Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod elef » stř kvě 02, 2012 11:23,0

2DR: jo, těch svíček jsem si nevšiml. Jinak už sjednotili cenu úpravy u obou verzí na 23t Kč. Teda je to docela palba... Díval jsem se ještě na tiskovou zprávu Forda při uvedení 176 kW verze a cituji: "K navýšení o 37 koní (oproti verzi 203 koní) pomohly významné změny na výfukovém systému a přeprogramování řídící jednotky motoru". Co se ale skrývá pod "významnými změnami na výfukovém systému", to nevím.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Cubique » ned črc 01, 2012 20:21,0

Zdravím, nenašel jsem vhodnější téma, ale řeším potíž u atmosférického 2.0 benzin, 107kw.
Při studeném startu se motor potácí mezi volnoběžnými otáčkami a zhasnutí a urputně se u toho klepe a třese.
Dá se tomu předejít, když hned po startu šlápnu na plyn a víc ho "pumpuju". To potom otáčky nepadají tak nízko a motor se nemá tendenci klepat.
Pokud plyn nepřidávám, někdy opravdu zdechne a startuju 3-4x, jindy se nakonec po cca 10vteřinách ustálí.
Netušíte, co by to mohla být za závada a jak ji odstranit?
Díky moc.
Mondeo 08/2007, 2.0, 107 kw, Titanium X LPG Landi Renzo Omegas
historie: Subaru Forester 2007 2.0D boxer diesel___Mitsubishi Carisma, 1,6 16V, 2003, 76kw, LPG Landi Renzo___Opel Astra Caravan 1995, 1,7TD___Zigul 01, LPG
Cubique
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: sob kvě 14, 2011 4:41,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pon črc 02, 2012 12:04,0

Cubique: motor duratec 2.0 107kW má (z historických důvodů) své téma zde viewtopic.php?f=10&t=2062
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » čtv dub 25, 2013 20:12,0

Zdravím,
mám Ecoboost 149kw powershift (dvouspojka) a při větším zrychlování cítím mírné poškubávání, když je motor ve větším zátahu (v kopci je to znát nejvíc) lehce i houpou otáčky na otáčkoměru jako by to dělal automat. Při mírném zrychlování (automat řadí asi ve 2500) to znát není. Budu mít najeto 60tis najeto tj před výměnou oleje v převodovce a výměně svíček - říkám si zda to není tím. Diagnostika nic neukazuje.

Jsem zaregistrovaný krátkou dobu možná se to tady někde řešilo....
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » čtv dub 25, 2013 20:18,0

Má někdo v ecoboostu 149kw namontované LPG? Já to sháním delší dobu a Mondeo (kód motoru TNBA) nikdo nedokáže udělat. :( Chtěl bych vstřikování kapalné fáze.... Pokud to někdo má prosím o zkušenosti případně kontak na montáž. Díky.
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » čtv dub 25, 2013 20:40,0

Zivago: cukání, tak jak to popsiuješ, by opravdu mohl dělat automat. Uvidíš po výměně oleje, mělo by to zmizet.

LPG bych do tohoto motoru nedával, a už vůbec ne takového exota, jako je vstřikování kapalné fáze. Nejsou s tím prakticky žádné zkušenosti a dělat pokusného králíka a ještě za to platit, to mi připadá poněkud nerozumné. V těch motorech se moc nevyznají ani autorizované servisy, natož pak nějaký garážový montážník LPG. Riziko, že ta přestavba nedopadne dobře je prostě na můj vkus příliš vysoké. Ale je to tvoje věc, tvoje auto, tvoje peníze a tvoje případné problémy, zvaž si sám, jestli ti to stojí za to.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » čtv dub 25, 2013 21:16,0

No co jsem pozjištoval tak holandani Vialle a Prins to už nějakej pátek dělají a úspěšně do VW TSI dal bych to do Golfa, ale s tím se ted bude jezdit mín a při spotřebe 6L se to zaplatí za dlouho. Dělá to dokonce VW jako originál!!! Ale jako na potvoru Fordy nikdo neumí :( Strach o životnost nemám nechal bych to předelat jen u zkušených lidí!!!
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » úte kvě 21, 2013 19:43,0

No tak nevím oleje nové svíčký nové a zlepšení mas 10% ale spíš ne :( tak nevím. Diagnostika nic neřekne...ale pořád mám pocit že je to v převodovce....asi by to chtělo specialisty...neznáte někoho?
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » čtv čer 06, 2013 19:36,0

Vlastnil jsem Mondeo 1,6 EcoBoost a spokojenost, jen mi po čase začal chybět výkon. Přešel jsem na 2.0 EcoBoost 176kw s manuálem a čekal, že nárůst 80 koníků bude bomba. Bohužel nadšení se nekoná. Pocitový rozdíl je velmi malý, na okreskách výkon srovnatelný s 1,6EB. Pouze na dálnici ve vysokých rychlostech je ten rozdíl znát. Prostě od nejvýkonější dostupné motorizace pro Mondeo bych čekal víc. Rozdíl ve spotřebě je 1L - to jsem tak nějak očekával. Doufám, že nové Mondeo přijde s výkonějším motorem - ten podvozek by to zvládl. Jak to vidí jiní majitelé této motorizace, jak vám to jezdí, spokojenost?
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pát čer 07, 2013 8:27,0

Guzma: 1.6 ecoboosta máme, já to považuju za takovou základní motorizaci, se kterou už se na silnici nemusíš stydět, ale nic víc. 58kW navíc bys měl poznat zřetelně, ale taková bomba to zase nebude. Nevím, co si představuješ za bombu na těch okreskách, tam podle mě využiješ spíš podvozek, než nějaký brutální výkon, ale měl byts vidět jasný rozdíl při předjíždění - zrychlení má ten dvoulitr výrazně lepší a to je opravdu cítit. Zkus si teď sednout do 1.6 a projeď si stejnou trasu, možná ten rozdíl ucítíš líp směrem "dolů" - aspoň já po přesednutí z 2.5T poznám, že ta 1.6 jede hůř. Ale jak říkám, ono to vypadá jako velký rozdíl, vždyť je to skoro 50% navíc, ale to je to vlastně to samé, jako třeba rozdíl mezi auty s výkonem 50kW a 75kW - označil bys to za "bombu"? Tak jestli nemáš trochu přehnané očekávání.

BTW, hodně pocitu dělá i charakteristika motoru, tedy průběh výkonu v závislosti na otáčkách. I relativně slabý motor, který má maximum výkonu už v nízkých otáčkách, může působit mnohem silnějším dojmem, a samozřejmě i naopak - to je hezky vidět při porovnávání turbodieslů se stejně výkonnými atmosferickými benzíny. Ale to by neměl být případ ecoboostů, ty jsou (aspoň podle výrobce) všechny stejně "lineární".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » pát čer 07, 2013 9:25,0

Přesně, asi jsem měl přehnané očekávání. Před koupí jsem nesehnal žádného prodejce, kde by bylo možné si ten motor vyzkoušet a tak jsem dal na recenze, kde píšou "táhne jako lokomotiva" apod.
Zvažoval jsem původně nějaký chiptuning u 1.6EB, ale pak jsem to přehodnotil a vyměnil auto. Doplatek nebyl tak velký.
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » pát čer 07, 2013 11:35,0

Jen přemýšlím, jakej výkon musí mít auto téhle velikosti, aby to jelo. Zřejmě tak min. 300koní a to už je nutné hledat v prémiovém segmentu a to ještě top nabídku :(
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pát čer 07, 2013 13:02,0

Guzma: co na to říct. Pro normální provoz na veřejných komunikacích to jede víc než slušně, to už jede i má 2.5T. Pro mě je podstatné předjíždění, a i s těmi mými 162kW (které už v tom motoru možná ani všechny nejsou) nemám s předjížděním problém prakticky v jakékoliv situaci, resp. pokud někde nemůžu předjíždět s 2.5T, tak bych tam nemohl předjíždět už asi s ničím - problém je hlavně s nepředvídatelnou reakcí vyděšených protijedoucích (i předjížděných) řidičů, kteří nevědí, že moje auto ten manévr s rezervou stihne, to prostě nemá smysl hnát do extrémů.

Ještě před pár lety tenhle výkon měly jen supersporty, teď to máme v konfekčním rodinném kombíku s pohodlným podvozkem a velmi přijatelnými provozními náklady. Ale jestli je ti to málo, tak třeba insignia OPC má 239kW a pohon 4x4 - to před deseti roky nemělo ani porsche 911. Jenže kdo to má živit a hlavně proč?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » pát čer 07, 2013 17:03,0

No ta linearni charakteristika je trosku na škodu to je pravda nějakou špičku by to chtělo...snad chip? :wink: Taky jsem si myslel že 149kW bude oproti naftovejm "100kW" v Oktavce bomba rozdíl ale není to tak znat alespoň ne pocitove protože to ticho je šílený a ani nemrknu a letím 160 ale pocitove oproti O1 tak 120. Na to predjíždění bych klidně něco přidal hlavně je to mdlé od 4000 tam bych čekal větší nášup ale na předjetí jak píše DR to stačí, jen opravdu řidiči a někdy i manželka trošku nechápe že už jsme zpátky v našem pruhu....a když moc nadává tak jí počítám kolik vteřin jsme ještě měli času než nás mine auto v protisměru... No a pokud to nestačí tak to potom M5 nebo RS6??? 8-) Ale trošku mě to překvapilo človek opravdu nesmí dát na recenze a zkusit si to sám taky jsem počítal že 1.6 a 2.0 bude velkej rozdíl....
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Jenyk » pát čer 07, 2013 23:19,0

Pocit, že výkonnější auto nejede jsem také zažil. Přesedl jsem v prakticky identickém autě z nafty 96 kW do benzínu 125 kW. Nejdřív jsem si také myslel že to moc nejede, protože to netáhlo vocpodu, jak jsem byl u nafty zvyklý. Musel jsem se naučit, že se motor musí roztočit, ale potom je jeho zátah velmi uspokojivý (věru dobře teď rozumím výroku "s předjížděním nemám problém"). Řekl bych že je to o zvyku na projev motoru, 176 kW v těchhle autech při správném využití charakteristiky motoru musí jet jako raketa.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » sob čer 08, 2013 14:01,0

to GUZMA: tak zkus ten chip mají jarní slevu :wink:

http://www.mybluefin.co.uk/
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » pon čer 10, 2013 10:08,0

Já to nechám vyzkoušet tobě, budeš mít větší nárůst výkonu než já :twisted:
Zivago píše:to GUZMA: tak zkus ten chip mají jarní slevu :wink:

http://www.mybluefin.co.uk/
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Zivago » pon čer 10, 2013 18:03,0

Mě ten muj stačí zatím....stejně většinou jezdím s "davem" 90 :( a nerad bych nějak potrápil automat tím navýšením výkonu a kroutáku co já vím jestli do 176 nedávají upravenej a nestojí mě za to ho přetěžovat...ale s manualem bych do toho šel!! Na O1 jsem daval chip ve 120 a do 250 kdy šla z domu bez problémů.
Mondeo Kombi Enterprise 149kw Ecoboost Powershift 2010____a____VW Golf 1.4TSI 90kW trend 2009
dříve Octavia Kombi Elegance 1.9TDi 81kw Chip 2001____a____Favorit 43kW LPG 1989
Uživatelský avatar
Zivago
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv dub 25, 2013 19:55,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod Guzma » úte čer 11, 2013 12:11,0

Co jsem četl, v případě chipu se musí i nějak upravit nastavení automatu - ne každý chiptuner tohle dělá. Já do chipu zatím nepůjdu, raději časem vyměním auto :twisted:
Mondeo 2013, TITANIUM S, 2.0 EcoBoost 176kw, 5DV, manuál
Guzma
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv čer 06, 2013 19:23,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » stř čer 12, 2013 8:31,0

Guzma: to je vzácně rozumný přístup, to auto časem vyměníš v každém případě :-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník