vibrující kapota

vibrující kapota

Příspěvekod morlo » úte bře 15, 2011 23:02,0

Mám nový mondeo kombi (1.8 TDCi) od května 2010. Minulý týden mi měnili kapotu (poslední oprava ještě po kroupách) za novou a při jízdě okolo 130 km/h pozoruju vibrace kapoty, přesněji její hrany u čelního skla. Největší amplitudu má hrana uprostřed s výkmitem v rozsahu cca 0,5 cm. Tohle jsem na původní kapotě nepozoroval. Kmitání je patrný i při jízdě přes nerovnosti.
První, co mě napadlo, bylo nedostatečný dotažení šroubů mezi kapotou a pantem, tam to ale drží dobře a vůle tam taky není. Když ale chytnu zavřenou kapotu v místě úchytu k pantům (pravej nebo levej roh kapoty u čelního skla), je na obou stranách "pružná" vůle max. pár mm.
Je to normální (tzn. dělají to všechny MKIV, jen jsem si toho za 20 tis. km nevšiml :shock: )? Pokud ne, čím to může být? Nemůže to být neoriginálním dílem (servis tvrdí, že jde o originál, zatím jsem to řešil telefonicky a nemám to jak ověřit - jde laicky poznat, že jde o originální díl?)?.

Díky za rady, do servisu jedu až v sobotu, tak se chci trochu připravit...
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Kapota

Příspěvekod jarda3838 » stř bře 16, 2011 19:22,0

Tak mi to nedalo a šel jsem se podívat, na kapotě zevnitř je logo Fordu. Když se zvedne, tak u západky zámku je napravo logo. Takže pokud ho tam nemáš dali ti tam neoriginál teile.
Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, kombi, r.v. 2008, titanium X, blue tonic
Fusion, 1.4 58kW, r.v. 2007, ebony, červená tango
Ka, 1.3 44 kW, r.v. 1999, D2 CallYa, modrá pastelka
Byl:Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi r.v.2003 ghia,
C Max, 2.0 TDCi 100kW, r.v. 2004 ghia
Escort,Orion
Uživatelský avatar
jarda3838
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 12, 2011 23:44,0
Bydliště: Prachatice

Příspěvekod morlo » čtv bře 17, 2011 0:04,0

Díky za ověření, šel jsem to zkontrolovat a zdá se, že ta moje není originální. Je to na místě dole na fotce?
Zítra zavolám k prodejci (který je jiný než servis) a ověřím to. Teď musím vymyslet, jak na ně, když jsem to po telefonu se servisem nadhodil (použití neorigo dílu), snažili se to odmítnou jako něco naprosto vyloučenýho. Podle mě se budou snažit vyhnout výměně zuby nehty, protože použitím neorigo dílu vydělali max. pár tisíc, kdežto nová kapota a lak je bude stát dalších 20 tis. navíc. Moc jejich hamounství nechápu, dostali za všechny opravy 50 tis. a stejně si ještě potřebujou něco ukrást. Jaký mám v tomhle případě na ně páky? Co je zavazuje, aby používali origo díly?

https://lh5.googleusercontent.com/_uGZj ... kapota.jpg
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Příspěvekod DR » čtv bře 17, 2011 10:22,0

morlo: ani autorizovaný servis nemusí používat výhradně originální díly. Ale když použje neoriginál, musí to být na faktuře uvedeno.

A jen tak pro zamyšlení, základní podmínka nutná k použití neoriginálího dílu je jeho existence na trhu. Máte vůbec ověřeno, že už jsou na MK IV k dispozici i neoriginální karosářské díly, konkrétně kapota?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod morlo » čtv bře 17, 2011 11:19,0

DR: s nutností používat originální díly v autorizovaným servisu je to poměrně jasný, na stránkách fordu se uvádí, že použitím neoriginálního dochází ke ztrátě záruky na prorezivění karosérie https://www.fordoriginalnidily.cz/testovani-originalnich-dilu/

Montáž Originálních dílů Ford rovněž zajistí pokračování záruky Ford na prorezivění karoserie na rozdíl od neoriginálních dílů, protože na vozidlo opravené těmito díly nemůže být nadále poskytována záruka.
...
Téměř ve všech případech výsledky zkoušek ukazují, že z hlediska lícování, kvality povrchu, chování při střetu s chodcem i protikorozní odolnosti předčí Originální díly Ford testované neoriginální díly.
...
Pokud si vyberete Originální díly Ford, poznáte to na svém voze – nejen podle chování při havárii, ale i podle nepřehlédnutelného označení. Mnoho Originálních dílů Ford je zřetelně označeno obchodní značkou Ford na viditelném místě, a tedy se můžete spolehnout, že při opravě byly použity díly, které jste požadovali.

Ověřoval jsem ještě přítomnost loga na originálních dílech u prodejce a ten potvrdil, že logo tam musí být. Je otázkou, jestli není někde jinde, např. pod vnitřním krytem.

Na druhou stranu mi řekli, že vibrace kapoty jsou normální a že je to způsobeno měkkostí materiálu kvůli ochraně chodců, u Mondea to ale přímo nepotvrdili, on sám říkal, že se s tím setkal u Kugy.
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Příspěvekod DR » čtv bře 17, 2011 12:26,0

morlo: mel jsem napsat, ze to plati pro ND obecne, ne primo pro karosarske dily. Ale nakonec co se tyka zaruky, tak pokud opravu provadela autorizovana karosarna, nemusi te to kvuli zaruce zajimat. To by byl problem forda, ten za sve karosarny musi rucit. Jestli mas o originalite dilu pochybnosti, obrat se na FMC. To je jedina autorita, ktera to muze zavazne posoudit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod morlo » čtv bře 17, 2011 14:45,0

Tak se servisu v duchu omlouvam, logo jsem nasel, je zastrikany barvou, ale na obvyklym miste, dil je original. Ted uz jen overit vibrace.
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Příspěvekod ryba » sob bře 19, 2011 10:33,0

nase firemni mondeo IV 2007 to dela taky - az me to desi pri vekych rychlostech. To je rozkmit opravdu kolem 0,5-1cm, je to original, nemeneny. Zajimave, ze u meho mondea III se ani nehne. Neni nahodou ta kapota plastova?
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Příspěvekod DR » sob bře 19, 2011 10:34,0

morlo: IMHO by ses měl tomu servisu omluvit hezky nahlas, ne jen "v duchu" :?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod morlo » sob bře 19, 2011 11:38,0

DR píše:morlo: IMHO by ses měl tomu servisu omluvit hezky nahlas, ne jen "v duchu" :?


Nevím proč, ten servis o tom, že jsem pátral po původu dílu, neví a nejmenoval jsem ho tady ani v dotazu na FMC. Na druhou stranu primárním problémem byly vibrace kapoty, nikoliv původ dílu, ten se začal řešit až po tom, co jsem pojal pochybnosti.

Btw. včera jsem dostal vyjádření od FMC, co se týká vibrací:

Podle vyjádření kolegů, kteří s tímto vozem jezdí, jsou tyto vibrace normální jev a jsou způsobeny změkčením materiálu na kapotě kvůli nárazovým zkouškám v kategorii chodci. V žádném případě však nehrozí jakékoliv nebezpečí uvolnění a pod...

V servisu jsem po opravě řešil víc věcí - neodstraněný vrzání plastů okolo rádia a vyměněný původní rámečky registr. značek s logem prodejce za jejich, aniž by mi to řekli, spolu s kapotou mě to dost nadzvedlo. Na druhou stranu uznávám, že se snažili vše řešit korektně, i původní rámečky nakonec našli. Ale pokud je tu Mondeo MKIV od r. 2007 a o vibracích se ví, mohli vědět i tohle už při mým prvním telefonátu.
Naposledy upravil morlo dne sob bře 19, 2011 11:54,0, celkově upraveno 1
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Příspěvekod morlo » sob bře 19, 2011 11:44,0

ryba: Plastová naštěstí není, ale napadá mě, jestli to nemůže být tím, jakým způsobem je upevněná k pantům. Pokud by šla trochu napnout mezi pantama, vibrace by to určitě ovlivnilo.
Původní asi vibrovala míň nebo vůbec, vibrací nový kapoty jsem si všim druhej den po servisu, když jsem přejížděl díry, na dálnici jsem jel až za tejden.
Mondeo, 1,8 TDCi 92kW, kombi, r.v. 2010, Ghia
morlo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned kvě 16, 2010 21:14,0

Příspěvekod elef » pon bře 21, 2011 10:15,0

Mně na autě kapota nevibruje, schválně jsem se na to včera soustředil (cesta město - dálnice - okreska, rychlost 0 - 180).
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod Mr. Siemens » pát bře 25, 2011 17:38,0

Zdravím, mám podobný problém jako morlo. Kapota mi začala vibrovat poté, co ji opravovali - měl jsem bohužel lehký čelní střet, tak ji narovnávali. Po mé první reklamaci bez debat provedli nějaké změny (nevím bohužel přesně jaké) a kapota již vibrovala výrazně méně, nicméně stále vibruje - zejména je to patrné na dálnici při vyšších rychlostech. To však nemění nic na tom, že původně jako nová nebouraná nevibrovala vůbec. Asi zkusím znovu zatlačit na servis ...
Mondeo, 2.2 TDCi, 129 kW, kombi, 2009, Titanium X
Uživatelský avatar
Mr. Siemens
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv lis 12, 2009 17:01,0

Příspěvekod jarda3838 » čtv bře 31, 2011 18:59,0

Zdravim, to jak píše morlo že by tu kapotu šlo natáhnout je sice dobrej nápad ale minimálně pro dva lidi. lehce povolit, našponovat a dotáhnout a to samý druhou stranu. Otázka je taky i když je to origo jestli je ten plíšek kvůli chodcům ( mimochodem pěkná kravina - ochrana proti chodcům ), stejná síla materiálu, ale to snad jo. Zase na druhou stranu proč to dělá více lidem a po výměně kapoty. Nějaký divný. Že by to nikdo nikde neuměl dát do původního stavu jako před. Já jsem o víkendu vzal republiku útokem po 4 na Prahu, pak do Hradce, do Jeseníku a zpátky přes Olomouc, Brno do Humpolce a domu tzn. samý lepší silnice a kapota se mi nehne.
Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, kombi, r.v. 2008, titanium X, blue tonic
Fusion, 1.4 58kW, r.v. 2007, ebony, červená tango
Ka, 1.3 44 kW, r.v. 1999, D2 CallYa, modrá pastelka
Byl:Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi r.v.2003 ghia,
C Max, 2.0 TDCi 100kW, r.v. 2004 ghia
Escort,Orion
Uživatelský avatar
jarda3838
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 12, 2011 23:44,0
Bydliště: Prachatice

Příspěvekod Kurtkombajn » úte kvě 24, 2011 20:16,0

Mne i v jednom testovanym mondeu se zacla klepat tusim az po prekroceni 200km/h
Mondeo, 2.2 TDCi, kombi, r.v. 2009, Titanium S
Kurtkombajn
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob pro 12, 2009 11:15,0
Bydliště: LBC

Příspěvekod teckino » čtv čer 02, 2011 22:13,0

Aj mne kapota vibrovala do okamihu, nez som zistil, ze sa odlepila a stratila sa stredova podperna velka guma. V strede kapoty pred stieracmi je nalepena velka guma (cca 10 x 10 cm), ktora ma podopierat stred kapoty, aby nevibroval. Je mozne, ze pri oprave kapoty odpadla alebo sa odtrhla. Ja som si ju dokupil vo Forde, je to original ND. Skus sa na to pozriet... Guma je prilepena len samolepiacou paskou, takze lahko odpadne...
Mondeo 1,8 TDCi, 92 kW, diesel, 11/2007, 5-dver.;___Mondeo 1,8i 92 kW, benzín, 11/2001, 4-dver.;___Mondeo 1,6i 70 kW, benzín, 2/1999, 5-dver.;___Sierra 1,8 TD, 55 kW, diesel, 1992, 4-dver.;___Sierra 2,3 D, 49 kW, diesel, 1988, 4-dver.;___(Škoda Favorit 1,3 benzín, 1990)
Uživatelský avatar
teckino
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pát zář 09, 2005 20:33,0
Bydliště: Slovensko, Banská Bystrica

Příspěvekod Georg » pon čer 06, 2011 23:12,0

Od novoty mi kapota občas na dálnici zavibruje. Občas i na okresce, když míjím kamión. Zprvu jsem z toho byl taky nervózní, ale o té ochraně chodců jsem slyšel v televizi. Jsem naprosto klidný, nijak se to nezhoršuje.
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov


Zpět na Mondeo MK IV - Karoserie, lakování, okna, zámky, klempířina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník