od DR » čtv lis 08, 2007 17:54,0
viperk:
1.
rozvodový řemen/řetěz: obecně ve všech autech rozvodový řemen/řetěz pohání rozvodový mechanismus (vačkové hřídele). A kromě toho může pohánět i něco dalšího, např. vstřikovací (u naftáků) nebo vodní čerpadlo, ale to už je funkce "navíc" O pár příspěvků výš jsem popisoval, jak to je řešené konkténě u focuse
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=53107#53107
2
."Klínový" řemen: Nemá vliv na funkci rozvodů (když tam klíňák nebude, rozvody budou pořád fuknční), "klíňák" pohání pouze pomocné agregáty motoru (alternátor, servořízení, vodní čerpadlo, kompresor klimatizace, atd., atp.) A protože v současnosti ten řemen dávno nemá klínový profil, nýbrž je plochý a z jedné strany drážkovaný, je označení klíňák trochu matoucí. Co je to za klíňák, když není klínovitý?

. Proto se místo "klínový řemen" používá název "řemen pohonu příslušenství".
Tak už víš, co ti vyměnili?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012