Restart řídicí jednotky

Příspěvekod No Respect » sob lis 13, 2004 11:05,0

To: dj.DEKL
Myslím si, že to je úplně jedno - tak nebo tak se ty údaje z ŘJ smažou tím, že na dostatečnou dobu odděláš baterku.
Před chvílí jsem chtěl jet pryč - otočím klíčkem a jediné co jsem slyšel, tak bylo klapaní motoru - tudíž je baterka už totálně vybitá.Předevčírem už mi to špatně startovalo.Jen včera jsem nejel a dnes už jsem nenastartoval - takže jí zkusím nabít a uvidím jak dlouho vydrží.Kdyžtak koupím novou (ale večer musím jet pryč, tak snad se to stihne dostačně dobít)
Takže já budu restartovat ŘJ za studena - protože s tou prázdnou baterkou mi ani nic jinýho nezbývá :wink:
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod dj.DEKL » sob lis 13, 2004 11:12,0

No spíš mi jde o to "naučení" nových hodnot... zda je učit u studenýho motoru (aby to třeba dobře startovalo studený) nebo u zahřátýho motoru...
------------ Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 ------------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
Uživatelský avatar
dj.DEKL
***
***
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned říj 17, 2004 15:08,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod No Respect » sob lis 13, 2004 11:52,0

To: dj.DEKL
Tak to nevím - ale každopádně já to budu dělat zase jak předtím.2minuty volnoběh apod....Je pravda, že je celkem rozdíl v podmínkách jestli to budu učit v létě a nebo v zimě.Ale myslím si, že na to základní nastavení je to jedno - a pak se to stejně časem ještě přizpůsobuje.
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mikki » sob lis 13, 2004 11:55,0

Kdysi tu Bajtík doporučoval celý reset provádět u teplého motoru. Údajně kvůli řízení spínání ventilátoru chladiče.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod No Respect » sob lis 13, 2004 12:27,0

K večeru budu nastavovat, tak snad to bude v poho - kdyžtak třeba zítra napíšu, kdyžby se vyskytl nějakej problém.No a kdyžby to ňák zlobilo, tak není problém při dojetí domů se zahřátým motorem odpojit baterku a nastavit vše znovu :wink:
Ale aspoň už vím, že je ten restart lepší provádět při tom zahřátém motoru :wink:
Díky Mikki, že jsis na to vzpomněl, že to tady tenkrát psal.
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod petrsa » sob lis 13, 2004 13:23,0

Logicky bych spíš doporučoval dělat nové učení ŘJ na studeném motoru - při ohřívání motoru na provozní teplotu (v létě 2min , nyní bych nechal motor ohřívat déle) projde ŘJ více režimy - přijme více dat z čidel při ohřívání a podle mne zajistí stabilnější volnoběh při nastartování při nízkých vnějších teplotách. Když budu učit ŘJ novému režimu na ohřátém motoru, tak ŘJ nedostane hodnoty z čidel, když jsou ochlazená a pak možná nebudou správně nastaveny volnoběžné otáčky na prochladlém motoru. Toto je pouze má soukromá úvaha :wink:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod dobrman » sob lis 13, 2004 22:35,0

Mikki píše:Byl to autorizovaný servis?
- Etzold uvádí učicí jízdu pro všechna Mondea do roku 2000 zcela jistě
- u Charouze vskutku zabraňují vymazání ECU

No jasně - servis Ford Tipa Jihlava - proto mě to trochu zarazilo!

CMC 307
Mondeo combi 1.8 benzin gia 1996
Uživatelský avatar
dobrman
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 23, 2004 22:05,0
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Artuš » úte lis 16, 2004 8:55,0

Tak jsem provedl nový restart ŘJ jako poslední pokus o snížení spotřeby a nic. Spotřeba je cca stejná jako po prvním restartu - 11 l/100 km :x
CMC 011
Mondeo 1.8i 16V GLX, 12/1994, combi
Uživatelský avatar
Artuš
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: pát zář 05, 2003 10:00,0
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Příspěvekod filipek » úte lis 16, 2004 14:45,0

Artuš: Psal si že si Lambdu už měnil ale to neznamená že funguje. Měl sem podobnej problém se spotřebou (stejnej motor) a zdaleka nejvíc to v mým případě ovlivnila právě Lambda. Byla sice zánovní ale byl přerušenej jeden drát ještě před konektorem a auto žralo jak pominutý 11-12l (a to sem jezdil pianko). Lecos můžou vypovědět o Lambdě i emise (samozřejmě poctivý :) ). Po výměne vejfuku a zběrnýho potrubí sem žádnou velkou změnu ve spotřebě nepozoroval.čus
Ford Focus 1.6 16V , 74kW , r.v.2000 , Kombi , Futura
Uživatelský avatar
filipek
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 21, 2003 13:26,0
Bydliště: Ostrov u K.V.

Příspěvekod Artuš » čtv lis 18, 2004 9:05,0

filipek: problém je v tom, že kvůli tomu jsem byl na celkové diagnostice ve Fordu a vše je prý o.k. Tam by dle mě problém s lambdou určitě zjistili (doufám - jinak by nemělo smysl platit za to 1200,- :? )
CMC 011
Mondeo 1.8i 16V GLX, 12/1994, combi
Uživatelský avatar
Artuš
**
**
 
Příspěvky: 91
Registrován: pát zář 05, 2003 10:00,0
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Příspěvekod čoud » čtv led 13, 2005 23:23,0

Čau lidičky, když je řeč o resetu ŘJ, mám tejden mondeo MKI 1,8i a kolísají mi volnoběžné otáčky někde mezi 700- 1200 jak kdy, nevíte jestli by pomohl reset? nebo něco jinýho? Díkas
Mondeo MkI 2,0 16V 100KW ´94 Ghia hatch, Probe 94, 2,0i 162PS
Uživatelský avatar
čoud
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: čtv led 13, 2005 22:29,0
Bydliště: HK kraj

Příspěvekod No Respect » pát led 14, 2005 15:07,0

To: čoud
už jsme to tady párkrát psali.Restartem nic neztratíš, navíc když vše nastavíš tak jak se má - jak je to popsáno ve starších příspěvcích - teď v zimě spíš tu první hodnotu - volnoběh nechat aspoň o minutku dýl.
Ztratíš tím jen asi 15min. času a to vč. té jízdy na nastavení hodnot a třeba se to zlepší.Maximálně na tom budeš stejně jako předtím, ale nic tě to stát nebude (až na tu trochu benzínu :wink: )
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Restart ŘJ

Příspěvekod Romankk » pon led 17, 2005 11:04,0

No,nevím jaké kdo z Vás o restartu dostal v servisech informace např. ohledně času odpojení baterie.
Já jsem minulý týden po návštěvě zn.servisu Ford Rašino dostal v tištěné podobě návod jak restart provést-mimochodem přijel jsem tam z kolísajícím volnoběhem,a teď už začínám(po týdnu shánění a zjišťování info)věřit,že u F Mondeo 1,8i se jedná o konstrukční vadu-jako příčinu našli prasklé sběrné výfukové potrubí(litinová "kolena" na bloku).Teda myslím jako ty kolena-konstrukční vada.Ale zpět k restartu:
oficiální návod POŽADUJE odpojení baterie na nejméně 1hod,jinak není zaručeno,že se uložená chybová hlášení a nastavení chodu nesmažou.
Pokud má někdo zájem můžu ten návod oscanovat a poslat.
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod broukson » pon led 17, 2005 11:13,0

Já bych na to rád kouknul, jen pro zajímavost, jestli se to nějak liší od postupu uvedeného zde ve foru :wink:
CMC 441
MkI ´96 2.0 combi
Uživatelský avatar
broukson
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte úno 03, 2004 15:18,0

Restart ŘJ dle Ford Rašino

Příspěvekod Romankk » pon led 17, 2005 11:31,0

Protože vás projevilo zájem víc,přepisuju doslovně ten návod restartu jak jsem jej obdržel ve značkovém servisu:

Restart počítače
- na 1 hodinu odpojit baterii(stačí 1 pól)
-připojit,nastartovat,nechat běžet 3 minuty volnoběh
-2 minuty držet 1200 otáček/min.(mírně zvýšený volnoběh)
-najet 8-10km,nejlépe v městském provozu(rozjíždět se,zastavovat,podřazovat,řadit-všechny režimy jízdy)
-celý cyklus bez vypnutí motoru
-dalších 100km běžným provozem
Romankk
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: pon pro 13, 2004 15:46,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mikki » pon led 17, 2005 11:37,0

Romankk:
no vpodstatě totéž, co se tu už několikrát probíralo a je to i v Etzoldovi atd.
Jinak pokud je něco, co se zdá být vhodné pro všechny, obvykle je dobré vystavit na webu přímo, takže stačí mi to poslat.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod roko » pon led 17, 2005 11:52,0

Jasně, může to být jako stálá informace na techwebu a člověk se pak nemusí prohrábávat fórem, kde je čím dál tím víc pocitových informací. (k nimž patří i tento příspěvek, tak sorry).
CMC 128
nyní: Mondeo 2.0 110 kW, Titanium, 2016, combi
dříve: Mondeo 2.2 151 kW, Titanium, 2008, combi
dříve: Mondeo 1.8 16V GHIA, 1998, combi
Uživatelský avatar
roko
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: úte pro 09, 2003 23:18,0
Bydliště: Dubňany

Příspěvekod Milda F » pon led 17, 2005 11:55,0

Mikki:
V podstate totez...? Dle predchozich prispevku staci odpojit baterii na cca 10 minut,tady je to nejmene na 1 hodinu. To mi prijde jako velikej rozdil... :?:
Mondeo MKII 2,0i 16V GLX sedan
Uživatelský avatar
Milda F
**
**
 
Příspěvky: 63
Registrován: stř lis 03, 2004 9:58,0
Bydliště: Dobruška

Příspěvekod Mikki » pon led 17, 2005 12:01,0

10 minut se tu sice objevilo, ale pak se také ještě diskutovalo, že déle je lépe ...
navíc ta 1 hodina není o nic přesnější informace než 10 minut ...
já osobně jsem vždycky použil 10 minut a stačilo to (u Escorta)
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Milda F » pon led 17, 2005 12:10,0

Mikki:
No,pro me je to dost zasadni informace(ja bych to urcite odpojil jen na psanych 10min,nebo mozna na 15)... Z tech predchozich prispevku me vypliva,ze nekteri,kteri restartovali RJ tak mozna z duvodu odpojeni baterie na kratkou dobu vubec neucinili... Ale nevim... Jeste bych se chtel zeptat,jak jsi poznal,ze se ti u eskortu ta RJ restartovala??
Mondeo MKII 2,0i 16V GLX sedan
Uživatelský avatar
Milda F
**
**
 
Příspěvky: 63
Registrován: stř lis 03, 2004 9:58,0
Bydliště: Dobruška

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků