohata historie na to, ze ma auto 158tis km zarucenych. Setrvak mi obcas zarachta a zaskube s motorem a nejspis i lozisko neni dvakrat spokojene. Uz si na to brousim zuby, to bude palka:-)
Co se tyka zhaseni valce, tak jsem mel ten samy pripad. Kdyz je vyssi zatizeni motoru, tak to zacne skubat, pak zacne blikat kontrolka motoru a pak zustane svitit a odpoji se postizeny valec, ktery trpel missfajrama. Cili to jede na 3 valce, coz neni nic moc jizda. Po zhasnuti a znovunastartovani to je v pohode zase na chvili. Stalo se mi to po cca 30tis km se svickama Bosch. Az po druhe kontrole svicek jsem si vsiml, ze je jedna uplne praskla a pusobila problemy, vymenil jsem ji za starou rezervni origo. Po nejake dobe se mi to zase stalo, ale uz jsem nepatral jaky valec / jaka dalsi svicka. Ted mam nove original svicky a zatim dobry (par tis km). Coz nic neznamena :D Cili tam mas missfajry. Muze to bejt svicka, civka, nespolehlivy privodni kabel. Doporucuju postupne prohazovat komponenty a zjistovat ktery valec vypadne, tim se odhali pricina. EGR by tohle snad nedelal, ten zpusobuje maximalne cukani motoru, kdyz by byl pricpany nebo mel spatny el. kontakt. Urcite by nezpusobil vypadek valce a jeste k tomu porad toho sameho.
S tou spotrebou. SCi ma sani ze dvou otvoru, malej a velkej. Ta sirsi cast (pro kazdy valec) je uzavirana klapkama, ktere se otviraji pri 3200ot. Pak to znatelne vic tahne. Nekdy se otevrou driv nekdy pozdejc. Je tu teorie, ze s otevrenyma klapkama to min zere, protoze to ma vic sily. Mozne to je. Na kazdy pad idealni jizdni rezim nebyl u tohoto motoru asi jeste nalezen :) Spotreba 9,3 je na Prahu plus dalnice primerena.
S vybijenim baterky potazmo zkoumanim kabelaze to asi nebude sranda. Mozna je baterka na ceste do vecnych lovist a obcas se proste sama vybije kvuli nahle zvysenemu vnitrnimu svodu. Bud zkoumat ampermetrem, nebo risknout novou baterku.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod mari » úte úno 19, 2013 10:28,0

Ahoj. Tak jsem se stal taky majitelem tohoto autíčka. Mám ho zatím týden a naprostá spokojenost. Rok 2004, výbava GHIA, liftback. Najeto cca 135 tis. km z toho já prozatím cca. 500 km. Vzhledem k tomu, že jsem doposud jezdil escortem (spokojenost, ale hrozně reznul), tak je to pro mně obrovská změna a nemůžu si na nic stěžovat. Od začátku uvažování o změně auta, bylo mondeo jasná volba. Chtěl jsem samozřejmě 2.0 benzín, podle toho jak jsem si pročítal těch pár diskuzí, to měl být motor tak akorát. Bohužel jak se ví, sehnat ho a to ještě v liftbacku a solidním stavu je nadlidský úkol. Tak jsem to vzdal a začal koukat po 1.8 s tím, že SCI nechci (moc složité, nikdo ho nemá atd.). No a nakonec po delší době hledání jsem skončil u SCI :D . Auto je koupené v ČR od soukromého majitele a je v perfektním stavu jak vizuálně, tak i motoricky (teda to co se dá zjistit bez rozebrání). Jezdí parádně a výkon je více než dostačující, o pohodlí nemá cenu mluvit, je to paráda. Už se to tady řešilo, ale stejně bych měl pár dotazů, alespoň se to tu trochu oživí :D
1) alternátor - pokud auto neni pod plynem, tak kolísá asi napětí a trochu problikávají v podstatě všechny světla, včetně palubky a všech podsvětlených přístrojů (rádio, klima atd.) Otázka zní, zda je potřeba koupit nový alternátor, nebo se v něm jen pohrabat (teda ne já, ale nějaký elektrikář :) )
2) Tu chybějící funkci okamžité spotřeby dokáží nahrát ve servisu Fordu kdekoli, nebo jen někde. Ne že bych na tom nějak bazíroval, ale když to umí, tak proč to nemít :) ?
FORD MONDEO 1.8 SCi, 2004, Liftback. Ghia
mari
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 31, 2013 9:11,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » úte úno 26, 2013 20:08,0

Tak hlavne, ze jsi spokojenej, to je alfa a omega :wink: Jinak tech SCi zacina bejt uz docela dost, bazary jsou jich plny (oproti dobe pred 2 rokama napr.), kazdou chvili ctu u inzeratu prodano. Takze se to sem taha ve velkym, coz je dobre, aspon budou na vrakacich dily :D Auto je celkem spolehlivy a netrpi fatalnima zavadama jako nafty nebo nektery benziny s urvanejma klapkama...ale i ty klapky uz jsou extrem. Typicke zavady jsou teplotni cidlo (petilitr pouze od Forda), prasklina o odbocky k EGR ventilu (znam min. 2 pripady, da se to nechat zavarit i v autorizaku za slusny penize), blikajici altik (zase znam 2 pripady, osobne jsem poridil jinej z vrakace a je to vyrazne lepsi...ne ze by to uplne ustalo, ale oproti predchozimu je to OK a za tu cenu...neber to). U meho auta jsem menil retezove rozvody (mam zrejme stocenku), uz si o to rikaly a umi si rikat dostatecnou dobu, je cas to resit, takze to neberu jako fatalni problem. Ten altik lze samozrejme nechat elektrikari, aby ho zrepasoval. Myslim, ze tady na foru je o tom prispevek i zrovna u auta SCi. Byva spatny regulator. U Forda pouze meni za novy, nerepasuji. Novej je celkem drahej, doporucuju resit jinak. S tim palubakem nevim, ze to jde. Asi by vedel uzivatel Tomin a nebo jini borci, kteri se v tom umi pohrabat, at uz na tomto nebo jiném foru.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod mari » pon bře 04, 2013 12:41,0

Díky za poznatky. Auto mám chvilku, takže problémy začnu teprve zjišťovat. Ten alternátor už řeším. Občas se mi stane, hlavně při studeným motoru, že při jízdě mi na sekundu jakoby zavrní plynový pedál. Něco podobnýho jsem měl i u eskorta a příčina je nejspíš ve svíčkách. Ty jsem nekontroloval, ale doufám že tam jsou originály Motorcraft nebo NGK (vím, že by měli být totožné). Nedělá to tak často, abych perventivně kupoval za ty prachy nový. Doufám, že tam nejsou Brisk, o těch vím svoje (pracoval jsem tam). No a jelikož mám ročník 2004 Liftback doporučuju si vyměnit zadní světla za ty nejnovější s těma bočníma proužkama. Nejsem absolutně žádnej tuner, ale zvlášt pokud má člověk Ghiu s chromem kolem auta, udělá to opticky hrozně moc :).
FORD MONDEO 1.8 SCi, 2004, Liftback. Ghia
mari
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 31, 2013 9:11,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod JUJU123 » úte čer 18, 2013 22:48,0

Při pročítání fora o SCi jsem narazil na pojem ,,Odsiřování"-katalyzátor NOx v pravidelných intervalech odsířit.Pročetl jsem si k tomu i ty pdf z fora a mám dotaz.To se provádí automaticky samo,nebo se to provede samotnou jízdou při konkrétních otáčkách motoru,případně jízdou určitou rychlosti atd? Nebo se to provádí v servisu?
Mondeo, 1,8 i 16V 85 kW, Hatchback, r.v. 2000, GLX - předtím
Mondeo 1,8 SCi Ghia Executive + full příplatková 2004
JUJU123
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 14, 2008 23:24,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » čtv čer 20, 2013 18:39,0

Je to analogie vypalovani DPF filtru u naftaka. Tudiz kdyz ridici jednotka uzna, ze je vhodne NOX KAT odsirit, tak zacne cihat na vhodny okamzik. Tzn. nejlepe jizda po dalnici nejakou ustalenou rychlosti po nejakou dobu. Pak se odstartuje proces odsirovani, tudiz, jednotka zacne obohacovat smes, tj. teplota ve vyfuku stoupa. Aby to bylo regulovane a nedestruktivni, tak je ve vyfuku teplotni cidlo. Tento proces bezi nevim jak dlouho a samozrejme muze byt prerusen, kdyz treba zastavis, vyradis nebo ja nevim co. Pokud se proces korektne nedokonci, zopakuje se nekdy priste. Presne podminky neznam, ani jsem se je nikde nedocetl a behem provozovani auta s timto motorem se mi nikdy nestalo, ze bych resil problem ve spojitosti s odsirovanim. Takze bych se s tim netrapil :wink: Nejvice se o SCi doctes na linku v tomto vlakne...hledej "harwes".
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod David V » čtv čer 20, 2013 21:08,0

NOx Cat a odsířit, to čtu prvně. To má benzín v sobě tolik síry, aby se někde usazovala? S co u ostatních benzínových motorů, tam se síra neusazuje?
Pokud je mi známo, tak NOxů se zbavuje poměrně obtížně, proto se spíše blokuje jejich tvorba snižováním teploty spalování recirkujací části spalin (EGR).
Uniklo mi něco nebo je to něco podobného, jako ta vodíková mánie za úsporou paliva.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » čtv čer 20, 2013 23:28,0

Jen kratky uryvek teorie:
"Problémem katalyzátoru NOX je obsah síry v benzínu. Síra obsažená v ochuzených výfukových plynech reaguje rovněž s oxidem baria a představuje tím konkurenci pro NOX- ukládání.
To znamená, že kromě oxidace NO na NO2 na povrchu platiny (ukládání NOX) oxiduje také oxid siřičitý (SO2), obsažený ve výfukových plynech, na oxid sírový (SO3) (ukládání síry)."
zbytek viz toto vlakno :wink:
EGR taky pomaha, ale spalovani chude smesi produkuje mnohem vic NOXu nez klasicke spalovani, proto je tam ten NOX KAT, ktery funguje na zasobnikovem principu.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod David V » pát čer 21, 2013 9:37,0

Vysokou teplotu a následnou tvorbu NOx u spalování chudé směsi nerozporuji, spíš by mě zajímalo, zda se sírou v palivu nemají problémy i jiné (nepřímovstřikové) motory.
Našel jsem obsah síry v N95 <10 mg/kg a síra sama o sobě tvoří oxidy, takže je to hořlavina a při chudé směsi má kolem sebe dost kyslíku na tvoření třeba SO2, ale to nechme, spíše bych chtěl podotknout, že 3-cestný katalyzátor umí NOxy redukovat.
Máš někde odkaz na nějaký spolehlivý zdroj, kde bych se o problematice dozvěděl více? Našel jsem coi ze soudního inženýrsví, ale uvítám více zdrojů.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » pát čer 21, 2013 11:56,0

Ahoj, bohuzel nejsem zdatny chemik, dokonce ani nezdatny. Jedina vec, ze ktere jsem cerpal je odkaz na zacatku teto stranky (harwes). Kdyz si to otevres, tak tam najdes teorii, o kterou se opiram, jsou tam i chemicke rovnice. Na podobnem principu pracuji i motory FSI, taky maji zasobnikovy KAT, jak lze vygooglit. Ze obycejny tricestny KAT umi redukovat NOXy je mozne, ale pri spalovani chude smesi jich vznika o tolik vic, ze klasicky tricestny TWC nestaci a bylo nutne vyvinout specialni KAT, ktery bude specialne zameren na redukci NOXu a tento pracuje s bariem. A nanestesti mu v jeho funkci prekazi sira, ktera mu "snizuje kapacitu". Normalni KAT ma zrejme jine slozeni vzacnych prvku a pritomnost siry v palivu mu nevadi. Motor SCi ma navic oproti klasickemu Duratecu emisni stupen 4, proto tam je tolik KATu. Ford v roce 2003 tento motor predstavoval jako novinku s moderni technologii, ktera mene zere, lepe jede a je vice setrna k zivotnimu prostredi. Vic fakt nevim. Vubec ten zminovany clanek o SCi je nejobsahlejsi a nejkonkretnejsi jaky jsem kdy nasel. Bohuzel tam chybi nejake graficke prvky, ale informacne je nabity, doporucuju k precteni. Skoda, ze neco takoveho komplexniho neni ke kazdemu motoru.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod David V » pát čer 21, 2013 13:11,0

Dík, zajímavé čtení. Po tomto se člověk musí opravdu vyloženě pídit, aby se to dozvěděl. Mechanismus usazení síry je mi nyní jasný. Ještě se budu muset trochu hlouběji ponořit do rozpadu NOx na N2 a O2 a využití O2 pro oxidaci HC a CO při bohaté směsi lambda<0,8. To mi není moc jasné.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod base1000 » úte črc 02, 2013 15:24,0

Tak jsem si asi po roce přečetl tohle forum, a nestačím se divit. Pořád si říkám, jak to auto není dobré, spotřeba podle pp 5,1 až 7,2, v reálu tedy 5,9 (ekonomická jízda) až 8 l... a těch 8, to už fakt ten otáčkoměr lítá do červených jak divý.... (skladba cest 30% město, 70% mimo město) dálnice nejezdím:-) Jinak v době pořízení jsem zkoušel během 40 minut čtyři mondea: 1.8 81 kw (opravdu zdechlé), 1.8 92 kw (jelo kapku líp, ale vysoké otáčky a řvalo), 1.8 SCI (jelo znatelně lépe, velmi tiché, příjemná 6tka, původně jsem nechtěl, kvuli složitosti atd.), 2.0 ( v nízkých otáčkách stejné jako SCI, potom kapku lepší, ale řvalo, pouze 5,vyšší povinné ručení, vyšší spotřeba). Trošku jsem se toho SCI bál, ale doteď bez poruchy a v pohodě, navíc ve městě uplně super kvuli dobrému taku v nízkých otáčkách....
base1000
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte črc 10, 2012 11:38,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod JUJU123 » čtv črc 25, 2013 10:24,0

Moje dojmy z vozu SCi
Auto jsem koupil z Německa jako třetí majitel.Jedná se o sedan s pátými dveřmi z 2004.
Auto je v perfektním stavu a je vidět,že předchozí majitelé se opravdu o auto staraly a do údržby vozu investovaly.
Co se týče výbavy jedná se o vůz Ghia Executive + plná příplatková výbava (chybí jen rodinný zábavný systém)
Najeto má teď 131 tkm a s vozem naprostá spokojenost.
Svezení je velice pohodlné,podvozek docela dobře tlumí nerovnosti a ovladatelnost je výborná.
Díky dobrému podvozku si člověk ani nevzpomene,že má přední pohon.Což asi dělá i systém ESP/ASR který je ve voze.
Co se týče brzd tak naprostá spokojenost.Když je potřeba opravdu rychle zastavit tak brzdy nezklamou.
Zatím jsem ani při častějším brzdění nevšiml,že by měli tendenci uvadat takže spokojenost.
Výbava:
Interiér
Kvalita zpracování a použité materiály uvnitř působí solidním dojmem a díky stupni výbavy je dojem uvnitř v autě opravdu velice příjemný a máte pocit luxusu.
Co mně trochu zklamalo tak použitelnost navigace Denso,(viz moje zkušenost v topicu navigace),ale co už.
Co mně naopak mile překvapilo tak sedačky.Díky středům potaženým alcantarou se tak ,,nelepí" v létě jak sedačky celokožené u jiných aut.Navíc jsou velice pohodlné a dobře tvarované.Člověk v nich je pevně usazen a i při průjezdu zatáček atd v nich nepoletuje.Takže tvarování a boční pevnost sedaček pro držení těla v pohodě.
Ovládací prvky jsou dobře přístupné a rozvržení pozic ovládačů na palubovce bez výhrad.
Motor:
Zvuk motoru je pěkný a i při zrychlení je zvuk od něj v interiéru příjemný na poslech.
Co se týče motorizace tak to musí člověk trochu víc vytočit,aby to pořádně zrychlovalo a chvilku mi trvalo než jsem si zvykl na ,,skokové"zrychlení které je při 3500 ot/m.
Ale jelikož jsem měl zatím jen benzíny tak to vytáčení beru jako normální.Zejména do kopců musí člověk opravdu trochu víc ten motor plynem polechtat a většinou i podřadit.Ale je to je 1,8 tak co by od toho člověk čekal.
V nižších otáčkách trochu línější,ale celkově hodnotím dynamiku motoru jako příjemnou a dostačující.
6-kvalt:
6-kvalt je možná fajn věc na spotřebu,ale člověk se s tím fakt docela nakvedlá.
Co je fajn tak to,že 5 můžu dát už kolem 70 km/h a dá se poměrně v pohodě zrychlovat dál.
6 rychlost jde dát už při rychlosti kolem 80 km/h ,ale to zrychlení je opravdu na ten 6 kvalt velice pomalé,takže ta je fakt jen na to +- udržování rychlosti.
Řazení je poměrně přesné a relativně krátké dráhy při řazení jsou taky plusem.
Spotřeba:
Spotřeba se zapnutou klimatizaci kdy 70% času jezdím po městě a 30% okrsky tak jsem pořád tak nějak kolem 8,6 l/100.Nejméně jsem se s ním zatím dostal na 8,3 l/100km
opravy:
Zatím jsem na něm osobně měnil při 129 tkm zadní ložisko na straně spolujezdce a výměna oleje 5W30 Formule F +olejoví filtr.
Palivo:
Jelikož je to SCi tak jsem se snažil od začátku tankovat u renomované značky čerpacích stanic.Přidání aditiv a čistících složek do paliva od výrobce by mohlo být docela fajn.Záměrně nepíšu tankovat u prodejce kvalitních paliv,protože jak vysvětlím níže i renomovaný prodejce paliv překvapí.
Při posledním čerpání na dovolené jsem byl nemile překvapen kvalitou onoho paliva.
Při cestě do místa bydliště jsem čerpal tak jako vždy u své značky za 1000 kč,ale jaké bylo moje překvapení když po ujetí menšího poštu km následovalo to,že i při sešlápnutém plynu auto absolutně nepřidávalo a jelo maximálně cca 30 km/h přitom motor neměl absolutně výkon a měl tendenci se dusit.Po zastavení a opětovném nastartování auto chvilku jelo normálně a pak následovalo opět jen cukání a naprostá ignorace motoru k sešlápnutí plynu v jakékoliv poloze.
Na palubovce závada žádná nesvítila,po otevření kapoty motoru po vizuální stránce nic nekapalo,nic nefoukalo kde nemělo,pod vozem taky nic neteklo.Takže jsem si řekl,že to bude na 100% palivem.
Nejdřív jsem si myslel,že mi zaměstnanec na čerpací stanici dal do vozu naftu,ale po poslechnutí záznamu na onboard kameře kdy jsem si potvrdil,že jsem opravdu dvakrát upozorňoval pána na to,že chci benzín a po kontrole lístku jsem tam měl tak jak vždy to samé palivo.Pro jistotu jsem si to ještě ověřil telefonicky na čerpací stanici a upozornil je na nekvalitní palivo.Pak už jsem jen vyhlížel další čerpací stanici tentokrát ,,neznačkovou".
Celou jízdu samozřejmě provázelo neustálé cukání,přískoky a jak na potvoru další čerpací stanice v nedohlednu.
Nakonec asi po cca ujetí 20 km jsem konečně narazil na čerpací stanici a vzal další palivo za 800 Kč do plné nádrže.
Účinek se projevil téměř okamžitě po odjetí z čerpací stanice.
Při poměru téměř 50:50 po smíchání paliva v nádrži auto opět jezdilo naprosto bez problému a cuknutí v otáčkách motoru jsem registroval již jen jednou po dobu 40 km.
Následovala telefonická reklamace na čerpací stanici a pak i reklamace přes zákaznickou linku na kvalitu čerpaných hmot.
Jelikož mám ve voze onboard kameru tak jsem byl i překvapen kolik sprostých slov člověk v takové situaci a následné jízdě řekne.
Zejména i při průjezdu zatáček atd jsem měl docela nahnáno,aby to tam někde na nepřehledném úseku nepřestalo jet.
Snad se motor při této jízdě nijak nepoškodil.
Po této zkušenosti z poslední dovolené přemýšlím jestli má vůbec význam si připlácet pravidelně za ,,kvalitnější" palivo.

Celkově hodnotím
Co se týče tvaru karoserie i po těch letech jsou pořád křivky vozu líbivé a auto působí moderním dojmem.
Vůz v této výbavě a doplňcích má vše co by jsem u jiných renomovaných znáček pořídil za daleko více peněz takže koupě Ford Mondeo 1,8 SCi Ghia Executive rozhodně nelituji a jsem s ním plně spokojen.
Celkově hodnotím MK3 jako povedené auto a dokonce předčilo mé očekávání.
Mondeo, 1,8 i 16V 85 kW, Hatchback, r.v. 2000, GLX - předtím
Mondeo 1,8 SCi Ghia Executive + full příplatková 2004
JUJU123
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 14, 2008 23:24,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod David V » čtv črc 25, 2013 10:51,0

S těmi kvalitnějšími palivy může být problém při malé výtoči. Je drahota, takže na nějaké odlehlé benzínce kvalitní benzín je v tanku relativně dlouho a postupně se mísí s kondenzující vlhkostí, což by odpovídalo cukání. Stane se tak z něj daleko horší benzín, než je ten normální s podstatně vyšší výtočí. Bohužel tohle dopředu nikde nezjistíš. Já jsem z tohoto důvodu začal tankovat ten nejběžnější benzín, ale je pravdou, že v 95% případů jej beru v Brně u Globusu, kde mají dlouhodobě dobrou cenu a nikdy jsem žádné zakolísání kvality nepozoroval. Pokud jsem někde daleko, tak zastavím u nějaké známější pumpy. Faktem je, že nepřímý vstřik není tolik háklivý, i když voda v něm nehoří úplně stejně jako v SCI.
Možná by stálo za úvahu tam nalít nějaký ten čistič palivové soustavy - pro jistotu.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod JUJU123 » čtv črc 25, 2013 11:07,0

Nad tím vyčištěním jsem taky uvažoval,ale uvidíme jak se to bude chovat po nákupu a dalším smíchání na benzince kde pravidelně beru a žádný problém s kvalitou nikdy nebyl.
Mondeo, 1,8 i 16V 85 kW, Hatchback, r.v. 2000, GLX - předtím
Mondeo 1,8 SCi Ghia Executive + full příplatková 2004
JUJU123
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 14, 2008 23:24,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod tommybuu » úte úno 25, 2014 12:38,0

Zdravím, po více než roce aktualizuji své dosavadní zkušenosti s motorem SCi, snad to někomu pomůže:

Rok vyroby: 2004
Stav km: 180 000 (koupeno ve 100 s originálním serviskou, kilometry seděly podle servisů).
A zda jste uz menili/opravovali...jednu z lambda sond: ano
jeden z KATu: ne
EGR ventil: ANO (byl čištěn)
Vysokotlake cerpadlo: ne
Vstriky: ne
Vahu vzduchu: ne
Ventily, rozvody: měnily se komplet rozvody
Svicky davate origo nebo BOSCH nahradu?: BOSCH
Zapalovaci civky: ano, jedna
Cidlo tlaku v sani: ne
Oprava skritici klapky: ne
Spojka a setrvak: ne, ale stále rachtá
Olej lejete: MOBIL SUPER 3000 X1 5W/40


Za poslední rok byly vyřešeny staré závady, tedy problíkávání světel a náhlé vybíjení baterie. Bylo to alternátorem. Komplet nový v neautorizovaném servisu i s prací vyšel na 11 tisíc. Od té doby světla neblikají a baterka drží.

Vypadával mi jeden válec a svítila (už neustále svítila) kontrolka motoru. V prvním servisu mi řekli, že to vyřeší ten nový alternátor. Prý jde na válec moc velký proud a prostě vypadne. To se ale výměnou alternátoru nevyřešilo. V dalším servisu mi řekli, že je ucpaný ERG ventil, a že za 1000 Kč ho dokáží vyčistit. Ventil byl vyčištěný, auto trochu ožilo a spotřeba klesla (i když jsem vysokou spotřebu, v průměru kolem 10 litrů, nepřisuzoval právě ventilu). Nicméně kontrolka od motoru svítí stále, válec občas vypadne (ale už ne tak často). Asi to vezmu z gruntu a zkusím svíčky, protože od výměny uběhly tři roky + palivový filtr. Pocitově se mi to jeví tak, že se ten válec jakoby udusí. Stává se to v nízkých otáčkách, kolem 1.500 když se auto převaluje po rovince.

Bylo měněno i pravé zadní ložisko, komplet desky, olej. Na pražských cestách se mi vymlátily i tyčky stabilizátoru (přední i zadní). Rovněž měněno.

V létě jsem řešil nepříjemný, ale zato klasický problém se zaseknutým zámkem kapoty. Ve fordu si řekli o 4500 což se mi zdálo přehnané. Na internetu je pár návodů, jak zámek otevřít svépomocí. Nepodařilo se mi ji nadzvednout a odháknout, tak došlo na návod č.2, a sice vyříznutí kolečka do masky, "vytvoření" vlastních šroubků pilníkem (ty origo nemají hlavičku s drážkou), odšroubování, pročištění (neuvěřitelně zanesené od bordelu). Byla vyježděná taková silikonová trubička, která propojuje klíč se samotným zámkem. Stačilo vyčistit a mezi zámek a trubičku vložit gumové těsnění z umyvadla, aby to tam bylo víc na "fest". Díru v masce jsem přilepil a pokud se na to nezaměříte, nic nepoznáte.

To je asi tak všechno, co mě za poslední rok potkalo.
Mondeo, 1.8 SCi 92, liftback, r.v. 2004, ghia
tommybuu
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát pro 16, 2011 18:48,0

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod ZELI » úte úno 25, 2014 23:17,0

@ tommybuu:
Diky za update, urcite jsou to udaje, ktere pomuzou.
Veskrze se se servisem shodneme az prekvapive podobne. EGR jsem cistil...mozna se zmirnilo pocukavani. Rozvody komplet nove, potrebovaly to. Setrvak taky rachta a stale ceka na vymenu :) Civku jsem mel menenou uz pred koupi...ma mirne jine znaceni. Altik jsem resil taky, byl problem pouze s blikanim svetel na volnobehu, AKU se nevybijel.

Vypadky valce jsem mel taky...byla vadna svicka BOSCH. Behem kratkeho obdobi se to projevilo na dvou svickach, tak jsem radeji sel zpet do origo. Kdyz RJ valec trvale odpoji kvuli missfirum, tak se to da krasne identifikovat odpojovanim civek. Pripadnym prohazovanim svicek nebo civek se pak da i zjistit, jestli je problem v civce nebo svicce. Treba ti to pomuze. Altik ani baterka s tim opravdu nemaji nic spolecneho, vsechny 4 valce maji identickou elektroniku, neni duvod, aby se to projevovalo na jednom konkretnim, ani neni duvod, aby se to vubec projevovalo. Me to se spatnym altikem jezdilo bez problemu. To by dobijeci soustava musela byt uplne kaput a baterka vymlacena, aby to nestacilo napajet zapalovani.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod jbohac » stř úno 26, 2014 23:14,0

Tak, ultimátní studnice vědomostí o SCI z adresy
http://www.harwes.com/techweb/sci.htm zmizela :(
Nemáte to někdo stažené?
Na archive.org je jen text, bez obrázků.

A abych nebyl úplně offtopic: Po naježdění cca 35 tisíc na SCI v posledních 3 letech mě nejvíc štve spotřeba: 8.9 průměr podle tankování za celou dobu, odhadem tak 60% dálnice, 30% okreska, 10% město.
To je z těch horších, co jsem tu četl.

PP tradičně podměřuje, u mě cca o 0.9 - 1 l.

Vážně uvažuju, že zajedu za borci do Jihlavy, kteří snad umějí do PP přidat položku okamžité spotřeby (viz jiné vlákno), abych se s tím konečně naučil úsporně jezdit. To přeci musí jít o litr až dva srazit, ne? ;)

A přidám čerstvou zkušenost z měření emisí: pán si nepřečetl, že se má měřit při 3800-4200 otáčkách, měřil při tradičních 2800 jako u obyčejných motorů a naměřil špatnou lambdu. Aby ne, když to jelo na hudou směs ... ale došlo mi to až doma, zkontroloval jsem protokol, a dojel jsem si to tam nechat přeměřit ve správnych otáčkách - v pořádku ;)
Mondeo, 1.8 SCi 96, kombi, r.v. 2006, Trend
jbohac
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv pro 01, 2011 16:35,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron