Tempomat

Tempomat

Příspěvekod DR » pát kvě 10, 2013 13:24,0

nové téma...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tempomat

Příspěvekod drabik » čtv čer 13, 2013 14:38,0

Zdravím všechny s Mazlikem (Mondeem) IV - chci se zeptat zda se vám někdy stalo, že nefungoval Tempomat.
Závada se projevuje tak že zapnu tempomat tlačítkem On a po zmáčknutí (Set +) se vypne a po dobu cca dvou sekund nelze zapnout. Někdy se aktivuje ale jiným tlačítkem např (res) nebo (set -) se zase vypne a nelze zase po dobu cca 2s zapnout.

Zkoušel jsem tzv "tesla uder" do volantu jak jsem byl už z toho nas... a najednou věš zas fungovalo do doby než auto stálo více než den někdy ani to ne.
Máte s tím někdo zkušenost???
Mondeo, 2,0 TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2008 Titanium
drabik
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 20, 2008 14:24,0

Re: Tempomat

Příspěvekod DR » čtv čer 13, 2013 15:21,0

drabik: s vysokou pravděpdobností vadný kroužek pod volantem ("spirála"), nebo nějaký k němu příslušný konektor.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tempomat

Příspěvekod drabik » stř črc 17, 2013 9:48,0

Ok. Teď to zas delší dobu funguje,(asi pomohl pan Tesla :-D ) až to zas začne blbnout tak to celý rozeberu a uvidím kde je šotek.
Mondeo, 2,0 TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2008 Titanium
drabik
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned led 20, 2008 14:24,0

Re: Tempomat

Příspěvekod tomaspechacek88 » úte led 14, 2014 18:33,0

Zdravím,jsem novým majitelem FORD MONDEO COMBI 2011 a chtěl bych se zeptat na jednu věc. Jde mi o to,že když chci zapnout tempomat tak to nelze.pouze ale,když mám zařazeno za 6.podradim na 5 a vše funguje jak má...nevíte někdo co to má znamenat,nebo se s tím nesetkal.
Díky za info.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2.2 TDCi, 147kW, 2011
tomaspechacek88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 14, 2014 18:27,0

Re: Tempomat

Příspěvekod DR » stř led 15, 2014 19:35,0

tomaspechacek88: co to znamená ... buď to děláš špatně, nebo je to rozbitý. Víc se k tomu napsat nedá, na přesnější odpověď bys musel napsat přesnější popis. Nenapadá mě žádný důvod, proč by (ne)funkčnost tempomatu měla souviset s přeřazením jen z 6 na 5 (a proč ne třeba ze 5 na 4 ?), auto neví, jaký kvalt máš zařazený (v manuální převodovce).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tempomat

Příspěvekod tomaspechacek88 » stř led 15, 2014 22:33,0

Tak to popíši ještě jinak.Mám zarazeno za 3,tempomat funguje,za 4taky funguje,za 5 taky funguje,ale jakmile je zařazena 6,jedu třeba 140km/h,tak tempomat nejde prostě zapnout. Začínám jej pořád stejně.jde nějak restartovat systém auta?když bych odpojil baterku,nezablokuje se rádio?
Ford Mondeo MK4 Kombi 2.2 TDCi, 147kW, 2011
tomaspechacek88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 14, 2014 18:27,0

Re: Tempomat

Příspěvekod DR » stř led 15, 2014 23:19,0

tomaspechacek88: jak už jsem psal výše, auto nepozná, jaký kvalt máš zařazený - tedy teoreticky by si to ŘJ mohla počítat z otáček a aktuální rychlosti, ale nemám žádné info, že by to tak v jakémkoliv autě fungovalo. Takže ta souvislost pouze s šestkou je prostě nějaké divná. A pořád nevíme, čemu říkáš "nejde zapnout temopomat" - nejde zapnout (levé tlačítko ON na volantu) - to by znamenalo, že zařazením šestky se tempomat vypne (off), nebo jen nejde nastavit/obnovit rychlost (+ - res), ale tempomat je zapnutý? Dokud to nepopíšeš podrobně, nemá smyls spekulovat.

Po odpojení akumulátoru (což bych určitě zkusil) se rádio samozřejmě zakóduje a musíš zadat pin - viz návod k autu, vyresetují se všehna nastavení. No a pokud to nezabere, tak asi návštěva forda, protože tohle není normální.

BTW, když jedeš 140 na pětku, tak tempomat funguje? Jestli to třeba nesouvisí s rychlostí.

edit: když jsi to auto teprve nedávno koupil, tak nic nevymýšlej a reklamuj to u prodejce.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tempomat

Příspěvekod ironside » čtv led 16, 2014 0:17,0

no ja si myslim,ze to pozna jaky mas kvalt,proc jinak do 5 rychlostniho stupne mi sviti zelena sipka pro prerazeni na vyssi rychlost a u 6 uz nesviti?
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Tempomat

Příspěvekod DR » čtv led 16, 2014 10:29,0

ironside: máš pravdu, tohle mi nějak nedocvaklo. Ale to je jen "omezovač", prostě to hlídá limit rychlosti a otáček, aby "zelená kytička" nebyla za blbce. To automaticky neznamená, že stejné informace využívá i tempomat - pořád nevidím žádný důvod, proč by to měl dělat. Tempomat potřebuje info o spojce a brzdě a o poklesu rychlosti/otáček.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Tempomat

Příspěvekod tomaspechacek88 » čtv led 16, 2014 19:33,0

Takže dnešní náštěva ve Fordu řekla, teda spíš neřekla následující. Na diagnostice, žádné závady nejsou. Tak jsem řekl technikovi ať se jde s autem projet. Najeli jsme na dálnici a zkoušel funkčnost tempomatu a tah motoru. Do pátého rychlostního stupně auto jelo a tahalo jako kráva, tempomat fungoval. Jakmile zařadil nejvyšší stupeň asi v 140km/h, tak auto ztratilo výkon a vůbec nechtělo jet. Při sepnutí tempomatu a zmáčkutí SET+ pro zafixování rychlosti Convers napsal, že je tempomat aktivní, ale rychlost klesala (jednoduše nefungoval).
Závěr takový, že neví, čím by to mohlo být a budou se muset poradit s FORDEM jestli se s tím někdy nesetkali...
V pondělí mi mají dát vědět...
Tak fakt nevím...a to má najeto 88tis.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2.2 TDCi, 147kW, 2011
tomaspechacek88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 14, 2014 18:27,0

Re: Tempomat

Příspěvekod pomben » stř srp 06, 2014 2:20,0

Tak se mi včera podařilo opravit adaptivní tempomat.
Můj problém byl, že někdy tempomat nešel zapnout do pohotovostního režimu (v zimě byl celkem klid, projevovalo se to hlavně v létě při vyšší venkovní teplotě), vždy to vyhodilo na Covers+ hlášku "ACC unavailable".
Po dlouhém vyhledávání na různých fórech a zjišťování v servisech jsem dal na obdržené rady a očistil čidlo v přední masce a přední masku, rozebral volant, vystříkal tlačítka a všechny konektory kontoxem, ale problém stále přetrvával.
Už jsem chtěl kupovat nové tlačítka na volantu a kroužek pod volantem, ale narazil jsem předevčírem na nějakém zahraničním fóru (neuložil jsem si adresu), že na desce
plošného spoje pod kroužkem pod volantem je vratná smd pojistka pro společnou zem pro tlačítka tempomatu.
Ta pojistka časem odejde, zvedne svůj odpor (hlavně se zvedá při větší teplotě) a to rozhodí odpor který do elektroniky zadávají tlačítka.
Takže jsem se pustil znovu do rozebírání a popisuji tady postup, který byl proveden na mém autě - Mondeo 2.0TDCi 11/2008, startování tlačítkem, adaptabilní tempomat.
1. Odpoj baterii - zjisti si hlavně kód rádia, po odpojení musí zůstat odemčený volant.
2. Za pomocí zrcátka a krátkého tenšího šroubováku vycvakni tři spony zezadu volantu - vždy musiš silou otočit volantem a nastavit si přistup na dálší sponu, aby byla nahoře.
Přidrž si airbag - je dost těžký a mohl by ti spadnout a třeba poškodit dráty.
Odpoj konektor airbagu - musiš odjistit zajištění stlačením obou boků konektoru.
Odpoj dva konektory klaksonu - jeden je větší a druhý menší a dej airbag někde bokem.
3. Odpoj konektor tlačítek na volantu a odšroubuj hlavní velký šroub volantu, ihned si centrofixem poznač na volant a hřídel, jak byly složené a sundej volant.
4. Odšroubuj dva šrouby spodního krytu sloupku řízení - jeden je torx, druhý 7 nástrčkový klíč a sundej spodní kryt - horní kryt vyklop směrem nahoru, drží zepředu na dvou západkách.
5. Teď máš přistup ke kroužku - odšroubuj tři malé torxy zepředu a tahem směrem k sobě vytáhni kroužek z konektorů - kroužek neprotáčej, musíš ho potom složit ve stejné poloze.
6. Teď jde už vidět deska plošného spoje - odšroubuj dva černé torxy zepředu na plastu který drží desku a přepínače blinkrů a stěračů, a další dva stříbrné torxy nahoře na sloupku řízení, odpoj konektory (musel jsem rozstřihnout jednu stahovací pásku) a vytáhni plast s deskou a přepínači a toto si vem do dílny.
7. Odšroubuj a vysuň směrem do boku přepínače blinkrů a stěračů - každý drží dva malé torxy.
8. Odšroubuj dva křížové šrouby které drží plošný spoj v plastu a desku vytáhni - je tam jedna západka.
9. Teď to je práce pro toho, kdo umí s pájkou a měřákem.

Na přiložených obrázcích je zakroužkovaná ta vratná pojistka.
https://imageshack.com/i/ipHaOK5ij
https://imageshack.com/i/pd083i1Nj
Podle udajú zjištěných na netu by měla mít hodnoty 100mA/30V.
Kopil jsem v GME pro jistotu tyto dvě SMD pojistky
http://www.gme.cz/pptc1812smd010-30v-p971-005
a dvě pojistky na drátech
http://www.gme.cz/rxef010-p633-212
Cena všech pojistek byla asi 27 Kč.

Změřil jsem odpor púvodní pojistky na plošňáku - 75 Ohmú, zkusil jsem to proletovat, odpor se ještě zvedl na 115 Ohmů - dobrá pojistka má mít jen několik Ohmů.
Takže následovala výměna.

10. odpájej starou pojistku - použil jsem mikropájku - pozor na prěhřátí, nebo utžení měděné cesty - vypadá to na vícevrstvý plošňák.
11. zapájej novou pojistku - já jsem použil tu s drátkama (smd byla trošku větší a měl jsem strach z přehřátí při pájení) - pozor na umístění, aby něčemu nevadila - změření odporu - naměřil jsem do 5 Ohmů.
12. Vše poskládej zpět a zapoj baterku - tempomat by měl být OK.

Já jsem ještě vykoupal a štětečkem očistil v čistém lihu tu hlavní desku plošného spoje, vnitřní plošňáky a spínací gumy z tlačítek tempomatu a to vše ofoukal kompresorem, protože jsem předtím všude nasral ten kontox - toto nedoporučuji.
Tempomat teď funguje bezvadně i ve 30 stupních Celsia.

Změřil jsem po vyčištění hodnoty odporů všech tlačítek tempomatu, na společném konektoru jsou na jedné straně černý a bílý drát a vedle společný dvojitý modrý.
Hodnoty jsou v ohmech -
Pravé tlačítka - modrý drát proti bílému -
není zmáčklé žádné tlačítko - 1000
tlačítko zapnutí tempomatu - 0
tlačítko CAN - 100
tlačítko předběžné výstrahy - 667
tlačítko zvýšení vzdálenosti - 230
tlačítko snížení vzdálenosti - 407
Levé tlačítka - modrý drát proti černému -
není zmáčklé žádné tlačítko - 700
tlačítko RES - 363
tlačítko SET+ - 148
tlačítko SET- - 0

Snad tento návod někomu pomůže ušetřit zbytečně vyhozené peníze.
MONDEO 2.0 TDCi TITANIUM X , 103kW, 11/2008.
pomben
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát srp 09, 2013 0:41,0


Zpět na Mondeo MK IV - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník