Dotaz: Imobilizer activated

Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod Strakapoud » pon dub 26, 2010 23:28,0

Čus, mám dotaz.
Dnes se mi poprvé stalo, že jsem nemohl nastartovat tlačítkem.
Convers+ mi napsal Imobilizer activated. Volám kamaradovi do servisu
a ten mi říká, že ASI mám slabou baterku v klíči(chipu). Ok dojel jsem si pro náhradní a vše šlo v pohodě poté i s tím nefunkčním klíčem. Jde o to, že jsem s tímto nefunkčním klíčem mohl zamykat i odemykat auto uplně v pohodě.
Zítra baterku vyměním, ale co když mě to vypeče někde 200km od domova??? Máte někdo podobnou zkušenost s imobilizerem?? Díky za odpověď
Mondeo, 2.0 TDCi 103kw, liftback, r.v. 2008, Titanium X
Uživatelský avatar
Strakapoud
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř čer 03, 2009 1:28,0

Příspěvekod DIM » úte dub 27, 2010 10:38,0

Mně to občas napíše KEY NOT DETECTED . A nereaguje to . Stačil ale vždy druhý pokus a bylo to OK. Stalo se mi to za půl roku tak 5x. Údajně to není nic mimořádného a opakovaný pokus vždy vše řeší......
Ford Mondeo, 2,2 TDCi 129, Combi, r.v. 2009, Titanium X
DIM
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát lis 06, 2009 15:39,0

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod DR » úte dub 27, 2010 11:08,0

Strakapoud: v takovém případě máš strčit klíček do té díry, co je na místě spínací skříňky (je potřeba vyloupnout záslepku, viz návod).

A jinak jak píše DIM, čas od času mi to na displejí taky píše KEY NOT DETECTED, většinou když po otevření ještě chvíli pobíhám kolem auta, asi je tam nějaký časový interval, a když to v daném čase imobilizér nedetekuje uvnitř auta, tak to takhle straší. Po nastoupení to prostě ignoruju a normálně startuju (a nastartuju). Ale baterku už jsem taky měnil.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Strakapoud » stř dub 28, 2010 1:28,0

Díky za odpovědi.

také mi to občas píše KEY NOT DETECTED, to moc neřeším. Ale ten imobilizer se mi objevil poprvé. Tak snad bude vše OK. zítra se mrknu do té záslepky co mě tam čeká... :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 103kw, liftback, r.v. 2008, Titanium X
Uživatelský avatar
Strakapoud
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř čer 03, 2009 1:28,0

Příspěvekod DIM » čtv dub 29, 2010 13:35,0

Nečeká tě tam vůbec nic....jen se přiblíží klíč k čidlu na nejmenší možnou míru. Je tam jenom díra......
Ford Mondeo, 2,2 TDCi 129, Combi, r.v. 2009, Titanium X
DIM
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: pát lis 06, 2009 15:39,0

Příspěvekod Strakapoud » čtv dub 29, 2010 18:09,0

Ne, ten klič(čip) se zacvakne do zastrčky. Ale zatím sem nezjistil, jestli se odemkne ten imobilizer, protože uz mám vyměněnou baterku. Snad to nebudu muset potřebovat vyzkoušet
Mondeo, 2.0 TDCi 103kw, liftback, r.v. 2008, Titanium X
Uživatelský avatar
Strakapoud
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř čer 03, 2009 1:28,0

Příspěvekod DR » čtv dub 29, 2010 18:54,0

Strakapoud: ano, imobilizér to deaktivuje - na tak malou vzdálensot to fungujei bez baterky. Což si nakonec můžeš kdykoliv vyzkoušet, stačí vyndat baterku z DO.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Stalker » stř kvě 19, 2010 11:13,0

Neviem preco davate do suvisu baterku DO s identifikacnym cipom v kluci - vobec to spolu nesuvisi . Inak by totiz nefungoval zalozny kluc / bez DO / vobec.... ID cip je zaliaty v sklennej trubicke kvoli odolnosti voci vode .
FoMo 2006 MkV , 2.0TDCi 130k Combi Titanium ,225/40 R18, Blaupunkt TravelPilot EX , BT Nokia RX-1C
Stalker
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 18, 2010 10:56,0
Bydliště: Piešťany

Příspěvekod DR » stř kvě 19, 2010 20:55,0

Stalker: pleteš si obyčejný klíč s DO a klíč systému KeyFree se startováním tlačítkem na přístrojovce. Přečti si znovu a pořádně první příspěvek, o čem je tady celou dobu řeč ;-).

A pokud to snad náhodou nevíš, tak klíč KeyFree potřebuje baterku i pro imobilizér - abys mohl startovat, i když máš ten klíč v kapse u kalhot.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Stalker » pát kvě 28, 2010 11:19,0

ups .. tak sorry ale ze startuje tlacidlom som jaksik prehliadol .. :oops:
FoMo 2006 MkV , 2.0TDCi 130k Combi Titanium ,225/40 R18, Blaupunkt TravelPilot EX , BT Nokia RX-1C
Stalker
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte kvě 18, 2010 10:56,0
Bydliště: Piešťany

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod Kaliba » stř čer 20, 2012 15:02,0

spíše pro pobavení a výstrahu popíšu dnešní zážitek..:)

Mám přesně týden Mondeo s bezklíčovým startem, ve kterém mi palubní počítač hlásil slabou baterku v dálkovém ovládání. Dle pokynů manuálu jsem koupil správný typ baterií a v obou vyměnil. Přijdu k autu a ejhle-ono nic :). Nuže vyjmu mechanickou planžetu schovanou v klíči, odemknu manuálně a PP hlásí, že nerozpoznal ani jeden klíč.
Volám do servisu a prej "pokud nevyměníte baterku v klíči do 3-5sec tak se celé auto přeprogramuje". Řešení??? Odtahovka a překódování obou klíčů!!!
Nechápu proč v manuálu není ani zmínka o nějakém časovém intervalu, ale je tam postup výměny jak pro blbce...
Takže místo banální výměny dvou baterek mě čeká platba 2.200kč za dékodování celého auta. Ještě že aspoň tu odtahovku mám v asistenční službě grátis...

Takže pozor na to;)
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod DR » stř čer 20, 2012 17:56,0

Kaliba: tahle informace je buď zkreslená, nebo mylná. Bez ohledu na to, že ti to řekl nějaký technik z autorizovaného servisu - co mně už v autorizáku s vážnou tváří tvrdili za nesmysly, to by vydalo na knížku.

1. Od dob MK II nebyl u radiového DO problém s délkou výměny baterky v DO. I po několika minutách bez baterky pak DO normálně fungovalo a nebylo potřeba nic párovat. Platí to i pro MK IV s bezklíčovým vstupem a startováním, osobně jsem to vyzkoušel.
2. Odtahovka je pitomost, stačí strčit klíč do díry ve sloupku řízení (tam co mají ostatní mondea spínací skříňku) a nastartuješ, i když v DO nemáš žádnou baterku. Jak už jsem zde vysvětloval mockrát, imobilizér (jeho čip) je na napájení nezávislý a nemůže se bez napájení nijak "rozkódovat". Viz o několik příspěvkůl výše, je to tu popsané už přes 2 roky.
3. I v případě, že by se ti nějakým omylem DO "rozkódovalo", tak si ho můžeš znovu spárovat sám, na to není potřeba diagnsotika. Postup je popsán v návodu k autu (str. 32), kapitola "Klíče a dálkové ovládání", odst. "Programování dálkového ovládání".
4. Rozlišuj(te) DO (Dálkové Odemykání) a imobilizér. Jsou to dva různé samostatně funkční celky a nijak spolu nesouvisí, jen jsou nacpané vedle sebe v jedné klíčence. Tedy spárování DO nemá nic společného s imobilizérem (týká se pouze odemykání auta), stejně tak spárování imobilizéru nemá nic spoelčného s DO (týká se jen startování motoru).


Jinak slabou baterku to občas hlásí, ale vesměs proto, že je klíč někde zahrabaný a čidla ho nedetekují, nebo je v okolí nějaké rušení na stejné frekvenci, kterou používá DO. Shodou okolností teď v pondělí jela žena s mondeem na výlet, vzala si náhradní klíče a taky se jí auto nechtělo odmeknout napoprvé, pár minit kolem toho běhala a pak si dalo říct. Taky to hlásilo slabou baterku, od té doby už s tím jezdí bez problémů (a bez výměny baterky) čtvrtý den a už to slabou baterku nehlásí. Panika a zbrklost, to je děs 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod Kaliba » stř čer 20, 2012 18:12,0

DR: ano, samozřejmě i toto je možné,vůbec to nepopírám! Co se elektroinstalace týče, to je pro mě španělská vesnice, takže je možný, že si na mě Ford vydělal :(

Každopádně se mi díky tomu podařilo zjistit, že druhý klíč co jsem dostal k autu (vypadá jako funglovka) má vevnitř břit z uplně jiného auta. Takže buď došlo k záměně při prodeji v bazaru, či je to nějaké jiné šméčko, ale každopádně mám konečně spárovány oba dva klíče, ale jen s jedním jsem schopen auto otevřít manuálně. Nefungoval mi celou dobu až do dnes, proto ta výměna baterek...

Spínací skříňku (tu zaslepenou dírku) jsem rozdělal, ale zdířku na klíček jsem neobjevil, mám tam jen nějaký perforovaný bílý plast. Jestli myslíš jinou zdířku, mrknu pořádně, třeba tam někde je.

Informaci o rozkódování klíče delší dobou bez baterky mi potvrdili celkem 4 lidi nezávisle na sobě (ze dvou poboček Forda), tak nevím...
Je to pro mě nová zkušenost, budu hned chytřejší, i když o litr chudší ;)
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod DR » stř čer 20, 2012 19:34,0

Kaliba: ach jo, otevři návod a přečti si to tam. Do té spínačky se nestrká žádná klíček, ale celé to DO - je tam díra přesně na něj. A to proto, že bez baterky imobilizér musí být vložen do "čtečky" - která je v té "spínací skříňce", aby se načetl kód a šlo nastartovat - samozřejmě, že startuješ pořád tím tlačítkem. Ta kovová planžeta v DO je jen na nouzové odemčení dveří, k nastartování je nepoužitelná, to je snad jasné ...

Podle toho, co píšeš, jsi dostal k autu sice dva klíče, ale jeden z nich byl od úplně jiného auta, tedy nebylo spárované ani DO, ani imobilizér. To se pak nemůžeš divit, že to neodemyká a nestartuje, ani když vyměníš baterku ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod Kaliba » stř čer 20, 2012 20:36,0

DR:ano, s druhým odstavcem souhlasím bez výtky:)

Že nevím jak se správně instaluje celej klíč do zdířky pro nouzové startování je taky pravda, ale nešlo to ani chlapům ve Fordu (nebo mi to aspoň po cca 5min testování přišli říct), tak nevím jestli to tak opravdu dělali, nebo mě rovnou mrskli o kačky:).
Jinak teda já používám auto k podnikání a opravdu nemám čas při jakékoli kravině sledovat podrobně manuál (který mám zatím bohužel jen v PDF v počítači), nebo čekat na odezvu tady z fóra. Pořát mě vyšlo líp se nechat odtáhnout a ty 2 h co se s tím drbali pracovat. A jak říkám, mělo to pozitivum v tom, že ten druhej klíč mi aspoň zaktivovali taky :)

Kdyby se mi to stalo třeba v 5h odpoledne, tak to budu řešit chladnější hlavou. Nicméně ať o tom uvažuju ze všech stran, dopadlo by to tak jako tak odtahem a dekódováním obou zámků, ne?!
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod DR » stř čer 20, 2012 22:12,0

Kaliba: když auto nedokážeš odemknout ani nastartovat, tomu já už bych tedy "kravina" neříkal :wink: Manuál jsem si (přímo z fordího webu) vytiskl a vyvázal a vozím jej v autě. Ale v době smartfounů by ani nebyl problém mít tu elektronickou verzi v mobilu. To je ovšem každého věc, já než bych zavolal odtahovku - na kterou stejně dlouho čekáš, tak bych si nejdřív zjistil co o daném problému píše návod, to je jen pár minut navíc a mohlo by to ušetřit pár hodin a pár tisícovek. Ono většinou velká část podobných "jé, proč to najednou nefunguje?" má příčinu v nějaké prkotině typu spálená pojistka nebo prázdná nádrž ;-) a stojí za to ty základní možnosti řešení (minimálně ty, které jsou v návodu) vyzkoušet. Ale každý to máme jinak, to není nic proti ničemu.

Ne, v tomto případě by odtah IMHO nutný nebyl. Odemkl by sis nouzovým klíčem, pak bys vložil klíčenku do díry ve sloupku řízení (na místě spínačky), normálně (tlačítkem) nastartoval a odjel. Následně by sis podle návodu mohl sám spárovat minimálně jedno DO (to původně funkční) s autem. Druhé DO bys na odemykání (podle mě) taky spároval sám, ale s tím imobilizérem bys musel navštívit servis - nicméně nebyla by to akutní návštěva na odtahovce, ale nějaká příležitostná, např v rámci pravidelné výměny oleje.

Jak už jsem psal, co ti řekli u forda (BTW, formulace "chlápci ve Fordu" je velmi nicneříkající, ten fordí servis se určitě nějak jmenuje a rozhodně by neškodilo být konkrétní) byly buď nesmysly, nebo jsi je špatně pochopil. Nakonec, tu klíčenku si do "zapalování" můžeš kdykoliv zkusit strčit sám - a věř tomu, že to půjde. Mezi námi, já už bych to na tvém místě dávnou udělal, jednak ze zvědavosti, jestli mi u forda nevěšeli bulíky na nos, jednak proto, abych věděl, co dělat až mi zase chcípne baterka v DO. Protože štěstí přeje připraveným - a ti ostatní se aspoň projedou na odtahovce 8-)

edit.
ještě doplním, že "pasivních" klíčů jsou 2 verze, jedna se vkládá do díry pod krytkou na místě spínací skříňky (krytku je nutno vyloupnout), druhá verze stačí přidržet u té krytky (asi proto, že je o něco větší a do toho "držáku" pod krytkou se nevejde) - ale s tímhle provedním klíčů jsem se ještě nesetkal. Opět viz návod, str. 125 "Startování motoru".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod Kaliba » stř čer 20, 2012 22:37,0

DR: to s klíčkem samozřejmě udělám, ale rozhodně kvůli tomu ne hned teď, ale v klidu, až nebude hrozit nebezpečí :D A něco jinýho by bylo kdybych měl auto pár m od obýváku a ne tam kde parkuju... Nerad se vrtám v nových (nově koupených) věcech -zvlášť za skoro půl mega- hned, když to zrovna není nutné - o výměně klíče jsem si to bohužel myslel.

"Chlápci ve Fordu" - CARent Brno a ten druhý v Králově poli... Přijímací technici a elektrikář. Jména ti bohužel nenahlásím:)

Co se týče tisku servisky, tak už na tom "pracuje" přítelkyně v práci asi 3 dny :). Na mém telefonu to opravdu zobrazovat nemá cenu a ajfouna si kvůli tomu rozhodně kupovat nehodlám;). Jak jsi jistě postřehl, auto mám přesně týden a jsem rozhodně víc "běžný uživatel" než opravář na koleni. I proto jsem začal chodit sem, abych se autu dostal víc pod kůži. Bohužel jsem se vrhl na, pro mě, moc tenký led (který by pro tebe byl jistě banalitou) a vyškolil se platbou v servisu. Věř, že ze svého dnešního počínání opravdu nemám radost, ale rozhodně si nemyslím, že by to byla naprostá debilita, kterou udělá jeden z tisíce lidí, kterýmu se přihodí totéž. Je fakt, že kdybych neveděl, že mám odtah zadara, tak bych asi uvažoval o trochu střídmějc. Nicméně zrovna v 9 ráno kdy se mi to stalo, jsem potřeboval řešit jiné věci na x dalších místech a nic logičtějšího mě nenapadlo:).

Btw. odtahovka u mě byla za 13min od zavolání na asistenci a chlapíka z ní musím opravdu velmi pochválit. I ve 34°C výborné pracovní nasazení, ochotný, sympaťák a pohodář. Víc takových lidí...
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: Dotaz: Imobilizer activated

Příspěvekod typon » pát pro 07, 2012 17:45,0

Muze mi nekdo pomoci ohledne imobilizeru?

dnes jsem sednul do auta a pri otoceni klicku na me zacal blikat vykricnik a pod nim napsano "Imobilizer activ" a motor nenastartoval,ale kontrolky svitej jak maj a vse funguje.
zkusil jsem i nahradni klic a to same.
jinak pro doplneni dnes tu bylo -22*C.


FORD MONDEO (IV) 2.0 Flexifuel 2010, 107kW
Ford Mondeo 2.0 Flexifuel Kombi (145hk) Trend 2010
Ford Mondeo 2.0 Duratorq TDCi (150 k) A6 (PowerShift) Titanium 2016
typon
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned kvě 06, 2012 21:58,0

KEY NOT DETECTED

Příspěvekod Bart0684 » pát kvě 09, 2014 14:04,0

Dobrý den, mám dotaz ohledně bez klíčového startu, žena vyprala klíč od auta a nejelo ani DO ani start, po vysušení klíče fénem šlo DO i bez klíč start, psalo to jen slabou baterku, tak jsem jel pro novou, tu vyměnil a ouha, jede mi DO, ale startovat musím jen s vloženým klíčem do slotu pod záslepkou, nevíte co s tím prosím? Druhý klíč bohužel nemám :(
Bart0684
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 06, 2014 13:00,0

Re: KEY NOT DETECTED

Příspěvekod DR » pát kvě 09, 2014 19:01,0

Bart0684: nevíme, co máš za auto (viz viewtopic.php?f=33&t=1048). Nevíme ani, jestli máš jen bezklíčové startování, nebo i bezklíčový vstup a jestli ti ten vstup funguje, nebo ne. Takže budu hádat:

1. nemáš bezklíčový vstup a nefunguje ti startování "z kapsy" - pak bych tipoval, že je problém v elektronice klíče, resp. v té její části, která vysílá signál imobilizéru. Zřejmě to vyprání a vysušení nepřežila. O dálkové odemykání tlačítkem DO se stará jiná část, která může být v pořádku.

2. máš bezklíčový vstup a nefunguje ti startování "z kapsy" ani ten bezklíčový vstup - pak bych opět tipoval, že je problém v elektronice klíče, resp. v té její části, která vysílá signál imobilizéru. Zřejmě to vyprání a vysušení nepřežila.

3. máš bezklíčový vstup a nefunguje ti startování "z kapsy", ale bezklíčový vstup funguje - tahle situace by neměla být způsobena klíčem, ale elektronikou v autě.


V domácích podmínkách, navíc bez druhého klíče to je neřešitelné, takže ti nezbude, než navštívit mechaniky od forda, utratit příslušný (nemalý) obolus a buď koupit nový klíč, nebo zkusit naprogramovat ten stávající (já bych koupil nový, aspoň budeš mít zálohu pro případ ztráty). A příště nenechávej klíče v kapsách kalhot na vyprání ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník