TDDi + TDCi

Příspěvekod Bake » pon lis 26, 2007 13:46,0

[quote="MarekSTI"] Voda má v tomto případě stejné vlastnosti jako olej. Taky je nestlačitelná. To potom auto nemuselo být havarované, ale utopené. Že by projelo tak hlubokou kaluží, aby sání nasálo vodu je velice málo pravděpodobné. I když samozřejmě ne nemožné.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Viliam Dargaj » ned pro 02, 2007 13:20,0

Vďaka za vaše názory na môj problém. Bol som zo svojím fordom v značkovom servise v Košiciach. Najskôr mi vymenili snímač natočenia kľukového hriadeľa (snímač + kabeláž + preprogramovanie 4000sk). Nijak mi to, ale nepomohlo, tak som tam išiel znovu. Pri diagnostike vyskočila chyba tlaku vo vstrekovacej sústave. Boli urobené prepadové skúšky vstrekov, ale diagnostika nedokončila ani celý test, ktorí trvá sca. 4.min. pretože štvrtý vstrek bol už v takom stave, že nádobka bola plná ani nie za dve minúty. Tretí vstrek bol tiež mimo normu, ktorá je podľa mechanikov max. 40ml a rozdiel medzi vstrekmi nesmie byť väčší ako 25%. Prví vstrek mal 15ml. a druhý 25ml. Rozhodol som sa, že tie najhoršie dva vymením hoci mechanici mi odporúčali vymeniť všetky, pretože vraj nie je dobré pre motor ak tam budú dva nové a dva ostanú staré. No ja som mal len na výmenu dvoch a dúfal som, že to bude dobre. Cena za vstrek bola v servise 11 000sk + potrubie 2500sk. Z hale v Prahe som ich dostal za vstrek 6200ck + potrubie 1200ck. Za repas chceli 4200ck. Po výmene dvoch vstrekov som urobil z fordom 700km. Motor mi ráno pri studených štartoch veľmi zle štartoval. Správal sa ako keby spadávala nafta. Točil veľmi dlho pokým naštartoval. Vonkajšia teplota bola okolo 5 stupňov. Motor klepal, ale to predpokladali aj mechanici. Šiel som znovu na prepadové skúšky vstrekov a prví mal 25ml a druhý 40. Takže musím meniť aj tie. Mechanici mi tvrdili, že čerpadlom to nebude, vraj na TDCI nemenili ani jedno. No , keď som začal zháňať vstreky, tak v jednej firme mi povedali o tom, že všetky štyri vstreky naraz malo kedy odídu a vraj ak je vstrekovacie čerpadlo pred koncom životnosti, tak sa z neho úlomky kovu dostavajú do vstrekov a zničia ich. Teraz sa bojím, že investujem do vstrekov ďalšie tisíce a nakoniec ich čerpadlo zničí. Pri týchto všetkých skúsenostiach mi neostáva nič iné, len konštatovať, že životnosť CR je veľmi malá na ceny súčiastok pri opravách. Ak mám dať do opravy vstrekovacej sústavy priemerne každých 100 000 až 150 000km 80 000sk tak je to prinajmenšom choré. A to som ešte vynechal kontrolu kvality nafty. To už aby si každý čo vlastní CR, kúpil prístroj na kontrolu jej kvality. :evil:
Focus, 1,8 TDCI 85, kombi, r.v. 2002, ghia
Viliam Dargaj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 18, 2007 11:13,0
Bydliště: Trebišov

Příspěvekod DR » ned pro 02, 2007 23:03,0

Viliam Dargaj: Obávám se, že teď už se nic zachránit nedá. Ale snad v tom fordím servisu poznají, jestli je čerpadlo dobré nebo špatné. Pokud by mi u forda vyměnili všechny vstřiky a ony vzápětí odešly znova kvůli vadnému čerpadlu, tak by mě ani nenapadlo platit další 4 vstřikovače ze svého. Ať je zaplatí servis, který špatně provedl opravu - nepoznali a nevyměnili vadné čerpadlo. V nejhorším případě jsou ty vstřikovače v záruce. Všechny vstřikovače najednou opravdu odjedou jenom z nějaké vnější příčiny - obvykle buď nekvalitní nafta (fordi si dělají rozbor z nádrže auta a záruka se na to nevztahuje), nebo kovové piliny z přidírajícího se čerpadla (což ovšem opět často způsobuje nekvalitní nafta) - ale ty kovové piliny by měli v systému najít už při první výměně vstřikovačů.

Proto je důležité nedávat do servisu auto s požadavkem na provední konkrétního úkonu (vyměnit 2 vstřiky), ale na odstranění příčiny nějakého problému (špatně startuje, příliš kouří ...).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 149kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9237
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MarekSTI » pon pro 03, 2007 17:04,0

nemáte někdo představu jak to chodí s náhradními díly na Ford? Teď jsem se dozvěděl že v ČR ani nikde v okolí není motor TDCI na C-maxe. Nejbližší je v Rumunsku a Bulharsku. Je tohle vůbec možný? Já už se asi toho auta ani nikdy nedočkám :cry:
C-max, TDCI 100, hatchbeck, r.v. 2004, černá
MarekSTI
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 22, 2007 13:13,0

Příspěvekod Viliam Dargaj » pon pro 03, 2007 18:19,0

No ja neviem či diagnostika dokáže určiť závadu čerpadla, ale diagnostika momentálne nevykazuje žiadne chyby a to hoci mám zle ešte dva vstreky. O záruke na vstreky a ich výmenu už viem tiež svoje. Ak chceťe mať záruku na vstreky tak musíte dodržať technologický postup pri ich výmene. To je : preplachnutie palivového systému, palivovej nádrže, výmena pal. filtru, repasovanie čerpadla, výmena potrubia ku každému menenému vstreku a to všetko musí urobiť značkový servis. Samozrejme som to všetko nedodržal. Asi si viete spočítať koľko by to stálo. Auto som kupil od prvého majiteľa v Nemecku tak predpokladám, že tankoval, len na čerpacích staniciach. Do aut sa trocha rozumiem a auto som si vyberal týždeň. Auto šľapalo ako hodinky. Na Slovenskej nafte (Slovnaft)som urobil 4000km a motor skončil. Neviem či to bolo kvalitou nafty, ale to by som netvrdil. Pripadá mi, že všetci sa, len umelo spoliehame na to, že ak tankujeme dobrú naftu tak je to všetko v poriadku. Keď sa nám stane niečo ako mne, tak začneme nadávať na čerpacie stanice. Ja tomu už neverím. Americký systém vstrekovania delfi je nekvalitný a sú sním problémy. Všetci mechanici s ktorými som rozprával mi svorne tvrdili, že u tohto motoru a u mondea ešte častejšie sa vstreky nedožijú viacej ako 150 000km. Mali len jeden prípad, kedy menily vstreky pri 180 000km. Všetci sa tvárili, že je to normálne. To by som sa tváril aj ja, keby vstrek stál 1000sk. Bol by som veľmi rád, keby mi to niekto vyvrátil. No aj v tomto fóre je veľa podobných problémov zo vstrekovaním. :?:
Focus, 1,8 TDCI 85, kombi, r.v. 2002, ghia
Viliam Dargaj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 18, 2007 11:13,0
Bydliště: Trebišov

Příspěvekod Bake » pon pro 03, 2007 18:23,0

[quote="MarekSTI"]jo, tuhle představu mám poměrně přesnou. Kdo ti to objednává? Ford Hale ?? Jestli ano, tak věř, že dělají, co můžou a mají z toho hlavu jak pátrací balón. Ford totiž trpí tím, že nemá v ČR mezisklad, jako třeba VW v Mladé Boleslavi. Občas se stane situace, že některý díl není v Evropě, potom se shání třeba ze skladů v Asii. Tebe se to finančně nedotkne, jen časově. To, kdo to objednává, je v tomto případě dost důležité. Hale, jako jeden z nejlepších pražských dealerů určitě ví, co má v tomto případě dělat. Pokud to objednává někdo věci neznalý, může se stát, že potřebný motor, jen pod jiným finis kódem leži ve skladě třeba v Budějicích.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Bake » pon pro 03, 2007 18:35,0

[quote="Viliam Dargaj"]Tak teď teda nevím. Nadáváš na systém CR, přitom jsi porušil skoro všechny zásady oprav tohoto systému, které navíc zde na fóru byly zmíněny už snad tisíckrát. Předpokládám, že jsi vstřiky měnil doma, nebo někde v garáži. Jak jsi je ale naprogramoval???Ty máš doma WDS? Pokud jsi to neudělal, proto ti auto po výměně špatně startovalo. Ti mechanici, kteří chtěli měnit vstřiky všechny a kontrolovat čerpadlo, měli pravdu. Já vím, je to otázka peněz a snažíš se ušetřit. Vnitřně tě chápu. Ale když si toto fórum přečteš důkladně všechny tyto rady jsou tu už zmíněny. Navíc by se určitě dalo najít i řešení, pokud by ses ovšem zeptal. Dle mého názoru je pro tebe nyní možná jen jediná cesta. Opětovná výměna všech vstřikovačů, ať už nové,nebo repasované, kontrola vysokotlakého čerpadla, případně oprava vadných komponentů, opětovná výměna potrubí ke vstřikovačům, jejich kalibrace a to vše pod dohledem zdatného a hlavně věci znalého servisu. Navíc ještě jedna dost podstatná záležitost....Nějak jsem si neuvědomil, že se bavíme o Focusu a ne o Mondeu. Na Focusu není baňkový test přepadů dostatečně průkazný na diagnostiku vstřiků. Jediná smysluplná kontrola těchto vstřikovačů je na zkušební stolici!!!!!
A ještě dodatek...Normální to není!! To není chyba systému, jen ten systém je natolik přesný a citlivý, že se s ním musí umět zacházet. Tvoje závada mohla být následkem jedné jediné problémově natankované nádrže. Třeba člověk, co auto dovezl nalil do nádrže naftu od kamaráda z bagru.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Viliam Dargaj » pon pro 03, 2007 21:18,0

Bake som rád že si mi odpovedal, ale asi si nečítal všetky moje príspevky. Ja som si auto doviezol sám a nafta tam išla len z čerpacej stanice. Auto som dal diagnostikovať do servisu v Trebišove, kde mi povedali, že na delfi ešte nemajú diagnostiku. V tomto servise nerobili žiadny zásah do auta. Potom všetky zásahy do auta robil jedine značkový servis. Neviem či si ma dobre pochopil, ale ja nemám znovu problém z novými vstrekmi. Ja som na fore od doby, kedy som začal mať problém zo vstrekovaním. Písal som, hneď svoj problém ešte predtým ako som dal auto do opravy. Teraz som napísal skúsenosti, ktoré som nabral počas toho problému. Naozaj som sa riadil radami tohto fóra a auto bolo jedine v značkovom servise. No naozaj tam systém delfi nikto nechválil. Ja jazdím na dieselových motoroch už 15 rokov, ale takto mi hlavu nezamútil žiadny motor. Prepadové skúšky vstrekovačov robia, v značkovom servise a stolica je podľa mňa zbytočná, ak máš prepad vstrekov nad 45ml. za 4min. Tento test je technologický postup servisu ford a ja nechcem komentovať ich postupy. Len z laického môjho postrehu som usúdil, že niečo na tom bude. Ak väčšia časť paliva nieje rosprášená do spaľovacieho priestoru, ale je vrátená do systému, tak potom vstrekovač nieje schopný zabezpečiť potrebný tlak 160mpa.
Focus, 1,8 TDCI 85, kombi, r.v. 2002, ghia
Viliam Dargaj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 18, 2007 11:13,0
Bydliště: Trebišov

Příspěvekod Bake » úte pro 04, 2007 8:40,0

[quote="Viliam Dargaj"]Já jsem psal MOŽNÁ, uvažoval jsem, co mohlo závadě předcházet. Taky jsem psal "zkušený mechanik" a ruku na srdce, z vlastní zkušenosti vím, že ve Fordech je velice málo specialistů a taky velice málo patřičného vybavení, jako v dieselservisech. V ČR je na CR z originálních servisů nejlepší snad opravdu jen Hale Praha. Většina ostatních využívá služby právě specializovaných servisů.Nicméně, je pozdě plakat nad rozlitým mlíkem, ale léčit tvé auto. A to jsem se ti snažil nastínit.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Regulos » pon led 14, 2008 12:11,0

Tak si takhkle přijedu domů, vypnu motor, něco vyložím a ca za 5 minut už nenastartuju. Startér točí, z čerpadla nafta jde a bliká kontrolka žhavení. Napadly mě vstřiky, což bylo potvrzeno po jejich otestování na stolici v Bosch servisu. 2 vstřiky KO, 1 je načatý a 1 OK. Když jsem se dotazoval na cenu opravy vstřiků u Forda, tak jsem ji dlouho rozdejchával. Našel jsem na vrakovišti čerstvě bouraného focusa s identickým motorem a rokem výroby a koupil 4 vstřiky za 1500 Kč za kus.
Otestování na stolici ukázalo, že jsou OK. Takže bych je namontoval k sobě. Ale nevím, jestli se nemusí vstřiky přenastavit/překalibrovat? Nebo si je otestuje sama řídící jednotka?
PS: Vím, že to není ideální řešení opravy, ale pro mě v tuto chvíli jediné možné.
Focus, 1.8 TDCi 85kW, combi, r.v. 2002, Comfort
Regulos
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř lis 28, 2007 16:26,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Konradek » pon led 14, 2008 18:04,0

Regulos: Vstřiky se správně mají přenastavit v ŘJ přes diagnostiku, musí se do ní zadat celé číslo, které je na daném vstřiku uvedeno a zároveň musí číslo odpovídat s umístěním vstřiku. Už tady ale někdo psal, že u Mondea auto po výměně naskočilo, ale raději bych tomu nevěřil. Celá procedura přihlášení a výměny vstřiků by neměla zabrat v servisu více jak hodinu.
CMC 830
Ford C-Max 1.6 TDCi 2010

prodáno:
Ford Mondeo 1998
Ford Mondeo 2,0 TDCi 96 kW Ghia 2003, kombi
Konradek
****
****
 
Příspěvky: 374
Registrován: ned črc 10, 2005 14:38,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Regulos » úte led 15, 2008 14:57,0

Konradek: Díky za info. Tzn. že každý vstřik má specifické číslo, které určuje mimo jiné i jeho umístění v motoru?
Focus, 1.8 TDCi 85kW, combi, r.v. 2002, Comfort
Regulos
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř lis 28, 2007 16:26,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Konradek » úte led 15, 2008 17:35,0

Regulos : Ano, přesně tak.
CMC 830
Ford C-Max 1.6 TDCi 2010

prodáno:
Ford Mondeo 1998
Ford Mondeo 2,0 TDCi 96 kW Ghia 2003, kombi
Konradek
****
****
 
Příspěvky: 374
Registrován: ned črc 10, 2005 14:38,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » stř led 16, 2008 9:25,0

[quote="Regulos"]To není tak docela pravda. Každý vstřik CR je při výrobě a kontrole výrobních tolerancí vybaven šestnáctimístným kódem, který je vyznačen na těle vstřiku. Pokud se vstřikovače vyměňují, motor samozřejmě jde nastartovat, ale nejede podle správných map. Kód je potřeba nahrát IDS do ŘJ, teprve potom vstřiky fungují tak, jak mají. Rozhodně tím není určeno umístění v motoru. Když ale budeš zaměňovat jednotlivé vstřiky mezi sebou, zase je musíš překonfigurovat.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Regulos » stř led 16, 2008 12:02,0

Moc díky za informace.
Focus, 1.8 TDCi 85kW, combi, r.v. 2002, Comfort
Regulos
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř lis 28, 2007 16:26,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Konradek » stř led 16, 2008 22:14,0

Bake : Tak tomu nerozumím, vlastně jsi napsal to samé co já, jen trochu jinak, takže určitě souhlas. Postupy jsou dané, takže to jestli motor poběží je možné, ale z vlastní zkušenosti mám vyzkoušeno, že po výměně všech vstřiků jsem bez nové konfigurace ŘJ prostě nenastartoval, ale vícekrát jsem to nezkoušel - jen jednou. Jinak že tím číslem je vstřiku určeno konkrétní místo v motoru jsi vlastně potvrdil, bez toho není funkce správná :wink:
CMC 830
Ford C-Max 1.6 TDCi 2010

prodáno:
Ford Mondeo 1998
Ford Mondeo 2,0 TDCi 96 kW Ghia 2003, kombi
Konradek
****
****
 
Příspěvky: 374
Registrován: ned črc 10, 2005 14:38,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » čtv led 17, 2008 8:42,0

[quote="Konradek"]Ahoj, promiň, jen jsem tě upřesnil. Kód určuje umístění v motoru, ale až po zadání ŘJ. Z tvého příspěvku nepřímo vyznělo, že kód určuje, na který válec se má vstřik namontovat. Jinak samozřejmě souhlas....:-)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Konradek » čtv led 17, 2008 15:40,0

Bake : Máš pravdu, teď když to zpátky čtu, tak se to dalo opravdu pochopit tak jak píšeš, takže díky za upřesnění a omlouvám se.
CMC 830
Ford C-Max 1.6 TDCi 2010

prodáno:
Ford Mondeo 1998
Ford Mondeo 2,0 TDCi 96 kW Ghia 2003, kombi
Konradek
****
****
 
Příspěvky: 374
Registrován: ned črc 10, 2005 14:38,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod p0etrik » stř led 23, 2008 4:46,0

Potrebuju sehnat vysokotlake vstrikovaci trubky na Ford Transit Conect 1.8 TDCi 66kW, 2003. Je to stejny motor co se dava do Focusu. Nevite nekdo kde shanet?
Transit Conect, 1.8 TDCi 66kW, Furgon, r.v. 2003, volant
p0etrik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát pro 07, 2007 15:27,0

Příspěvekod Bake » stř led 23, 2008 10:03,0

[quote="p0etrik"]Odpověď jsi už dostal. Ford, nebo diesel servis. Taky si tam můžeš smotat trubku z Avie. Vstřikovače taky vyrábí pouze a jen renomované značky, tj. Bosch, Delphi, a pod. Z toho logicky vyplývá, že koupit se dají pouze v jejich sítích. To není blatník, který někde na Thajwanu vylisuje šikmoočko na ukradené matrici z plechu na konzervy a potom ho v česku prodává, kdo má do p....e díru. Prostě se smiř s tím, že podobné díly nejsou předmětem aftermarketové výroby. Jen pro ilustraci, ty dieselservisy by mohly být o něco málo levnější než Ford.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1194
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků