Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Příspěvekod DR » stř lis 16, 2011 14:42,0

Premysl Hruby: můžeš zkusi přeměřit tu lambdu, to je relativně jednoduchá práce. A v druhém kole všechno ostatní, je to hezky u sebe, takže to vezmi jedním vrzem, ať to nerozebíráš zbytečně 3x.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Premysl Hruby » stř lis 16, 2011 14:45,0

to DR: díky za feedback.
BTW co to znamená přeměřit lambdu? Jedná se mi o to jakým způsobem a jaké bych měl naměřit hodnoty.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod DR » stř lis 16, 2011 14:50,0

Premysl Hruby: jak už jsem psal zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=44558#44558 ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Premysl Hruby » stř lis 16, 2011 15:22,0

to DR. Díky za navedení. Google mě mohl taky napadnout :oops:
Nicméně pro objasnění jsem dohledal toto:
1) Konektor v Lamba sondě je čtyřpinový: dva piny slouží pro vyhřívání sondy a dva pak pro měření a přenos signálů.

2) Vyhřívaná lambda sonda (Ford mondeo, rv 1996-2000,pouze vozidla s benzínovým motorem): Vyhřívaná lambda sonda je napěťový alternátor, který je nainstalován před katalyzátorem v proudu výfukových spalin. Když je směšovací poměr vzduchu a paliva ideální (teoreticky 14,7:1) Lambda 1 vyšle do řídící jednotky motoru napěťový signál 450 mV. Je-li směs chudá, napěťový signál je redukován na 200 mV a řídící jednotka motoru změní směšovací poměr vzduchu a paliva tak, aby byla směs bohatší. Je-li směs příliš bohatá, napěťový signál je zvýšen na 800 mV a řídící jednotka motoru změní směšovací poměr vzduchu a paliva tak, aby byla směs chudší, a tak dále, čímž je dosaženo přesného řízení emisí výfukových plynů. Aby bylo zajištěno, že vyhřívaná lambda sonda rychle dosáhne své provozní teploty 300°C, je vybavena topným tělískem, které začne fungovat, jakmile je zapnuto zapalování.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod DR » stř lis 16, 2011 16:23,0

Premysl Hruby: a proč i po tom navedení dál řešíš lambdu v tématu o volnoběhu?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Premysl Hruby » stř lis 16, 2011 16:26,0

to DR: sorry, nevšiml jsem si, že Tvůj odkaz je do jiného vlákna. Můžeš to tam klidně přehodit.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod DR » čtv lis 17, 2011 9:17,0

Premysl Hruby: nemůžu, fakt nemůžu. Fórum to neumí. Ty tam musíš napsat svůj příspěvek a já to pak tady můžu smazat, jinak to nejde.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

kolisajuce otacky pri zohriatom motore

Příspěvekod jancef » sob lis 26, 2011 17:27,0

Tak chlapi, ja sa podelim tiez o nejake tie skusenosti.
Po vybyti baterie (asi uz dosluzila),vymene za funglovku a naslednej kalibracii RJ sa mi zacali kopit problemy. Pri studenom motore vsetko ok, otacky okolo 900, drzali jak prikovane, ale ako nahle sa iba troska zohrial motor, pri vyradeni alebo pri brzdeni na krizovatke neskutocne lietal volnobeh od 100 do 1000, a az po zastaveni sa ustalil na nejakych 800.
Skusal som rozne veci - pozrel som kable, vycistil som MAF - nepomohlo.
Nakoniec som sa odhodlal po precitani celeho tohoto vlakna pozriet sa na srktiacu klapku, pripadne volnobezny ventil.
Dnes som odmontoval sanie (iba tu cast, ktpra je na klapke), klapku som vybral a vycistil - bola pekne zadrbana - WD a vela handier - cistil som to mozno pol hodiny. Vsetko som dal do povodneho stavu (komplet robota tak jedna hodka) a siel som to prevetrat (bez restartu RJ). Spociatku mi volnobeh pri vyradeni zostal na 1300, po par kilometroch postupne klesal (moj styl jazdy je vyradovat rychlost az pri uplnom brzdeni, inak mam zaradenu rychlot vzdy - brzdim motorom, dole kopcom rychlost, proste 99% jazdy, ale teraz som schvalne vyradoval a isiel na volnobeh pri kazdej moznej prilezitosti).
Zhruba po 30 -40 km sa uz volnobeh ustalil na 950 a aj pri jazde na volnobeh sa drzi na 950 bez odchylok.
Mozno som mal len stastie, ze to bolo prave klapkou, ale spadol mi kamen zo srdca. A restart RJ uz robit nejdem, mam strach, ze sa to zase rozhasi.
Mondeo MK2, 1.8i 85kW, sedan, cierna metaliza,r.v. 1999, manualna klima, tonovane skla.
Uživatelský avatar
jancef
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát dub 10, 2009 7:56,0
Bydliště: Zilina

Příspěvekod Premysl Hruby » pon lis 28, 2011 12:37,0

Tak jsem o vikendu rozebral ventil volnoběhu. Byl zadělaný jakoby sazema.

Co šlo vytřít, jsem vytřel a zbytek vyplách benzínem. Pocitově šel před tím lehce víc z tuha, po výplachu byla patrná výrazná změna k lepšímu (vytekl z toho černý benzín). Ventilek nyní chodí lépe, a i rychleji se vrací do původní polohy.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Volnoběh troubí

Příspěvekod 69696969 » čtv led 05, 2012 10:29,0

Zdar, po vyčištění volnoběžného ventilu se ozývá v oblasti volnoběhu a někdy až do 2000 ot. troubení, jako by někdo hrál na trombón....máte s tím někdo zkušenosti?
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod majo » sob led 14, 2012 18:46,0

Môžete mi poradiť po výmene sania a reštarte RJ po naštartovaní vybehnú otáčky 3500 - 4000 po chvíli klesnú na 1800 a tak držia akoby voľnobeh mal byť 1800 po pridaní plynu veľmi pomaly klesajú.
focus, 1,8TDCI 85, combi, r.v. 2002, Ghia
mondeo 2,0 107kw 2002 Landi Renzo
majo
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát úno 08, 2008 20:54,0

Příspěvekod Tomin123 » sob led 14, 2012 19:50,0

Nekde ti to prisava vzduch. Treba ti po tvem zasahu nesedi tesneni, nebo je zmackle tesneni kolem vstrik. ventilu apod.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod majo » ned led 15, 2012 14:29,0

Vďaka za radu mal si pravdu prisávalo mi to cez hadicu odplynenia klukovej skrine bola vytiahnutá je to OK.
focus, 1,8TDCI 85, combi, r.v. 2002, Ghia
mondeo 2,0 107kw 2002 Landi Renzo
majo
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát úno 08, 2008 20:54,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod faze » sob úno 02, 2013 22:24,0

Zdravim, mam problém se startováním u Mondea 1.8i rv 97. Nastartoval jsem ho po tejdnu mrazu a než jsem vyjel z ulice, tak mi chciplo. Od ty doby pokaždý když nastartuju, tak pada volnoběh a chcípne (běží tak max 5s). Když přidám plyn, tak motor chcípne hned. Auto jezdilo bezproblémově, v mraze startovalo v pohodě. Jsou nějaký problémy u tohoto motoru který by to mohly způsobovat?

díky
faze
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned zář 23, 2012 19:08,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod ZELI » pon úno 04, 2013 3:59,0

To vypada na spatnou dodavku paliva, zameril bych se na to, jestli to dotece ke vstrikum v dostatecnym mnozstvi a jestli to ma nejakej tlak. Mozna je problem s palivovym cerpadlem, filtrem nebo mas malo benzinu.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod faze » pon úno 04, 2013 11:37,0

no filtr bych asi mohl preventivne vyměnit, ten je někde vzadu pod autem je to tak? s tim tlakem nebo dostatečnym množstvym - jak to poznam? i kdyz to nastartuje tak tam muze byt malej tlak?
faze
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned zář 23, 2012 19:08,0

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » ned úno 24, 2013 20:30,0

Ahoj, občas se mi stává když se někde vytáčím stylem kontra jeden směr, jednička, kontra druhý, zpátečka, atd atd atd, že mi auto chcípne.

Může to asi souviset s tím, že kdykoliv vyřadím a sundám nohu z plynu, otáčky nejprve klesnou asi na 500 a pak se zvednou na 870, což je normál. Když během toho točím volantem a dávám tak servem motoru zátěž, nejspíš právě tím to nezvládne a chcípne. Senzor tlaku serva to ale asi není, protože když stojím na místě, motor v klidu a já začnu prudce točit volantem, motor v mžiku zvedne otáčky.
Působí to na mě, jakože motor začně shazovat otáčky do volnoběhu a jaksi to "neubrzdí", takže to přežene a sundá je právě do těch 500, pak to jakoby "pozdě" zjistí a tak je zase zvedne na těch 870.

Budu vděčný za jakékoliv rady...
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod oggy » ned bře 03, 2013 16:11,0

ahoj
auto me zacalo zdechat :-( ale ne pokazde (nekdy jo a nekdy ne)
kdyz jedu tak 40-50km/h otacky kolem 2,5 a vyradim tak otacky rychle spadnou a auto zdechne ale nekdy otacky klesaji pomalej a to ustoji a jede dal ???
dela to tak tyden a do ted v poho
a zda se me ze to pozde prepina na plyn (vzdy to bylo tak max. do 1,5km a ted klidne i po 4km teprve prepne)
tak jsem vcera cistil vahu vzduch , scicky a vduch.filtr (ten by snesl vymenu) ale nepomohlo to
poradte prosim
CMC 1274
S-MAX,TDCI 1,8 ,92kw ,2006, modra metla
mondeo, zetec 1,6 66, kombi, r.v. 1997,tm.zelena metla, klima,airbag 2x,sekvenčni LPG Stag 300---PRODANO
Uživatelský avatar
oggy
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pát srp 31, 2007 22:22,0
Bydliště: Zlin

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod ZELI » ned bře 03, 2013 17:06,0

Podle popisu v obou predchozich prispevcich mi prijde, ze to bude mit neco spolecneho s volnobeznym ventilem...zaneseny, pomalu reagujici??? Ale nemam tuto vychytavku v aute, takze spis poradi znalejsi.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní tém

Příspěvekod curly boi » úte bře 19, 2013 11:42,0

ZELI: Volnoběžný ventil jsem si nechal vyčistit a nezdá se, že by to nějak pomohlo. Respektive, když jsem jel od známého, co mi to dělal, tak se to zdálo lepší, ale to bylo asi jen než se motor ohřál. Mohlo by to být nějaké vodítko? Jakože za studena, když jsou otáčky vyšší, ten problém není, ale jakmile se to ohřeje a vypne to nějaký "studený režim" tak to začne padat dolů? Co ještě by mohlo mít vliv na to, že auto si pozdě všimne, že otáčky jsou nízko a občas už je nestihne vytáhnout nahoru?
Ford Mondeo ST220, 3.0i V6 @ 166kW, sedan, r.v. 2003
Ford Mondeo MkI, 2.0i @ 100kW, liftback, r.v. 1994, GHIA (prodáno 02/2013)
Uživatelský avatar
curly boi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned pro 14, 2008 13:58,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník