Motor 2.2 TDCi

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tomaspechacek88 » čtv dub 17, 2014 18:11,0

Vyšší spotřeba je vidět i za jízdy...a dělá mi to pokaždé na 6.stupeň.to by se filtr musel vypalovat nepřetržitě.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2.2 TDCi, 147kW, 2011
tomaspechacek88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 14, 2014 18:27,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tomaspechacek88 » čtv čer 26, 2014 8:24,0

Zdravím, tak jsem vyměnil čidlo teploty nasávaného vzduchu a stále trhá na 6 st... Trhání je závislé na venkovní teplotě. Když je teplo, tak je minimální...
Chtěl bych se zeptat, jestli tady není někdo ochotný z okolí Brna nebo Kyjova se potkat a zapůjčit mi na projížďku váhu vzduchu, abych mohl vyloučit další díl... Váha je přeci jenom drahá a nechci ji kupovat, když nebudu mít jistotu.
Všem děkuji za odpověď.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2.2 TDCi, 147kW, 2011
tomaspechacek88
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 14, 2014 18:27,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod leut27 » pát zář 05, 2014 11:42,0

Hello


I am very sry to write in english but czech language is very poor

I am having trouble with an mondeo 2.2 2008 175 hp the car has no power and i have an error board error
been at one mechanic in brno who told me that could be the the turbo charger that need to be replaced...and omg WHAT A PRICE 40.000 kc
The price is very expensive for me and i would like to know if anyone knows a way to solve this cheaper , maybe a reconditioning of the turbine or....

Awaiting for your answers

Thanks

Alex
leut27
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát zář 05, 2014 11:38,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod ironside » sob zář 06, 2014 19:20,0

to vahou nebude,konec koncu ji muzes odpojit a zkusit to,jak to jede,u forda vaha funguje trosku na jinem principu nez u Skodovky.A urcite ti to cuka jen na 6,treba to dela stale,jen na ostatni stupne,kdyz ma motor jeste dostatek vykonu,to nepoznas...EGR taky dokaze pekne potrapit
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod _tomik » pát říj 24, 2014 18:28,0

Zdravím, doufám, že nebude vadit, když můj dotaz šoupnu sem. Chtěl bych se zeptat na nejspíš drobnou netěsnost mezi motorem a převodovkou v místě kde je údajně spojka :mrgreen: Známej mi v servise měnil olej a když bylo auto na zvedáku a když sundal plastový kryt aby se dostal k výpušťáku tak vše super, napohled, nic hnusně opleskané, nic od oleje. Pak jsme ale nakonec objevil menší "flek oleje" právě mezi motorem a převodovku, opravdu to bylo malé (2 cm) místečko s trochou oleje. Známej místo otřel, vyčistil a že prý to není nic hrozného, že to budeme sledovat a že to jen rosí olej. Chci se zeptat na Váš názor, zda mám řešit raději víc atp. Podotýkám, že vůz se chová normálně, pod vozem jsem nic nezaznamenal.

Dík T.
Ford Mondeo kombi 2.2 TDCI, 129 kW, Titanium X, r.v. 11/2009, Dark Panther
Uživatelský avatar
_tomik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 12, 2014 20:34,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Jenyk » pát říj 24, 2014 20:27,0

Počkal bych, sledoval a řešil až kapky na zemi pod autem. Měl jsem něco podobného, v mém případě to byl sáknoucí simerink na klice motoru. Nárazové zhoršení myslím nehrozí, tohle se projevuje postupně.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DR » ned led 04, 2015 10:43,0

Jsem poměrně nepříjemně překvapený, jak dlouho se 2.2 TDCi zahřívá. Než začne auto topit, ujedu 4-6 km a teploměr chladící kapaliny se od "nuly" odlepí nejdřív po 10 km. Ve srovnání s předchozí 2.5T je to odhadem 2x pomalejší.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tatka » ned led 04, 2015 11:56,0

to dr: a nebude to tím,že ted máš naftu??? :lol:
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DaSt » pon led 05, 2015 9:48,0

Jsem na tom stejně s 2.0 :-( Navíc mám po cestě dlouhý kopec dolů, takže při mínusových teplotách klesne v tom kopci teplota z normálu zpět na min. (jedu se zařazenou rychlostí). Auto sice topí (taky po cca 4-5 km) ale tohle mě štve. Musel bych jet dolů na 3ku a pod plynem asi ...
CMC 462
Mondeo 2.0 TDCI, 103kW, kombi, 6/2010, Ghia, Morello
(ex: Mondeo 1.8 82 kW, hatchback, Core)
Uživatelský avatar
DaSt
***
***
 
Příspěvky: 113
Registrován: čtv úno 24, 2005 21:32,0
Bydliště: Lipno

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tatka » úte led 06, 2015 17:35,0

pardon -vím,že toto je téma o 2,2,ale když už tu ty své zkušenosti komentoval i DaSt,tak přidám svou - já dnes při +2 stupnich:topit začalo po 2,5 km a provozní teplota po 6km.pro přesnost uvádím,že jizda byla po rovině a ve městě -čili max 50 km/h a občas zastavení na červenou. Mě to tedy přijde na diesla super. :wink:
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DR » úte led 06, 2015 22:39,0

tatka: těch tvých 2,5 a 6 km ve městě bude asi stejný čas jízdy/běhu motoru, jako našich 4-6 a 10km mimo město, možná ještě delší. Takže taky nic moc ... :?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tatka » úte led 06, 2015 22:53,0

tak časově je to asi 5 minut než topí a dalších 5 minut než provozní teplota-sorry -ale takhle rychle mi netopil ani benzin!
a když to chceš vědět tak do detilu,byla to jen jedna červená a je to Ústí nad Labem,takže žádné popojiždění v koloně jak v Praze
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tatka » stř led 07, 2015 7:10,0

edit: ráno jsem to extra pro pana Dr měřil - takže to bylo 4 min do začátku topení a 7 min do provozní teploty motoru :)
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DR » stř led 07, 2015 16:38,0

I ty zbytečně jízlivý tatíku. Taky jsem to dneska ráno změřil, -2 °C, auto stálo venku, po nastartování ihned odjezd - žádné škrabání a rozmrazování skel s nastartovaným motorem. Topit to začalo za 6 minut po ujetí 5,8 km a současně se ukazatel teploty odlepil ode dna. Za další cca 2 minuty a 6 km se teplota chladící kapaliny dostala na normální hodnotu. Byla to cesta 2 km přes město, pak 3 km k dálnici a zbytek dálnice, což ohřátí motoru výrazně urychlilo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod tatka » stř led 07, 2015 19:15,0

děkuji za vyčerpávající popis - promin,ale mě to furt na diesla připadá gut. :D
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Prkny » sob úno 07, 2015 21:30,0

Zdravím,
rád bych si koupil tento motor 2.2 tdci v modelu titanium S. Hrozně se mi líbí jak model tak i motor.
Bohužel si nejsem jistý (spíš víceméně tuším), že není moc vhodný pro mojí jízdu.
Moje nejčastější jízdy jsou víceméně po městě:
- V pracovní dny denně do práce cca. 5 někdy 8 km tam a zpět
- cca. 4-6x měsíčně dálnice, okresky (150-300 km / jízda)

Co myslíte můžu si ho koupit nebo na mě ten motor extra nadávat ?
Ford Focus 1.6 TDCi 80 kW, 2006 Titanium
Prkny
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 13, 2014 8:34,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DR » sob úno 07, 2015 23:20,0

Prkny: podle podpisu máš TDCI motor ve focusu. Jestli tomu tvůj způsob provozu nevadí, tak není důvod, proč by to nějak dramaticky mělo vadit i tomu 2.2.

BTW, titanium S, se svým sportovním podvozkem a spojlery kolem dokola, to je ideální auto na městský provoz, zvlášť parkování u chodníku budeš milovat - a tvoje auto ještě víc. Mně osobně už připadá zbytečný jak ten sportovní podvozek (standardní je pohodlnější a jízdní vlastnosti i tak skvělé), tak i ty tunerské spojlery, zvlášť v přední části ten spojler působí dost disproporčně v kontrastu s vyboulenou kapotou. Ale to už je na vkusu každého soudruha ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod Prkny » ned úno 08, 2015 13:07,0

DR: říkal jsem si, že ta 1.6 to popojíždění krátkých vzdáleností do práce dáva, ale ta 2.2 tím, že je silnější by mohla mít problém. Tak snad by to mohlo být v poho, když je to stejný typ motoru.
Jak píšeš jsem soudruh kterému se právě ten S-kový paket líbí, hlavně vnitřek a jeho červený nitě :-), přední maska je taky super. Je to trochu něco jiného než většina Mondeí na silnici. Na ty spojlery budu muset dát větší bacha. Musím se mrknout o kolik je to níž, zatím přemýšlím jenom o koupi.
Před pár dny jsem přemýšlel ještě o Audi A4, ale shodou okolností jsem měl možnost mít A4 a Mondeo S tit vedle sebe. To Mondeo vypadalo o třídu výše jak z venku, tak zevnitř !!
A volba byla jasná :-)
Ford Focus 1.6 TDCi 80 kW, 2006 Titanium
Prkny
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 13, 2014 8:34,0

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod DR » ned úno 08, 2015 20:52,0

Prkny: studený motor trpí vcelku stejně, ať je to 1,6, nebo 2,2, to není ani tak o objemu, to je jen o četnosti studených startů.

Podvozek je především tvrdší, v kombinaci se standardními osmnáctkami ještě tvrdší a to natřásání se s přibývajícím věkem omrzí ;-), snížený není buď vůbec, nebo jen o pár mm, to teď z hlavy nevím. Ty spojlery jsou níž samy o sobě, lízátko vpředu trčí docela dost, je to super paráda, ale o poškození si vyloženě říká :-(.

A4 přece taky je jiná třída, jak rozměrově (menší), tak "image" (prémiovka versus konfekce). Rozměrově mondeo patří po bok A6, MB E a BMW 5, ale mondeo není prémiovka - ani motory, ani výbavou, jen šedý mainstream. Samozřejmě záleží na výbavě konkrétního auta, ale co se dá naložit do A4, o tom se mondeu ani nezdá.

Rozhodně tím nechci říct, že titanium S je špatné, jen už není tak všestranné, mě osobně by to za to nestálo - a to říkám jako bývalý dlouholetý majitel ST200, které ovšem ke sportovnímu povozku mělo i úžasný V6, s tím se 2.2TDCi měřit nemůže ani náhodou. Což je asi (opět z mého pohledu) ten hlavní nedostatek toho 2.2 TDCI - sportovní podvozek bez sportovního motoru.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.2 TDCi

Příspěvekod PLeon » pon úno 09, 2015 19:57,0

Ja sice nemam titanium S, ale klasicky Mondeo 2.2 2009 se sportovnim paketem a individual 18" koly.

- Jizda po meste - kodrca to kodrca, ne kvuli sportovnimu podvozku, ale kvuli tomu tezkymu motoru, jsou tam tuzsi tlumice, pokud se nepletu a ty 18"ky vypadaji dobre, ale tvrdosti to jeste prida. Jizdy po Ostrave nestesti, trpim spolu s tim autem

- Co se spojleru tyce, je pravda, ze to proste vypada uplne jinak nez bezne Mondeo, spojlery prahove, vpredu jina maska, lizatko, vzadu kridlo dela svoje, je to pravda subjektivni, ale rozhodne to dela docela svou praci co se efektu tyka. parkuju stale a neulomil jsme nic, nakonec mi kus lizatka ulomil nejaky bordel v noci na ceste, takze menene uz je.

- jizda po dalnici - tam to auto a motor patri, pohodlne velke, sedacky jsou vynikajici, i kdyz maji uzsi vedeni, ja jsem ale hubenej, takze mi vyhovuji. motor tahne jako lokomotiva, byt ma tezsi prevody, ja to mam upravene na 482 Nm a cca 210 koni, ale i v zakladu to tahlo a tahne moc hezky.

- okresky a zatacky - na to rovnou zapomen, auto je silne nevyvazene, to bys musel vozit pytel cementu v kufru. Ma to hodne tezky cumak a vzadu nic neni, clovek si musi davat pozor, jinak se odporouci predkem to prikopu, pokud to v zatacce na brzdach prezene. A obecne brzdy povazuji za nejslabsi na tom aute, jsou silne poddimenzovane (hovorim o sportovni jizde).

Suma sumarum, dle meho nazoru to byla dobra volba, s tim, ze samozrejme ty slabe stranky clovek musi zkousnout. Za ty penize mne to prijde vyborny kompromis, nez je cpat do nejake mensi premie ala Audi A4 napriklad. Ale to je subjektivni.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků