Odvětrání palivové nádrže

Příspěvekod Miloš » pon říj 09, 2006 20:36,0

Nevím jak mondeo (naftové regulaci tlaku v nádrži nemá), ale KIA, kterou vlastním, má ve víčku ventil s pružinou jako regulátor podtlaku v nádrži. Čerpadlo podává benzín, ten ubývá a namísto něj se ssaje do nádrže vzduch přes ventil v tom víčku. Podtlak je to dost velký, silně zasyčí při otevření nádrže, ale neměřil jsem ho. V manuálu k autu je uvedeno, že podtlak v nádrži zlepšuje emise auta (asi tím myslí, že nesmrdí benzin přes víčko??).
CMC 042
Mondeo 1.8TD, Turnier, 1998, Combi
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Mirda » úte říj 10, 2006 18:22,0

Nevím jak Ty ale já ventil ve víčku mám.
Nehledě na to že to musí mít každé auto.Třeba má jiný systém ale účinek stejný.Nádrž by se přece scvrkla(mluvím z vlastní zkušenosti). :!:
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod kutil » pát led 26, 2007 14:37,0

Ahojky, mám podobný problém u Fiesty. Nádrž mám odvětrávanou soustavou hadiček pod autem. Jedna vede z nádrže do krabice pod autem (asi aktivní uhlí), druhá vede z té krabice skrz elektromagnetický ventil do sání motoru.

Prý by to mělo fungovat tak, že za jízdy jsou páry z nádrže odsávány do motoru, pokud jede v určitém režimu. Pokud motor stojí, tak jdou páry skrz aktivní uhlí ven.

Není mi ale jasné, zda má být v nadrži přetlak (únik par skrz víčko mimo auto) nebo podtlak (hrozí nasávání vlhkosti skrz víčko) nebo stejný tlak jako je venku.

V každém případě mám asi odsávací hadičky zanesené a nefungují protože auto při jízdě a po jízdě nechutně smrdí benzínem. Při otevření nádrže to zasyčí, ale nevím zda je to přetlak či podtlak.

Obrázek
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

aktivní uhlí

Příspěvekod Ebo » sob čer 09, 2007 14:24,0

..jo teďka jak jsem se válel pod autem a zatíral začínající rez na tom výlisku pro rezervu (to je špricnutý jen jakousi černou blbinou, co jde umýt technickým benzínem :? ) jsem koukal co je to za plastovej bazmek ve spodku... chvilku jsem "čuměl" do příručky a je to onen zmiňovaný filtr s aktivním uhlím.. (charcoal canister) .. Otázka zní, kde se to dá sehnat / naplnit.. a jestli to vůbec jde :shock: .. píšou, že zhasínání motoru a nebo jeho špatnej chod může zapříčiňovat solenoidní ventil co ovládá ty výpary co jdou přes to aktivní uhlí.. ale jinak nic o tom, jestli se to má měnit krom toho když je to na kousky a smrdí vám kolem auta benzín.. :? (což může dělat i to blbý těsnění nádrže, mě už začíná zdá se trošičku prosakovat :( )

Jinak citace k čemu to je: This system is fitted to minimise the escape of unburned hydrocarbons into the atmosphere. The fuel tank filler cap is sealed, and a charcoal canister is mounted underneath the tank, to collect and store petrol vapours generated in the tank when the vehicle is parked. When the engine is running, the vapours are cleared from the canister (under the control of the ECU via the canisterpurge solenoid valve) into the inlet tract, to be burned by the engine during normal combustion..
..shrnuto podtrženo anti smrad a anti uhlovodíkový systém.. :D
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

aktivní uhlí

Příspěvekod kutil » pon čer 11, 2007 8:48,0

Nádobka s aktivním uhlím bude zřejmě nerozebíratelná a je na celou životnost vozu. Když jsem se na to naposled díval, tak tam těch trubiček mám víc. zřejmě to má Fiesta jinak než jsem uváděl na předchozím obrázku. Pokusím se o víkendu zalehnout pod auto a zjisti, zda jsou všechny průchozí. Má být v nádrži přetlak nebo podtlak? To že auto smrdí po jízdě, je zřejmě způsobeno ohřátím benzínu v nádrži a jeho odpařováním a přetlakem v nádrži. Když nádrž otevřu, tak to zasyčí a tak myslím, že víčko těsní dobře.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod martin.poschl » pon čer 09, 2008 13:23,0

Me teda po otevreni, resp. kdyz vyjedu nadrz az nadoraz, to syci jak sto hadu...ale delalo mi to naprosto stejne i u eskorta a precetl jsem to tom kdeco a stejne se vsude psalo, ze je to v pohode...ono svym zpusobem je to i logicke - gdyz to nekde loupnes, tak je mensi pravdepodobnost, ze vycucla nadrz vybuchne...nez kdyby tam byl pretlak, ne? ;-)¨. I kdyz narovinu receno, tezko se zhodnoti, jestli to vzduch vyfoukne, nebo nasaje...kolem ruky mi proud vzduchu probehne, ale neodhadnu kterym smerem ;-).
Mondeo, 2.0 16V 96kw, hatchback, r.v. 1998, ghia, (téměř) plná palba :)

Obrázek
martin.poschl
**
**
 
Příspěvky: 75
Registrován: pon čer 02, 2008 13:00,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Profesor » pon čer 09, 2008 13:34,0

:idea: Kouř chlapci, chce to kouř a ten vám ukáže :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod kutil » pon čer 09, 2008 15:31,0

Prošel jsem odvětrávání nádrže, profouknul jsem to a přesto auto smrdí. Přitom při otevření zasyčí, takže by únik přes víčko nádrže neměl být. Nevím odkud, ale když auto zastaví a vylezu, tak je cítit benzín.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pon čer 09, 2008 16:43,0

kutil píše: ... Nevím odkud, ale když auto zastaví a vylezu, tak je cítit benzín.

hmm, to je u nafťáku dost nebezpečná závada. U nádrže ti asi vyrostla malá rafinerie, kde se ti mění nafta na benzín (zázrak), to bys mohl taky zničit motor - honem k charouzovi a reklamuj a reklamuj :lol:

A nebo do vatikánu a nechat vyhnat ďábla svěcenou vodou :wink: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod kutil » pon čer 09, 2008 17:01,0

Tu DR: Zkus kouknout výš a tam uvidíš, že píšu o benzínové Fiestě. Ale to asi chci moc. Samozřejmě je to moje chyba protože je toto je diskuze k Mondeu a ne Fiestě. Možná by bylo příště lepší napsat řešení než pořád rejt. Ale rejt je asi snažší než vymyslet konstruktivní řešení. :roll:
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Profesor » pon čer 09, 2008 17:24,0

:arrow: kutil :shock: a proč to teda neřešíš v sekci Fiesty(to chci asi moc) ale v Mondeu, taky jsem chtěl použít svoji oblíbenou větu "Nemohl jsem si pomoct, ale....."(DR jistě chápe :lol: )tentokrát jsem to ukočíroval, ale toto :roll: :roll:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod deflepp » úte čer 10, 2008 1:34,0

Kutil přece myslel, že když odpovídá na svůj rok starý příspěvek, že všichni chápeme, že píše o tom samém autě jako vloni. To je logické, ne? :)
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Smrdí benzín

Příspěvekod mack » ned čer 15, 2008 19:41,0

:?: Moje zkušenost je, jakmile začne benzín smrdět při zastavení, tak okamžitě projít veškeré podtlakové hadičky :!: . Když to někde přisává falešný vzduch, tak to neodsává nádrž :idea: . V nádrži má být mírný podtlak.
Mondeo MkI, 1,8 16V Zetec 82Kw, Kombi BNP, r.v. 1996,
GLX, ABS, Klima
Uživatelský avatar
mack
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 22, 2007 22:26,0
Bydliště: Rakovník

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Karoserie, lakování, okna, zámky, klempířina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron