LPG - obecně, princip

Re: svíčky

Příspěvekod Ota » úte bře 22, 2005 17:12,0

DR píše:No, "nakrmit" Zetec 2.0 16V v 1500 ot, to je prostě surovost.


Samozrejme souhlas, nicmene to neni duvod k cukani. Kdyz to udelam ja na benzin, tak sice skoro slysim z pod kapoty sprosta slova, ale motor necuka a tak nejak tahne, primerene otackam.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » úte bře 22, 2005 17:20,0

Forrest: přeloženo do češtiny, po výměně filtru za bavlněný to chtělo nechat znovu seřídit LPG. Nebo se na bavlněný filtr vyprdnout, ono s tím "jelo jak z praku" to IMHO nebylo tak slavné (pokud ten původní papírový už nebyl zas*aný jak jetel).

Ota: ale na benzín je ten motor stavěný, na LPG ne, navíc pokud je to LPG špatně seřízené... obyčejný podtlak ..... a jenom 4 válce.... tak si prostě střelit klidně může :-(. Zase šetříš 30% nákladů na palivo.

Já jsem spíš narážel na tu tunersko/odbornou hantýrku ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

svíčky

Příspěvekod Marek Osvald » úte bře 22, 2005 22:10,0

Ahoj kluci,

teda vy jste se do mě pustili :-)

tak teda k těm otáčkám - aniž bych ze svého motoru dělal diesel, tak na 1 až 3 rychlostní stupeň těch 1500 - 2000 není nikterak drastických. Jezdím většinou sám a je jasný, že bych svýho Mondíska netrápil, pokud bych měl plný auto.

Co se týká toho KáEnkovýho filtru tak k tomu jsem přistoupil proto, že jezdím poměrně dost (každý den do práce PT - ČB) a nebavilo mě kupovat papírové vložky co půl roku a taky proto, že jsou u nás na jihu po ránu docela hustý mlhy a ta papírová vložka za cestu docela zvlhla a mě se zdálo, jako by motoru scházelo dostatek vzduchu. Na benzín to bylo OK, ale při přepojení na plyn to bylo zřetelně línější. A je jasný, že jsem po výměně filtru (svezly se s tím i nové svíčky orig. Motorcraft) odfrčel do Dekry v ČB na seřízení. Ze začátku to bylo úplně dobrý, ale po každých cca 5000 km jsem musel na ty svíčky mrknout a sklepnout na cca 0,7mm.
A říkal jsem si, plyn vytváří ve válci nehomogenní směs, je možný, že se kvůli elektrodě špatně dostává k jiskřišti (tedy k jedinýmu bodu, kde probíhá výboj a odtud hoření) no a jak správně někdo před časem podotkl, tak plyn hoří ve válci jaksi pomaleji. Tak jsem si řekl, jestli by to nespravila svíčka s vícenásobnou jiskrou a ono mi to pomohlo vyřešit můj problémek. Auto jede úplně v pohodě a řekl bych, že v těch pro mě nejpoužívanějších otáčkách 2000 - 3000 dokonce líp než benzín. Nikomu to necpu (ani nejsem dealer Brisku) ale říkal jsem si, že bych mohl pomoci někomu, kdo se možná potýká se stejnýma problémkama spojenýma s provozem na LPG.

Mára - CMC129
Mondeo kombi 2.0i (LPG)
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Re: svíčky

Příspěvekod DR » úte bře 22, 2005 22:42,0

Marek Osvald: my jsme se do tebe nepustili, to byly spekulace vyvolané nedostatkem přesnějších informací :wink: . A nezlob se, ale otáčky pod 2000 nejdou (a na LPG už vůbec) ani u 2.0 (měl jsem ho) dost dobře dohromady s výrazem "nakrmit" - pokud nechceš poslouchat sprostá slova zpod kapoty 8-) .

Není 0,7 mm už příliš málo? Já používám 1,1, původně bylo 1,4mm a je to OK. Jestli už ta vzdálenost nebyla příliš malá a neopalovaly se elektrody, platina potřebuje delší vzdálenost. Kolik ty Brisky stály?

BTW, na jejich webu jsem nenašel v katalogu jedinou svíčku určenou pro mondeo.
Doplněno: na webu Brisku se svíčky pro mondeo dají najít, ale jedině přes jiné modely (focus, cougar) se stejnými motory. A ten výběr je dost chudý :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod anril » stř bře 23, 2005 7:50,0

Ahoj,

To: Marek Osvald
1. díky za info, akorát jsem nějak nepostřehl tu ceu.
2. snižování odtrhu svíčky nic neřeší je to naprostá blbost a pomoc jen dočasně.
3. svíčka s vícenásobnou jiskrou nic neřeší, alespon mě to tvrdil jeden plynař kterému věřím (taky sem měl problem s LPG a on jedinej mě to pomohl vyřešit) on sám s tím má negativní zkušenosti.

To: All
asi se budu opakovat, ale LPG i podtlak musí fugovat bez střílení, pokut střílí, je s autem něco v nepořádku. Příčiny mohou být tři.
1. LPG systém - u podtlaku je v něm chba jen výjmečně (max. špatná membrána - ale namá vliv na střilení)
2. filtr - no to by prej musel být hodně zas*anej
3. zapalování - (tvrdí že v 95% je problém zde)

p.s: citovál jsem toho pána co mne LPG na autě spravil. Když jsem koupil auto tak mne střílelo, byl jsem celkem u 4 udájných odborníku a až ten 4 byl opravdu odborník, ten mne to dal do cajku, a ted jenom jezdím (už 40tkm) bez problému a jediného vástřelu v sání. Možná si budete myslet že mu slepě věřím, a já odpovím ano :roll: ,proč: :!: DAL MĚ DŮKAZ MÍSTO SLIBU :P

p.s: jen pro zajimavost : pruměr na LPG 9-9,5litru/100km
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod DR » stř bře 23, 2005 9:28,0

anril: Byl bych rád, kdyb ses mírnil při vynášení kategorických soudů, zvlášť ve věcech, kde máš velmi pravděpodobně jenom kusé informace.

Takže:
- snižování odtrhu svíček není naprostá blbost a často to problém řeší, netvrdím že vždycky a na pořád, ale já osobně jsem takhle vyřešil své dlouhodobé problémy. Přesto netvrdím (ve snu by mě to nenapadlo), že jakákoliv jiná cesta je naprostá blbost a jedině snižování odtrhu všechno zachrání.

- to samé platí o svíčkách s vícenásobnou jiskrou, jak můžeš něco tahle paušálně smést ze stolu? Tohle přece záleží na typu motoru, typu svíčky a příčině problémů! Tvůj servisák s tím má zkušenost negativní, Marek Osvald pozitivní, co z toho chceš dělat za jednoznačné závěry????

S názory tvého servisáka na příčinu střílení nelze nesouhlasit, ale vždyť +- to samé už tady všichni od začátku píšeme.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod anril » stř bře 23, 2005 10:29,0

V tom bodu 2 jsem si toho nevšiml ,,nakrmit,, ale v 1. ,,ale na benzín je ten motor stavěný, na LPG ne, navíc pokud je to LPG špatně seřízené... obyčejný podtlak ..... a jenom 4 válce.... ,, toto s tím 4válcem stale nechápu, pokud to bude 6 nebo 8 ... tak by to nedělal???

Upraveno, ten zbytek jsem si přečetl, reakci máš v SZ.
DR
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod DR » stř bře 23, 2005 12:25,0

anril: Víceválcové (6..,8...,12... :D ) motory mají celkově víc výkonu a zvlášť výrazně v nižších otáčkách, než 4válec 16V. Takže je nemusíš tolik "krmit" a k tomu střelení jim vhodné podmínky nevznikají tak často, popř vůbec. I V6 zcela OK se dá vydusit až k střele do sání, ale jenom zcela úmyslně i to zřídka (třeba když stojíš opřený koly o obrubník a snažíš se na něj vyjet s motorem ve volnoběžných otáčkách).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Svíčky

Příspěvekod Marek Osvald » stř bře 23, 2005 18:49,0

To: DR

Ty brďo jsem plátce DPH a fakura za ty svíčky je u mé úšetní, ale myslím, že jsem platil něco kolem 650,-Kč za svíčky a asi pade za poštovné.

Mára
CMC129
Mondeo kombi 2.0i 1998 (LPG)
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Příspěvekod anril » čtv bře 24, 2005 8:11,0

Hmm .. tak to je skvělá cena za 4ks svíček. To ja když jsem kupoval nové svíčky, též brisk (obyčejná koncepce) ale platinové stali mne 1140 kč :!: .
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

svíčky

Příspěvekod Marek Osvald » čtv bře 24, 2005 11:09,0

Já vím, kupoval jsem originál Motorcraft u Forda v ČB za rovný litr. To bude asi tou platinou :lol:
CMC129
Mondeo kombi 2.0i 1998 (LPG)
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Příspěvekod Forrest » čtv bře 31, 2005 11:14,0

Jenom drobnost k těm briskům: ne ROR, ale DOR15LGS a ceny okolo 180,-Kč/ks (životnost uvádějí 30kkm) není to platina, ale dle Ska na konci stříbrná elektroda... takže ta životnost musí být kratší. Nicméně opravdu velmi zajímavě vypadá to kruhové jiskřiště.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Marek Osvald » čtv bře 31, 2005 19:18,0

Kluci jsou to nový svíčky a když říkám ROR15LGS, tak mi věřte . Přece jsem psal, že ještě nejsou na inetu, ani v katalogu. Když si ale do Tábora brnknete, rádi vám je pošlou.

Mára 8-)
CMC129
Mondeo kombi 2.0i 1998 (LPG)
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Příspěvekod Forrest » pát dub 01, 2005 12:21,0

Omlouvam se, mas pravdu (zmatlo me, ze znaceni R pro rozmer pouzdra jsem nikde nenasel...) :oops: zkusim tam napsat.
ps: jediny odkaz co jsem nasel:
http://www.luftfilter-tuning.de/shop/?h ... dukt=13114
Doufejme jen ze pro nasince bude lepsi cena.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Marek Osvald » pát dub 01, 2005 13:36,0

Ahoj,
teda ta cena na netu v "kriskotově" je dost maso :shock:
ale je to přesně ona, co mám pod kapotou (ta úplně vlevo) a za všechny jsem platil fakt baj vočko 700,- i s poštovným :wink:
Mára

Marku: v pravidlech máme dáno, že odpovídáš-li na příspěvek, který je hned před tvým, tak nepoužívej citaci, zbytečně to prodlužuje. :!: Mikki
CMC129
Mondeo kombi 2.0i 1998 (LPG)
Marek Osvald
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: úte led 06, 2004 20:18,0
Bydliště: Na Sadech 639, Prachatice

Příspěvekod anril » úte dub 05, 2005 11:57,0

Ahoj, nevíte náhobou kolik stojí reduktor (podtlak) na LPG, novej, popřípadě repasovanej :?: . (cena +-)

p.s: ten co mám na autě je již dost jetej, sám jsem na něm najel teměř 50tkm a kdový kolik toho již měl najeto předemnou. Plyn který je v potrubí před reduktorem to již neudrží a propouští ho ven (smrdí to). Chtěl jsem koupit membrány, ale je to LandiRenzo starší typ k nám se nedovážel a membrány na objednání stojí přes 800kč + poštovné. Tak jsem se rozhodl radeji rovnou koupit reduktor běžneho typu.

Dík
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod Forrest » úte dub 05, 2005 12:06,0

Repase toho nejobycejnejsiho reduktoru uz od fava me stala vzdy pres 500,- za material + vlastni prace. Pokud vis, ze je to membranama a troufnes si na to, tak 800,- mi prijde jako dobra cena. Mrkni na http://www.gpl.cz/
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod Tomass » stř kvě 18, 2005 7:13,0

staci ti jenom zajet do servosu a chat vymenit membrany, nebo si to muzes udelat sam nic tezky na tom neni , jenom to musis zase z5 spravne namontovat, reduktory jsou vsude stejny - podtlakovy, s tim mam zkusenosti na favu a skode.

jenom koupit spravny .. membrany, zkus taky odkalovaci sroub povolit a vycistit usazeniny.

mnoho dalsich stastnyvh km
Tomas
Ford Modeo MK II, r.v. 12/97, 1.8i Zetec, Combi, LPG-podtlak
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

Přestavba na LPG

Příspěvekod zaki » čtv zář 15, 2005 13:32,0

Začínám velice silně uvažovat při cenách dnešníh benzínu o přestavbě na LPG.Sice pořizovací cena sekvenčního LPG s toroidní nádrží na moje auto je sice 35000,- ,ale v přepočtu s benzínem,který půjde urřitě pořád nahoru se mi to za 10 měsíců (i když jezdím kolem 2000km za měsíc) vrátí zpátky.K do by chtěl může si to také zkusit propočítat tady: http://www.autanaplyn.cz/calc/calculator.xls .A taky je dobře,že to někteří dělají na splátky,tak ten cenový šok by nebyl tak razantní.V mém předchozím autě (LADA 1600) mám LPG sice podtlak,ale na žigula je to dorý.Podtlak na mondíka mi nedoporučují,protože je tam plastové sání a případné zpětné zápaly,by mohli při poškození zpětné klapky zničit potrubí.Bylo mě nabídnuto sekvenční nebo digitalní vstřikování LPG.Bylo mě také řečeno,že je to sekvenční daleko lepší než podtlak.Kdo by se chtěl orientačně něco dozvědět o tomto systému tak tady si može počíst. Obrázek http://motorgas-uh.cz/
Naposledy upravil zaki dne úte zář 20, 2005 0:23,0, celkově upraveno 1
CMC 435
Mondeo 1.8i 16V Zetec RKB , hnědá metal. , ghia , combi , 4 x airbag , 01/1998 MkII + LPG-STAG 300 Plus , SPDS , čirá optika , Toyota Prévia 2.4 16V 115 kW , 2005 + LPG-STAG 300 Prémium , stříbrná metla , 7 místná
Uživatelský avatar
zaki
***
***
 
Příspěvky: 180
Registrován: pon led 10, 2005 4:10,0
Bydliště: UHERSKÝ BROD

Příspěvekod Tomass » čtv zář 15, 2005 14:22,0

ja nevim ale ja mam klasicky podtlak a zadne problemy nemam a sptreba trochu vetsi ale to i tak neresim zase k cene porizeni.
Tomas
Ford Modeo MK II, r.v. 12/97, 1.8i Zetec, Combi, LPG-podtlak
Uživatelský avatar
Tomass
**
**
 
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 11, 2004 10:10,0

PředchozíDalší

Zpět na Palivo - obecně

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků