TDDI a TDCI

Příspěvekod johnyd » čtv led 28, 2010 23:48,0

ještě jsem chtěl upřesnit, že jezdím delší trasy po dálnici, kolem 120 km/h včera jsem jel schválně 100 km/h
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod johnyd » pát led 29, 2010 0:39,0

johnyd píše:ještě jsem chtěl upřesnit, že jezdím delší trasy po dálnici, kolem 120 km/h včera jsem jel schválně 90 km/h
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod dextrone » pát led 29, 2010 8:31,0

To johnyd: Ahoj, takhle těžko radit, to může být cokoliv jako např ucpaný EGR ventil, vyběhané turbo, prasklá hadice turba, špatné vstřikovače, vzduchový filtr. Zaráží mě že na diagnostice nic nezjistili, když ti blikala kontrolka žhavení. Chce to pořádnou diagnostiku, jinak se problém nenajde
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod johnyd » pát led 29, 2010 10:52,0

jsem z toho zmatený, myslel jsem, že diagnostika to vyřeší a teď vlastně nevím co mám dělat dál. Jediné co mi řekl k té spotřebě bylo že by mohl být chycený vstřik, ale to je takové nohlo by být. Nevím co teď dál
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod dextrone » pát led 29, 2010 13:34,0

To johnyd: Prosím tě co je to za diagnostiku? To nejsou schopný načíst registr závad, když ti blikala kontrolka žhavení? Byl jsi v autorizovaným servise Ford? Zkus se o tom co ti to auto dělá pořádně rozepsat, při jakém režimu jízdy ti to chcíplo, zdaly měl už motor provozní teplotu, jestli se rozblikala kontrolka žhavení při prudké akcelerací nebo jen tak samovolně. To že auto několikrát chcíplo je potřeba pořádně popsat, atd. Napiš taky co ti to dělá při prudké akceleraci třeba na 3. - 4. rychlostní stupeň a neboj se to vytočit k omezovači. Prostě to pořádně popsat, ať se tu máme čeho chytit.
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod MIS » pát led 29, 2010 14:55,0

TO johnyd : Blikání kontrolky žhavení může signalizovat, mimo jiné, nízký tlak v palivovém potrubí a tudíž třeba taky janom takovou hovadinu, jako je ucpaný palivový filtr. Ta chyba může být vyhodnocená jako sporadická a nemusí se uložit. Najdi servis, kde vezmou pod paží notebooka a udělají ti diagnostiku za jízdy. Nasimuluj stav, kdy se ta chyba stane, a pokud k tomu opravdu dojde, mechanik bude hned vědět o co jde. Jinak budeš laborovat a velmi pravděpodobně nic moc nevylaboruješ!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Petr5 » sob led 30, 2010 10:55,0

Zdravím pánové. Tak jsem byl na té diagnostice, jak jsem psal o pár příspěvků výše. Ano byla to chyba nízký tlak paliva, myslím že je to P1000, měl jsem tam víc drobných chyb, z navi třeba atd. ,ale jak psal dextrone, kontrolka opravdu zhasla. Ráno když jsem tam jel, nastartoval jsem a kontrolka motoru už svítít nezůstala, je to jak si většina z nás tady myslí i já jsem si to myslel, že po nějakých třeba úspešných startech a zjistění, že chyba nepřetrvává, to kontrolku zhasne, ale přesto jsem tam jel, pro klid duše a vypráznit peněženku :D . Stálo mě to 1080 korun, bohužel kamaráda s diagnostikou nemám, nejradši bych si ji sehnal sám. Ptali se samozřejmě co tankuju, tak mi moc nechtěli věřit, že pouze Vervu a Vif a výměna filtru po cca 25000km, navíc teď je tam úplně novej. Takže se na závěr přikláním k dextronovi, že lepší chvíli počkat a kontrolka při tomto zhasne, při jiných věcech nemusí samozřejmě, ale to by bylo třeba provázeno podivným chod motoru, nouzáky apod. Přeju všem mnoho km bez problémů.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2004, ghiaX
Petr5
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte lis 18, 2008 0:16,0
Bydliště: Kolín

Příspěvekod johnyd » sob led 30, 2010 10:56,0

ahoj, auto mám teprve týden takže o tom moc nevím, dnes ho pořádně otestuju a uvidíme. Chcípá to většinou na malé otáčky např když jsem vyřadil před křižovatkou, nebo jel pomalu na 2 taktéž za zatáčkou. Taky mi to chcíplo při jídě po dálnici asi stejnou rychlostí, to bylo poprvé. Motor byl zahřatý, ale při vjezdu do města se mi stane, že kontrolka teploty klesne o kousek k té nejbližší čárce. Je to normální? Mimo město má teplotu asi 89° Jeden den to nechcípne vůbec při ujetí 200 km a jindy to zase chvípne. Byl to ford v Břeclavi je to Ford a Mazda dohromady, ale přímo na stránkách Fordu jsem je našel, auto mi dal na diagnostiku a pak dvakrát nastartoval, prošlápl plyn a hotovo. Test trval ani ne 15 minut.
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod johnyd » sob led 30, 2010 11:38,0

při jízdě zrychluje výborně, na 5 mi přijde, že chvilku trvá než motor zabere, když přidám, možná to má souvislost s velkou spotřebou, při tankování do prázdné nádrže (úplně prázdná při koupy v bazaru) tankoval jsem plnou po první cvaknutí, najel jsem 586 km a rozsítila se rezerva, ukazovala přesně půlku mezi 0 a první čárkou) tak jsem dotankoval, bohužel nevím kolik to bylo l, tankovala manželka, ale i tak ta spotřeba byla cca 9l což mi přijde moc, jezdil. jsem hlavně delší trasy po dálnici 120-130 km v hodině cca 220 km jeto čistě po dálnici, pak mezi městem, ve městě tak 15%.
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod dextrone » sob led 30, 2010 13:16,0

To hohnyd: takhle děžko radit bez pořádné diagnostiky. To ti vážně v tom servisu nic neřekli? pravidlem bývá že pokud je vyšší spotřeba, tak mohou být načaté vstřikovače (oprava za několik tisíc), ale také prkotina v podobě špinavého vzduchového filtru za 300,- Taky může být prasklá tlaková hadice mezi turbem a intercolerem, čili někde v oblasti sání. Nekouří ti motor výfuk černě? má auto tah při prudké akceleraci až k omezovači? Nic ti nepíská (nehučí) ? začal bych kontrolou od jednoduchých věcí, čili prohlédnout vzduchový filtr, rozebrat a případně vyčistit váhu vzduchu (MAF) pak bych prohlédl gumové trubky na sání, pak i třeba vyměnil palivový filtr. To klesání teploměru je také častný problém, ale nějaký vliv na spotřebu to nemá. Mě teplota také klesá když jedu z kopce nebo motor jen tak šudlám a to jsem vyměnil dva termostaty (malý i velký) a teplota kolísá dál, takže tím to nejspíš nebude.
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod johnyd » sob led 30, 2010 22:59,0

dextrone: Dnes jsem auto nestihl projet, zítra napíšu jak jak jsem dopadl, při těch maximálních otáčkách by to mělo dělat co, když bude špatný vstřik nebo ucpaný filtr, je nějaj poznat rozdíl? Stačí to vytočit na 4 rych. stupeň? Nerad bych přišel o řidičák. Zítra zkusím najit ten vzduchový filtr a dám vědět. Moc děkuji za všechny rady
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod dextrone » ned led 31, 2010 11:31,0

Při prudké akceleraci na 3. nebo 4.rychlostní stupeň musí turbo vyvinout dostatečný tlak pro zrychlení a ten tlak musí udržet pokud možno až k omezovači otáček, ale tobě stačí když to vytočíš do cca 4500ot. Auto musí při takto provedené akceleraci podat zátah, pokud zátah nepředvede a rozbliká se kontrolka žhavení případně se sepne nouzový režim jízdy, pak je něco špatně. Čili zkus auto pořádně vytočit v režimu jízdy a čerpadlo + vstřiky dávají max množství paliva a turbo dává max možný tlak. jinak přikládám odkaz na moc hezký článek, když si ho přečteš, pak pochopíš některé věci ohledně vstřikovačů, atd.

http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... jici/11624
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod johnyd » pon úno 01, 2010 14:43,0

ahoj, děkuji za rady a za článek, opravdu je perfektní.

Auto jsem projel, jel jsem na dálnici 10 km tam a 10 zpátky, pořád jsem to testoval, na 4.rychlostní stupeň jsem prudce zrychlil s 80 km/h, auto perfektně zrychlovalo, kolem 4000 otáček zrychlovalo pomaleji, ale pořád zrychlovalo, pak jsem jel 5 km v kuse těch 175 cca až do červeného pole, jen jednou auto krátce škublo, po cestě zpátky jsem to zkoušel stejně a auto necuklo, jelo výborně, pak jsem sjel z dálnice a cca 1 km jsem jel 90, pak jsemjel z kopce dolu do města, myslím, že jsem nechal auto brzdit motorem nebo jsem vyřadil, nevím přesně a začala blikat kontrolka žhavení a musel jsem znovu nastartovat, zajímavé, nevíš prosím co dál?
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod wofam » pon úno 01, 2010 16:59,0

johnyd: podobně se chovala laguna a nakonec stejná závada jako na mém mondíkovi - čidlo na vačcč nebo klice. Už nevím. Vzásadě banalita za cca 1200,-
CMC 964
Mondeo MK IV 2.0 TDCI, 120kW, Kombi ENTERPRISE, 2012
mondeo MK III, 2.0 TDCI, 85kW, kombi, r.v. 12/2002, trend, 27. 1. 2012 - 382.125 km - původní vstřiky, čerpadlo, turbo
wofam
*****
*****
 
Příspěvky: 676
Registrován: pát úno 23, 2007 9:25,0
Bydliště: Praha 10, za mlada Orlová

Příspěvekod DR » pon úno 01, 2010 17:17,0

johnyd: co si myslíš, že tak asi na TDCi tímhle způsobem otestuješ? Píšu to tady pořád dokola, naposledy o 2 stránky zpět http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=84416#84416 - je potřeba dát to do specializovaného servisu na delphi CR vstřikování. Jestli je problém v nějaké prkotině (např. palivový filtr), tak tě oprava nezruinuje, pokud je to něco vážnějšího, tak si třeba nestihneš dalšími domácími experimenty zničit motor ještě víc. Normální člověk na tom motoru doma neopraví vůbec nic - ale poškodit toho může hodně.

Seznam servisů
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod dextrone » pon úno 01, 2010 17:22,0

To johnyd: Tím testem se daly vyloučit vstřikovače, čerpadlo a turbodmychadlo, takže zbývají už jen čidla. S čidly moc zkušeností nemám a v TDCi je jich požehnaně, takže doporučuji navštívit servis Ford s pořádnou diagnostikou. Jen nezapomeň si o ten výpis (papír) z diagnostiky říct, neboť všude moc rádi výpis nepředávají. Pokud ti výpis z dianostiky nebudou chtít předat nebo se vykrucovat, řekni že jim nezaplatíš. Takhle se to stalo jednou mě. Člověk zaplatí 1800,- a dostane pouze fakturu :roll:
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod DR » pon úno 01, 2010 17:36,0

dextrone, johnyd: nemám nic proti fordím servisům, ale konkrétně v případě problémů s naftovými motory je lepší jezdit ke specialistům na diesly, protože mají potřebné vybavení a hlavně zkušenosti. A v případě CR systémů to platí dvojnásob, v době, kdy u forda ještě měnili komplet vstřiky, už v delphi dělali mnohem levnější repase.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod johnyd » pon úno 01, 2010 18:20,0

ahoj, kde prosím Tě ty delphi jsou? Díval jsem se na stránky http://tadpraha.cz/index.php?pid=330 a je tam toho požehnaně, rozdělené podle oprav, kam s tím mám jet já? Břeclav (nejblíž asi Brno, ale kde? ;-)
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

Příspěvekod DR » úte úno 02, 2010 9:17,0

johnyd: vyber si něco z tohohle "Abecední seznam autorizovaných servisů opravujících a kalibrujících vstřikovače DFI1 COMMON RAIL DELPHI (na stanici CRi-PC):", ale nikam nejezdi, nejdřív tam zavolej a domluv s nimi.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod johnyd » úte úno 02, 2010 12:09,0

díky, pak dám vědět
mondeo, 2.0 TDCI 96, kombi, r.v. 2003, asi Trend
Uživatelský avatar
johnyd
**
**
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát led 22, 2010 23:17,0
Bydliště: Břeclav

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků