Vibrace

Příspěvekod Pavel2 » úte srp 31, 2004 12:38,0

Mám možná zvláštní dotaz. Co si mám představit pod pojmem "vyvážil motor". Silentblok na motoru mám už taky měněný - ten zadní spodní, v podstatě u převodovky. Ale nevím o tom, že by mi nějak vyvažovali motor. A přiznám se, že to slyším poprvé...
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Příspěvekod JJJ » stř zář 01, 2004 7:54,0

To Pavel 2: pokud se mění silentbloky, vyndává motor, převodovka atd. má se pak provést vyvážení motoru (viz Etzold), aby byl usazený přesně. Dolní silentbloky jsou totiž stavitelné (na excentrech) a pokud se motor nevyváží, může to mít negativní důsledky (třeba i vibrace).
____________________________________________________________
Mondeo 1,8TD Combi, 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod sedlaq » stř zář 01, 2004 9:53,0

Takže pod pojmem vyvážení motoru v tomto případě jde zřejmě o dorovnání případných rozdílů zatížení jednotlivých silentbloků pomocí excentrů, tedy jakési statické vyvážení soustavy motoru s převodovkou, nikoli dynamické vyvážení rotujících částí, jak se někdo z předcházejícího příspěvku mohl domnívat. Zase jsme o něco chytřejší :)
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Pavel2 » stř zář 01, 2004 13:00,0

Právě, že jsem nechápal, jak se dá motor vyvažovat a teď jsem o něco chytřejší :) Etzolda jsem kvůli tomu nezkoumal a koukám do něj vždy, když jdu něco dělat a potřebuju se předem kouknout co a jak. Ale na tohle se podívám. Doufám, že když se silentblok vyndá a dá nový přesně do stejné pozice, tak je vše OK. Alespoň žádné problémy nepociťuju...
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Příspěvekod sedlaq » stř zář 01, 2004 13:14,0

Tady právě mám obavy, že nějaké doladění excentrem bude třeba, neboť když měníš jen jeden, tak vzhledem k tomu, že ostatní už si trochu sedly nemusí být vše v pořádku. (Uložení se může chovat podobně jako židle s jednou nohou delší, nebo kratší)
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod JJJ » čtv zář 02, 2004 9:27,0

jj, nevěřil bych tomu, kdybych to sám nevyzkoušel. Díky tomu jsem málem zbytečně měnil homokineťáky.
__________________________________________
Mondeo 1,8TD Combi, r.v. 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Pavel2 » čtv zář 02, 2004 21:38,0

Tak mám pocit, že asi opravdu půjdu pročíst Etzolda :shock: Začínáte mě přesvědčovat o vyrovnání motoru...
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Příspěvekod mira » čtv zář 02, 2004 21:54,0

Dnes jsem to kontroloval. Zkusil jsem pohnout zadním silentblokem (není tam excentr, ale vůle v díře). Pokud jsem PS na s.b. nadzdvihl vibrace se zhoršily. Pak jsem PS svěsil dolů a zdá se to být lepší. Silentblok se mi ale stejně zdá měkký a možná i poškozený takže mě stejně asi čeká výměna. Kolik přibližně stojí a je i v druhovýrobě?
JJJ: TD je asi jiný případ, ale v kolika km jsi ten s.b. měnil?
Mondeo 2.5T LPG, hatchback, 2008, Titanium X; Mondeo 2,5 V6 LPG, hatchback, 2002, Ghia; předtím Mondeo 1.8i 16V LPG, Combi, 1999; předtím Mondeo 1.8i 16V, Combi, 1998
mira
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob úno 07, 2004 10:33,0

Příspěvekod deflepp » čtv zář 02, 2004 22:56,0

Ja ten zadni silentblok pod prevodovkou nechal ted menit (odhadem po min 250tkm) protoze byl celej vymlacenej a utrzenej od obvodu. Muzu meilem poslat fotky jak vypadal. Cena 1700Kč za original, protoze v replice se nedela (alespon dle tvrzeni meho mechanika, ktery sezene skoro vse od ruznych dodavatelu). Za tak velkej dil je to celkem slusna cena. Ze je vytlucenej poznas taky podle toho, jak ti pochoduje radici paka v kulise pri velkem ubrani a pridani plynu na 2-3 rychlostni stupen. A kdyz si zvednes auto, tak je na nej dobre videt z leve strany.
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod mira » pát zář 03, 2004 6:58,0

to: deflepp
Za fotku Ti budu vděčný. Jak jsi poznal, že je utržený po obvodu? Můj je po obvodu částečně kryt nějakým plastovým pouzdrem. Nový s.b. je vč kovového držáku?
Naposledy upravil mira dne sob led 22, 2005 14:16,0, celkově upraveno 1
Mondeo 2.5T LPG, hatchback, 2008, Titanium X; Mondeo 2,5 V6 LPG, hatchback, 2002, Ghia; předtím Mondeo 1.8i 16V LPG, Combi, 1999; předtím Mondeo 1.8i 16V, Combi, 1998
mira
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob úno 07, 2004 10:33,0

Příspěvekod JJJ » pát zář 03, 2004 8:05,0

to mira: já jsem ho měnil po 80tkm, ale ne proto, že by byl unavený stářím, nýbrž proto, že auto bylo bourané na předek a náraz se přenesl i na motor (tím došlo k poškození silentbloku). Na STK mě upozornili, že je uvnitř (silentbloku) prasklá guma a tak jsem si to dal do souvislostí s vibracema a "byl jsem doma" :)
Jinak, abych se opravil, excentr k vyvážení a srovnání motoru je na předním dolním silentbloku (celý motor je uchycen ve třech bodech).
Mondeo 1,8 TD Mk.II, Combi, r.v. 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Pavel2 » pát zář 03, 2004 10:01,0

Já jsem silentblok měnil zhruba při 130 tkm. Byl uplně utržený. Asi mám moc silný motor :lol: Nevím, jak s tím kdo jezdil, auto jsem v tu dobu měl půl roku... Stál mě kolem 1600,- v originále. Ale už to bude rok.
JJJ-jak jsi motor vyrovnával? V Etzoldovi je psaný vyndat přední silentblok a dát tam nějaký připravek atd. Jestli jsem to dobře pochopil-koukal jsem na to večer ... Samozřejmě přípravek nemám :(
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Příspěvekod mira » pát zář 03, 2004 10:06,0

to JJJ:
Měnil jsi tedy zadní silentblok a vyvážil předním?
Mondeo 2.5T LPG, hatchback, 2008, Titanium X; Mondeo 2,5 V6 LPG, hatchback, 2002, Ghia; předtím Mondeo 1.8i 16V LPG, Combi, 1999; předtím Mondeo 1.8i 16V, Combi, 1998
mira
*
*
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob úno 07, 2004 10:33,0

Příspěvekod JJJ » pon zář 06, 2004 8:31,0

To Pavel2: povolil jsem šrouby na pravém horním silentbloku a metodou "pokus-omyl" seřizoval excentr na předním silentbloku. Když vibrace zmizely, zafixoval jsem to (dotáhl šrouby) a hotovo.
To mira: přesně tak :)
Mondeo 1,8 TD Mk.II, Combi, r.v. 2000
JJJ
***
***
 
Příspěvky: 132
Registrován: čtv dub 01, 2004 13:51,0
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvekod Lukáš » stř říj 13, 2004 21:15,0

Hlasim se do klubu vibraci... :lol:

Pri prekracovani rychlosti 150km/h (tedy rekneme 147-153) zacne predni naprava a cela palubka silne vibrovat, ale staci malinko pridat ci ubrat plyn...a je to zase v cajku. Kola mam standard, vyvazene, nahustene, nesjete, silentbloky vymenene....mozna jeste stabilizatory, ne? :?:
CMC 060

Mondeo ST200 2,5 V6, 1999, combi
Uživatelský avatar
Lukáš
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: úte zář 16, 2003 12:52,0
Bydliště: Vsetín

Příspěvekod petrsa » stř říj 13, 2004 22:12,0

to Lukáš: Dovolím si malé OT :oops: .Nevyměnil jsi náhodou auto s Kutilem?
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Lukáš » stř říj 13, 2004 22:17,0

No...ne-e...mozna jsem neco opomenul...pravda, necetl jsem vsechny prispevky... :oops:

kutil has the same ??? :P
CMC 060

Mondeo ST200 2,5 V6, 1999, combi
Uživatelský avatar
Lukáš
**
**
 
Příspěvky: 87
Registrován: úte zář 16, 2003 12:52,0
Bydliště: Vsetín

Příspěvekod petrsa » stř říj 13, 2004 23:11,0

to Lukáš: Yes, you must read all about Kutil :wink:
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod dalin » čtv led 27, 2005 16:13,0

Problémy s vibracemi auta při určitých rychlostech, brzdění a hluku při zatáčení.
Po pročtení fóra to dám sem, i když to jde napříč několika tématy:
Uvedené problémy jsem řešil a odstranil (jako cimrmanovský průkopník slepých uliček jsem vyfukováním tabákového kouře do umyvadla s vodou zjistil, že zlato nevznikne), proto to snad někomu pomůže.
Musíme si uvědomit, že Ford má výborný podvozek, ale velice háklivý na jakoukoliv nevyváženost.

Zadarmo, nejlépe za pomoci technicky zdatného kamaráda:
1) Kontrola upevnění, utažení, pružnosti a úplnosti všech pryžových součástí stabilizátoru řízení (nezapomenout i na stabilizátor zadní nápravy), pokud je to v pořádku nevyměňovat ! - zbytečně vyhozené peníze.
2) Kontola a očištění kol a disků od nečistot, včetně např. kamínků ve vzorku.
3) Kontrola kotoučů brzd a chodu pístků i uložení destiček ve třmíncích. Po očištění destiček doporučuji lehce (opravdu lehce) potřít všechny styčné plochy destiček a třmínků (NE obložení destiček) grafitovou vazelínou nebo molykou.

Za peníze:
1) Výměna poškozených dílů stabilizátoru.
2) Vyvážení kol, pokud to jsou protektory, nebo jsou několik let staré bez diskuze vyměnit všechny čtyři za nové (pár na jedné nápravě to úplně nevyřeší).
3) V případě špatných kotoučů přesoustružit nebo vyměnit (podle míry opotřebení), pístky brzd pokud nejdou rozchodit tak nechat opravit.

Po odstranění všech závad vyvažovat kola po ujetí max. 10 000 km, nebo i dříve pokud se začnou objevovat opět problémy.

Přeji mnoho šťastných kilometrů bez vibrací. :D
CMC 175
Mondeo MK V., 1,8 16V, Core, 2005, Hatchback (deep navy)
ex: Mondeo MK II., 1,8 16V, GLX, 2000, Hatchback (zelená)
Uživatelský avatar
dalin
***
***
 
Příspěvky: 136
Registrován: čtv led 27, 2005 0:05,0
Bydliště: Slaný

Příspěvekod kutil » pon kvě 23, 2005 16:18,0

To Lukáš: U Charouze mi tvrdí, že je to kombinace nápravy s disky a pneu a že každá náprava chytne při určité rychlosti rezonanci a rozvibruje i palubku. Prý se mám této rychlosti vyhýbat. Já ji teď mám na 160km/h s obutím 205/50 16". S obutím 195/60 15" ji mám o něco níž. Jezdím teď na Nokianech a je to lepší.

Ta přední náprava u Mondea je opravdu hodně citlivá. V zimě mi zůstali zmrazky pod poklicemi a s autem se nedalo jet ani 60km/h. 3x jsem zastavil a čistil, než jsem našel ještě jeden z vnitřní strany disku. :D
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Karoserie, lakování, okna, zámky, klempířina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník