Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod elef » úte čer 07, 2011 14:31,0

Tak se mi podařilo sehnat nějaké bližší info o nových ecoboostech.

149 kW má maximální točivý moment od 1750 - 4500 ot.

Ten nejsilnější 176 kW nemá max. točivý moment od 1750 - 4500 (jak se uvádí ve specifikaci), ale v rozsahu 1900 - 3500 ot. (což vyplývá i z křivek výkonu a momentu přímo od Forda). Jinak je kunstrukčně (papírově) úplně shodný jako 149 kW (stejné vrtání, zdvih, kompresní poměr, průměr ventilů, klikovka, turbo, řídící jednotka, i zpřevodování převodovky), mají jen trochu odlišné křivky výkonu/momentu.
Mně jako technickému laikovi vychází, že vyšší výkon je dosahován jen upraveným softwarem řídící jednotky, takže by (na první pohled) nemusel být problém ji přehrát ze 149 kW na 176 kW (než si u Fordu připlácet 50.000,- za výkonnější verzi). Omrknul jsem nějaké weby firem na chiptuning, ale nikde ještě tyto motory neuvádí.

Nemáte tedy někdo praktickou zkušenost s rozdílností konstrukce motoru 149 a 176 kW a chipováním ecoboostů obecně?
Naposledy upravil elef dne úte čer 07, 2011 16:15,0, celkově upraveno 1
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod DR » úte čer 07, 2011 14:42,0

test.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod elef » stř čer 22, 2011 0:55,0

takže jsem se dotazoval na možnost zvýšení výkonu na www.merenivykonu.cz (ideálně na Fordí nastavení ŘJ na 177kW) a odpověď zní, že v současné době zvýšení výkonu u modelu 149kw neprovádějí.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod DR » stř čer 22, 2011 8:22,0

elef: se 149kW se tady dá žít :twisted:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod elef » stř čer 22, 2011 8:44,0

DR: to bez debat! Jen mě lákalo si ten život ještě o trochu víc zpříjemnit 8-)
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Ecoboost 2.0

Příspěvekod tibor242 » ned črc 31, 2011 14:47,0

www.turboshop24.de/Chiptuning/Ford-259/ ... 203PS.html

Myslim, ze se potesis ...
Velmi se mi libi ten motor, muzes napsat, jak se chova na okreskach mondeo s timto motorem ve srovnani s nizsi stredni? Uvazuji o dobrem benzinu a novy focus mi prijde maly ...
Uvažuji o: mondeo 2,0 ecoboost
tibor242
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř črc 27, 2011 18:21,0

Příspěvekod elef » pon srp 01, 2011 10:49,0

tibor242: To nevypadá vůbec špatně! Bohužel jsem trochu nedůvěřivý k objednávkám ze zahraničí a instalaci svépomocí. Nejradši bych někam zajel, počkal až to udělají, změří výkon před úpravou a po úpravě, měl v ruce doklad a záruku a to ještě s garancí přehrání sw na původní hodnoty (mám auto v záruce od výrobce).

Jinak s nižší střední ti MKIV asi nesrovnám, předtím jsem měl MKIII a předtím Fabii, takže segment nižší střední jsem přeskočil.
Určitě musíš počítat s tím, že má delší rozvor, což se projeví hlavně v průjedzech ostrých zatáček. Líbí se mi, že se skoro nekroutí karoserie (s přihlédnutím k tomu, že je to velké kombi) a je tam slušná odezva od předku, takže cítíš, co se pod tebou děje, radostí jsou rychlé zatáčky pod plynem. Brzdy jsou o dvě třídy lepší než v MKIII a ESP zasahuje docela pozdě, přesto auto zůstává nedotáčivé. Jinak odezva od spodku se ztrácí v rychlostech nad 200km/h, což asi na kreskách nedosáhneš. Zátah motoru je suprový, hlavně na výjezdech z pomalých zatáček, po nichž přichází rovinka, si to užiješ, když se motor žene do otáček a má pořád víc výkonu. Mně se líbí i zvuk nad 4.000 ot., celkově se ale jedná o velice tichý motor hlavně v nízkých otáčkách. Měl bych radši manuál, powershift je super v režimu D na svižnou jízdu, na okresky přepínám na režim S a pak to jde, když ti do řazení nekecá automat. Rozhodně mě motor nezklamal (až na rozjezdy, první sekunda je strašně pomalá, protože se motor sbírá od 700 ot., na závodění "na světlech" by to chtělo nějaký launch control).
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod tibor242 » pon srp 01, 2011 16:53,0

Super, diki moc. Nadherne popsano ...
Uvažuji o: mondeo 2,0 ecoboost
tibor242
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř črc 27, 2011 18:21,0

Příspěvekod elef » úte srp 09, 2011 9:43,0

tak od srpna 2011 bude možné koupit tyto motory i s manuální převodovkou. Škoda, že to nešlo před rokem, asi bych ji bral. I když jsem si na ten powershift a plynulý zátah i během řazení rychle zvykl.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod elef » pát srp 19, 2011 11:18,0

tak Ecoboost 203 k už chipují i britští Supechips, a to o 40 k. Křivka výkonu a momentu zde: http://www.superchips.co.uk/curves/Ford ... 0203ps.pdf
Nejbližší dealer je na Slovensku, cena 500,- EUR.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod vlkoun » čtv zář 29, 2011 22:33,0

Za mesic mi taky dorazi 2.0 ecoboost, takze me toto tema dost zajima.
Jedna vec je motor, ten muze byt fakt stejny, jen s jinym nastavenim ridici jednotky. Ale co spojka? Je taky stejna? Nerad bych ten powershift odrovnal :(
Mondeo, 2.0 Ecoboost, 149kW, kombi, 2011, Enterprise
vlkoun
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv čer 16, 2011 13:34,0

Příspěvekod elef » pát zář 30, 2011 9:16,0

Vlkoun: je to dvojspojková převodovka, kterou vyrábí Getrag a je v obou výkonových verzích stejná. Podle konfigurace by měla převodovka zvládnout přenést točivý moment o velikosti až 750 Nm, v současných modelech je ale maximum nastaveno na 450 Nm. Po chipu 203 k verze se nedostaneš s točivým momentem přes 360 Nm, takže bych se nebál.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod vlkoun » pát zář 30, 2011 12:18,0

Tak to zní dobře.
Co ty? Už ses k přepisu ŘJ odhodlal nebo zatím ne?
Mondeo, 2.0 Ecoboost, 149kW, kombi, 2011, Enterprise
vlkoun
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv čer 16, 2011 13:34,0

Příspěvekod elef » pát zář 30, 2011 13:01,0

Zatím ne, protože to u nás zatím nikdo nedělá. Nechat si posílat nějakou sadu ze zahraničí (nebo tam s tím jet), se mi nechce riskovat. Navíc ho mám ještě rok v záruce. Každopádně toho výkonu tam je dost i teď :twisted:
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod vlkoun » pát zář 30, 2011 13:08,0

Jasně, to nepopírám :)
Jezdím teď s Octavii 1.8 TSI a ta je na tom +- podobně jako Mondeo se slabším 2.0 řekl bych.
Každopádně už nějak neumím dospat. Jsem si masochista to auto objednal někdy začátkem června až na listopad :D
Mondeo, 2.0 Ecoboost, 149kW, kombi, 2011, Enterprise
vlkoun
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv čer 16, 2011 13:34,0

Příspěvekod Bulwa » ned led 22, 2012 3:34,0

Už jste na něco přišli? Jsem vlastníkem 149kw verze a chtěl jsem to dostat na tu 169kw verzi ? V Čechách jsem narazil na modifikováni ECU jednotky pouze u 1.6 verze EcoBoostu. Na 2.0 verze pouze nějaký kit AMC Motorsport, tedy udelej si doma sam. Na to odvahu opravdu nemam.

U tech kitu, me prekvapuje fakt, ze prodavaji modifikaci jak na 149kw verzi tak na 169kw verzi, ikdyz se jedna v podstate o identicky automobil/motorizaci/soucastky. Hypoteticky by mela jit prenastavit 149kw verze na limit prenastavene 169kw verze, coz je cca 200kw. Nebo se mylim ?
Mondeo, 2.0 SCTI Ecoboost 149, kombi, r.v. 2010, Titanium
Bulwa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 21, 2012 13:02,0

Příspěvekod vlkoun » pon led 23, 2012 11:05,0

Já to zatím neřešil.
Nejlepší podle mě bude kdyby se našel nějaký dobrovolník, který by byl ochotný s náma zajet do nějakého servisu, který tyto práce dělá a načetli tam jeho ŘJ a zapsali do naší. Pro mě ideální stav by byl mít mapy dvě :)
Na Dčko bych nechal původní mapu ze 149kW a na Sko bych dal mapu novou kolem těch 180 kW.
Podle mě by to neměl být problém když Mondeo i v originále má na D i S jiné mapy (přidává 20Nm krouťáku).
Mondeo, 2.0 Ecoboost, 149kW, kombi, 2011, Enterprise
vlkoun
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv čer 16, 2011 13:34,0

Příspěvekod Bulwa » pon led 23, 2012 21:51,0

vlkoun píše:Já to zatím neřešil....

Technická otázka je, zda je to vůbec možné. Jednak mít dvě naprosto rozdílné mapy v ŘJ a za jízdy přepínat mezi takto rozdílnými konfiguracemi =P Ale souhlasím, že by to bylo úplně ideální :D
Mondeo, 2.0 SCTI Ecoboost 149, kombi, r.v. 2010, Titanium
Bulwa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob led 21, 2012 13:02,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod elef » pát dub 06, 2012 10:46,0

Tak odedneška nabízí úpravu ŘJ BSR. U obou verzí (203 HP i 240 HP) dochází shodně k nárustu výkonu na 260 HP a 388 Nm, což mě jen utvrzuje v přesvědčení, že ty motory jsou mechanicky úplně stejné a mají jen jiné nastavení ŘJ. U výkonnější verze je nárust výkonu zanedbatelný (i s přihlédnutím k ceně úpravy), u "slabší" verze je to pěkná porce koní navíc. Já do toho ale zatím nejdu (odrazuje mne cena). Více na www.bsrczech.cz
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Re: Motor 2.0 EcoBoost (149kW a 176kW)

Příspěvekod DR » pát dub 06, 2012 11:15,0

elef: neříkám, že to není možné, ale 27kW mezi továrními hodnotami je docela dost na to, aby toho fordi dosahovali "jen" elektronicky. Zvlášť u dvoulitrového objemu, kde je výkon 176 kW už dost na hranici možností.

Jinak mě pobavilo "doporučení" BSR ohledně servisních intrevalů:
Kód: Vybrat vše
-Motorové oleje a olejové filtry musí být měněny pravidelně každých 15 000 km (toto je také požadavek na vozidla při záruce BSR) a zapalovací svíčky je třeba vyměnit každých 15 000 km.

-Pokud je vozidlo vybaveno sportovním vzduchovým filtrem, tento musí být čištěn nejméně jednou za 10 000 km, nebo i častěji, v závislosti na ročním období a míře znečištěného ovzduší (např. při použití automobilu ve vnitřních částech města, na prašných cestách). Pokud se používá původní vzduchový filtr, tento musí být vyměněn po maximálně 20 000 km (nebo i dříve, podle dřívějších doporučení).


Zkrácení oleje je bezvýznamné, když vydrží 15 tisíc, tak vydrží i 20. Ale zkrátit životnost svíček 4x (z 60tkm na 15tkm), to už je tedy síla - a citelný zásek do peněženky. Vypláznu 25 tisíc za "tuning" a k tomu se mi pravidelný servis prodraží o cca 3000 při každé návštěvě servisu.

BTW, jejich cenová politika je taky velmi podivná. u 2.0 ecoboostu za čip 200-260HP zaplatím 23 tisíc, za čip z 240 na 260HP zaplatím 25 tisíc.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník