Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Raceman » sob bře 05, 2011 12:31,0

zdravím
chci se zeptat kde je výchozí pozice pro ručičku při vypnutým zapalování a nebo zapnutým při studeným motoru
budík se pohnul jen někdy a teď po kontrole celéh vedení a kontaktů tak maximálně na konec silného bílého pole.
termostat je nový, auto topí během chvilky perfektně
čidlo teploty co je na termostatu je funkční a když z něj odpojím kabel tak se během chvilky roztočí sahara
spodní čidlo vyměněný a žádná změna
z toho usuzuji že bude chyba nejspíš v budíku
Obrázek
dnes jsem podnikl delší cestu a ručička se nacházela uprostřed tlusté bílé čáry a po cca hodinovým stání při cestě zpět se opět ani nezvedla
Mondeo, 1,8 16V BAP RKB 10/1996, socka
Raceman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte úno 22, 2011 21:19,0

teplota

Příspěvekod Bajtik » čtv bře 24, 2011 8:08,0

Chlapy,to tez jsem resil...takze 1,vymena termostatou,pokud je termostat vadny zjistite pri nastartovani studeneho auta.po lehkem ohrati si sahnete na trubko co vede k chladidi, pokud bude voda stejne tepla jako na privodu, znaci to vadu termostatu. po te vymena cidla teploty vody... pozor... vsichni maji spatne udelany katalog, pretocene cidlo teploty vzduchu a cidla vody.takze cidlo vody v ELITU, RALLU, KELLY hledejte pod cidlem vzduchu.nekde soudruzy udelali chybu...
Bajtik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte zář 23, 2003 11:47,0

Příspěvekod Monpal » pát říj 07, 2011 1:28,0

vcera pri ceste 180 km tam vse v pohode rucicka chladiciy kapaliny postupne vystoupala skoro az k pulce a tak se stabilne drzela i v kolone .... klimu jsem nezapinal... spotreba tam 6 L , pak kolony mestem a vyslo to na 6,8L

cesta zpatky 180km , jsem zapl klimu na chvili , pak ji vypnul , a najednou rucicka teplomeru sla ke ctvrtce (vlevo) a pak spadla az k nule pak sem tam se tam lehce zvedla a zase k nule, po prijezdu , jsem zjistil ze motor drzi otacky 1000 rpm , kdyz byl ohraty tak by meli jit pod urcite a ventilatory sahary bezel co nevim proc kdyz teplota byla chlad. kpaliny byla skoro dole .... takze nekde neco nehraje nevim kde zacit a kolik tma je vubec senzoru , tim ze se sahara tocila behem cesty bych odvodil ze dokazala chladit chlad. kaplinu az moc a tim padem budik na pristrojovce ukazoval spravne ,a kdyz byl nekde u nuly ,tak na volnbeh motor si myslel ze je studeny tak pridal otacky.... takze asi nejake cidlo nekde kde ???? diky
jo zpatky spotreba se pod tech 6,8L uz nedostala a jel jsem snad jeste vice ekonomicteji nez tam ....

dalsi pozorovani: kdyz jedu bez foukani vduchu at uz tepleho ci studeneho vse mam uplne OFF, tak se vetrak sahary nezapne ani tak po ohrati motoru, kde rucicka teploty vody vubec nereaguje uz a otacky motoru jsou 1000...kdyz zapnu jen foukani vzduchu treba 25 C , tak se spusti sahara, nevim proc kdyz jsem klimu nezapinal ??? a sahara se nevypne ani kdyz uz opet topeni dam na OFF, otacky motoru stale 1000...tak ja nevim ktery senzor vymenit , do servisu se mi s tim nechce, budou stejnak jen menit dily a nez na to prijdou tak mi nauctuji majlant
Mondeo, 2.0 Duratec HE 145, hatchback, r.v. 2001, GHIA
Monpal
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned říj 02, 2011 0:04,0

Termostat + klima

Příspěvekod David V » pát říj 07, 2011 8:01,0

Dříve, než se do něčeho pustíme, tak u tohoto vozu se kompresor klimatizace pouští prakticky s kterýmkoliv tlačítkem. Jediná možnost, jak jej vypnout je, po aktivování topení 2x stisknout tlačítko A/C (tedy domnívám se, že jde o automatickou klimatizaci). Čili s každým zapnutím topení libovolným tlačítkem se rozběhne ventilátor chladiče klimatizace. Pokud se kompresor nebo celé topení vypne, ventilátor ještě několik desítek vteřin dobíhá. Takže vypní topení a čekej, pokud by se to třeba do 2 minut nevyplo, pak je třeba to řešit.
Druhá věc, která s ventilátorem nesouvisí, je, že pravděpodobně došlo k poruše termostatu, kdy zůstal v poloze otevřeno a zasekl se. Po nastatrtování studeného běž prohmatat hadice vedoucí ke chladiči. Jestli se začne ohřívat prakticky bezprostředně po nastatování, je vyhráno, viz příspěvek nad Tvým.
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia - 186 tkm
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomin123 » pát říj 07, 2011 10:52,0

Zvysene otacky volnobehu + zmatena rucicka + zahadne zapinani sahary - to vse jsou priznaky spatneho cidla teploty chlad. kapaliny. Napojit na diag., sledovat teplotu kapaliny a jit hybat s jeho konektorem. Pokud nic nenajdes, vymenit cidlo.
Rekl bych ze budes mit v chybach zapsane tohle cidlo.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Monpal » sob říj 08, 2011 1:22,0

kouknu co s tim termostatem a asi rovnou vymenit to cidlo teploty chlad. kapaliny .... nejsou tam nahodou dva ? jedno pro teplomer druhe pro ECU ? nejradsi bych to vymenil oba najednou a pak by se videlo co s tim ,nejsou az tak drahe....
Mondeo, 2.0 Duratec HE 145, hatchback, r.v. 2001, GHIA
Monpal
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned říj 02, 2011 0:04,0

Re: To:Ales

Příspěvekod Zbyněk 2009 » stř úno 22, 2012 19:05,0

Rejžák píše:Mně to taky neukazuje. Hrabali jsme se v tom se Sašou. Horní konektor je na řídící jednotku a spodní na palubovku. Pokud ten horní odděláš, tak Ti během malé chvíle chcípne motor. U chladiče dole (to si pouze myslím) je na Saharu

Já mam taky tyhle dvě čidla a taky mě zlobí teploměr,ale když odpojím ten horní konektor tak motor nechcípne ale rozběhne se sahara.
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Term.

Příspěvekod ironside » čtv úno 23, 2012 12:13,0

Sahara ma vlastní řidici jednotku,přímo na sahare.
Termostaty jsou dva,jeden velký,ten je hned u horního krytu motoru a maly,který ochlazuje chladič oleje.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Příspěvekod Michal99 » sob úno 25, 2012 13:11,0

nevíte kde je to druhý čidlo pro ukazatel teploty jedna se o mk3 tddi.diky
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Tomin123 » sob úno 25, 2012 20:39,0

Mam za to ze u MK3 na dieselu je jen jedno a prenasi se do budiku z PCM digitalne, ale na 100% to nevim. Hodne pomuze mrknout do schematu.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Slid » úte kvě 15, 2012 10:45,0

Ahoj,
zjistil jsem, ze mam take problem s teplotou - kolona, klima naplno, najednou prestaval foukat studeny vzduch a rucicka teploty sla nahoru. Zastavim kouknu a zniceho nic se mi prestal tocit vetrak v sahare. Mam Mondeo 2.0 tdci 85kw rv2006. Mam tam jednu vrtuli a jednotku. Jak zapnu klimu netoci se, vetrak jde rukou na volno asi pridrezny neni. Chci vyndat saharu ven a promerit, zda jde stava do jednotky a zda jde stava za jednotkou. Jen mne zajima, pokud rozpojim konektor mezi vetrakem a jednotkou na sahare a pripojim na 12V ma se dobry vetrak roztocit? Pokud neroztoci asi uhliky omlety tak ho zkusim rozpulit, koukal jsem a komplet cela sahara 12tis. Vim, ze bezne se uhliky omelou a pak staci jen vymena, jen teda nevim jak to je u Forda.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod ironside » stř kvě 16, 2012 6:46,0

Taky mi odešla sahara,běžela si jen když chtěla :D ,sehnal jsem ji za 3500,- novou na vrakovisti v Satelicich,vyměnil jsem si ji sám a vse ok.Problem byl v řidici jednotce na sahare
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Slid » stř kvě 16, 2012 13:00,0

Jasne, tak az ji vyndam a promerim tak zjistim co je spatny :roll: jen doufam ze to bude pouze vetrak a ne jednotka :D Spise mne zajima pokud vetrak dam na 12v zda se ma tocit. :)
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod ironside » stř kvě 16, 2012 22:37,0

No když to zapojis mezi větrák a jednotku,tak ano,jinak ne.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 85
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Slid » pát kvě 18, 2012 6:51,0

Jasny tak to chci, abych vyloucil vetrak nebo jednotku nebo vadne oba dily :cry:
Diky o vikendu na to mrknu
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Ukazatel teploty chladicí kapaliny

Příspěvekod Zbyněk 2009 » pon bře 04, 2013 12:53,0

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... q8o2vYhg==

Takže tohle je teda to čidlo pro budík?
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků