Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod danzz41 » pon srp 01, 2011 12:17,0

2 tomason: A dělal jsi to na mondeu mkIV nebo na autě, které máš v podpisu?
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod tomason » sob srp 13, 2011 14:41,0

Píši u svého u 1,8TDCI Lynx ve focusuII stejný motor je i v Mondeu proč?
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod danzz41 » pon srp 15, 2011 8:58,0

tomason píše:Píši u svého u 1,8TDCI Lynx ve focusuII stejný motor je i v Mondeu proč?


Nejsem znalec motorů ve Fordech, ale mám pocit, že v 1.8 TDCi je filtr jinde, než ve 2.0 TDCi (tam je vzadu mezi koly, v 1.8 TDCi je u motoru). Původně jsem se pomocí tohoto tématu chtěl dozvědět nějaké praktické zkušenosti s výměnou paliváku v 2.0 TDCi, protože jsem četl na talkford.com spoustu negativních ohlasů na odvzdušnění systému. Auto jim nešlo nastartovat atd. Nejde mi o to kdy měnit, nebo jakou značku filtru zvolit, ale JAK měnit.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod tomason » stř srp 17, 2011 15:14,0

Ale ty nejsi zakladatel tématu ani jsem přímo neragoval na tvůj příspěvek ,reagoval jsem na diskuzi ve vlákně ,kdy měnit.
A v každém případě výměna té vložky bude víceméně na stejném principu a samozřejmě kdo si chce filtr měnit sám,tak ho musí nejdříve najít.Nevím jestli u motoru který je i ve Focusu II je po každé na jiném místě.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod danzz41 » čtv srp 18, 2011 9:25,0

tomason: DR to zakládal na základě mojí žádosti, neměl jsem k tomu práva.

Výměna vložky u 1.8 TDCi je podle mne jiná než u 2.0 TDCi, z důvodu umístění filtru - pokud je u motoru, tak je nad nádrží a neteče ti z něj při výměně nafta. U dvoulitru je spíš pod nádrží a tak díky efektu spojených nádob nelze filtr vypustit pomocí odvodňovacícho šroubu (tak lze vypustit pouze celou nádrž).

Zde je postup výměny vložky palivového filtru u 2.0 TDCi (filtr se nachází mezi zadními koly u nádrže zespodu auta):

1. Odpojit dvě palivové hadice a konektor z filtru
2. Ucpat hadice, aby se do nich nedostal vzduch
3. Vypustit naftu z filtru (cca 1 litr)
4. odmontovat celý filtr, vyměnit vložku a těsnění
5. Naplnit filtr čistou naftou
6. Namontovat zpět, připojit hadice a konektor

Odvzdušnění není potřeba, pokud se do hadic nedostane moc vzduchu, ale pro případ potřeby lze vyrobit odvzdušňovací pumpu z hadičky od pumpicky ke kolu (s koncovkou na motoventilek, viz http://www.ceskemotocykly.eu/Hadicka-k- ... ,1251.html) a nějaké jednocestné olejové pumpy, já jsem použil tuto http://www.akcni-naradi.cz/doporucujeme ... ami-yt0707 . Pumpa se připojuje na ventilek na palivovém potrubí vlevo od motoru (nutno sundat kryt motoru) a s její pomocí lze vypumpovat veškerý vzduch z filtru a palivového potrubí.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod kadelst » sob říj 15, 2011 19:17,0

Když je taký problém tu potvoru odvzdušnit, tak byl by nějaký problém ten ventilek vyhodit a dát tam odvzdušnovací pumpičku? HDi u pěžotů to prý má.
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

značka filtru

Příspěvekod oldclubber » sob led 21, 2012 20:01,0

ot:jen malý postřeh z diskuze o značkách palivových filtrů.Týpek byl ve fabrice kde je dělají a řekl mi na toto téma ve zkratce:ráno jedou výrobu do prvovýroby s patřičnýma logama,a odpoledne jedou druhovýrobu pro několik firem najednou.Takže je to jen o tom pocitu a odlehčené peněžence :lol:
aby bylo jasno,nejsem šetřílek a rád si zaplatím za kvalitní věci.
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: značka filtru

Příspěvekod DR » sob led 21, 2012 21:13,0

oldclubber: takhle to ale nemusí být - a ani není - ve všech případech. A už vůbec to nemusí platit pro všechny výrobce, navíc filtry pro aftermarket nevyrábí jen jedna fabrika = nikde není napsané, že zrovna tebou zvolený "neoriginál" se vyrábí na stejné lince a se stejnými parametry, jako originál. Konkrétně v případě naftových (palivových) filtrů pro TDCi velmi dlouho trvalo, než aftermarketoví výrobci přestali pro mondeo vyrábět filtry s propustností 5mikronů (a nekteří je vyrábějí doteď) a pouze delphi/ford měli propustnost 3 mikrony. Což zrovna v případě TDCi je sakra rozdíl a byl to důvod (použití neoriginálního filtru) k neuznání reklamace/záruky v případě poškození vstřikovačů.

Takže na nekonkrétní kecy typu "ono se to stejně dělá v jedné fabrice a liší se to jen cenou a logem" jsem velmi alergický. Protože takové tvrzení je lživé (vyrábí se to i v jiných fabrikách a s jinými parametry - a ty nevíš, která fabrika je ta "správná") a pokud někdo na tyto žvásty naletí, tak si díky nim (a tedy "díky" tobě) taky může zbytečně zničit motor. Snad je takové vysvětlení dostatečné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod gallert » sob led 21, 2012 22:12,0

jjo přesně tak!-všude to slyšíme,že je rozdíl jen v logu a ceně,ale
zdaleka to není pravda -má vlastní zkušenost z praktického
provozu,ikdyž se to týkalo kotoučů a destiček
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod tomason » ned led 22, 2012 20:59,0

Ford nahradil některé filtry Delphi Boschem a dodává je jako origo díly.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod TominoFM » pát dub 19, 2013 21:02,0

Někde jsem četl, bohužel už nevím kde, že do Forda jedině palivový filtr Motorcraft nebo Delphi. NIC jiného! Pouze tyto 2 mají tuším 2µm, ostatní 5µm. Takže je jasno. ;) Hustější filtr = méně nečistot. :)
MKIII - 2,2TDCi 114kW
TominoFM
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv lis 16, 2006 13:04,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod TomZ » sob dub 20, 2013 7:32,0

Neni duvod, aby i jini vyrobci nedelali 2µm. Jen pri koupi clovek musi overit technickou specifikaci.
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod DR » ned dub 21, 2013 9:36,0

TomZ: důvod samozřejmě je, jmenuje se ZISK. Afermarketový trh je zameřený na nízkou cenu, nikoliv na vysokou kvalitu. Dej sem odkaz na specifikaci nějakého aftermarketového filtru s propustností 2µm - hledal jsem to v eshopech a nenašel.

Tahle debata o superkvalitních aftermarketových dílech mi připomíná diskuzi o UFO - to taky kdekdo viděl na vlastní oči, jen to nikdo nemůže dokázat :twisted: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod zdenek34 » stř srp 21, 2013 20:10,0

Palivového filtru od Mann bych se vůbec nebál. Vyrábí je do prvovýroby pro FoMoCo a když je zakoupený pod značkou Mann jedná se o ten samý - totožný filtr, jen s jiným potiskem. Nedávno jsem měnil na svém autě a viděl to in natura. A propustnost je max. 2 µm. Ověřeno na obchodním oddělení firmy Mann :wink:
https://www.mann-hummel.com/online-cata ... 207002%20x
S-Max 1.8 TDCi 92 kW 2009
bylo :Mondeo, 2.0 TDCI 96 kW, kombi, 2005, Ghia X
zdenek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 05, 2010 15:19,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod gallert » pát srp 23, 2013 21:24,0

hele a když si s ho měnil sám-jak to šlo? mě to čeká,ale mám trochu obavy-je to pod autem ajak je to s vzdušněním?vím,že u MKIII jsem musel nový filtr naplnit naftou abych apk vubec nastartoval,ale co tady?
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod zdenek34 » sob srp 24, 2013 10:53,0

Já mám 1.8 TDCi, takže filtr u motoru, ale myslím, že postup výměny bude stejný. Já jsem odpojil "konektory" přívodu a vývodu nafty, které jsem okamžitě po sundání ucpal pomocí igelit. sáčku a gumičky, sundal ten el. konektor. Potom jsem celý filtr výtáhnul, odšrouboval víčko, výtáhnul vložku palivového filtru, vylil zbytek nafty, vyčistil vnitřek filru, vložil novou filtrační vložku, celý filtr zalil na několikrát naftou, aby vložka pořádně nasákla, filtr dal na své místo, nasadil všechny konektory a šel startovat. Po nastartování jsem držel asi dvě minutu otáčky na 2000 a hotovo. Ty tam budeš asi měnit celý filtr, o to to máš jednodušší, jenom pořádně zalít filtr naftou.
S-Max 1.8 TDCi 92 kW 2009
bylo :Mondeo, 2.0 TDCI 96 kW, kombi, 2005, Ghia X
zdenek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 05, 2010 15:19,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod HonzaV » ned srp 25, 2013 14:36,0

Je potřeba nový filtr zalít čistou naftou. Pokud to nestačí, potom je nutné povolit odvzdušňovací ventil nad pal. čerpadlem (v motoru) a v nádrži vytvořit přetlak fouknutím ( !! lehce !! třeba kompresorem), až z otevřeného ventilu přestanou jít bubliny.
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 120kW, kombi, 2014, Business, Midnight Sky
dříve Ford Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, kombi, 2008, Titanium, Panther Black
Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, kombi, 2003, Silver
dříve Ford Escort turnier 1.8 TD, 1997
Uživatelský avatar
HonzaV
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát pro 01, 2006 9:14,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod pajavlk » stř čer 25, 2014 10:19,0

ahoj, tak jsem chtěl na svém mondeu 2.0TDCi r.v. 07 vyměnit palivovej filtr. Načetl jsem rady a prohlédnul návody na youtube. Lehnu pod auto ale filtr nikde, sakra. Studoval jsem dál a zjistil jsem, že filtr je v nádrži nebo na nádrži podle plánku výměny kterej dávají k filtru. Jak to mám vyměnit ? to musím vymontovat celou nádrž ven ?
pajavlk
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř čer 25, 2014 10:17,0

Re: Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod HonzaV » úte lis 21, 2017 19:00,0

Ještě jednou si dovolím otevřít téma filtrů z druhovýroby. Již od Focuse jsem dbal na to, aby mi servis vždy dával originální palivový filtr (Motorcraft). Pravdou je, že jsem vždy servis upozornil, že olejový, vzduchový a kabinový filtr může být víceméně libovolné značky, ale palivový chci originál. Nikdy jsem neměl problémy s palivovou soustavou, což jsem přikládal dílem také tomu, že jsem pravidelně filtry měnil (max. každých 60.000 km) a netankoval na polních pumpách. Při poslední výměně jsem však servisáka neupozornil, že jako vždy, tak i teď chci originální palivový filtr. Když jsem na výměnu přijel, zjistil jsem, že má připraveny všechny filtry UFI a nebyl jsem z toho vůbec nadšený. Samozřejmě jsem ale slyšel, že to jsou filtry, které se dávají do prvovýroby s jiným logem a že ta linka na výrobu je stejná, no prostě vše, co je uvedeno jako argumenty v tomto vlákně. Nakonec jsem přestal vzdorovat a filtr UFI jsem nechal použít. A pak to přišlo. Asi po ujetí 1.000 km jsem si všiml, že auto začalo tupě reagovat na plyn, že se hůře sbíralo do otáček a hlavně začala stoupat dlouhodobá spotřeba, která do té doby byla 5,6 l/100km. Vynuloval jsem ji a zjistil, že nyní jezdím se skoro o tři čtvrtě litru vyšší spotřebou. Zajel jsem do servisu, udělali jsme diagnostiku a závada "nízký tlak ve vstřikovací soustavě" byla na světě. Ač mě 2 servisáci přesvědčovali, že toto nemůže mít pal. filtr na svědomí, zajel jsem do Forda, koupil filtr motorcraft za 660 kč, ten jsme hned nainstalovali a výsledek je ten, že auto jezdí jako dřív, dlouhodobou spotřebu mám 5,4 l/100km a závada "nízký tlak ve vstřikovací soustavě" zmizela. Nechci tím říct, že filtry UFI jsou špatné, to rozhodně ne, ale chci tím říct, že přemýšlet nad tím, jaký palivový filtr použít, alespoň do Forda, je opravdu zcela zbytečné.
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 120kW, kombi, 2014, Business, Midnight Sky
dříve Ford Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, kombi, 2008, Titanium, Panther Black
Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, kombi, 2003, Silver
dříve Ford Escort turnier 1.8 TD, 1997
Uživatelský avatar
HonzaV
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát pro 01, 2006 9:14,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník