Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod Profesor » sob srp 06, 2011 23:11,0

Jen mi neni jasný :shock: jak usměrním stejnosměrné napětí :lol:

:idea: pokud píšeš návody je třeba si uvědomit, že je budou číst i osoby méně technicky erudované a formulovat je tak, aby byly srozumitelné.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod DR » ned srp 07, 2011 10:08,0

Profesor: to já bych zase věděl "jak", ale naprosto nechápu "proč" :twisted:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

odpověd:

Příspěvekod honzi » ned srp 07, 2011 10:32,0

Naprosto tobě rozumím.Ale on jeto dost velký problém,tady jde o signál na který reaguje PPII . Ten stabilizátor o kterém je řeč má za úkol snížit napětí na ty potřebné 3V, ale zachová odpor.Abychom měli signál na který reaguje PPII. Jinak se nám objeví ty čárky,to proto že není signál.Můžeme zjistit zbytkový napětí,mezi konektorem PPII a PPII podle napětí by pak stačil jen rezistor.PPII potřebuje signál který od někud jde,je to ten bíločervený kabel který jde z přístrojové desky od palivoměru.Zde začneme měřit napětí a odpor.Pokud jsou tu ty 3V není co řešit,pokud ne pak to bud vyřeší pouze rezistor nebo rezistor +stabilizátor 3V.Ale zde je problém, při snižování napětí nám zmizí signál.Je proto nutné přesně vypočítat, jaký rezistor tam dát.A to podle zbytkového napětí.MKII mají už jiný palivoměr/jinou přístrojovou desku/ než MKI,tak ten problém stým napětím by neměl byt tak velký.Záleží i na samotným PPII jaký jeto model.Palivoměr na palivovém čerpadle vysila signál pro palivoměr na přístrojové desce,zde je odpor podle množství paliva,to se pohybuje podle modelu od 18ohmů-155ohmů.A to změříte na pinu 5.Pokud máte i na pinu 2 stejný odpor,ale napětí 00,04V máte vyhráno,to je právě ten potřebný signál.Ale cele zapojení je vyzkoušené pouze na MKI 93. Pardon za chyby. :roll: :shock:
mondeo, 1.8 85kw, kombi, r.v. 1993, CLX
honzi
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 09, 2011 22:58,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Profesor » ned srp 07, 2011 15:23,0

Já ti taky rozumím, ani pravopisné chyby mi nevadí, ale zmotat stabilizaci a usměrnění - což jsou dva zcela odlišné procesy - to teda opravdu nechápu :roll:

" Pokud se nedaří usměrnit napětí na 3V." - Dodnes jsem netušil, že máme v autech střídavé napětí 3V které je třeba usměrnit.

"pak to bud vyřeší pouze rezistor nebo rezistor + stabilizátor 3V" - Pokud hovoříme o stabilizátoru napětí (a zadáme tento výraz do jakéhokoliv katalogu aktivních součástek - vyhledá tento integrované stabilizátory) a při tom se tady jedná o Zenerovu diodu s pracovním napětím 3V ze které se dopněním odporu stává teprve nejednodušší stabilizátor napětí.

"Je proto nutné přesně vypočítat, jaký rezistor tam dát.A to podle zbytkového napětí." - Ano to je, ale v závislosti na Voltampérové charakteristice použité Zenerovy diody (neb Zenerky jsou napěťově/referenční, nebo napěťově/regulační diody), pokud by se jednalo o větší proudové zatížení musel by být stabilizační obvod doplněn vhodným tranzistorem zapojeným jako emitorový sledovač a požadovaný odpor obvodu pak docílen odporovým děličem. A v našem případě potřebujeme dostat konstantní čili referenční napětí a tak je jasné jaký tip diody potřebujeme.

:P Pozornost podniku http://www.vishay.com/docs/85607/bzx85.pdf

Toť vše tím končím, neb mám Focuse a PP mám kompletní :lol: já jen aby řeč nestála :mrgreen:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Profesor » ned srp 07, 2011 15:24,0

DR píše:Profesor: to já bych zase věděl "jak", ale naprosto nechápu "proč" :twisted:
:lol: :lol: :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Odpověd:

Příspěvekod honzi » ned srp 07, 2011 18:05,0

Gratulují tak dokonalému vysvětlení,já bych to takhle nezvládl,nejsem autoeletrikář.Myslím že toto bude stačit pro ty co se rozhodnou pro PPII. Jenom malá poznámka to to není návod je to jen informace,možná varianta. Ale funkční.pardon za chyby. :roll: :shock:
mondeo, 1.8 85kw, kombi, r.v. 1993, CLX
honzi
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 09, 2011 22:58,0
Bydliště: Liberec

Re: Odpověd:

Příspěvekod Profesor » ned srp 07, 2011 19:11,0

honzi píše:Gratulují tak dokonalému vysvětlení,já bych to takhle nezvládl,
Děkuji, není zač :P
honzi píše:nejsem autoeletrikář.
:lol: Já taky ne :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Odpověd:

Příspěvekod Profesor » ned srp 07, 2011 19:16,0

honzi píše: to to není návod
:idea: a nestálo by za to zpracovat to jako návod a poprosit DR o umístění na TECH WEB :P
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

odpověd:

Příspěvekod honzi » pon srp 08, 2011 16:49,0

No není to špatný nápad.Já vám to předám a vy s toho udělejte rozumný návod. OK. :roll: :shock:
mondeo, 1.8 85kw, kombi, r.v. 1993, CLX
honzi
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 09, 2011 22:58,0
Bydliště: Liberec

Re: odpověd:

Příspěvekod Profesor » pon srp 08, 2011 19:10,0

honzi píše:No není to špatný nápad.Já vám to předám a vy s toho udělejte rozumný návod. OK. :roll: :shock:
Abych mohl z něceho dělat návod musel bych být : a) u rozborky b) u návrhu + s tím spojených funkčních zkoušek c) u konstrukčního řešení d) finální úpravy e) vlastnit inkriminované vozidlo. Bohužel ani jedno nesplňuji :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Odpověd:

Příspěvekod honzi » čtv srp 11, 2011 16:35,0

Ano, tohle mě nenapadlo,omlouvám se. Já osobně zastávám názor,nechat to jako možnou variantu.Těch návodů je dost,tak ten kdo bude mít zájem určitě vyzkouší i tu to variantu.Jen malou poznámku,je dobré vše letovat. Důležité je že ta to varianta funguje :roll: :shock:
mondeo, 1.8 85kw, kombi, r.v. 1993, CLX
honzi
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob dub 09, 2011 22:58,0
Bydliště: Liberec

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod vojty2 » stř dub 11, 2012 15:14,0

Zdarec lidi chtel bych si do sveho Mondea dat ty palubni hodiny PP2. Ale mevim jestli mi bude vsechno fungovat (prumerna a okamzita spotreba, dojezd km atd.) Dival jsem se na pripojeni stavajicich hodin a je tam 14 kabelu. Muzete mi jenom rict jestli to po pripojeni PP2 bude fungovat. Diky
Ford Mondeo, 2.0 TDCi (103 kW), sedan, r.v. 2008 - stříbrná metalíza ;)
Mondeo, 1.8i 85kW, sedan, r.v. 1999, ghia - prodáno
vojty2
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon úno 28, 2011 7:31,0

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod bundadj » stř dub 11, 2012 15:27,0

vojty2: pokud je jich více než 5 tak bys měl mít kabeláž dostatečnou.
CMC 010
Mondeo 2.0i 16V, 107kW, 2009, combi, Titanium
Mondeo 1.8i 16V, 85kW, 1999, combi, Trend - ex
Uživatelský avatar
bundadj
*****
*****
 
Příspěvky: 901
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:38,0
Bydliště: Kladensko

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod Premysl Hruby » stř dub 11, 2012 15:29,0

Ahoj, kdysi jsem řešil podobný problém. Mrkni sem http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=148&rubrik=1 a uvidíš.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod vojty2 » stř dub 11, 2012 15:40,0

Diky za rady :)
Ford Mondeo, 2.0 TDCi (103 kW), sedan, r.v. 2008 - stříbrná metalíza ;)
Mondeo, 1.8i 85kW, sedan, r.v. 1999, ghia - prodáno
vojty2
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon úno 28, 2011 7:31,0

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod vojty2 » stř dub 11, 2012 17:24,0

Ještě jeden dotaz nemůžu u nikde nalézt tyto hodiny. Objevil jsem jedny na ebay ale radši bych je chtěl koupit u nás abych nemusel platit poplatky za poslání věci ze zahraničí. Nevíte kde PP2 sehnat ? Díky
Ford Mondeo, 2.0 TDCi (103 kW), sedan, r.v. 2008 - stříbrná metalíza ;)
Mondeo, 1.8i 85kW, sedan, r.v. 1999, ghia - prodáno
vojty2
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: pon úno 28, 2011 7:31,0

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod Premysl Hruby » stř dub 11, 2012 19:51,0

no klasická cesta: vrakáče a pak inzeráty, ebay, ...V dnešní době si myslím, že se už bude shánět těžce. Ale kdo ví.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod wincor » pon dub 23, 2012 16:42,0

Premysl Hruby píše:no klasická cesta: vrakáče a pak inzeráty, ebay, ...V dnešní době si myslím, že se už bude shánět těžce. Ale kdo ví.


Sehnal jsem a po přečtení všech 36.stranek tu,jsem i zapojil...vss signál mám vyveden od budiku z 10pinového konektoru bílomodrý drát (někde bylo psáno i jeho umístění) a zapojen na PP2 pin1, signál průtoku paliva vyveden od motoru ze 40ti pinového konektoru, to vše by šlo ale jak tu Laci dal mnoho poznatků a zkušeností o dojezdu,tak jsem zapojoval i já a přesto nefunkční dojezd, mám PP2 verzi 3, mondeo 2.0i zetec 96kw, 5/1997, na plováku přivedeno všech 5 drátů,zkoušel jsem z pin2 na plováku zapojit na PP2 k pinu 7 i 8 a nic , pak na plováku pin5 zapojit k PP2 pinu 7 i 8 a také nic.
přiložím foto i video, snad mi někdo poradí,kde mám chybu.

http://www.youtube.com/watch?v=TS2alIzO ... detailpage Prvni funkce dojezdu ---km s blikající pumpou,ta druhá by měla být ujeté KM nebo se pletu?? ale i přesto ukazuje ---km,


musim ještě přijít na to jak sem vložit obrázek :idea: video je moje z youtube,kam jsem ho vložil.
Ford mondeo combi 2.0i 96kw, r.v. 5/1997 ,modrá metal. servo,el.okna 2x,ABS, 2x airback, 2x vyhřívané recaro sedačky, el.sedačka řidiče, 4x kotouč atd atd :-)
wincor
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned dub 22, 2012 8:58,0
Bydliště: Praha

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod Premysl Hruby » úte dub 24, 2012 8:02,0

no jediné co mě napadá tak si zjisti odpory na plováku v nádrži a přirovnej to ke správnému typu FW palubního počítače. Plus projít znovu celou kabeláž a zjistit zda zapojení a komponenty koresponduji s FW no. 3
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 457
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Re: Multifunkční hodiny (PP2) - Mk. I+II

Příspěvekod wincor » úte dub 24, 2012 10:39,0

Premysl Hruby píše:no jediné co mě napadá tak si zjisti odpory na plováku v nádrži a přirovnej to ke správnému typu FW palubního počítače. Plus projít znovu celou kabeláž a zjistit zda zapojení a komponenty koresponduji s FW no. 3

to zjiatím o víkendu,protože ted nemám multimetr u sebe ale jde mi o to,kam na PP2 zapojit plovák,jestli na pin7 nebo 8 a nebo uplně jinam..ten návod jak jsi uváděl s vyvedením od konektoru v přístrojovce do PP2 jsem chtěl provést a pak v pojistkové skříni pod volantem na C143 propojit pin7 a 8 ale 7pin nemám vůbec osazenou-je prázdná...je tady řešení taky nějaké?? :idea:
Ford mondeo combi 2.0i 96kw, r.v. 5/1997 ,modrá metal. servo,el.okna 2x,ABS, 2x airback, 2x vyhřívané recaro sedačky, el.sedačka řidiče, 4x kotouč atd atd :-)
wincor
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned dub 22, 2012 8:58,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Tuning, úpravy, palubní počítač

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron