wolf píše:Ahoj koukal jsem se ,že jsi si zamontil do auta univerzální tempomat ,chci se zeptat ,jestli jsi někde pátral po rozdílu mezi MS-50 a MS-400 ,chci si namontovat tempomat a nevím ,který tam dát. Mám Focuse 1,8-16v ,jsou tam čidla jak na brzdu tak na spojku.Můžeš mi poradit ??? Dík Wolf
O rozdílu mezi MS 50 a MS 400 se zmiňuju přímo v tom návodu http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 0&rubrik=1 MS-400 je dražší, navíc k němu musíš dokoupit ještě ovládací páčku. Za to získáš možnost využít současně signál rychlosti i otáček. Pokud to uděláš, budeš mít o něco složitější elektrickou instalaci, ale zase nemusíš řešit spínač na spojce a jako bonus se ti bude (tedy měl by) tempomat vypínat i při prokluzu předních kol - typicky třeba v zimě když si kola hrábnou na kluzkém povrchu. Mechanická instalace je shodná. Možná se bude lišit způsob ovládání, teď jsem si dával do trafica MS 900 (CAN verze přímo pro trafic) a v rozporu s tím, co píšou v návodu se ovládá jinak. pro zrychlování je potřeba držet +, pro zpomalování -, pokud tempomat vypnu talčítkem ON/OFF, tak zapomene nastavenou rychlost. MS50 zrychluje i zpomaluje stylem "kolikrát stisknu tlačítko, o tolik km/h zrychlí/zpomalí" a po vypnutí a zapnutí si před tím uloženou rychlost pamatuje.
Návody najdeš tady http://www.waeco.com/en/298_452.php
kromě verze od WAECO, která se dá sehnat třeba zde http://www.karavan.cz/e-shop/auta-a-dod ... s-300.html nebo http://www.e-conrad.cz/regulator-rychlo ... 0+dp76461/ exituje i další alternativa, můžeš si vybrat jeslti podtlakový. nebo elektrický http://www.levnealarmy.cz/eshop/tempomaty/