TDDI a TDCI

Příspěvekod marek81 » ned kvě 16, 2010 12:16,0

Poslední dobou pozoruji tvrdší chod (klepání) při sepnutí kompresoru klimatizace na volnoběh, nebo při pokusu o rozjezd na volnoběh zkrátka při zátěži motoru. Chystám se provést baňkový test neví někdo jaké množství nafty mohou vstřikovače propouštět tzn. kde je limit že jsou vstřiky ještě dobré nebo K.O.? Prokáže baňkový test skutečně vadný vstřikovač? Chci se orientačně přesvědčit kolik vstřiků je vadných abych věděl kolik si mám připravit peněz než povezu auto do diesel servisu. Díky
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW - EURO 4, combi, r.v. 2004, Ghia
marek81
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob kvě 15, 2010 20:56,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod m.a.t.y » ned kvě 16, 2010 13:23,0

Myslim si ze nema smysl to resit dokud nemas nejaky problem. Budes zbytecne vynaklada fin. prostredky. Taky pocituji to co ty popisujes. Normalne s tim jezdim a cekam az to proste prijde a rozblika se kontrolka zhaveni. Ja uz mam najeto 180tisic na puvodnich vstrikovacich, takze to cekam kazdou chvikou. Repase vstrikovacu na me auto stoji cca 18000,- Kc Repasi volim protoze na repasovany vstrikovac se da najet dalsich cca 150tisic km pokud se pouzivaji kvalitni paliva.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod marek81 » ned kvě 16, 2010 14:36,0

m.a.t.y.: právě že začínám mít problém i se starty. Vždycky chytne napoprvé jen otáčky jsou cca 500ot/min. a asi za 1-2vteřiny vyskočí na předpisové volnoběžné....toto vždy na teplých startech. Dnes dokonce po nastartování šel motor na 3 válce a cca 500ot/min a vůbec nereagoval na plyn..musel jsem ho chcípnout a po opakovaném startu zase jako vždy 500ot/min 1-2vteřiny a potom normální volnoběh. Nerad bych někde zůstal viset. Žádná kontrolka nesvítí ani nebliká, motor tahá velice pěkně bez škubání v celém spektru otáček.
Kolik nafty max můžou propouštět vstřiky přepadem na volnoběh za minutu nevíte někdo?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW - EURO 4, combi, r.v. 2004, Ghia
marek81
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob kvě 15, 2010 20:56,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod DR » ned kvě 16, 2010 19:00,0

marek81: opakuju to pořád dokola, jen velmi málo lidí má vybavení a znalosti na to, aby se mohli sami doma v garáži úspěšně vrtat v CR systémech. Tipuju, že ty mezi ně nepatříš a proto bych ti raději navrhl návštěvu specializovaného delphi diesel servisu. Když bude problém v nějaké prkotině typu ucpaný palivový filtr, tak tě oprava nezrujnuje, když to bude něco vážnějšího, tak si ušetříš zbytečné neúspěšné experimentování, které může následnou opravu jedině prodražit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod m.a.t.y » ned kvě 16, 2010 20:22,0

marek81: Ty problemy se startovanim mam uz cca pul roku. Za studena to naskoci vzdy na poprve. Pokud je motor zahraty tak to resim tak ze pokud pri startovani slysim ze motor nema normalni beh tak okamzite motor vyminam. Cekam cca 5-10 sekund a pote startuji znovu vzdy az se nazhavy, to uz motor naskoci vzdy normalne.

V delphi diesel servisu mi rekli ze to jsou odchazejici vstriky. Dokud se nerozblika kontrolka zhaveni nemam to resit.

To ze se ti rozblika kontrolka zhaveni (z duvodu odchazejicich vstriku) a motor ti skoci do nouzaku neznamena ze nedojedes. Vetsinou staci znova nastartovat a motor naskoci do normalniho rezimu. Pak dojedes s tim ze motor nesmis vytacet. Do nouzaku ti to totiz spadne vetsinou kdyz je motor ve vetsich otackach treba pri predjizdeni ;-(
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod johnyd » ned kvě 16, 2010 21:15,0

a mě auto padá do nouzáku, když spomaluju, brzdím motorem, ještě k tom nepravidelně někdy jo a třeba týden ne, pak 3x za den... a netuším čím to je :'(
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod m.a.t.y » ned kvě 16, 2010 23:18,0

johnyd: Uz jsi byl v servise na diagnostice? Jakou to vypisuje chybu?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2005, VIVA
m.a.t.y
*
*
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob kvě 31, 2008 16:49,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod pokyha » pon kvě 17, 2010 10:26,0

marek81:uplne stejnou zavadu jsem mel ja.jeden vstrik protekal dva pridrene,proto ta prodleva pri nabehu volnobehu nez pocitac nastavi vstriky rikal mechanik a videl jsem to pripojenem pc na vlastni oci.ty pridrene vstriky by az tak nevadily,ale ten co protekal by mohl propalit pist,rekl mechanik,takze oprava o jinych penezich.radsi jsem to nechal hned opravit vstriky repas od fordu vsechny 4 nejake drobnosti k tomu,oprava za 26000,- a auto lita jako vitr bez jakych koliv problemu drzim palce
mondeo, 2.2 TDCi 114kW, kombi, r.v. 2005, ghia 225/40/18
pokyha
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř úno 25, 2009 10:18,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod johnyd » pon kvě 17, 2010 10:43,0

na diagnostice ve Fordu žádná chyba. Musím našetřit a dát to do kupy. Díky za rady
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

ZVLASTNI ZVUKY NA VOLNOBEH

Příspěvekod pengu1019 » pon kvě 17, 2010 14:04,0

Zdravim Panove,

dam vam zde moznost se vyjadrit a zkusit diagnostikovat pricinu rachtani v mem aute. Procetl jsem kazdy zahyb tohoto fora, ale nic podobneho jsme nenasel.

Takze, auto je Mondeo 2.2 TDCI, rv.2005, najeto cca. 90tis km.
Po koupi auta byl vymenen olej, Ford Fromula 5W-30, olejovy filtr, palivak Delphi DELPHI HDF 925. Auto na diagnostice, vse OK. Motor ma tah, nekouri, naskoci hned, otacky se na volnobeh nehoupaji.

Po asi jednom tis. km, se z ohrateho motoru beziciho na volnobeh, zacaly ozyvat divne rachotive zvuky. Po jemnem seslapnuti plynu zvuky zmizely. Vypozoroval jsem, ze zvuky mizi i po zatoceni volantem. Kdyz volant pustim, zvuky jsou zpet.
Jde o kovove rachtave zvuky, ktere se nesou z prave casti motoru,ale nejdou presne identifikovat odkud, jsou nepravidelne. Za studeneho motoru se neozyvaji. Pouze pri zahratem oleji v motoru.

I.servis Ford: Vymena prepadu u vstriku a diagnoza zvuku byla takova, ze je treba vymenit napinak na kratkem remenu a kratky remen co pohani servo a vodni pumpu. Byla to prvni nejlogictejsi nejlogictejsi vec. Nasledne jsem tedy doma vymenil onen napinak i remen. Zvuky zustaly.

II. servis neautorizovany: Zvuk diagnostikovan z pod ventiloveho vika nebo z pod vika rozvodu v prave horni casti motoru. Zjistena promackla olejova vana a mikroskopicke zelezne piliny v oleji, ktere vsak mohly byt z montaze, zavitu vypousteciho sroubu apod...
Vana narovnana, vymena filtru, vymena oleje za "hustsi" VAT 10W-40.
Kontrola tlaku oleje OK, kontola rozvodoveho retezu skrz otvor u olejoveho cerpadla, OK. Kontrola olejoveho cerpadla, OK. Kontorla dvouhmotove remenice, je pry uz mekci, ale OK. Kontrola kladek, jsou hlucnejsi, ale tento zvuk od nich nejde. Kontrola dvouhmotoveho setrvacniku, OK.
Nove tesneni pod vanu, novy sroub, vyplach motoru, vycisteni vany.
Zvuk je pryc, pravdepodobne kvuli viskoznejsimu oleji. V sani je slyset hluboky pazvuk od zavirani a otvirani ventilu, pry je to zvlastni, maji spadeno na vahadla a v nich jeden z hydrostelu, od kterych tento zvuk muze jit.

Po cca 4tis. km je zvuk zpet i kdyz utlumeny, ale priznaky stejne. Po zatoceni volantem motor utichne.

Takze to je zatim vse co vim, kazdy servisni ukon a rozebrani vyjde na celkem dost penez, takze se snazim zjistit pricnu touto cestou, nez zacnu rozebirat motor.

Nicmene auto jede normalne, vse jinak funguje.

Budu rad za kazdou radu nebo o kontakt na nejakeho specialistu pres Ford Puma TDCi motory.

Diky
MONDEO, 2.2 TDCi 114kW, kombi, r.v. 2005, ghia
pengu1019
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 12, 2010 11:39,0

rachot

Příspěvekod ironside » stř kvě 19, 2010 22:48,0

nejak jsem nepochopil,ktery remen si menil.Jsou tam dva.
Rachtani na volnobeh nejcasteji dela ten co je u rozvodovych remenu,co pohani posilovac a alternator.Kdyz tocis volantem,zvysuji se otacky, tak proto to ustane.
Dle mych zkusenosti vydrzi tak 80 tis.,pak zacina pomalu rachtat.Mam uz treti :P
Jednou se mi stalo,ze mi vymenili jen kladku a remen mi vratili stary a za 5 tis.km mi to chrastilo znova. :roll:
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Příspěvekod pengu1019 » čtv kvě 20, 2010 8:22,0

Ano, mas pravdu ze jsou tam dva. Ale jeden, ktery je na prave strane motoru pohani cerpadlo klimy a alternator. Ma dve vodici kladky a jednu kladku napinaci. Je to cele hnane z klikove hridele, na ktere je dvouhmotova remenice.

Druhy remen je na leve casti motoru, je pohaneny od vackove hridele a zene vodni pumpu a posilovac rizeni, ktere jsou sdruzene na jedne ose.

Ja menil pochopitelne ten druhy remen co je vlevo, prislo mi to logicke, bohuzel problem zustal.

Zda se mi, jako by se jednalo o nejake zvysovani a snizovani tlaku oleje.

Remen na prave casti motoru, ten co je u rozvodu zustal puvodni.
MONDEO, 2.2 TDCi 114kW, kombi, r.v. 2005, ghia
pengu1019
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 12, 2010 11:39,0

remen

Příspěvekod ironside » čtv kvě 20, 2010 8:49,0

no,ty myslis leva a prava z pohledu ridice,ja myslel ,kdyz koukas na motor z predu :lol:
musis vymenit ten velky,ten drnci,bezna zavada......,cena cca 4500,-
:P
viz kategorie remeny atd.
Naposledy upravil ironside dne sob kvě 22, 2010 16:09,0, celkově upraveno 1
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Příspěvekod MIS » čtv kvě 20, 2010 14:51,0

TO pengu1019, ironside : Doporučil bych přečtění tématu o řemenech, příslušenství je to tam všechno poměrně obšírně popsáno a mnohokrát řešeno. Nemá cenu to řešit v tomhle tématu ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod johnyd » pon kvě 24, 2010 14:33,0

ahoj, tak jsem dnes zavolal do Fordu, když mi chcíplo auto a blikala kontrolka žhavení a prý mu to ukazovalo snímač polohy váčky hřídele, je to možné? Co to znamená? Technik mi to nebyl schopný vysvětlit ani cenu opravy nevěděl? Ví prosím někdo něco o tomto problému? Může to způsobovat chcípnutí motoru a blikání kontrolky žhavení?
Naposledy upravil johnyd dne pon kvě 24, 2010 21:03,0, celkově upraveno 1
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

neklesají otáčky

Příspěvekod koudak » pon kvě 24, 2010 16:42,0

Tak se mi zase projevuje problém s neklesajícími otáčkami po vyřazení. A je to už skoro při každém přeřazování či vyřazení. Vyřadím a otáčky spadnou na cca 1500 až 2000 ot/min. Při opětovném sešlápnutí pedálu spojky klesnou na volnoběh. Problém se ale zhoršuje, protože někdy musím sešlápnout pedál i vícekrát. Lamela a přítlačák trpí. Najeto 130tkm.

Koukal mi na to technik z fordu a prý usuzuje vadné vstřikovače. Ano asi odcházejí (klepavý zvuk při zatížení: rozjezdy, sepnutí klimatizace), ale ještě mi kontrolka žhavení nebliká a starty jsou úplně normální, snad jen za chladna trocha bílého kouře.
"Klidně" nechám vstřikovače vyměnit (12 nebo 18 tis.), ale odstraní se tím závada? Vím, že už se to tady řešilo, ale výsledek jsem nedohledal.
Poradí mi někdo? Kdo z vás, co měnil vstřikovače měli podobný problém s neklesajícími otáčkami? Nebo jinak, u koho se problém projevoval a po výměně vstřikovačů problém odezněl?
Prostě chlapi HELP!
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod wofam » pon kvě 24, 2010 17:58,0

johnyd: to si piš, že může. Vlastní zkušenost. Stálo mne to cca 1500,- - práce i čidlo dohromady.
CMC 964
Mondeo MK IV 2.0 TDCI, 120kW, Kombi ENTERPRISE, 2012
mondeo MK III, 2.0 TDCI, 85kW, kombi, r.v. 12/2002, trend, 27. 1. 2012 - 382.125 km - původní vstřiky, čerpadlo, turbo
wofam
*****
*****
 
Příspěvky: 676
Registrován: pát úno 23, 2007 9:25,0
Bydliště: Praha 10, za mlada Orlová

Příspěvekod pava » pon kvě 24, 2010 18:29,0

johnyd: zjednodušeně řečeno, bez informací z tohoto snímače motor neví, kde má písty, proto zastaví motor a upozorní kontrolkou na závadu
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, Ghia+ včetně kůže (5-st. tiptronic automat) Navi Denso, DVD multimédia Ford Obrázek
Obrázek
pava
***
***
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř čer 25, 2008 23:29,0

Příspěvekod johnyd » pon kvě 24, 2010 20:55,0

díky za informace, zase jsem chytřejší, co bych dělal, kdybych vás neměl ;-) To čidlo mají jen ve fordu nebo ho má třeba i Elit? Hledal jsem ho u Elitu a nenašel ;-) Máte někdo odkaz?
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Horsí starty

Příspěvekod bubas » úte kvě 25, 2010 17:11,0

Zdravim, Před časem jsem měl problém se startama - klepání, 3 válce a podobně. Nakonec jsem zjistil, že byly v pr... svíčky, takže výměna a hotovo. Tím se vyřešil problém se startem na 2-3 válce a mmodrým dýmem, ale přetrvává problém s rychlostí startu. Buď musim déle startovat, nebo to chytne a hned zas chcípne. Nevíte někdo kde by mohl být problém teď? startér?
Moc díky
Mondeo, 2.0 TDCi 85 kW, Kombi, r.v. 2005, Trend
bubas
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: úte črc 29, 2008 22:01,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků