Akumulátor

Akumulátor

Příspěvekod fistaro » pon bře 14, 2011 9:18,0

Ahoj lidi, Omlouvam se za titulek, ale vubec nevim jak vam mam nazvat problem, ktery se nam se zenou rano stal. Zkusim to ze siroka.

Rano prijdu k autu, odemknu centralem, vse ok, tzn. convers sviti tim svym wellcome screenem s logem fordu, navigace - bezny stav, pak dam klicek do zapalovani, otocim na I, taky normal, otocim na II a zacnou se dit veci. Zadni sterac se skube, convers blika, navigace se resetuje (spousti a vypina) a vpravo u nohou spolujezde je slyset zapinani a vypinani relatka. Lekl jsem se, vypnul jsem zapalovani a chvili pockal.

Convers+ je uz ale zhasnuty, stejne jako navigace. Zkusil jsem zamknout a odemknout auto nic. Porad tma.

Soucasny stav: Okemknu auto, homelights sviti, ale convers ani navigace ne. Klicek v poloze I - nic, II - cvakani v relatku na strane spolujezdce, sterac se cuka a jinak nic.

Startovat v tomhle stavu jsem se neodvazil, takze ani nevim jestli je to pojizdne. Bydlime v Petrovicich u Karvine v severomoravskem kraji. Prosim a nalehave volam o pomoc :(

edit: Naposledy jeto vcera - 80km bez jakychkoli problemu
Mondeo, 2.0 tdci 103kW, kombi, r.v. 2008, Titanium
fistaro
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon říj 04, 2010 10:08,0

Re: Convers+, startovani, vubec nevim jak to popsat

Příspěvekod DR » pon bře 14, 2011 9:51,0

fistaro:máš vybitou, nebo vadnou baterku (akumulátor). Nbeo nějaký jiný problém v elektroinstalaci, kvůli kterému ti napětí při startování klesne pdo hranici, při které je ještě elektronika v autě ochotná fungovat. Akumulátor dobít/vyměnit, případně navštívit příslušný servis. Viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=420 tam se to řešilo milionkrát a platí to samozřejmě i pro mondeo MK IV.

edit: když to někdy jezdí normálně a někdy ne, tak bych to tipoval spíš na nějaký špatný kontakt, pravděpodobně u akumulátoru nebo startéru. Jo, ten startér může být taky vadný.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod fistaro » pon bře 14, 2011 10:37,0

Diky za rychlou odpoved. Stalo se to dneska poprve, akorat me dost prekvapuje fakt, ze vcera nebyl sebemensi problem se startovanim a dneska je to mrtve. Doufam, ze to neni neco horsiho nez "jenom" baterka, zkusim tam dneska dat na zkousku 55Ah z druheho auta a uvidim.

edit: Ted jsem si precetl 1.prispevek a doufam ze je pochopitelne to cislovani poloh otoceni klicku, tzn. I (rozsviti se kontrolky na convers, radio a navigace), II (zhaveni), III (start), ja totiz do pozice III ani nemel odvahu jit, tak nevim jestli by s tim mohl mit starter souvislost ...

edit2: navic spatna baterie u 2 roky starho auta ... :(
Mondeo, 2.0 tdci 103kW, kombi, r.v. 2008, Titanium
fistaro
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon říj 04, 2010 10:08,0

Příspěvekod fistaro » úte bře 15, 2011 12:46,0

Dekuji moc, vyreseno. Baterie, nabito jedeto. ufff
Mondeo, 2.0 tdci 103kW, kombi, r.v. 2008, Titanium
fistaro
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: pon říj 04, 2010 10:08,0

Příspěvekod DR » úte bře 15, 2011 15:07,0

fistaro: když máš 3 roky starou baterku vybitou tak, že nenastartuješ, tak je ta baterka buď vadná, nebo máš nějaký problém v elektroinstalaci, kvůli kterému se baterka vybila. Takže nabití je obvykle jen dočasné řešení a dřív nebo později se problém bude opakovat. To jen, abys nejásal předčasně a pak se nedivil ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod kadelst » pon dub 11, 2011 16:46,0

Já teda nevím,ale myslel sem, že u mondea se zobrazí upozornění nato, že je baterka vybita. Seděl sem ve vystaveném mondeu a na convers+ to psalo low batery bla bla bla. a je to 2 roky zpátky,takže to byl ještě ten model bez faceliftu.
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Příspěvekod gallert » pát lis 11, 2011 20:03,0

zdravím pánové,zeptám se ted asi úplně blbě,ale už jste někdy slyšeli,že moderní diesel vlastně pořád jezdí na baterku???Dnes mě takhle poučoval jeden známej-takže například včera přes den jezdil couračky po městě a výlet do němec,pak celou noc nabíjel-dnes jen po městě a zase chtěl dát na celou noc nabíjet baterku-no chápete to?
jen dodám,že baterka sic enení nová,ale nevybíjí se-nastartuje klidně i po 3 nedělích!
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod Profesor » pát lis 11, 2011 20:53,0

ne
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod DR » pát lis 11, 2011 21:04,0

gallert: no a chce se ti mu to vyvracet? Když je někdo tak blbej, nemá cenu se s ním hádat.

Jen pro jistotu radši polopatě napíšuže: i v moderních dieslech se akumulátor za jízdy dobíjí a typ saplovaného paliva ani konstrukc emotoru nemá na to dobíjení žádný vliv. S výjimkou hybridů a elektromobilů samozřejmě :lol: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod gallert » pát lis 11, 2011 22:27,0

to dr: děkuji-on mě totiž už tak často překvapuje názory totálně mimo mísu, že jsem pomalu začal pochybovat, zda ten blbej nejsem já-
tak snad natom ještě tak špatně nejsem-každopádně jak říkáš-
nemá cenu se sním hádat-komu není rady, tomu není pomoci
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod gallert » sob pro 24, 2011 16:16,0

chlapy můžu se zeptat-kolika amperovou baterku má Mondeo 2.0TDCi-díky skvělému plastovému krytu v kterém je umístěna,není na štítek vidět a rozdělávat se mi nic nechce :roll:
jen tak pro zajímavost
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

akumulátor

Příspěvekod Kovařík Bohumil » sob pro 24, 2011 17:53,0

Zdravím,já mám 80Ah/700A kalcium silver
Boban CMC-305 Mondeo Combi-2,0TDCI 103 kw Titanium 03/08,dříve 1,8TD Ghia 2000
Kovařík Bohumil
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon úno 13, 2006 23:51,0
Bydliště: Jeseník

jakou baterii?

Příspěvekod Cubique » sob pro 24, 2011 19:41,0

A jakou baterii byste doporučili?
Jsou nějaké značky, které máte osvědčené?
Mondeo 08/2007, 2.0, 107 kw, Titanium X LPG Landi Renzo Omegas
historie: Subaru Forester 2007 2.0D boxer diesel___Mitsubishi Carisma, 1,6 16V, 2003, 76kw, LPG Landi Renzo___Opel Astra Caravan 1995, 1,7TD___Zigul 01, LPG
Cubique
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob kvě 14, 2011 4:41,0

Příspěvekod dj.DEKL » ned pro 25, 2011 10:13,0

Varta Silver Dynamic
------------ Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 ------------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
Uživatelský avatar
dj.DEKL
***
***
 
Příspěvky: 107
Registrován: ned říj 17, 2004 15:08,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod massq8 » úte pro 27, 2011 21:40,0

jak jste na tom s nabijenim baterie?
premyslim, zda je vadna baterie nebo alternator...
koupil jsem si ojete 4 roky stare mondeo a v lete bez problemu, jen co zacla zima mam problemy s baterii...vybiji se a ani 2x 30km (do prace a domu) nestaci, aby byl akumulator dobity...staci pak parkrat kdyz prijedu z prace pojezdit po meste (nakupy atd..) a kazdy dalsi start musim tocit vic a vic..

mate taky problemy, ze vam auto hur startuje?
mimochodem..teplotama to nebude, jelikoz letosni zima je pekne slaba a pod nulu sla teplota jen minimalne.
Mondeo, TDCi 103kW, Liftback, r.v. 2007, Ghia
massq8
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2011 14:09,0

Příspěvekod klucik.r » úte pro 27, 2011 22:04,0

massq8: To že je 4roky stará nic neznamená,nech si nechat zněřit proud a napětí při starování a hlavně při žhavení,dobrý akumulátor nesmí spadnout při zátěži pod 8voltů a při dobíjení a nastartovaném motoru by měl mít horní hranici14,2voltu.
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod DR » úte pro 27, 2011 23:30,0

klucik.r, massq8: 14,8V je u současných akumulátorů v současných autech se současnou dobíjecí soustavou naprosto běžná hodnota. 14,2V je spíš málo. Psal jsem to tady hned ve druhém příspěvku, doporučuju přečíst si téma akumulátor v sekci MK III - na akumulátoru zatím opravdu nic nového nevynalezli a co je napsáno tam, platí i pro MK IV ;-). Nechce se mi to psát zase znova ...
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=88560#88560
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=84126#84126
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=71104#71104
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=60599#60599
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=54819#54819
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=46025#46025
A tak dále ... 8-)


Obecně, do mondea je potřeba akumulátor konstruovaný na vyšší nabíjecí napětí, což jsou všechny s příměsí Ca, Ag, apod. V podstatě všechny kromě obyčejných "čistě olověných". Ne vždy je jednoduché se dopídit, z čeho všeho je vlastně ten akumulátor vyrobený, ale vždykcy by měl poradit prodejce, nebo alespoň strejda Google.

Jakou značku, to je podle mě úplně fuk. I "značkové" značky mají několik modelových řad, které se liší cenou a tedy i kvalitou, ale na nějakých 4-5 let (kdo si to auto nechá ještě delší dobu?) se dá koupit prakticky úplně cokoliv - a vyšší životnost naopak není zaručená u ničeho.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod klucik.r » stř pro 28, 2011 1:24,0

jo jak píšeš a tady malý článek:

http://autobaterie.com/proc-akumulator-nedrzi-proud
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod DR » stř pro 28, 2011 11:37,0

klucik.r: neber si to prosím nějak osobně, ale ten článek není dobrý. Rozhodně není dobrý pro běžného uživatele, který si plete proud s napětím a jediný odpor který zná, je odpor k práci ;-).

V tom článku jsou smíchané - a vesměs bez jakéhokoliv rozlišení - různé typy akumulátorů, dobíjecich soustav a i zcela rozdílné typy vozidel. Většina z toho se nás (majitelů mondea) vůbec netýká a ani pro naše auta neplatí. Jenže to běžný uživatel není schopen rozlišit, a má zkušenost je taková, že se bohužel obvykle chytí té největší kraviny co tam najde, a pak se jí svěřepě drží (protože on už tomu přece rozumí) a vymýšlí neskutečné teorie a hypotézy, aby potvrdil její pravdivost. Typický příklad takového uživatele je Kutil.



Takže pokud tomu nerozumíte (a dokážete si to přiznat), tak se vykašlete na podobná univerzální moudra prodejců akumulátorů - protože si z nich nedokážete přebrat, co platí pro vás a co pro vás naopak neplatí.



Shrnutí:
Mondeo (jako všechna současná auta) pracuje s vyšším dobíjecím napětím, typicky cca 14,8V (může to být i víc) a potřebuje akumulátor, který je na toto dobíjecí napětí konstruovaný. Což jsou prakticky všechny akumulátory, které kromě olova obsahují i nějakou příměs (Pb-Ca, PB-Ag), tedy mají v názvu něco jako "silver", nebo "kalcium".

Co se týká kapacity spotřebované na startování a její náhrady dobíjením. Kdysi jsem to tady někde počítal. Velmi zhruba: běžný startér má příkon méně než 2kW, startuje se méně, než 10s. Tedy na jedno běžné nastartování spotřebujeme cca 0,46Ah z kapacity akumulátoru. V reálu to může být výrazně méně, protože nestartujeme 10s (typycky 2-3s) a startér nemá příkon 2kW. Ale i v tom extrémním případě bychom s obvyklým akumulátroem s kapacitou okolo 60Ah nastartovali (teoreticky) asi 100x, než by došlo k jeho úplnému vybití. No a co se týká nabíjení. Potřebujeme nahradit úbytek kapacity 0,46Ah, tedy musíme (přibližně) dodávat akumulátoru proud 0,5A po dobu jedné hodiny, nebo 1A po dobu 30minut, nebo 2A po dobu 15minut, nebo 6A po dobu 5minut. I těch 6A je dobíjecí soustava za jízdy bez problémů schopná akumulátoru dodat. Pro naši potřebu zcela postačí i velmi hrubé zobecnění, že 15minut jízdy bohatě doplní veškerou energii spotřebovanou na startování a ve většině případů bude stačit i jízda trvající 10minut (někdy i méně).
Pozn. Ztráty při dobíjení jsem zanedbal, s ohledem na výraznou zveličenost délky startování a spotřeby startéru jsem si to mohl dovolit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod massq8 » stř pro 28, 2011 14:26,0

diky za odpovedi, takze jsem tim zjistil jedine - neni to normalni, nekde bude chyba.
takze auto pujde do servisu, kde snad zavadu najdou.
Mondeo, TDCi 103kW, Liftback, r.v. 2007, Ghia
massq8
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2011 14:09,0

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník