Hlučný motor

Vibrace při zatížení

Příspěvekod Zdeněk Dohnálek » čtv črc 06, 2006 21:48,0

Vibrace při zatížení 1200 až 1400 otáček , vlastním Mondeo 1,8 16 V 1995. Při rozjezdu, jen když jde motor do tahu při otáčkách 1200 až 1400 ot/min se ozývá cvakání takové. Pokud motor při jakémkoliv rychlostním stupni umyslně přidržím na 1200 až 1400, když akceleruje opět se ozývají stejné zvuky, ale podotýkám , jen když jde motor do tahu. pozn.: když motor protočím na volnoběh při těchto otáčkách, zvuky se nikdy neobjeví. Tento zvuk se mi objevil po výměně rozvodového řemene ( 50x zkontrolováno ) - rozvodová hřídel pro výfukové ventily předbíhá o 1/2 zubu - jestli by to mohlo být ono ? Jinak motor jede jak raketa, akceleruje jak má, jede dobře. Jinak se tento zvuk objevuje když má motor 600 ot/min a prudce přidám plný plyn, ihned po přidání plynu si zacvaká. nevím jak bych ten zvuk popsal, jak kdyby byla vůle v uložení vačkové hřídele .
Pomozte mi někdo dobrou radou. Jsou zde nadšenci, které obdivuji. MOC DÍK
Mondeo 1.8 16V 1995
Uživatelský avatar
Zdeněk Dohnálek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon úno 27, 2006 23:02,0

Příspěvekod Stimpoff » ned črc 23, 2006 16:55,0

Ahoj, mám problém s hlučností vycházející z pravé strany motoru(od řidiče). Jedná se o nepravidelné klepání, jako kdyby byla volně ložená kulička ve výfukovém potrubí. Ten zvuk to dělá jen po zahřátí a pouze při volnoběžných otáčkách. Mohl by to být napínák drážkovaného řemenu? Musí se vyměnit celý (stojí 4000) nebo se dá koupit jen ložisko? Díky za odpovědi

David
Ford Mondeo 1.8 Duratec HE Trend 2001 combi
Stimpoff
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon kvě 15, 2006 18:59,0

Příspěvekod Lud » stř lis 15, 2006 22:38,0

Tak opět zdravím. Odpoledne jsem se dotazoval ohledně rozvodů, což už teď asi není prioritní. Dnes jsem nechal vyměnit olej dle doporučení Ford servisu, i zde, na předepsaný lehkoběžný. Po předchozím majiteli z Něměcka tam byl 15W-40, tak jsem nechal dát 2 x 10W-40 A3/B3 se sníženým intervalem výměny a dnes 5W-30 A1/B1, co tam patří, s očekáváním, že se za studena hlučnější motor ztiší. Ale nastal přesný opak, motor je znatelně hlučnější než dřív a to již i při provozní teplotě, kdy byl na 10W celkem tichý. Doslova jak traktor s divným kovovým zvukem a jakoby nepravidelným klepáním někde ze spodu motoru. Motorům nerozumím, ale napadlo mě jediné, zda motor není už vyběhaný a s řidším olejem špatně nemaže, i když jsem na každou výměnu oleje najel vždy cca 6-7 tis. km a olej vůbec neubyl. Nemůže takto dojít díky řidšímu, i když doporučenému oleji, k ještě většímu poškození motoru? Měnili i těsnící kroužek mezi svody a výfuk, původní se úplně rozpadl, čímž by měl motor ještě více ztichnout. Ostřejší divný zvuk jsem poznal hned při odjezdu ze servisu, myslel jsem že to je možná špatně sesazeným výfukem, ale při poslechu nad motorem vůbec nevím, připadá mi to z motoru a jsem celkem bezradný co s tím, abych motor úplně neoddělal. Nechat znovu vylít a dát 10W..., nebo poraďte, může to být tím řidším olejem? Díky.
Mondeo 1.8i 16V GLX, MK1, RKA, 1994 hatchback
Lud
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv lis 25, 2004 10:08,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod DR » stř lis 15, 2006 23:17,0

Lud: k oleji 2 poznámky. jakou měly ty oleje výkonostní třídu (to je to API Sx/Cy? Pro benzínové mondeo je minimum SH a spousta 15W olejů to nesplňuje!! Mít tam 2x A3/B3 rozhodně ničemu neprospělo. Selský rozum mi říká, že pokud mám v motoru olej, který tam nepatří a chci motor "propláchnout", asi nemá smysl proplachovat ho opět olejem, který tam nepatří. Motor je stroj, jak se jednou vychodí větší vůle, tak použitím řidšího oleje už se nezmenší. To neznamená, že se maže špatně, jenom prostě ten tenší olejový film nechává víc prostoru pro už vychozené vůle.

Podle mě ten motor už má své nejlepší roky dávno za sebou, zdvihátka dostala tím 15W A3/B3 těžce na *****, studené se to pozdě mazalo (pokud to teda nejezdilo na Sahaře), to životnosti taky nepřidá, takže tady není moc co radit. Osobně bych tam vrátil ten 10W40 A3/B3, zkazit tím už není co a aspoň si zbytek života svého motoru užiješ v relativním tichu. Germán asi věděl, proč tam má tak hustý olej :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Lud » čtv lis 16, 2006 9:22,0

to DR : díky za odpověď.
Ten 15W-40 byl Liqui Moly Formula Super SG/CF (podle Haynese ještě odpovídajícíc API). A 2 x 10W jsem tam dal neb mi ho takto "naordinovali" v autorizovaném servisu Ford, jen svůj olej. Jeden, Eurol měl API SJ/CF a druhý Shell SL/CF. Teď mi jde hlavně o to, zda můžu jezdit a zda lehkoběžný olej (Valvoline Durablend 5W-30, A1/B1, polosynt.), i když motor bude hlučnější, bude opravdu mazat vše co má a jak má i při těch případných vyběhaných vůlích, a nechat zkontrolovat zda to přeci jen nedělá hlavně výfuk, protože hluk vzrostl opravu znatelně. Předtím byl ohřátý motor v pohodě tichý. Nebo nejezdit a hned vyměnit zpět za hustší 10W-40, i když i do servisu to mám z ruky. Generálku dělat nechci, stačí když to bude ještě nějaký čas jezdit, i když hlučněji, ale ne aby se přidřel nebo ještě víc "vyládroval" motor díky oleji. Když jsem včera po výměně oleje, v očekávání tiššího motoru, slyšel i při jízdě s ohřátym motorem ten traktor, tak ".....". Díky.
Mondeo 1.8i 16V GLX, MK1, RKA, 1994 hatchback
Lud
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv lis 25, 2004 10:08,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod DR » čtv lis 16, 2006 10:05,0

Lud: tohle ber jako můj osobní názor. Lehkoběžný olej je určený do nového/zachovalého motoru, kde díky tomu mohou být (už z výroby!) menší provozní vůle. Ale v motoru, který už je prakticky vylágrovaný na všech místech je lehkoběžný olej na nic, vůle už jsou velké a ten olej je nevyplní - vyšší hlučnost je z části i díky tomu, že se to v tom motoru prostě víc mlátí o sebe - což životnosti určitě nepřidává. Takže můj čistě soukromý názor zní, že v tak vychozeném motoru, jako je ten tvůj, ve kterém se bůhví jak dlouho používal olej příliš "hustý" a s malou, nebo žádnou výkonostní rezervou (tzn. mazalo to bůhví jak) už návrat k správnému oleji nic nepřinese, možná dokonce naopak situaci ještě zhorší. To je prostě s křížkem po funuse. Sešmajdané boty taky nezachrání změna stylu chůze nebo jiná noha. Takže to nejlepší, co podle mě můžeš udělat je dát tam zpátky ten 10W40 A3/B3, aby ten motor aspoň tolik nemlátil. A smiř se s tím, že tvůj motor už má zenit dávno za sebou.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Lud » čtv lis 16, 2006 10:45,0

to DR : díky za tvůj názor a čas
Mondeo 1.8i 16V GLX, MK1, RKA, 1994 hatchback
Lud
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv lis 25, 2004 10:08,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Lud » stř lis 29, 2006 9:48,0

Tak opět zdravim a asi zvolna dojíždím, takže kdyby někdo věděl o dobrém motoru, bude to asi co nevidět aktuální, nebo poradíte raději nějakou opravu?
Výše jsem řešil hluk po výměně oleje atd. Takže prvotní hluk po přechodu na 5w-30 se zmírnil, udajně to bylo špatně osazené těsnění výfuku za svody. Tak jsem nechal udělat i rozvody, neb prý byly o zub, ale nevím od kdy. První jízda super auto bylo jak střela a relativně tiché, na dirku v zadním tlumiči výfuku. Po 30 km byl ale v autě smrad z pálícího se oleje. Prasklo těsnění pod výkem ventilů, které bylo nové a origoš. Takže těsnění ven, bylo úplně zvlněné a jakoby vytažené, takže nepoužitelné. Vše od oleje se otřelo, dalo se jiné těsnění, ale olej se spákeninou do auta při jízdě smrdí stále, navíc po odstavení auta přes noc je v něm smrad úplně hrozný, vůbec nevím odkud to může být. Druhá jízda po rozvodech už nebyla tak prima. A včera jela manželka a údajně auto strašně řvalo a někde se sotva vyškrábalo na dvojku, kde se jezdívalo na třetí rychl. stupeň a jinde to zas jelo úplně v pohodě, ale v autě zas ten hrozný smrad. Tak jsem to šel natočit asi po 2 hodinách co přijela, motor byl ještě vlažný, a úplně jsem se zhrozil zvuku motoru, jak traktor. Nechal jsem to běžet asi minutu a během té doby se ten rachatvý zvuk zmírňoval a ztišoval. Tak jsem prohlížel pod baterkou motor a zepředu, jakoby pod svody a pod cívkou směrem na převodovku je celý zapatlaný od čerstvého oleje. Co s tím, už teď to stálo dost a efekt ...?! Kastle je jak nová, ale ten motor...?!
Mondeo 1.8i 16V GLX, MK1, RKA, 1994 hatchback
Lud
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv lis 25, 2004 10:08,0
Bydliště: Děčín

rachotí v oblasti drážkového řemene

Příspěvekod Jiří Římánek » pon pro 11, 2006 12:47,0

Mám dotaz, v servise by mě vzali až začátkem Ledna 07, ale v části motoru, kde je drážkovaný řemen mi to hodně rachotí. Nevím zda napínací rolka, nebo to další malé kolečko směrem k čelnímu oknu. Ozývá se to spíše z té částí kde je čelní okno. Poznat by se to dalo až po sundání řemene protočením rolek. Je ale taky možné, že to bude spotřebič umístěný dole nad řídící tyčí nápravy. Co to je ? Je to servo ? Pak výměna bude asi drahá :( . Začalo mi to dělat před 3-mi dny, párkrát taky problikla kontrolka dobíjení, jak to "něco" mělo snahu brzdit řemen. Prosím poraďte
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod Jiří Římánek » pon pro 18, 2006 17:30,0

Tak rachot mi z motoru zmizel, z větší části. Utržený byl silentblok motoru v levé části, kde je převodovka, tím to celé částečně upadlo. Silentbok objednán ve Ford Dankar Havířov ve čtvrtek a dnes dorazil z Německa a hned mě brali na opravu. Cena dílu 4242 kč - silentblok zalisován do kovového držáku, držáky měněny dva. Starý díl byl natolik zničen, že z držáku po vymontování vypadl. Celkem jsem platil s prací 6 030 kč. ( Započítáno 1,5 h práce ). Takže jsem rád že to tak dopadlo. Nemilé však je že jsem se dozvěděl, že určité zvuky se ozývají od rozvodového řetezu, který může být natažen a při určitých otáčkách ( 1800 ) asi jezdí po krytu. Výměna rozvodu a řetězu se dělá při vytaženém motoru, a cena by byla okolo 15 - 20 000. Podle toho co by se našlo. Výhodnější by byl asi jiný motor, který má najeto méně. Ten by mi tam byli ochotni dát. A nebo se na to .... a jezdit dál. Řetěz se neutrhne.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Zdvihátka ?

Příspěvekod Ebo » ned led 14, 2007 3:21,0

Jsem tu ve fóru narazil na to, že od tuším 5/98 už nemají motory hydraulicky seřizovaná zdvihátka.. :shock: tzn. že mají klasicky nastavované (pomocí měrky a dvou klíčů ) ? .. chystám teď výměnu oleje na 5W40 Synt (resp. Syst) S od Mobilu ..tak jsem si četl, jestli to něco neprovede, a tahle informace mě zarazila .. jak je to tedy s motory Z-Tec po 5/98 ?
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re: Zdvihátka ?

Příspěvekod DR » ned led 14, 2007 10:28,0

Ebo: ano, od 5/98 mají 4 válcové zetecy v mondeu ventilovou vůli vymezovanou podložkami, seřízení se provádí každých 150000km.

Jestli máš nějaký dotaz na olej, ptej se v tematu "Motorový olej", tady to nemá co dělat (budu to mazat). Ale co předepisuje výrobce tam už bylo napsáno snad milionkrát. ACEA A1/ B1, API SL/CF (ILSAC GF3, Ford WSS-M2C913-B, Ford WSS-M2C913-A, Ford WSS-M2C912-A1). Viskozitu můžeš upravit podle místního podnebí, u nás ford říká 5W30.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Zdvihátka ?

Příspěvekod Radek » ned led 14, 2007 11:33,0

Můj 2001 TDDi má hydroštely.
CMC 274
Mondeo MkIV 2.0 TDCi (96kW), 2005, combi, ghia automat
Radek
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: ned srp 01, 2004 19:17,0
Bydliště: Úvaly

Rachtání v motoru

Příspěvekod pasi » ned bře 18, 2007 17:05,0

Zdravím všechny,

jsem na fóru nováček a stejně tak jsem čerstvým majitelem ojetého MkIII, r.v.2001, 1.8 benzín Duratec HE (92kW). Zaregistroval jsem následující závadu. Při řádně ohřátém motoru (cca po 15min jízdy) se na volnoběh z motoru ozývá nepravidelné rachtání. Když sešlápnu plyn, rachtání ustane, když nechám otáčky opět spadnout do volnoběhu, opět se to projeví. Jinak auto jede bez problémů. Pokud někdo tušíte co je v nepořádku, poraďte prosím. Chtěl bych mít před návštěvou servisu alespoň představu, co mě (finančně) čeká. Díky
Mondeo, 1.8i 16V 92kW, kombi, r.v. 2001, Trend
pasi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned bře 18, 2007 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ameron » pon bře 26, 2007 12:02,0

Mne to robi tak isto. Tiez mi to robi az zohriaty motor, lebo potom sa volnobezne otacky zmensia a pocut to len pri 750 otackach. Ked otacky zvysim - bezi to bez zvukov. Studeny motor ma podla mna normalny zvuk.

Pravdepodobne to robi nejake lozisko bud napinacej kladky, alebo vodiacich kladiek klinoveho remena.

Myslim si to preto, lebo jednak ten zvuk pocut odtial a ked som klinovy remen zhodil tak tieto zvuky prestali (samozrejme kym som nedal remen naspat). Vyskusal som do lozisiek opatrne pocas behu motora streknut injekcnou striekackou WD40 a zvuk sa subjektivne zmenil.

Rozpraval som sa vcera s kamaratom co ma Citroen Jumper a vravel ze mu tam tiez casto odchadza jedno z takychto lozisk a ze to uz parkrat menil. Zvukovy efekt to ma vraj podobny.

Ja sa na to chystam tak za dva tyzdne, ak by si medzitym zistil v com je problem, napis, podla mna to bude u mna podobne.
Ford Mondeo Turnier Kombi, TDCI 2.0 85kW Duratorq, rv 10/2004
ameron
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned led 07, 2007 11:23,0

Příspěvekod pasi » čtv bře 29, 2007 22:17,0

Tak jsem byl s autem na servisní prohlídce po 120000km a při té příležitosti jsem je požádal, aby se podívali na to rachtání. Servisní prohlídka proběhla velmi dobře, stav vozu posoudili jako velmi dobrý. Vyměnili svíčky, filtry, provedli předepsané úkony. Kvůli tomu rachtání si to tam nechali dva dny s výsledkem 0. Řekli že nejsou schopni identifikovat, co to způsobuje. Motor je prý v pořádku, je to prý někde v příslušenství, ale identifikovat to se jim nepodařilo. Mám jezdit a sledovat to. Jelikož nedokázali závadu identifikovat, nic si za to ani neúčtovali.
Byl to specializovaný servis Ford "Hajmi" v Praze.
Tak teď nevím jestli mám zkusit jiný servis, nebo to neřešit...
Mondeo, 1.8i 16V 92kW, kombi, r.v. 2001, Trend
pasi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned bře 18, 2007 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ameron » stř dub 18, 2007 8:48,0

Ja som sa s tym uz zmieril, tiez mam motor v poriadku. Ked zhodim remen je to ok a tiche. Takze bud vymenim vsetky vodiace kladky + napinaciu + remen, alebo postupne budem menit zaradom a cakat ktora to bola. Zatial som na to nemal cas.
Ale urcite to ide z prislusenstva. Neviem mozno by pomohlo len vymenit remen, treba skusit.
Ford Mondeo Turnier Kombi, TDCI 2.0 85kW Duratorq, rv 10/2004
ameron
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned led 07, 2007 11:23,0

Příspěvekod pasi » úte dub 24, 2007 9:52,0

ameron: tak jsem se podíval k našim zahraničním kolegům na fordmondeo.org a přelouskal všechny příspěvky týkající se motorů na MkIII a výš. To naše rachtání je jedna z nejčastějších závad Mondíků. Je to spíš konstrukční vada, objevuje se často i u motorů s málo najetými km. Výsledek dle tamního fóra: napínák drážkovaného řemenu, respektive jeho ložisko. Nový stojí cca 4000.
Pak je ještě možnost pokusit se o opravu. Jeden týpek tam píše že celý problém je v nedostatečném mazání onoho ložiska. Vyřešil to jednoduchým rozděláním napínáku, nanesením dostatečného množství mazací vazelíny. Celé to dal dohromady a je po rachtání. Náklady minimální a celá procedura je otázka 30min.
Pokud si na to troufneš, určitě dej vědět jak jsi dopadl.
Mondeo, 1.8i 16V 92kW, kombi, r.v. 2001, Trend
pasi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned bře 18, 2007 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod pavelgol » úte dub 24, 2007 16:52,0

pasi: jelikož mám doma další napínací a vodící kladku ze stejného motoru jako máš ty a ložiska u obou se už ozývala, tak jsem se rozhodl vyzkoušet ty ložiska vyměnit.
Vylisování ložiska z vodící kladky je jednoduché, použil jsem ořech č.30 z golasady a jako lis svěrák.
U napínací kladky to je horší, po demontáži plastové řemenice s ložiskem z napínacího držáku jsem zjistil, že vylisovat to nebude jednoduché. Vnější prstenec ložiska je na obou stranách částečně krytý řemenicí. Bylo nutné mírně ten přesah(jen na jedné straně!!!) stočit na soustruhu a bylo to. Obě ložiska jsou shodné - 6203 DUL1 -, výrobce NSK.
Jinak promazání obou ložisek bez demontáže z kladek je v pohodě a každopádně bych to doporučil, než hned něco měnit - já je měl obě skoro bez maziva.
MK III,1.8 16V,92 kW,2001,Ghia,hatchback
Uživatelský avatar
pavelgol
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte úno 28, 2006 21:43,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Bártík » úte dub 24, 2007 20:33,0

Synovec prorazil olejovou vanu a než to zjistil, tak jezdil s unikajícím olejem. Nechal ji zavařit, vyměnil olej, ale od té toby mu motor "rachtá". Můj typ je, že se přidřelo zdvihátko ventilů. Mohlo by to být ono?
Jedná se o moje první Mondeo (viz. podpis).
CMC 168
Kuga 1.5 EcoBoost AUT, 2019
Fusion 1.4i Trend, 2008 (rodičů)

S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012 (do 2019/11, spotřeba 8,06 l/100km)
Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (do 2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (do 2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 715
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků