Akumulátor

Re: Akumulátor

Příspěvekod _tomik » pon říj 27, 2014 0:36,0

I přesto díky za reakci. Baterie je již nová (Varta, 75 AH, 800 A), auto šlape...ta předchozí se nabíjela cca. 16 hodina a poté, když nabíječka ukazovala full, bylo na baterce cca. 10 V...nová ukazovala při zakoupení něco přes 12V a po nastarování motoru kolem 15 V takže dobíjena. Teď jdu shánět kód k rádiu :mrgreen:

Díky T.
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCI, 129 kW, Titanium X, r.v. 11/2009, Dark Panther
Uživatelský avatar
_tomik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 12, 2014 20:34,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Akumulátor

Příspěvekod honz » stř lis 26, 2014 16:48,0

Ahoj všichni, mám dlouhodobě podobné problémy s mondeem mk IV, 1,8 tdci, 92 kW, 6-2007. Auto jsem koupil starší, dovezené z Francie v 8-2009. Jednou za čas se prostě totálně vybije baterka tak, že auto ani neťukne. Jednou jsem to měřil s náhradním zdrojem ve vybitém stavu a odběr byl přes pojistku rádia a palubní desky cca 2A /pokud si dobře pamatuji/. V této diskuzi jste došli k závěrům, že to dělá fw rádia, případně fw ford convers, případně BT/?/ modul, že?
Moje zjištění po 5 letech života s tímto problémem je, že pokud dobiji baterku /akumulátor/ dobíječkou cca 1 x za měsíc, baterka se nevybije. V létě stačí cca
1x za 2 měsíce. Doposud jsem si myslel, že prostě méně dobíjí alternátor /že bude prdlá dioda a dává jen poloviční proud/ a že když je baterka slabší, něco se nedokáže zavřít, vypnout nebo tak něco a to prostě zbytek energie z baterky vycucne /časně ráno o 10.00 přijedu z města a večer o 18.00 ani ťuk. Ale při měření proudu dával alternátor 80 A, což se mi zdálo dost. Až teď jsem se dočetl v nabídce náhr.dílů, že altík pro toto auto má výkon 156 A, tak to zkusím ještě přeměřit.Prostě zlaté mondeo mk I, to mi nevrčelo a necvakalo ještě půl hodiny po odstavení a anebo dobíjelo, anebo ne.
Ale proč píšu: myslíte opravdu, že to může dělat fw rádia nebo conversu? Vždyť aby to vybilo baterku /i slabší/ tak, že nefunguje dálkové ovládání za 8 hodin, to je nějaký odběr, min. 4 A! Kam by šly?! A proč se to nestane, když baterku jednou za čas dobiju, ale klidně se to stane pár dní po delší cestě, kdy by měla být nabitá?!
Proč jsem to neřešil v servisu je snad jasné z Vaší diskuze - pokud se závada neprojevuje, nedá se najít - viď anabáze Pavla. Já neměl záruku.
Budu vděčný za Vaše názory.
honz
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 26, 2014 16:00,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod ironside » čtv lis 27, 2014 11:24,0

nepises jestli jsi kontroloval zatez.testem baterii.,Jestli mas orig.baterii,tak se nediv.,Me baterie odesla po 2 letech,presne jak popisujes.A to ze mondeo odebira dost proudu i v klidu je fakt,dokonce v manualu pisou,ze az po 7 dnech se Mondeo prepne do usporneho rezimu,coz se projevi delsi reakci dalkoveho ovladani.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod honz » pát lis 28, 2014 11:30,0

Baterii jsem kontroloval, je to už druhá. Faktem je, že dokud byla nová, stačilo ji nabíjet méně často. Zapomněl jsem napsat, že vybití se neohlásí snížením otáček při startování, jak jsem zvyklý při jiných autech. Když jsem baterku měřil, napětí bylo vždy aspoň 12,5 V. Ono to není tak zlé, od jara se vybilo jen jednou, max. dvakrát a preventivně jsem dobíjel taky jen jednou, max. dvakrát. Ráno, než jedu do města, jdu na procházku se psem. Tak zkusím odemknout dálkovým, a pokud funguje, je to OK. Pokud ne, připojím nabíječku. Za půl hodiny nastartuji /po procházce/. V nejhorším mám 22 let starou dodávku, kterou můžu odjet. Jen to člověka sere. Zajímal by mne např. názor profesora, jestli by,dejme tomu, nestačilo najít a zahodit BT modul, i tak propojení s telefonem nepoužívám. Prostě jak to celé zjednodušit tak, aby ta prastará dodávka nebyla spolehlivější, než mondeo.
honz
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 26, 2014 16:00,0

Akumulátor - dobíjení

Příspěvekod Míša » čtv úno 05, 2015 20:26,0

Zdravím,
kdykoliv jsem v minulosti potřeboval "dobít baterku" byla to rutina, s časovou náročností do 5min, a to jsem byl zvyklý baterku odpojovat/vyjímat z auta. Díky vlastní chybě bych potřeboval dobít baterku na Mk IV. Když jsem viděl "kastlík", ve kterém je baterka uložena, hned jsem si řekl: "rozložení hmotnosti dobrý" ale přístup na..... Po detailnějším prozkoumání "kastlíku" mě chutě na nějaké vyjímání akumulátoru přešly, a tak bych se chtěl zeptat:
- Odpojujete na Mk IV akumulátor při dobíjení?
- Pokud ano, předpokládám, že pouze + pól (k mínusovému se dost boře není možné v rozumném čase dostat). Kam potom připojujete mínus svorku nabíječky? Já to zkusil na "kolík" šroubu od ukostřovacího kabelu, ale moje nabíječka (elektronická Cartrend) si s tím neporadí (nejde přepnout do nabíjecího módu).
- Pokud bych potřeboval baterku z nějakého důvodu vyjmout - jak jste ji dostávali ven z kastlíku, resp. jde nějak rozumně demontovat druhá půlka kastlíku (blíže k motorové přepážce), nebo se má (je nutné) baterku pouze vysunout a druhá půlka kastlíku se běžně nedemontuje?
Fakt, "proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě" - něco takového, jsem na žádném ze svých 7 předchozích aut nemusel řešit. Nemluvě o tom, co jsem se dočetl v tomto tématu o samovybíjení u některých obzvláště povedených Mondeí. Horory na pokračování...
Mondeo MK IV, 2.0TDCi, 120kw, manuál, kombi, Titanium+, r.v. 2014, kupováno nové, 5000km
předtím Mondeo MK III, 2.2TDCi, 114kW, předtím Mondeo 2.0 benzín, vždy kombík
Míša
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 26, 2003 21:48,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor - dobíjení

Příspěvekod DR » čtv úno 05, 2015 21:45,0

Míša: pro dobíjení není potřeba akumulátor ani demontovat, ani odpojovat - v autě za jízdy se přece taky dobíjí namontovaný a připojený. Nabíječku připojíš na + akumulátoru a kostřící bod vedle na podběhu - viz návod, str.202 "místa připojení baterie".

Proč ti nechce nabíječka nabíjet, to je nějaké divné. Možná je až moc chytrá a neporadí si s příliš vybitou baterií. Vezmi jakýkoliv zdroj 12V a připoj ho na baterku, ona se nabije taky, jen to bude déle trvat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod Míša » pát úno 06, 2015 17:16,0

DR: To, že by baterku nemělo být problém dobíjet i "na autě" jsem si tak nějak myslel. Dříve jsem ji vyndával/odpojoval "pro jistotu" a proto, že to prostě na předchozích autech nebyl problém - "PIN" do rádia není problém si zapamatovat a ŘJ se "vzpamatuje" sama. To připojení nabíječky jsem dělal přesně jak píšeš. Teď si ale uvědomuji, že nabíječka dělala při připojeném akumulátoru problémy už na MK 3 - hlavně proto jsem baterku odpojoval. Pokud bych zvolil "kompromisní řešení" = dobíjení na autě s odpojeným + polem, a nechtěl si zadělávat na případný problém s tím, že palubní síť bude po dobu nabíjení bez zdroje napájení, uvažuji o tom, že bych si z baterky trvale vytáhl 2 dráty, a po dobu dobíjení "přemostil" odpojený akumulátor náhradním zdrojem (servisy to takto prý běžně dělají) . Uvažoval jsem, co bych využil z "domácích zdrojů" a prvně jsem si myslel, že to bude úplná brnkačka, protože mám doma akušroubovák, který má 12V baterku. Jenže jsem ji pro jistotu přeměřil, a ona má bez zátěže 13,2V. Co bys doporučil - použít tu 13,2V (alternátor, přeci baterce dává ještě o něco více...) nebo nestačila by jen obyčejná plochá 9V baterka (někde jsem kdesi četl, že se takto používá).
Mondeo MK IV, 2.0TDCi, 120kw, manuál, kombi, Titanium+, r.v. 2014, kupováno nové, 5000km
předtím Mondeo MK III, 2.2TDCi, 114kW, předtím Mondeo 2.0 benzín, vždy kombík
Míša
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 26, 2003 21:48,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » pát úno 06, 2015 18:02,0

Míša: asi nechápu, co vlastně řešíš. Akumulátor není potřeba ani odpojovat, ani demontovat, ale je potřeba ho co nejrychleji nabít protože totální vybití mu snižuje životnost. Napětí zdroje celkem nehraje roli, protože asi sotva bude dostatečně "tvrdý" (=schopný dodávat větší proud, než akumulátor odebírá), aby si to napětí udržel i s připojeným akumulátorem. Takže klidně nabíjej i tím 13,8V (on bude mít asi naprázdno stejně víc, navíc alternátor dává 14,8V), čas od času změř napětí na akumulátoru (s připojeným zdrojem) a až bude aspoň 13,5V, tak už bys měl nastartovat a zbytek postupně dobije alternátor za jízdy. Zase z toho nedělej štěpení atomu, je to jen blbá baterka ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod mikke » úte bře 03, 2015 20:55,0

Zdravim..

mam dotaz. Kdyz stojim s autem, vypnuty motor a pooucham radio.. tak cca za minutu, dve

me na convers vyskoci hlaska Low battery. Baterku jsem dnes dobijel, je plna. Nevim jestli ke problem v kapacite, auto jsem koupil a je tam Varta 75A.. mam 2,0tdci 120kw rv 2011 FL. Muze byt chyba, ze tam neni odpovidajixi baterka? Mela by tam byt 80A?Se starty nebp cimkoliv jinym, problem nemam.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 120kW - r.v. 2011 FL
mikke
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 03, 2015 20:50,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » stř bře 04, 2015 15:31,0

mikke: tahle hláška znamená, že napětí v palubní síti (při vypnutém motoru) kleslo pod nějakou hodnotu. To může mít různé příčiny, nejpravděpodobnější je stáří akumulátoru a pokles jeho kapacity nebo napětí článků. Pokud nemáš problémy se startováním, tak to neřeš, ale počítej s tím, že akumulátor může v dohledné době dosloužit. Pro klid své duše si můžeš nechat akumulátor někde přeměřit (u všech dobrých prodejců akumulátoru ;-)). Jestli tam máš 74Ah, nebo 80Ah, to je prakticky jedno, oboje je naprosto dostatečná kapacita - pokud už nedošlo stářím k jejímu snížení.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod mikke » stř bře 04, 2015 20:35,0

Diky za odpoved.. dnes jsem ji meril, a pri vypnutem motoru, zamkle auto.. udavala 12,06.. jakmile sem auto odemkl (convers se zaplo) tak klrsla na 11,6.. Zrejme je to malo. Jen se zeptam, jikoz jezdim casto i kratsi trasy, bude lepsi koupit silnejsi? Nejlip asi vartu (ta je tam i ted)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 120kW - r.v. 2011 FL
mikke
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 03, 2015 20:50,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod DR » stř bře 04, 2015 22:42,0

mikke: Vyšší kapacita ničemu neškodí, akumulátor nějaký "silver" nebo "kalcium" viewtopic.php?p=94914#p94914, krátké trasy nejsou problém, to jedno nastartování se nahradí za pár minut.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod zipko » ned říj 18, 2015 17:59,0

Chalani mam.mondeo mk4 problem.je nasledovny sem tam.ale ze fakt sem tam mi pri nastartovani ostane svietit dobijanie.Po vypnuti a znova nastartovani uz.mesvietila max 4x za.rok sa to.stalo.Bol.som.si dat premerat baterku povedal ze uz neni najlepsia kedze uz ma 6 rokou.Dneska mi vypisalo low batery a svietillo.dobijanie. Po vyonuti a nastartovani uz.nesvietilo.otazka.znie.preco.mi.to dobijanie.svietilo sem.tam? Moze to byt zato ze uz.baterka.je.kalut co.aj.zrejme je.alebo moze.byt problem.inde? Nexhcem.kupit novu baterku ked.ju ptm.nebude.dobjiat tak.ci.nahodou niekto.nevie.co stymoze byt nikde.som.podobny problem.nenasiel.dakujem.za.info
zipko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 06, 2014 11:14,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod Profesor » úte lis 17, 2015 11:51,0

:arrow: zipko :idea: Je to sice trochu opožděně, ale přeci. Kontrolku dobíjení zhasíná ECU tedy řídící jednotka motoru, najdi si můj článek o "smartengine dobíjení" pokud by při zhasnutí kontrolky dobíjení normálně fungovalo (měřit, měřit a zase jen měřit) a při svítící kontrolce bylo dobíjecí napětí cca 13,5V je baterka v naprostém pořádku. Chyba by byla v datové komunikaci mezi alternátorem a řídící jednotkou, pokud si technicky zdatný projdi kabelovou trasu mezi alternátorem a řídící jednotkou - může být poškozena, je-li v pořádku moly by to být klasicky konektory. Jestli ani tam nebude nalezen problém tak se může jednat o studený spoj a to v obou zmiňovaných komponentech, nebo se může jednat přímo o závadu v elektronice a tudíž chybu vnitřního měření. Zkontrolovat samozřejmě i ukostření motoru, referenční napájení alternátoru.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Akumulátor

Příspěvekod amoravek » čtv lis 19, 2015 4:46,0

Nazdar pánové, také jsem řešil stále nadměrné vybíjení baterky u Scorpia, poté co jsem po xté nenastartoval a příčinu se nedařilo odhalit jsem koupil solární autonabíječku do zapalovače a mám pokoj. Stála cca 900,.Kč, je to panel 350x215x13 mm, výkon 2,4W. Plácnul jsem ji na sucháč pod zadní sklo (sedan), kabel protáhl pod kobercem dopředu a zastrčil do zapalovače. Dobíjí (omezeně) i v noci, jen se s ní nesmí startovat. Před startem tedy vytáhnout a zapojit zase až po vypnutí motoru. Má to i zpětnou diodu jako ochranu před vybíjením za úplné tmy. V balení je přípojka na baterku, do zapalovače a přísavky na uchycení na sklo. Koupeno tuším u Conrad. Jen se divím, že dnešní moderní vozy (žrouti energie) nemají něco podobného integrovaného již z výroby. Samozřejmě s tím jde nabíjet i cokoliv jiného co má shodné parametry. No, třeba to někomu pomůže, zlomte vaz. A.
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Re: Akumulátor

Příspěvekod pecuch » ned led 17, 2016 17:56,0

Ahoj, včera mě volala sestra, nešlo jí nastartovat auto. Tak jsem za ní jel a že to přes kabely nastartujeme. Ale chyba, zjistil jsem, že mám na baterce plastovej kryt. Šlo se dostat jen k + pólu, ale dál ne. Nevěděl jsem jak kryt oddělat, tak jsem jí nepomohl, až s jiným autem. Byla zima, tak se mě na parkovišti něchtělo laborovat, abych nic neulomil. Ptám se tedy, podobně jako člen Míša: Dá se nějak jednoduše ten kryt oddělat, když budu potřebovat někomu v zimě pomoct, nebo i při nabíjení v garáži?
V návodu jsem nic nenašel, mám 1.6 TDCi, 2012. Díky Radek
CMC
Mondeo kombi, 1.6 TDCi 85kW, 2012, Winner, White Frozen
pecuch
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:57,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod Robbert » ned led 17, 2016 18:29,0

Mínus můžeš připevnit k nějakým obnaženým šroubům na karoserii. Jinak kryt sundat lze.

Tady je video na výměnu celé baterky, ale kryt lze sundat bez demontáže motorových částí:

https://www.youtube.com/watch?v=rahugsPQS4k
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod pecuch » pon led 18, 2016 22:51,0

Díky moc za video. Asi bude stačit připojit minus na to ukostření, ten šroub vedle baterky. No snad to nebude potřeba. Díky, R.
CMC
Mondeo kombi, 1.6 TDCi 85kW, 2012, Winner, White Frozen
pecuch
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 04, 2015 11:57,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník