Volnoběh - jen benzíny, diesly NE! (mají svá vlastní témata)

Příspěvekod dextrone » stř úno 03, 2010 8:33,0

Dobrý den, chtěl bych se zeptlat na následující věc u svého TDCi 96kW, možná někdo bude vědět nebo znát příčinu. Po nastartování studeného motoru kolísají otáčky mezi 800-900ot., v mrazech i mezi 800-1000ot. V silných mrazech se motor po chvilce i udusí. Jinak jízda je v pohodě bez znatelé ztráty tahu. Jen mě trápí to kolísání otáček po nastartování studeného motoru. Volnoběžný ventil TDCi nemá. Otáčky by tak měla řídit pouze řídící jednotka na základě nějakých pokynů ze snímačů, ale nevím konkrétně ze kterých. Snímačem na klikovce to prý není, neboť kdyby byl snímač na klikovce špatný prý bych ani nenastartoval. Já mám starty v pohodě vždy na první pokus. MAF jsem vyčistil a nepomohlo to. Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat u dieselu a na co bych se měl zaměřit? Díky.
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod johnyram » sob úno 06, 2010 10:39,0

Mám to podobné jako Dextrone, začalo to dělat až s příchodem tuhých mrazů. Akorát s rozdílem, že mi to nikdy nechcípne. Starty pokaždé bezproblémově na první točku. K tomu se přidalo blikající žhavení. Dokud otáčky kolísají, tak to stále bliká. Jakmile se otáčky ustálí a trošku se to ohřeje (30sec až minuta v závislosti na mrazech) tak motor chcípnu, nastartuju znova a už to nebliká. Ale dělá mi to jenom když je pod 0°C. Když je plus pár stupňů °C tak to nedělá. Mám to 5 km do práce, takže jsem jezdil na nouzák, nechtělo se mi to stále zbytečně startovat, a mám to přes město, tak mi to nevadilo. Byl jsem na neoriginální diagnostice a nic. Mám najeto 190 000km, Egr jsem ještě nečistil, vstřikovače neměnil. Je tam nějaké čidlo teploty co by to mohlo dělat? Nebo špatný kontakt? Zajímavé je, že jak se oteplí, tak to nedělá. Jestli na to nepřijdu, nebo to nepřestane, tak asi budu muset jít na origo diagnostiku, jestli tu závadu vůbec odhalí.
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 98
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod DR » sob úno 06, 2010 11:31,0

Problémy s TDCi - viz téma o TDCi http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=85401#85401
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod dextrone » ned úno 07, 2010 11:56,0

To DR: Nevím proč by se volnoběh u TDCi nemohl řešit tady, TDCi snad volnoběh nemá? Pokud má někdo problém s volnoběhem, začne koukat do tématu volnoběh, neboť téma se nejmenuje Volnoběh pouze pro benzínové motory, ale jen pouze Volnoběh. V tématu TDCi je 89 stránek a než to přelouskám tak vyroste trpaslík. Pokud dáš vyhledat volnoběh, tak se schválně podívej jaký chaos ti vyleze. Takže by bylo celkem na místě kdyby téma TDCi bylo rozděleno na další podtémata jako např. volnoběh, čerpadlo, vstřiky, turbo, setrvačník, atd. Opravdu z pohledu uživatele, který nezná mapu tohoto webu je orientace vyloženě dle názvů nejsnazší. Ty jako admin web znáš a víš kde co hledat, člověk co má problém s autem hledá podle názvu svého problému, čili problém s volnoběhem, tak téma volnoběh je naprosto na místě. Kolikrát jsem si při pročítání všiml, že naopak lidi co napíšou příspěvek do tématu TDCi směruješ zase na sekce jiných témat, tak jak to tedy vlastně je?
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod nik » ned úno 07, 2010 15:05,0

Kolísání otáček také dělá čídlo teplotně nasávaného vzduchu.Ale nevím jestli ho ty vaše modely ještě maji. :D
Mondeo, 2.5 6V 125, Sedan, r.v. 1995, Ghia
nik
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: pát kvě 29, 2009 19:50,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod johnyram » ned úno 07, 2010 18:02,0

Také to vidím na správném místě, kde jinde se bude řešit volnoběžné otáčky? Přelouskal jsem milion stránek, a nikde nic nenašel. Ono taky není ono stovky stránek v jednom threadu. Pak z toho i při nejlepší vůli vzniká guláš.
Mondeo, Tdci 96kw, kombi, r.v. 2005/06
Uživatelský avatar
johnyram
**
**
 
Příspěvky: 98
Registrován: čtv kvě 29, 2008 19:05,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod DR » ned úno 07, 2010 18:36,0

dextrone píše:To DR: Nevím proč by se volnoběh u TDCi nemohl řešit tady..

1. Protože volnoběh TDCI závisí komplet na řízení vstřikování, není tam žádná samostatná část, která by se starala o volnoběh jako to dělá volnoběžný ventil u benzínových motorů. Řízení volnoběhu TDCi se od zbytku vstřikování nedá oddělit, buď to budeš brát jako celek, nebo to nepochopíš. To znamená, že si to téma musíš taky přečíst, nebo aspoň jeho novější část, jinak se prostě nedozvíš co potřebuješ.
2. Protože problém s volnoběhem obykle indikuje problém se vstřikováním nebo řízením motoru celkově.
3. Protože chceme mít (z výše uvedených důvodů) vše o TDCi v jednom tématu. Vím, že to pro lidi kteří nemají trpělivost nebo neumí číst/vyhledávávat na fóru má i své nevýhody, ale z mého pohledu nad tím výhody souhrnu informací pod jednou střechou převažují.
4. Protože vás o to moderátor fóra požádal.

Děkuji za pozornost, pochopení a spolupráci.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

auto samo zrychluje

Příspěvekod pejchy » čtv dub 22, 2010 20:42,0

ahoj, mám Mondeo MK II r.v.2002 2,0 TDDI. Odešlo mi čerpadlo, tak šlo na repasy. Sranda za cc 25 tis. Po opravě a vyjetí jedné nádrže mi auto i bez plynu začalo čas od času nabírat otáčky a zryclovat a to třeba 1000 na 1800 ot/min i do kopce na čtyřku. Při reklamaci čerpadla mi bylo sděleno, že čerpdlem to není. Tlaky na vstřikách mám OK, EGR také. Nemá někdo zkušenost, co by s tím mohlo být? Diagnostika nic neukazuje :( Díky
dříveMondeo 1,8 16v 85kW, combi, r.v.10/1996, nyní Mondeo 2.0 TDDi 85kW, combi r.v. 8/2002
pejchy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon srp 28, 2006 18:18,0
Bydliště: Chomutov

Re: auto samo zrychluje

Příspěvekod DR » čtv dub 22, 2010 22:28,0

pejchy: TDDI, jako ostatně drtivá většina dieslů, nemá škrtící klapku a otáčky/výkon se u něj regulují jen množstvím vstřikovaného paliva. Z toho mi logicky vychází, že když ti otáčky blbnou, tak je se vstřikováním paliva něco špatně. Buď čerpadlo, nebo jeho řízení. čerpadlo má svou vlasntí ŘJ, která podle informací od ŘJ motoru nastavuje vstřikování nafty. A jak jsem psal o příspěvek výše (a ze stejných důvodů), tohle prosím řeš v tématu o TDCI a TDDi. Děkuji.

Jo, bylo by vhodné doplnit, v jakém servisu ti repasovali čerpadlo a kdo ho z auta vymontoval a pak zase namontoval zpět.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

nizky volnobeh

Příspěvekod venasoft » úte čer 08, 2010 21:36,0

Ahoj, prosim o radu,
volnobeh mi drzi na 700 ot/min - coz je docela malo, protoze to cuka s autem.
V prispevcich jsem se docetl, ze je potreba vycistit volnobezny ventil.
Poradte mi prosim, kde ho najdu - pokud by mel nekdo fotku nebo obrazek (popis motoru) byl bych rad
diky
MONDEO, 2.0 TDCI 85, combi, r.v. 2004, --
venasoft
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2010 17:39,0

Re: nizky volnobeh

Příspěvekod DR » úte čer 08, 2010 22:27,0

venasoft: Kdyby sis opravdu přečetl předchozí příspěvky, a úplně by stačily ty 3 poslední, tak bys věděl, že TDCi žádný volnoběžný ventil nemá (a věděl bys i proč, volnoběh TDCi jsem tu popisoval) a že máš svůj dotaz směřovat do tématu o TDCi. A abych nám všem ušetřil čas, tak ti dám i odkaz na příspěvěk, který tvůj dotaz vyčerpávajícím způsobem řeší. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=87346#87346 případně diskuze zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=85401#85401
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod venasoft » stř čer 09, 2010 8:49,0

omlouvam se a dekuju za navedeni k odpovedi. diagnostika mi vypsala chyby P0251 a P1211 coz jsem vyhledal je problem se vstrikama. tedy bude to i problem toho volnobehu. netusil jsem ze to bude mit spojitost. diky
MONDEO, 2.0 TDCI 85, combi, r.v. 2004, --
venasoft
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 13, 2010 17:39,0

Volnoběh při studeném motoru

Příspěvekod majk111 » pon srp 09, 2010 14:53,0

Zdravím všechny, prosím o radu, mám problém s volnoběhem po nastartovaní, když motor úplne vychladne. Když nastartuju tak ručička otáčkoměru lítá mezi 300-1300 ot. obcas to vypada ze motor zdechne a pak si motor asi zase přidá a líto to uplně šíleně nahoru a dolu.Rozjet se dá velmi těžko, občas to vypada jak kdyby to jelo na 2-3 válce. Pokud se okamzite po startu přepnu na plyn tak to drží krásně na 1200 ot, takže si myslim ze volnobeznej ventil to asi nebude. Problemy opadnou jakmile se motor aspon trosku zahřeje. Svíčky jsou uplne nove a na kabelech je nalitano 30tis. Reset ŘJ jsem provedl ale nezlepšilo se to. Diky
Mondeo, 1,8 Duratec HE 92kW, Kombi, r.v. 2001, Ghia, LPG,
majk111
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 20, 2010 8:56,0

Příspěvekod goro » pon srp 09, 2010 17:04,0

majk111

Tohle dělá většinou software ŘJ. Už se to tady někde řešilo - nějaká blbá kalibrace či co. Vyřešit by to mělo nahrání novější verze softwaru ŘJ.
MKIII, 2.0 Duratec-HE 107 kW, kombi, r.v. 2001, Ghia, grafitová metal, podvozek LOWTEC
goro
**
**
 
Příspěvky: 82
Registrován: úte říj 21, 2008 23:34,0
Bydliště: Znojmo

Prskani v sani

Příspěvekod hofi » pon srp 16, 2010 10:51,0

Ahoj, chtel bych se zeptat jestli nekdo z vas pozoruje to samy co ja a jestli nevi, cim to je:
Kdyz posloucham u filtru sani, tak slysim nejaky nepravidelny "prskani" v sacim potrubi. Mate nekdo podobnou zkusenost?

Na predchozim aute jsem menil sani kvuli virivim klapkam, takze vim, jak dokazou klepat, ale tohle je neco jinyho. Navic mam r.v.2004, ktery ma to sani uz trosku lepsi (jsou tam udajne pouzdra).

Najeto 134tkm. Nechce se mi verit, ze by nesedel nejaky saci ventil, to bych sakra nechtel resit :( . Navic spotrebu mam super - delsi cesta kolem 7l/100km - samozrejme na to nesmim porad slapat a tocit, ale neni to zase jizda jak na funus :) .

Nemuze tyhle zvuky delat EGR? Ze jak se obcas pootevre tak tam z vyfuku trochu "prskne" do sani?
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Re: Prskani v sani

Příspěvekod DR » úte srp 17, 2010 16:58,0

hofi: pokud jsi vyloučil volné vířivé klapky, všechno ostatní funguje normálně a auto nemá žádný problém, tak bych do toho nevrtal. Buď to přestane, nebo se to projeví výrazněji a pak už zdroj snadno identifikuješ. U starého auta už je nějaké to klepání a prskání normální - prostě projev opotřebení.

BTW, proč posloucháš u filtru sání?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Prskani v sani

Příspěvekod hofi » úte srp 17, 2010 20:14,0

ok DR, souhlas. Jenom me zajimalo, jestli to uz nekdo musel resit a na co bych se tak mohl psychicky pripravit :) . Treba je to v normalu a dela to ten EGR :? (ale spis bych se divil). Samozrejme na to ted kalim.

...u toho plastovyho dilu sani se ten zvuk asi nejvice rozleha. Jinak mel jsem i ten futral sani rozebranej, abych vyloucil nejakej binec v rezonatoru a bylo uvnitr slyset, ze to slo ze strany od motoru.
Mondeo, 2.0i HE 107kW, Liftback, r.v. 2004, Ghia
hofi
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: ned říj 04, 2009 19:25,0

Jaké jsou správné volnoběžné otáčky

Příspěvekod Dave II » pát lis 05, 2010 13:58,0

Ahoj všem.
Již nějakou dobu s snažím dopátrat, jaké jsou tak obvyklé volnoběžné otáčky na 1,8 Duratec HE benzín za jízdy tj. když ve sjezdu vyhodím kvalt. Prosím nemíchejte s Z-tec. Jedná se mi o Duratec 2001-2007!
Jaké máte otáčky na zahřátém motoru po ujetí tak 10 km?
Děkuji za vaše zkušenosti.
Dave
Mondeo III, 1,8 Duratec 92, kombi, r.v. 2007/2, Titaniu+LPG Landu Renco OmegazII
Dave II
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát srp 28, 2009 21:44,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod ryba » sob lis 06, 2010 0:01,0

na 2.0, coz je defacto stejny motor 800 - 750 (zalezi co vsechno je zapnuty)
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Příspěvekod Dave II » pon lis 08, 2010 11:09,0

Takže za jizdy v podstatě stejné otáčky jako při stání? Žádné zvýšené jak uváději kolegové na Z tec? Jak padají při vyřazení třeba z 3 tis Ot na tu hodnotu 750 ot? Volný pádem, nebo při určitých otáčkách ŘJ jednotka otáčky zachytí a na 750 už doreguluje pomalu? Je pozoerován nějaký propad pod tyto cílové otáčky třeba k 500 ot a pak se doreguluje na 750, nebo se vždy zastavý na 750 bez poklesu bod tuto hodnotu.
Děkuji všem za informaci co je standardní stav.
Dave
Mondeo III, 1,8 Duratec 92, kombi, r.v. 2007/2, Titaniu+LPG Landu Renco OmegazII
Dave II
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát srp 28, 2009 21:44,0
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků