Díly z druhovýroby

Příspěvekod RoStaSR » ned říj 05, 2008 15:24,0

DR píše:Aldos, RoStaSR : pokud si ford nechá u původního dodavatele dodatečně vyrobit další várku ND podle původních specifikací, není to atremarket/druhovýroba, ale pořád originál ND...

Když je bude chtí prodat původní výrobce na aftermarketovém trhu (tedy bez označení Motorcraft), musí konkurovat cenově, na kvalitu nikdo nehledí. Takže proč by měl vyrábět kvalitní díly a prodávat je za cenu druhovýrobních šuntů?

V automobilovej brandži je to aftermarket, a nie je dôvod meniť formy ani normy, bolo by to v konečnom dôsledku nákladnejšie...
Aftermarket si vždy objednával výrobca, tiež som nechápal, prečo sa mažú logá... hovoríme o tom istom, ale to čo my smrtelníci vnímame ako druhovýrobu je až "treťovýroba"...
Pravdepodobne si chce "originálny" výrobca ukrojiť z veľkého koláča s ND a nestratiť pri tom "svoju cenu" a preto asi dáva "aftermarketové objednávky" a bez loga.
Ceny od origo dodávateľov sú preň extrémne výhodné a neoplatí sa mu objednávať inde... verte alebo neverte, ja som tiež skoro neuveril vlastným očiam...
CMC 883
Mondeo 1,6i 16V, 66kW, 10/97, tournier, LPG
Ex: Daewoo Espero 1,5 DOHC, 66kW, r.96, plná výbava, fólie, LPG - SUPER STROJ
Uživatelský avatar
RoStaSR
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: pát zář 22, 2006 1:11,0
Bydliště: PRIEVIDZA - SR

Příspěvekod Ebo » pon pro 29, 2008 19:36,0

mno.. tak jsem dnes zdvihnul Mondíka, a zjistil, že rameno z druhovýroby za 1500 po dvou letech a cca. 30tis. Km má opět utržený (od středového pouzdra) silentblok.. takže "kvalitka" .. takže zvažuji origo ( 3800Kč) .. jenom jestli mi to po dvou letech neudělá taky :?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod klucik.r » pon pro 29, 2008 19:59,0

Je to těžký asi bych dal na originál,mám jen jednu otázku:nepíšeš si někam co jsi už všechno vyměnil a opravil?Někdy mám dojem ,.že jsi toho Tvýho Monďase komplet zgenerálkoval.Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod Profesor » pon pro 29, 2008 20:05,0

Já nevim, nechci bejt kverulant, ale veškeré díly které přímo souvisí s bezpečností provozu vozidla (brzdy, řízení, zavěšení kol, atd) vždy jen originál (případně lepší - viz tuning):idea: je to sice dražší, ale já se mám rád :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Ebo » pon pro 29, 2008 20:31,0

to> klucik.r ..no .. píšu .. ale komplet zgenerálkovanej není .. měnil jsem jen vzduchovej filtr, palivovej filtr, 2x olej + olej v servu, komplet rozvody, hnací řemen + napínák + pomocnou kladku, obě ramena, přední tlumiče + uložení, komplet kotouče + destičky a hadičky na zadku, kosti na zadku, tyčky na předku a jeden homokineťák, lištu u okna řidiče a motorek stěračů .. to je za dva roky vše :-) .. teď chystám poloosu na straně spolujezdce a znova to pitomý rameno a nakonec zadní tlumiče + nová komplet spojka a ložisko :D

ad > Profesor .. njn .. ale ty ceny kua.. za to by to mohlo být pozlacený .. třeba teď jsem koukal na vodní pumpu 3,5KKč za vrtulku s ložiskem .. fakt magoři.. :?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jiří Římánek » úte pro 30, 2008 21:31,0

A co kdyby ramena Originální vydržely cca 250 000 km ??? :shock: Nemůže to být nemožné, :!: :idea: , protože já jsem měnil tyhle ramena asi 3 roky zpět a při 250 000 km byly ještě původní z výroby. Podle čeho se to dá poznat ? Levá strana přední šroub, který prochází ramenem se musel ve vrchní části odřezat rozbrušovačkou, protože jeho vyjmutí bránila převodovka. Kdyby už to někdo měnil přede mnou, tak tam ten původní šroub nebude.
Takže mohu tvrdit, že Originální Fordí rameno může vydržet i 250 000 km :!:
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Ebo » úte pro 30, 2008 22:03,0

to > Jiří Římánek ..no to že tam nebyl otočený šroub, ještě neznamená, že to nebylo už měněný .. a taky záleží kde to jezdilo, že .. já taky měnil asi origo, neb tam nebyl otočený šroub když to mělo skoro 100 000Km ..jenže to předtím jezdilo v DE ..

..apropos ještě k těm origo dílům.. pořád řeším pomocnou kladku hnacího řemene co jsem origo koupil u Forda.. auto mi s ní vydává (po její nutné opravě) děsný zvuky a se starou kladkou je ticho .. nová má ližisko SKF s plastovou klecí a stará je od výrobce Gates a má ložisko s kovovou klecí od NTN .... sranda je ta, že se OEM asi nedá sehnat ... takže originální díly taky nejsou vždy to pravé ořechové ..:?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Servisy, vrakoviště, koupě a zkušenosti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků