Regulace tuhosti podvozku

Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod leos_beran » stř bře 16, 2011 21:37,0

Máte někdo zkušenosti s regulací tuhosti podvozku u MKIV? Například toto mondeo ho má viz http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... eo/8301443

Také by mě zajímalo, jak je regulace dělaná (pneumaticky, hydraulicky, el. servo atd.).

Není do zbytečná technická komplikace?
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod DR » stř bře 16, 2011 22:28,0

leos_beran: tuhost podvozku se mění změnou nastavení tuhosti tlumičů, to se dělá elektricky, viz např http://www.google.cz/url?q=http://dl.uk ... rqibLU_Svw

Nemám to a nechybí mi to, možná kdybych to měl, tak by mi to chybělo :-). V každém případě je to dost drahá sranda, výměna tlumičů u aktivního podvozku stojí cca 80-100 tisíc Kč. Výdrž se dá předpokládat okolo 150-250 tisíc km - cokoliv nad 200 bych považoval za skvělé číslo.

Zkušenosti a zajímavý názor zde: http://www.sauto.cz/recenze/8468-ford-m ... tni-selest
"...rád bych se zmínil o ... příkladu příplatkovém systému elektronické regulace tlumičů. Již základní Mondeo se opírá o perfektně vyladěnou kinematiku závěsů kol a aktivní podvozek přidává volbu tuhosti podvozku od stupně Comfort, přes Normal, po Sport. Vše funguje tak, jak si Ford a řidič přejí, jedinou spornou otázkou, s ohledem na katastrofální kvalitu našich silnic, je umístění tlačítek ovládání, která jsou ve spodní části středové konzoly - kvůli rychlému střídání povrchů bychom klidně uvítali, kdyby se přestěhovala někam více pod ruku. Nechávat vše v režimu Normal je zase nesmysl, kvůli tomu byste si zase elektronicky stavitelné tlumiče nekupovali."

případně zde http://www.tipcars.com/magazin-ford-mon ... -3275.html
Tolik vychvalovaný podvozek si již nezaslouží další opěvaná slova a další pochvalné věty. Myslím si, že je vychválený až dost. Díky elektronické regulaci tlumičů je možné kombi provozovat ve třech režimech (Comfort, Normal a Sport). Prvně jmenovaný režim nabízí velmi plavnou jízdu podobnou Citroënu C5. Osobně jsem nejčastěji využíval prostřední režim Normal, jelikož Comfort byl na mě příliš měkký a Sport zase příliš tvrdý. Navíc mě nebavilo stále přepínat různé jízdní režimy tlačítky navíc špatně přístupnými za řadící pákou na středové konzole v její dolní části.

A teď si vyber :-) Jinak tenhle systém je "dárek" od volva, kdy byl hodnocen zhruba ve stylu "za ty prachy nic moc"
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod leos_beran » čtv bře 17, 2011 22:28,0

to: DR
Pěkný článek. Myslím, že pro přehled stačí. To co vyvinulo Bose je fakt technický úlet. O el. pohonech něco vím. Připadámi to opravdu směšné dávat lin. motor na tlumení. Jeho váha, cena a konstrukce ho předurčují ke zcela jiným aplikacím. Do auta bych to rozhodně necpal.

Ceny tlumičů, které píšeš, mě ujišťují, že takovou věc na autě rozhodně nepotřebuji. Jsem běžný konzervativní uživatel, který chce mít v autě dostatek koňských sil, když je potřeba.
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

leos_beran

Příspěvekod oldclubber » sob čer 11, 2011 14:27,0

koupil jsem auto s touhle "vymožeností" a jezdím bez problémů,naopak ocením režim comfort na delší trasy po dálnici-absolutní vykrytí všech nerovností-jen si plaveš krajinou jak v S-Klasse :D ,no a režim sport je pro mě když jedu sám a "bouchnou mi saze" na hladkých pěkných okreskách tak jako bývalý tuningář :oops: ocením přesné reakce podvozku.normal jezdím samozřejmě nejčastěji.
jo a originální tlumič stojí ve fordu 9k/kus,výměna je poměrná hodinové sazbě.tudíž mi vychází poloviční peníze než zmiňoval admin DR.ale netvrdím,že je to levná záležitost.holt za pí.čovinky se musí platit...
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Kaliba » pon čer 11, 2012 13:49,0

A co případ že mám auto s touto vychytávkou a při výměně tlumičů uznám, že by mi stačily obyčejné tlumiče? Předpokládám, že není problém je tam namontovat a tlačítka tím pádem zůstanou nevyužita... Je to tak?
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: leos_beran

Příspěvekod Revan » pon čer 11, 2012 14:30,0

oldclubber píše:koupil jsem auto s touhle "vymožeností" a jezdím bez problémů,naopak ocením režim comfort na delší trasy po dálnici-absolutní vykrytí všech nerovností-jen si plaveš krajinou jak v S-Klasse :D ,no a režim sport je pro mě když jedu sám a "bouchnou mi saze" na hladkých pěkných okreskách tak jako bývalý tuningář :oops: ocením přesné reakce podvozku.normal jezdím samozřejmě nejčastěji.
jo a originální tlumič stojí ve fordu 9k/kus,výměna je poměrná hodinové sazbě.tudíž mi vychází poloviční peníze než zmiňoval admin DR.ale netvrdím,že je to levná záležitost.holt za pí.čovinky se musí platit...



Amen.

Naprosto souhlasím, taky mám, jezdím nejčastěji na komfort, protože ta plavná jízda za to opravdu stojí. A jak bylo psáno výše, cítím se jak v citroenu s jejich hydraulikou. Navíc na české silnice plné nerovností je zapnutí komfort jízdy naprosto perfektní řešení(neříkám, že stoprocentní). Naopak režim sport mi z jízdy v serpentýnách udělá krásnou a svižnou projížďku bez zbytečného brzdění, najíždění si do zatáček a zpomalování - prostě auto sedí jak přibité a jízdní vlastnosti na to, že to je téměř pětimetrový kombík a né žádný supersport jsou perfektní.

Ano cena nového dílu je vyšší, ale mi osobně to za tu srandu stojí. Jak moc to bude poruchové se teprve uvidí, ale já sem zatím spokojený.
Mondeo, 2.0 TDCi, kombi, r.v. 2008, Titanium X
Fiesta, 1.3 , r.v. 1997
Uživatelský avatar
Revan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pon dub 16, 2012 14:52,0

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod DR » pon čer 11, 2012 18:23,0

Kaliba: když místo elektricky řízených tlumičů dáš obyčejné, tak bys měl samozřejmě vyměnit i pružiny za odpovídající verzi. Já osobně bych v obecné rovině řekl, že by snad bylo lepší tam nechat původní opotřebované řízené tlumiče, než zmrvit auto. Možná dokonce i z pohledu jízdních vlastností ... Je otázka, jak bys se to "zdokonalené" ESP srovnalo s tím, že část jeho komponentů (poloaktivní podovozek) je nefunkční. Buď je to auto natolik zachovalé (jako celek), že mi stojí za to vrazit prachy do nových "poloaktivních" tlumičů, nebo mi to za to nestojí a pak nevidím důvod ty tlumiče vůbec měnit. Ale to si musí každý zvážit sám.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Kaliba » stř čer 13, 2012 13:30,0

to je zajímavý názor. Já přesně neznám funkci ESP, resp. do kterých částí vozu aktivně zasahuje, ale řel bych, že ani tlumiče, ani pružiny to nejsou. Řekl bych, že vyměnit komplet stavitelné odpružení vozu za obyčejné by nemusel být problém, aniž by auto ztratilo z jízdních vlastností. Ale třeba to má ford zajištěno tak, aby právě zákazníka donutil používat ty samé komponenty s jakými vůz koupil. Vážně nevím...
Ale určitě tak bude uvažovat spousta lidí, kteří koupili ojetinu se stavitelným a až zjistí co to stojí tak se chytnou za hlavu:)
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod DR » čtv čer 14, 2012 22:29,0

Kaliba: to není názor, to jsou fakta. Podle oficiální fordích materiálů u aut s poloaktivním podovzkem spolupracuje ESP (zdokonalené ;-)) i s tím podvozkem. Kdyby výměnou poloaktivního podvozku za "obyčejný" auto nic neztratilo na jízdních vlastnostech, pak by jaksi nemělo smysl tam ten poloaktivní podvozek vůbec dávat, že...

Že si to u nějaké staré ojetiny někdo vymění za levnější obyčejné tlumiče, to je pravděpodobné. Stejně pravděpodobné je (spíš pravděpodobnější), že si to nevymění vůbec, protože je to ještě levnější a taky to jezdí. Tahle situace ale nastane až u aut s nájezdem přes 200 tkm, a ta už mají (až na pravidlo potvrzující výjimky) svá nejlepší léta za sebou a je to na nich vidět. Takže ano, vyměnit to určitě půjde, ale ne, nebude to bez negativních dopadů na jízdní vlastnosti.

BTW, těch aut s poloaktivném podvozkem je jako šafránu, tohle nebude žádný masový problém. To takový dvouhmotový setrvačník, to bude (je) větší prolbém. Ale jak říkám, to si musí každý zvážit sám, co se mu vyplatí a co ne, my to tady nevyřešíme.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Kaliba » pon čer 18, 2012 16:00,0

jasný :)
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod oldclubber » pát črc 13, 2012 21:12,0

Jen mi pořád vrtá hlavou, kdy bude ten "správný" čas na výměnu. Když olej řídí el. pole. Selský rozum mi říká že jsou tedy napořád, což bude samozřejmě pitomina. Prosím o zdržení komentářů o výměně standardních tlumičů , to opravdu vím a poznám :-) jedině co mi napadá , sehnat auto s tímto systémem ze salonu a projet se s tím a pak ze svým
Doufám, že by časem mohli zlevnit, ale pro jistotu si ještě zavolám do Forda v DE za čárou, abych byl připraven. Zkušenost velí, že mají jiné lepší ceny.
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Mareg » sob lis 10, 2012 20:48,0

Mám vyhlédnuté Mondeo IV Titanium S se sportovním podvozkem, ale má trochu strach aby nebyl moc tvrdý.
Můžete mi prosím někdo napsat svoje zkušenosti?
Jaký je obecně podvozek Mondea IV oproti III?

Díky
Mondeo Mk. III, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
Mareg
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 18, 2007 1:42,0
Bydliště: Boršice

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod DaSt » sob lis 10, 2012 23:04,0

Nevím jak tvrdý je sportovní podvozek ale MKIV je proti MKIII pocitově plavnější, měkčí, perfektně žehlí nerovnosti - víc jako limuzína :-) Jízdní vlastnosti ale zůstávají tam téměř žádný rozdíl nevidím. (mám ale 16" kola - měl jsem i na MK III) S bude mít asi 18". Asi by to chtělo nějakou zkušební jízdu ;-)
CMC 462
Mondeo 2.0 TDCI, 103kW, kombi, 6/2010, Ghia, Morello
(ex: Mondeo 1.8 82 kW, hatchback, Core)
Uživatelský avatar
DaSt
***
***
 
Příspěvky: 113
Registrován: čtv úno 24, 2005 21:32,0
Bydliště: Lipno

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod oldclubber » pon lis 12, 2012 12:27,0

mareg no jde o to jestli je to standartní sportovní podvozek nebo elektronicky řiditelný. druhý jmenovaný si volíš sám mezi třemi režimy. je to jak jsem popisoval někde víše ve vlákně abych se neopakoval. obecně bych se ale sportovnímu podvozku(standartnímu) vyhnul vzhledem k našim silnicím. ono na západě se to využíje,ale tady budeš trpět zvlášť na 18" kolech, budou tě u nás rychleji odcházet podvozkové skupiny. pakliže máš ještě rodinu,už bych se na to vykašlal úplně. jezdil jsem na koni sport léta v upravených autech,ale ted už bych do toho nešel. záleží na tobě. 8-)

mimochodem pro ostatní majitele fordu s el. řiditelným podvozkem: originál tlumiče od forda mají logo výrobce zn. monroe. monroe od letošního roku tyto zařadili do svého katalogu,tudíž počítám,až dojde na jejich výměnu nemělo by nás to až tak zrujnovat. na cenu pořád ještě čekám. :?
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Mareg » pon lis 12, 2012 22:49,0

To odclubber: Není to řiditelný podvozek, to bych napsal. I když v podstatě by nebylo proč se ptát - mohl bych si vybrat, že?-)
Do "blbého vlákna" jsem to napsal, protože jsem nepřišel na to, jak založit nové, asi to nejde
Takže díky za radu, toho se tak nějak trochu obával. Jo mám rodinu a jedním z důvodů proč nekupuji koncernové auto je jejich tvrdost.
I když jsem našel nějaký test, kde bylo uvedeno, že je to celkem v pohodě, takže možná otázka zvyku, nicméně já to riskovat nebudu. Přidržím se standardního podvozku nejlépe na 17', protože i v těch gumách je pak dost rozdíl :-/ .
Mondeo Mk. III, 2.0 TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
Mareg
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: ned lis 18, 2007 1:42,0
Bydliště: Boršice

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod oldclubber » úte lis 13, 2012 16:05,0

abys měl jistotu tak se s tím svez...ale moje rada je jít do klasiky standartního na těch 17"..
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Lukas » stř lis 14, 2012 16:29,0

S regulací tuhosti podvozku to na 18" kolech ještě jde, v Praze ale jedině nastavení komfort, ale i tak to dost často zabolí... Na zimu tam mám 16" a přijde mi to zas až moc měkké. 17" je asi optimální volba, na předchozím autě jsem je měl a nejradši bych se k nim vrátil. Jinak ceny aktivních tlumičů ve Fordu jsou kolem 10 000 Kč za jeden přední (už jsem měl tu čest je platit :cry: )
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod oldclubber » stř lis 14, 2012 22:13,0

Lukas prosímtě a jak si došel k výměně těch předků? přirozený nájezd,nebo poškození...? Já ted nechal zkouknout podvozek(krom tlumičů) a vyměnily zadní stabilizační tyčku a lítám dál(zima samo taky 16") ale mám pocit,že ty tlumiče nejsou co bývali. Vím co stojí ve fordu,ale už není tak zle viz víše. Mě by zajímala zkušenost,jestli přijedu třeba do fordu na test el. tlumičů a oni mi to budou schopni vyhodnotit. A jako u klasiky říct mají takovou a takovou účinnost...a pak to řeším dál. Není to akutní,ale připravuji se na příští rok..
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod DR » ned lis 18, 2012 10:47,0

Mareg : popravdě moc nechápu, co vlastně řešíš. Jestli se ti auta od VW zdají nesnesitelné tvrdá, tak si kup citroen nebo mercedes, u forda si moc nepomůžeš. Jezdil jsem a stále jezdím s kdečím (a obvykle stovky km v kuse), včetně ST200, které mělo podvozek z motokáry (a v mém případě i trvale úmyslně přehuštěné nízkoprofilové pneu) - ale že bych měl nějaký problém, že by mě z toho bolel zadek ... :shock: :twisted:

Pocitová tvrdost auta rozhodně není jen o podvozku, významnou roli hrají pneumatiky - nejen rozměr, ale i typ a samozřemě nahuštění. No a málokdo si uvědomuje, že velký vliv na vnímání tvrdosti má i tuhost sedačky. A úplně nakonec, ani na styl jízdy nesmíme zapomenout, i s "tvrdým" autem se dá jet "měkce". BTW, i stáří/opotřebení podvozku samozřejěm přispěje svým dílem k (ne)pohodlí.

Můj názor je takový, že pár desítek km snese každý i v ultratvrdém autě, přesuny na delší vzdálenosti se převážně odehrávají na dálnicích nebo silnicích první třídy, takže tam nějak není důvod, proč by měl podvozek svou tvrdost přenášet na zadky posádky. Pokud někdo nemá nějaké zdravotní problémy, kvůli kterým je extrémně citlivý na otřesy, tak by neměl mít problém s žádným autem - zvlášť v případě, že to auto i sám řídí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Regulace tuhosti podvozku

Příspěvekod Lukas » pát srp 09, 2013 14:27,0

Tak odpovídám po půl roce, ale přece... DR: tím zabolí, jsem nemyslel svou tělesnou schránku, ale auto :lol: . Pneumatiky samozřejmě hrají dost významnou roli, mám 235/45 R18 Bridgestone, foukám na 2,6.
oldclubber: Tlumič dostal ránu z boku :twisted: , jinak by sloužil do dnes.
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník