Akumulátor

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » ned říj 20, 2013 19:33,0

Pavel Riha: prima. Vyměnil jsi regulátor, alternátor, utratil balík peněz a závada stále není odstraněna. Tak co kdybys konečně udělal to, co jsem ti radil už před měsícem?
DR píše:"...já bych to dal do nějakého elektro servisu, kde jsou na opravy alternátorů specializovaní (k fordovi ne)."


Když tomu vůbec nerozumíš a poradit si nenecháš, tak to nemá smysl komentovat, holt za blbost se platí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod danzz41 » čtv pro 05, 2013 1:32,0

Zdravím,

mám pár problémů s mým mondeem mk4, r.v. 7/2007, bez Convers a bezklíčového vstupu, startuje se normálně klíčem. Jedná se zdánlivě o tři různé věci, ale je možné, že spolu souvisejí.

1. Občas nejde auto nastartovat a palubní displej hlásí "Immobiliser active, Engine malfunction". Pomůže restart řídící jednotky odpojením aku na pár minut.

2. Za jízdy motor občas chcípá, stává se to i na volnoběh po nastartování studeného motoru. Po chcípnutí se rozsvítí oranžová kontrolka ESP. Auto lze pak normálně nastartovat, kontrolka ESP zhasne po odpojení a připojení aku.

3. Jednou se mi stalo, že se akumulátor přes noc vybil tak, že nešlo nastartovat. Den před tím jsem s autem najel cca 50 km.

Rád bych zkontroloval všechny zemnící body, ale nemůžu žádný najít, krom (-) pólu akumulátoru. Nevíte někdo, kde na mk4 jsou?

Děkuji za případné návrhy a tipy.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » čtv pro 05, 2013 20:30,0

danzz41:
1. nestačí jen vypnout zapalování a chvilku počkat, je opravdu nutné odpojovat aku?
2. zapalování, dodávka paliva, nějaký problém v elektroinstalaci, může to souviset i s automatem ... nebo skoro cokoliv jiného. Bude to chtít trpělivost a systematický postup při hledání
3. možná stejná zaávada, jako u ecoboostů, já bych ale spíš tipoval problém v akumlátoru nebo jeho dobíjení/elektroinstalaci. To by mohlo způsobovat i body 1 a 2.

Hlavní zemnící bod je na konci toho kabelu, který vede od akumulátor (to předpokládm víš, jen pro jistotu), těch pomocných jsou mraky, ale vesměs jsou poblíž příslušného spotřebiče a nejsou nijak "maskované", opět by mělo stači dobře se dívat a jít po kabelech od daného zařízení.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod danzz41 » stř pro 11, 2013 0:26,0

1. Je opravdu nutné odpojit aku, a to celkem na dlouho, po půlhodině odpojení se nic nezmění. Na talkford.com jsem četl, že tato závada je způsobena tím, že imobilizer nepozná/neverifikuje klíč a zapojí imobilizer. Dále jsem někde četl, že toto má na starosti řídící jednotka ABS, může to někdo potvrdit?

2. Zde jsem původně podezíral ucpaný palivový filtr, ale závada se objevuje opravdu sporadicky, někdy 10x během jednoho dne, pak zase x dní, resp. stovky km nic - neprojevoval by se ucpaný filtr konzistentněji? Ten můj má za sebou jen 30.000 km a tankuju jen prémiovou naftu. Spíš mi to připadá jako špatné uzemnění něčeho, nebo nějaký studeňák v ABS jednotce nebo někde.

3. Akumulátor měl při zjištění závady 10,5V, den poté 11,4V (???) a po nabití 12,7V. Alternátor jsem zatím netestoval. Při nabíjení nabíječkou s mikroprocesorem se stala taková zvláštní věc, po dvou dnech nabíjení byl indikován stále maximální nabíjecí proud, tak jsem nabíjecí proces ukončil sám. Zatím se mi to nikdy nestalo, nevím, zda je to chyba aku nebo nabíječky. Zde asi bude potřeba dále testovat.

O hlavním zemnícím bodě vím, ten je v pořádku, kontakty aku pravidelně čistím a konzervuji Cu vazelínou, ale rád bych našel a zkontroloval zemnící bod řídící jednotky ABS, který je aktuálně hlavním podezřelým. Při pohledu na jednotku není nikde vidět, neměl by někdo tip, kde hledat? Celkově je k tomu velmi špatný přístup.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod mirekperrka » pát úno 28, 2014 0:01,0

Zdravicko fordaci, resim problem s tim ze jsem pred tydnem rano prisel k autu a nenastartoval jsem. Tak jsem koupil novou baterku, auto asi mesic jezdilo kratsi trasy a ted uz zase nenastartuju. Takze jsem baterku nabil, dnes rano jsem ji pripojil a meril jsem klidovy proud pri zamklem autu a vypnutych vsech svetlech (kontroloval jsem i interier a kufr). Klidovy odber byl takovy ze po centralnim zamknuti klesal odber od 1A az na cca 100-200mA (cca minutu). Pak neco cvaklo v motorovem prostoru (zrejme relatko) a obder naskocil na 1A. A cele se to takto porad opakuje. Alternator jsem mel odpojeny.
Zkousel jsem postupne vytahovat pojistky a zase je vracet ale chovani odberu proudu bylo porad stejne. Tad mam v planu vytahnout vsechny pojistky naraz a postupne je jednu po druhe zapojovat. Myslite ze to zabere a najdu problem nebo mam zkusit neco jineho? Diky
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » pát úno 28, 2014 9:07,0

mirekperrka píše:.... jsem pred tydnem rano prisel k autu a nenastartoval jsem. Tak jsem koupil novou baterku, auto asi mesic jezdilo kratsi trasy a ted uz zase nenastartuju....


mirekperrka: nic ve zlém, ale máš to volake zmatené. Před týdnem jsi nenastartoval, pak jsi měsíc jezdil krátké trasy a teď zase nenastartuješ? Mohl bys mi svůj stroj času někdy půjčit? ;-)

Cvakání a kolísání odběru po zamknutí auta je normální, viz viewtopic.php?p=97526#p97526 Trvá to cca 15-20 minut, pak by měl odběr definitivně klesnout k nule. Odběr 200mA = 0,2Ah = za den úbytek kapacity aku 4,8Ah. To bys měl akumulátor za dva týdny vycucaný, to je samozřejmě nepřípustné a v normálním autě musí akumulátor vydržet několik měsíců, tzn. klidový odběr auta musí být o řád nižší, než je těch 200mA.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod mirekperrka » pát úno 28, 2014 11:55,0

Jeste jsem psal "Tak jsem koupil novou baterku". Asi jsi to prehlidl.

Dnes rano jsem vytahl vsechny pojistky ze vsech tri skrinek, relatka jsem nevytahoval. A porad to zere 150mA. Auto ted ale neni zamcene centralem protoze jsem vytahl pojistky i ze zadni skrinky (tudiz central nefunguje). Takze nevim co ted. Mam povytahovat i relatka? Cim to muze zrat z baterky kdyz jsou vsechny pojistky povytahovane?

Je v aute neco co je zapojene na baterku i kdyz vytaham vsechny pojistky?
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » sob bře 01, 2014 9:02,0

mirekperrka: vidím dobře a ani pochopení česky psaného textu mi nečiní obtíže. Před týdnem (to se počítá vždycky od "teď", obdobně jako "včera", "zítra", před rokem, atd.) jsi nenastartoval, koupil jsi novou baterku a pak jsi zase měsíc jezdil To jsi od "teď 3 týdny v budoucnosti. Asi jsi to přehlídl 8-) .

Bez jištění je na baterku zapojený alternátor a startér. Podobně postiženým autům pomohla někdy výměna BT modulu (vypadá jako "relátko"), někdy přehrání fw v rádiu, někdy i fw. v conversu, jak si můžeš přečíst v předchozí diskuzi. Doporučuji příspěvek od Profesora. Jinak bych na tvém místě navštívil nějaký slušný fordí servis, tohle byl (je) natolik rozšířený a vleklý problém, že by si ještě měli pamatovat, jak to řešit.

Pokud to chceš vyřešit vlastními silami, tak si kup startovací booster. např. http://www.svarecky-obchod.cz/startovac ... htm#tabs-1 Levnější řešení jsou startovací kabely.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod mirekperrka » ned bře 02, 2014 22:36,0

Drbal jsem se v tom cely vikend, provedl milion mereni, odpojoval systematicky pojistky, relatka i GEM / BCM a vysledek je takovy ze po 30ti minutach auto usne a odebira jen 4mA. Coz je v poradku. Mohlo by to byt tim ze BT ted neni naparovany na mobil a autoradio neni odkodovane (protoze jsem ho merenim odpojil). Nicmene baterie se mi vybila uz dvakrat (v predchozoch dvou mesicich) takze problem tam nekde bude. Ted se zamerim na bluetooth modul. Pokazde kdyz se baterka vybila tak naparovany na mobil byl. Nicmene to muze byt i nahodna chyba, to zatim nemuzu vyloucit.
Napeti na baterce i v zapalovaci je ted 13,05V po hodinove jizde, rano to zase zmerim.

Jeste sem zpracoval vysledky mereni odberu proudu z autobaterie do grafu takze ho prikladam. Snad to nekomu poslouzi. Muzete mi i rict jestli to tak ma byt. Kazdopadne az budete experimentovat tak musite pokazde cekat aspon tech 30 minut nez auto usne. Graf je tady: https://imagizer.imageshack.us/v2/1110x501q90/834/yza2.jpg

Mimochodem da se bluetooth modul odpojit samostatne? Nekde tady http://imageshack.com/a/img802/2811/a57m.jpg nebo je nedilnou soucasti radia http://imageshack.com/a/img827/9978/voou.jpg?
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Akumulátor

Příspěvekod Zdenekk » pon bře 03, 2014 14:10,0

Mě se vloni takhle vybil aku 2x během pár měsíců. Přijel jsem ze služebky po týdnu a musel jsem dolovat klíček z ovladače abych odemkl. Přestal jsem na pár měsíců párovat telefon a už se to nestalo. U Forda povídali, že jim to tam můžu nechat na měření a že podezření na BT modul se snad ještě nepotvrdilo. Na podzim mi vyměnili baterii, od tý doby mám pokoj. Auto kolikrát stojí i 10 dní v garáži.
Ford Mondeo MKIV 2007, 2.0 103 kW kombi, Titanium
Zdenekk
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 06, 2013 9:36,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod mirekperrka » pon bře 03, 2014 20:58,0

Dnes jsem odkodoval radio, pripojil telefon k BT, zkusmo zavolal, pak jsem zamkl a sel jsem merit odber. Po pul hodine jsem nameril 4mA. Takze tentokrat se nic nestalo a vsechno funguje jak ma. Budu to holt muset zkouset dal, budu pouziovat BT normalne a budu sledovat napeti na beterii jestli ji neco nevybiji. Nic dalsiho me ted nenapada.
Mám Mondeo, vyrobeno 8/2007, koupeno jako jete v dubnu 2012, 1.8 TDCi DURATORQ 125PS, 5. dveřové, 6 rychlostní manuální MMT6, 92kW, 1753ccm, BA7, QYBA1E
mirekperrka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát úno 24, 2012 15:20,0
Bydliště: Brno, Černá Pole

Re: Akumulátor

Příspěvekod Petr K. » čtv bře 06, 2014 9:27,0

Cau borci.....

ja kupoval auto novy na podzim 2011, nekde mozna rok a pul se me to stale samo vybijelo. Po dvou dnech jsem to ani neotevrel. Po vsemoznych reklamacich a hadanich se se to vyresilo. Pomohl az novy firmware do radia. Proste to vybijelo radio. Jinak pro info, predtim me menili altik,BT modul, relatka (protoze se zjistilo, ze jsou uvnitr z vyroby nejak moc maznuty a probijeji nebo neco takovyho)....

Proste to vyresil az soft radia

P.
Mondeo kombi,r.v.2011 (1.6)Ecoboost
Petr K.
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pát čer 03, 2011 14:34,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod rousini » čtv bře 27, 2014 23:31,0

Koupil jsem novou baterku Varta. Na výšku se nevejde do kastlíku, takže jsem ho musel sezhora jen volně nasadit a není docvaknutý. Ať žije Henry... :twisted:
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » pát bře 28, 2014 9:07,0

rousini: akumulátory různých typů (i od stejného výrobce) se mohou lišit rozměry (nejen výškou). Bývalo dobrým zvykem, před nákupem si změřit buď stávající aku, nebo prostor do kterého se montuje. Že tys to neudělal, za to Henry nemůže ... :wink:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod rousini » pát bře 28, 2014 22:46,0

Když se jedná o nejvyšší řadu akumulátoru, tak nebudu kupovat něco s logem fomoco s dvojnásobnou cenou. Měřil jsem rozměry patky. Na výšku to přesahuje asi necelý cm fordí aku. Je to klasická výroba na zakázku, aby tam nesedla typizovaná baterka...
Je možnost ten kastlík shodit, ale přeci jen vytváří clonu proti sálavému teplu od motoru. Teď to funguje taky jen ten kastlík není zacvaknutý.
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod bundadj » sob bře 29, 2014 9:57,0

rousini: Varta (jako ostatně i další výrobci) dělá obvykle dvě výšky aku 175mm a 190mm. Do Mondea je potřeba právě ta nižší 175mm. Když nevím a nezměřím si původní předem pak lze použít vyhledávač dle typu vozidla přímo na stránkách varta.cz

Obviňovat Ford z úmyslné zakázkové výroby je pak zcela mimo mísu.
CMC 010
Mondeo 2.0i 16V, 107kW, 2009, combi, Titanium
Mondeo 1.8i 16V, 85kW, 1999, combi, Trend - ex
Uživatelský avatar
bundadj
*****
*****
 
Příspěvky: 901
Registrován: čtv zář 04, 2003 14:38,0
Bydliště: Kladensko

Re: Akumulátor

Příspěvekod rousini » sob bře 29, 2014 11:45,0

Tak v tom případě je to moje blbost a lenivost zagooglit. Dík za info. :oops:
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod danzz41 » sob čer 28, 2014 10:55,0

danzz41 píše:1. Je opravdu nutné odpojit aku, a to celkem na dlouho, po půlhodině odpojení se nic nezmění. Na talkford.com jsem četl, že tato závada je způsobena tím, že imobilizer nepozná/neverifikuje klíč a zapojí imobilizer. Dále jsem někde četl, že toto má na starosti řídící jednotka ABS, může to někdo potvrdit?

2. Zde jsem původně podezíral ucpaný palivový filtr, ale závada se objevuje opravdu sporadicky, někdy 10x během jednoho dne, pak zase x dní, resp. stovky km nic - neprojevoval by se ucpaný filtr konzistentněji? Ten můj má za sebou jen 30.000 km a tankuju jen prémiovou naftu. Spíš mi to připadá jako špatné uzemnění něčeho, nebo nějaký studeňák v ABS jednotce nebo někde.
...

...
O hlavním zemnícím bodě vím, ten je v pořádku, kontakty aku pravidelně čistím a konzervuji Cu vazelínou, ale rád bych našel a zkontroloval zemnící bod řídící jednotky ABS, který je aktuálně hlavním podezřelým. Při pohledu na jednotku není nikde vidět, neměl by někdo tip, kde hledat? Celkově je k tomu velmi špatný přístup.


Pokud by někdo měl stejný problém s mondeem a hláškami "Engine Malfunction" a "Immobiliser active" a chtěl by zkusit to, co snad pomohlo mě, přidávám informaci o tom, kde jsem našel zemnící body v motorovém prostoru. Jsou na rámu za hlavními světly napravo i nalevo, začal jsem těmi nalevo, které jsou blíž ABS modulu.
Pro lepší přístup je nutné odpojit MAF senzor a hadici sání a vyndat celý vzduchový filtr a také vymontovat světlo. I tak je tam hrozný přístup, ale k zemnícím šroubům už se dá jakžtakž dostat. Používal jsem očkové klíče a ráčnu s nástavcem. Šrouby jsou tam celkem 4, jeden velikosti 13 k uzemnění automatické převodovky a pak dalčí tři o velikosti 10, jeden z nich zřejmě k uzemnění ABS modulu (alespoň v to doufám :)) Všechny byly totálně zkorodované, jeden byl korozí natolik narušen, že jsem ho musel pilníkem zbrousit na velikost 9, další se při povolování prostě urval a závitová část zůstala v rámu. Naštěstí jsou tam náhradní pozice. Neumím si představit, jak těmito spojeními mohl vést nějaký proud, pokud ano, tak rozhodně ne o potřebné velikosti. Není divu, že ABS jednotce se nedostávalo potřebné energie a hlásila chybu.
Šrouby jsem koupil nové, stejně tak podložky, očka kabelů jsem pořádně odrbal na čistý kov, stejně tak rám (který byl původně celý nalakovaný, i v místech dotyku s kabely :!: ) a všechny spoje jsem "opatlal" Cu vazelínou. Po utažení jsem ještě celou oblast natřel konzervačním voskem.
Analogicky jsem postupoval na pravé straně, kde je potřeba pouze vymontovat světlomet. Zde jsem našel 3 zemnící šrouby, byly také zkorodované, ale o dost méně než na pravé straně.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod _tomik » ned říj 26, 2014 12:21,0

Zdravím, chci před zimou pořídit nový akumulátor a to nejen proto, že bude zima a že se mi chce, ale hlavně proto, že jsem 3 dny zpět nenastartoval v Praze, pak přes kabely OK, honem do Ustí n/L. a pak zase druhý den nic...baterka má zřejmě to nejlepší za sebou (je původní tzn. 5 let stará, tak si to tak nějak snad může dovolit). Mám možnost mít Vartu 75 AH s údajně vyšším startovacím proudem 800 A (nemlať te mě :D ) otázka je, zda nemohu nějak uškodit vozu (rozdídl 5 AH :roll: ) . Když jsem se pídil co mám mít za baterku dle výrobce, našel jsem jen 80 AH (ETIS) nic víc. V manuálu k vozu! není skoro vůbec nic...jen to že auto má akumulátor...

Když jsem vyhledával podle typu vozu na stránkách:
http://www.varta-automotive.cz/cs-cz/search-batteries?ids=5744020753162,5724090683132,5701440643122,565500065D842&application=pc&year=2009&manufacturerNo=36&modellineNo=6238&modeltype=24452

tak mi to vlastně ani 80 AH nenabídlo, takže by to mělo být OK? Ještě dotaz až se bude baterie měnit, rozšteluje se fakt něco (rádo, ŘJ, atp.), nebo je to jen při delším odpojení od baterie. Díky BFU :mrgreen:
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCI, 129 kW, Titanium X, r.v. 11/2009, Dark Panther
Uživatelský avatar
_tomik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 12, 2014 20:34,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » ned říj 26, 2014 13:21,0

_tomik: už jsem se tady k tomu vyjadřoval tolikrát, že se mi to ani nechce psát zase znova. Akumulátor doporučuju "největší (kapacitu i startovací proud), co se vejde (mechanicky do auta)". Z pohledu dobíjení není rozdíl v kapacitě důležitý, dobíjet se to bude vždycky, poškodit se nemá co. Odpojením akumulátoru se "rozšteluje" kde co, ŘJ zapomene naučené hodnoty a rádio bude chtít zadat kód. Viz předchozí příspěvky a téma o akumulátoru v sekci MK I-III.

A jako obvykle, než se pustíš do výměny jakéhokoliv dílu, měl bys mít jistotu, že je skutečně vadný. Tzn. akumulátor nechat změřit, protože problém může být i jinde - např. nadměrný odběr proudu. 5 let není zase tak moc, obvykle vydrží víc.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník