Alternátor, dobíjení

Re: I po opravě alternátoru špatné dobíjení

Příspěvekod DR » úte črc 27, 2010 21:40,0

GooF1: to řízení PCM je tam naprosto zásadní, alternátor je na to stavěný, je to nějaký inteligentní management, díky kterému může mít alternátor menší rozměry při stejném výkonu (četl jsem to někde v nějaké dokumentaci, detaily po mě nechtěj), dost pochybuju, že by regulace fungovala bez PCM. A fordi by to (logicky - kdo jiný?) měli být schopní přes IDS diagnostikovat. A jestli tvé příspěvky chápu dobře, servis na alternátory si s tím doteď neporadil, nečekal bych, že když to znovu připojí na stejnou stolici, že zjistí něco nového. Alternátor je potřeba testovat v první řadě v autě.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

zase dobíjení...

Příspěvekod Jozef Čičo » úte srp 10, 2010 9:49,0

Dobrý den.
mam mondeo z 99 combi, alternátor 105 A před tydnem mi uplně vysadilo dobíjení, že jsem doskakal ke garaži a tam to s uplně vybitou baterkou kleklo. Po vymontování a alternátoru a změření jeho hodnot na stolici ve firmě kde repasujou altíky mi pán řekl že s regulátorem to nepracuje, ale po zapojení na přímo bez regulátoru to funguje, tak jsem koupil nový regulátor a znovu jsem ho nechal změřit, na stolici to ukázalo hodnoty přeš 14V. po namontování do auta a ujetí 250km vše bylo v pořádku do té doby než jsem vypnul zapalování, při následném startu kontrolka dobíjení nezhasla. ale uplně náhodou jsem přišel na to že když odpojím + kabel od baterie a chvilku počkám tak auto znovu dobíjí na 14.3V. Tahle záhada se pokaždé nestane někdy to neudělá za cely den ale někdy každy druhy start.
prosím poradtě v čem je problém.
Mondeo, 1.8 85, combi, r.v. 1999, Turnier
Jozef Čičo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 06, 2010 18:33,0

Příspěvekod Tomin123 » úte srp 10, 2010 11:53,0

GooF1: 1, napeti nesmis merit v zapalovaci, ale svorkach baterie. Je logicke, ze kdyz zapnes ruzne spotrebice po aute, tak napeti v nejakem uzlu klesa. Proste se zvetsuje ubytek na (celkem tenkych) dratech. Primo na svorkach baterie by ubytek nemel byt tak znatelny, protoze k ni vedou silne vodice primo od altiku.

2, nekde na www.forum.ford-club.cz je od Jemara hezky popis principu rizeni tohodle alternatoroveho systemu Forda. Tam jsem cetl, ze altik pri odpojenem rizeni z EEC jednotky musi uplne normalne fungovat. Je to tak navrzene pro pripad ztraty spojeni s EEC. Akorat dava, jako kazdy jiny, fixni napeti. Nevim presne kolik, ale predpokladam "standard" nekde u 14.5V Tedy i servis altiku ho muze normalne odzkouset pokud se jim ho podari nabudit.

3, pomoci diagnostiky lze cist hodnotu neco jako "sila pole buzeni alternatoru" a take "napeti v siti", takze by pripadne problemy mely jit s pouzitelnym servisakem diagnostikovat

Jozef Čičo: klidne muze byt i novy regulator KO. Me se to uz stalo a jeden kolega ho vracel dvakrat nez to zaclo chodit. (Peklo, Cina je tu :-( )
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

mondeo dobíjení

Příspěvekod Jozef Čičo » úte srp 10, 2010 13:40,0

zatím jsem vždy napětí měřil pouze na baterii.

tady je prostě problém v tom, že když někde zastavím a vypnu motor a pak třeba i do 2 minut nastartuju tak svítí kontrolka dobíjení nechám motoro běžet a v tomto stavu změřím napětí na baterii tak tam ukazuje 12.5V
pak odpojím + kabel z baterie a nechám 5 vteřin odpojeno až zhasnou hodiny na palubce a znovu připojím a nastartuju kontrolka zhasne a na baterii je 14.5V.
dělá to opravdu uplně náhodně... a novy regulátor byl značky Hella, vyroben v indii takže fakt nevím ...
Mondeo, 1.8 85, combi, r.v. 1999, Turnier
Jozef Čičo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 06, 2010 18:33,0

Příspěvekod Bob_s_Mondeem » čtv zář 23, 2010 17:42,0

153 tis. km: U Blatné se mi rozsvítila kontrolka dobíjení, auto mě dovezlo až pře barák v Plzni, následně nešlo nastartovat (opravdu rychlá "smrt"). Byl to... chvíle napětí..: Ano, Alternátor, a to: diodový blok, uhlíky a nějaké ložisko (či co). Pro západočechy, a nejen pro ně: opraveno promptně v autoelektro ve Šlovicích u Plzně, excelentní jednání, ceny mírné, obsluha vzorná; maximálně doporučuji. Říkali, že u mondeií v dieselu tuto poruchu opravují okolo 150 tis. km proběhu jako na běžícím pásu (dokonce mě tím i v telefonu "uvítal" - "ááá, máte asi 150 Tkm, že jo"..), jestli si dobře pamatuju, tak snad přes 180 tis. km je to údajně zázrak, když alternátor neklekne...
Bob, Mk.III, TDCI, 85kW, r.v.2003
Mk. IV, 2.0 107 kW
Koupí Mondea TDCi se ze mě stal registrovaný český turista.
Bob_s_Mondeem
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte říj 17, 2006 13:13,0

Příspěvekod Zbyněk 2009 » ned lis 14, 2010 18:37,0

Ahoj,mam takový problém s dobíjením:na svorkách baterie mam 13,6V což je málo ale přímo na alternátoru je 14,2V,nevěděl by někdo kde by mohl být problém?
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Fisico » ned lis 14, 2010 19:08,0

Zacit vycistenim kontaktu, svorky na baterii, znovu premerit a pak jit dal po kabelazi, popr. ocka na samotnem alternatoru..
Mondeo Hatchback 1.8 16V 85kW, r.v. 1997, CLX
Escort Combi 1.6 16V 66kW r.v. 1999
Escort RS 2000 2.0 16V 110kW r.v. 1992
Uživatelský avatar
Fisico
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 05, 2010 13:45,0
Bydliště: Přerov/Ostrava

Příspěvekod Zbyněk 2009 » ned lis 14, 2010 19:19,0

Dík,nejdřív mě napadla kostra ale ať jsem se s měřákem ukostřil na jakymkoliv místě včetně - polu baterky,výsledky byly stejný.
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Profesor » ned lis 14, 2010 23:48,0

Zbyněk 2009 píše:Dík,nejdřív mě napadla kostra ale ať jsem se s měřákem ukostřil na jakymkoliv místě včetně - polu baterky,výsledky byly stejný.
No a proč si to nezkusil i s + svorkou :idea: odpověděl by sis sám.
:idea: Jen taková jednoduchá vychytávka jak změřit oxidaci pólů baterie nebo kabeláže jako takové :arrow: při oxidaci spoje dojde ke vzniku přechodového odporu, tento se pak dá jednoduše změřit jako úbytek napětí na odporu :arrow: jeden hrot měrícího přístroje dáme na kontakt baterie a druhý na svorku baterie (na tom samém pólu) pokud je vodivost dokonalá, ukáže voltmetr 0 V.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod spita » sob pro 25, 2010 18:10,0

zdravím, po výměně alternátoru(za nový) mám problém. Při studeném startu není problém. Ale někam dojedu, chcípnu to a po opětovném nastartování nezhasne kontrolka dobíjení a nelze přidat plyn. Buď se pak plyn chytne a nebo cca. do 30s auto samo chcípne. Většinou po druhém nastartování se to po rytmickém podupávání po plynu chytne a vše je ok. U forda v servisu mi moc neporadili,alternátor proměřili, ale neměli ani možnost vyzkoušet jiný altík, diagnostika je ok.
Mondeo, 2.0 tddi 66, kombi, r.v. 2001, turnier
spita
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29,0

Příspěvekod DR » úte pro 28, 2010 21:26,0

spita: to se mi nezdá. Alternátor není v autě nezbytně nutný, k provozu stačí jen akumulátor. Zkusil bych - samozřejmě dlouhodobě, tedy i za jízdy - sledovat napětí v palubní síti, ideálně současně na akumulátoru a třeba v zapalovači, tohle chování naznačuje podpětí/přepětí. A nakonec, 30 vteřin je dost dlouhá doba, abys mohl otevřít kapotu a napětí si voltmetrem změřit. A budeš vědět víc.

Samozřjeěm pořásně zkontrolovat všechny kabely kolem alternátoru, jestli třeba některý není nezapojený/přerušený/zoxidovaný.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod spita » pon led 03, 2011 16:46,0

DR píše:spita: to se mi nezdá. Alternátor není v autě nezbytně nutný, k provozu stačí jen akumulátor. Zkusil bych - samozřejmě dlouhodobě, tedy i za jízdy - sledovat napětí v palubní síti, ideálně současně na akumulátoru a třeba v zapalovači, tohle chování naznačuje podpětí/přepětí. A nakonec, 30 vteřin je dost dlouhá doba, abys mohl otevřít kapotu a napětí si voltmetrem změřit. A budeš vědět víc.

Samozřjeěm pořásně zkontrolovat všechny kabely kolem alternátoru, jestli třeba některý není nezapojený/přerušený/zoxidovaný.


tak jsem to proměřil a alternátor mi dává stále kolem 14.8V a když se to dostane do toho stavu tak 15.3V, takže to bude alternátorem, vzhledem k tomu, že je nový, tak asi reklamovat, co?
Mondeo, 2.0 tddi 66, kombi, r.v. 2001, turnier
spita
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob zář 27, 2008 10:29,0

Příspěvekod Profesor » sob led 15, 2011 0:00,0

spita píše:
tak jsem to proměřil a alternátor mi dává stále kolem 14.8V a když se to dostane do toho stavu tak 15.3V, takže to bude alternátorem, vzhledem k tomu, že je nový, tak asi reklamovat, co?
pokud vedle silového vodiče jde směrem do paluby jen jeden drát tak je regulátor napětí v alternátoru, pokud však jsou ty tenké dáty tři nemá alternátor vnitřní regulaci a o řízení úrovně napětí se pak stará tzv. GEM a závada může být i v něm. Nejprve bych však zkontroloval stav konektorů na altíku protože :idea: studený zoxidovaný kontakt - dobrá vodivost, teplý zoxidovaný kontakt špatná vodivost - teplo zvýší hodnotu přechodového odporu. Nevylučuji však, že se nejedná o teplotní závislost přímo v alternátoru či GEMu tzv. studený spoj na plošném spoji se chová obdobně a v poslední řadě se může jednat i o teplotní závislost přímo u nějaké součástky (např budící diody a pod.)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Tomin123 » sob led 15, 2011 0:53,0

Nepletes si GEM a PCU ?
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Alternator

Příspěvekod deejayspike » stř led 19, 2011 0:07,0

Ahoj

jak už jsem nastíníl v sekci ukostření, měl jsem dojem že se mi samovolně vybíjí bat. nebo že mi mondím žere přiliš energie. Dnes jsem nabil na nabíječce baterii a šup do Tesca , po cestě zpět mi začaly pohasínat světla a poprvé se mi ukázala indikace dobíjení. Takže snad zítra do Auto Horák na repas nebo výměnu alternátoru. Asi bych si to udělal i sám ale garáž a dílnu mám doma na Novojičínsku ?/ a auto potřebuju co nejdříve.

Když už to budou dělat tak mám asi požádat o výměnu řemene co?

Jirka
Mondeo III, 2.0 TDDi 85,GHIA, Combi, r.v. 2001, Plna vybava
Uživatelský avatar
deejayspike
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon lis 30, 2009 2:21,0
Bydliště: Brno

regulator

Příspěvekod Romale » pon úno 21, 2011 22:53,0

Ahoj, prosim o radu, pred casem se mi vybijela baterka - odber v klidu cca 4A. V servisu zamerenem na elektro mi vymenili regulator. Od te doby je klidovy proud OK, ale stava se - hlavne v mrazech a za studena (treba kdyz dam vyhrivani skel a pri vypnuti, ale i behem jizdy), ze najednou vsechny rucicky na pristrojovce jdou na nulu, osvetleni pristrojovky je mnohem vetsi a nereaguji treba zadni sterace, vnitrni osvetleni atd. Pomuze otocit klickem a zase nastartovat - rucicky se pak nejak asi kalibruji - jdou na max a pak uz to ukazuje normalne. Dokonce se mi ted stalo - coz me trosku rozhodilo - dal jsem tam nove h7 night breaker plus a po cca 100km obe najednou odesly, tak nevim zda je nejaka souvislost s predchozim problemem, ale je fakt ze rucicky behem jizdy nezablbly.
Nevim, prosim o Vas nazor, diky.
MK III,1.8 16V,92 kW,2001
Romale
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned kvě 18, 2008 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod deejayspike » pon úno 21, 2011 23:01,0

Romale:
Predpokladam ze takhle se muze presne chiovat spatny regulator napeti (je v alternatoru).
Dobry test je si za jizdy zapojit ukazatel napeti v siti vozidla (staci treba pres zapalovac)
pokud pujde pres 15V tak uz to tusim neni dobre. Slysel jsem i o silenych hodnotach kdy napeti slo na 19V apod.
Mondeo III, 2.0 TDDi 85,GHIA, Combi, r.v. 2001, Plna vybava
Uživatelský avatar
deejayspike
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon lis 30, 2009 2:21,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » pon úno 21, 2011 23:23,0

deejayspike, Romale: ono s tou regulací je to u mondea trochu složitější, jak už se tu několikrát dokola vysvětlovalo. Naposledy na konci předchozí stránky a na začátku téhle http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=88392#88392 Regulátor je sice v alternátoru, ale jeho regulace je řízená PCM. A když PCM řídí špatně, regulátor nemůže regulovat dobře. Jinak s měřením napětí souhlas, ale začal bych kontrolou kabeláže u alternátoru, jestli tam "odborníci" nezapomněli něco zapojit něbo pořádně utáhnout.

BTW. nightbreakery sice nic nevydrží (to jsou vyhozené peníze, osobní zkušenost), ale 100km je příliš málo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod DinoD » úte úno 22, 2011 0:29,0

Ahoj chtěl bych se zeptat na alternátorovou volnoběžku má ji i moje mondeo někde jsem se dočetl že ji dávali nej do tdci. Mám totiž problém s blikáním eletriky za jízdy cca 1650-1850 ot./min všechny spoje jsem prošel kabely taky řemen novej, kladky taky i napínak ale závada pořád není odstraněna to bliknutí je jen pouze jedenkrát za určitou dobu a hlavně se to projeví při jízdě do prudšího kopce jde opravdi jen o to jedno vynechání trvá asi 0,5-1s očž je dost dlouhá doba. Děkuji za rady.
Mondeo 2.0 TDCi 85 kw kombi r.v. 2005
Mondeo, 2.0 Tddi 85kw, kombi, r.v. 2001, -
DinoD
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř lis 05, 2008 22:17,0
Bydliště: Prachaticko

Příspěvekod DR » úte úno 22, 2011 10:43,0

DinoD: jo, volnoběžka alternátoru, to je další zbytečné "ku*vítko". Ale co jsem zjišťoval, tak u forda mají volnoběžku paradoxně benzíňáky, u dieslů jsemo ní nic nenašel.
Jinak viz http://www.automedik.cz/zbozi.html?product=162581 a
http://www.autoelektrika-praha.cz/alter ... bezka.html (to se nasměješ)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků