Výměna palivového fitru - diesel

Výměna palivového fitru - diesel

Příspěvekod DR » pát čer 03, 2011 22:16,0

... nové téma
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Georg » pon čer 06, 2011 22:45,0

Ve 100 tkm jsem ho nechal preventivně vyměnit. :?
A je klid :wink:

edit: Tak to jsem ujel :oops: Měnili mi ho v servisu po 60 tkm 8-)
Naposledy upravil Georg dne úte čer 07, 2011 21:16,0, celkově upraveno 1
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod kadelst » úte čer 07, 2011 11:04,0

Palivák se mění po 60tis. aspon u 2.0tdci. Jinak teď budu servisovat auto jinde,protože je po záruce a nechce se mě dávat 750kč bez DPH za hodinu, takže to bude dělat ten, co servisoval i staré auto. A on mě říkal, že je lepší ho vyměnit při každé výměně oleje,max každů druhů výměnu.Ale každých 20 tis bych to neměnil teda :roll:
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Zkušenosti s výměnou palivového filtru svépomocí

Příspěvekod danzz41 » úte čer 07, 2011 13:03,0

Já ho plánuju měnit preventivně ob jeden servisní interval, tj. po 40.000 km. Máte někdo praktickou zkušenost s jeho výměnou? Vlastní výměna asi problém nebude, filtr je mezi zadními koly v housingu a mění se jen filtrační vložka, hlavní "průšvih" však vidím v odvzdušnění palivového potrubí (a nastartování auta) po výměně filtru. Slouží k tomu ventil na palivovém potrubí vedle motoru (ventil je podobný motoventilku u kola), Ford k tomu dodává přípravek asi za 5.000,- :). Podle mne by to šlo udělat pomocí nějaké ruční přečerpávací kapalinové pumpy a hadičky k pumpičce na jízdní kola. Než k tomuto úkonu seberu odvahu, chtěl jsem vás poprosit, pokud máte nějaké zkušenosti s touto výměnou, napište je sem :) Díky.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod psena » úte čer 07, 2011 14:06,0

Vymena palivoveho filtru, ideal pri kazde druhe vymene oleje , tedy 40tis (v manualu je myslim 50-60tis).
Cena za vymenu v original servisu je 273,24 kc takze nevidim duvod, proc bych to delal sam s nejistym vysledkem.
Focus, 1,6 74, 5dv, r.v. 1999, Ghia
Mondeo 2,2 TDCi combi r.v. 2005 Ghia
psena
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 20, 2009 16:54,0

Příspěvekod gallert » úte čer 07, 2011 17:55,0

to psena:trochu si zapoměl,že máš MK III,čili nevím jestli to tvé info
není trochu mimo mísu :lol:
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod danzz41 » úte čer 07, 2011 18:03,0

psena: Já to nedělám kvůli šetření peněz, ale proto, že mě to baví a mám z toho dobrej pocit. A taky větší jistotu, servisům moc nevěřím..
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod psena » úte čer 07, 2011 19:17,0

gallert píše:to psena:trochu si zapoměl,že máš MK III,čili nevím jestli to tvé info
není trochu mimo mísu :lol:

A co na tom zalezi? Je snad vymena filtru na MK4 nejak vyrazne drazsi?
Jinak beru samozrejme, pokud si to nekdo chce udelat sam kvuli lepsimu pocitu...ja mam zase mam lepsi pocit, kdyz me tohle udela servis.
Kdysi jsem si na autech delal dost veci sam, ale ted jsem si dokonce i brzdy nechal menit u kamose v servisu s tim ze jsem pritomen.
Proste uz jsem asi linej...
Remenici a palivovej filtr u origo servisu a taky olej kvuli servisce.
Focus, 1,6 74, 5dv, r.v. 1999, Ghia
Mondeo 2,2 TDCi combi r.v. 2005 Ghia
psena
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 20, 2009 16:54,0

Příspěvekod klokec » úte čer 07, 2011 19:59,0

Zdarec, tak filtr mi měnil kolega z práce a problém se zavzdušněním nebyl.
Filtr mi byl doporučen radši dražší a kvalitnější, však všichni víme, jak jsou dneska citlivé vstřikovače na kvalitu nafty.
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod danzz41 » úte čer 07, 2011 20:48,0

klokec píše:Zdarec, tak filtr mi měnil kolega z práce a problém se zavzdušněním nebyl.
Filtr mi byl doporučen radši dražší a kvalitnější, však všichni víme, jak jsou dneska citlivé vstřikovače na kvalitu nafty.

Ahoj, takže kolega jen vyměnil vložku filtru a vzduch neodsával? Filtr mám taky radši lepší - originál Ford, ale je od firmy Mann..
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod DR » úte čer 07, 2011 22:14,0

U filtru není nad čím dumat - motorcraft, nebo delphi. Nic jiného nebrat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod danzz41 » stř čer 08, 2011 13:13,0

DR píše:U filtru není nad čím dumat - motorcraft, nebo delphi. Nic jiného nebrat.

Klidně bych vzal i Mann, protože Mann je pro Motorcraft vyrábí. Aspoň ten můj originální filtr Motorcraft koupený nedávno na sobě má logo Mann, i když není moc viditelné. Myslím, že kvalita filtrů Mann, a to nejen palivových, plně dostačuje, resp. se vyrovná kvalitě Motorcraftu. Imho Motorcraft je jen jakási imaginární značka Fordu a ostatní specializované firmy jí dodávají zboží pod logem Motorcraft. Např. můj starý originální olejový filtr, který jsem nedávno měnil, na sobě měl logo (opět malé a schované) Purflux.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod kadelst » stř čer 08, 2011 13:30,0

Tak teď sem se díval na poslední fakturu. Palivák cca 1100, výměna kolem 500kč. Takže tak levné jak na mk III to není. A jestli je to jednoduché?! Mno, ze servisu se ozvalo kur... a pak sem se díval jak půl hodiny s malinkýma přestávkama se pokouší auto nasratrovat. Jinak mě zarazilo tych 500 za výměnu. Zaco teda platím těch 750kč/ hod? Taky už tam nepojedu,pokaždé mám měrku oleje 1cm nad max :evil: A taky po výměně smrdělo auto ještě 3 dny od nafty,asi se jim tam něco nepovedlo,byli taky oplachovat motor vapku...
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Příspěvekod danzz41 » stř čer 08, 2011 14:15,0

kadelst: Co to bylo za servis?
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod kadelst » stř čer 08, 2011 18:07,0

Rašino Hodonín
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Příspěvekod Pavelj » stř čer 08, 2011 18:27,0

Palivový filtr- v Charouzovi mně řekli že ho měněj každejch 40 000km, u AMB tvrdili že se mění až v 60 000km.. asi je lepší těch 40 000km aspoň dle ohlasů vás tady. cenu ještě nevím, ale zadní destičky budou dávat nové jsou prý kolem 10%.
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » stř čer 08, 2011 18:49,0

danzz41: že man vyrábí filtry pro forda ještě neznamená, že filtry prodávané pod značkou man mají stejné parametry, jako filtry prodávané pod značkou motorcraft. Na naivní spekulace "proč by to dělali?" je jednoduchá odpověď "protože můžou (sami si určí paramatry) a protože použitím méně kvalitního materiálu ušetří náklady". No a protože nikdy nikdo nepozná, jestli vstřiky odešly kvůli mizerném palivovému filtru (který už mohl být 2x vyměněný), nebo z jiného důvodu. Chcete se svými auty dělat pokusné králíky? Prosím, je to vaše volba. BTW, díky za opravu té citace.

Pavelj: fordem předpsané servinsí intrervaly viz sekce "servisní intervaly". Jinak bych taky doporučoval výměnu při každé druhé výměně oleje.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

RE

Příspěvekod PLeon » stř čer 08, 2011 20:53,0

Pokud se podivam do etisu, tak vymena palivoveho filtru po 60 000 km, ve 40 000 km je uvedeno "Vypuštení vody, pokud nebyl vymenen - diesel modely (s možností vypuštení)". Samozrejme pokud si to nekdo necha vymenit drive, jeho zalezitost, urcite mu to nikdo v servisu vymlouvat nebude. Na prvnim Mondeu jsem zadrel trysky ve 40 000 a nejsem si jistej, ze by mne nejaky novy palivovy filtr pomohl. Kdyz se to ma podelat, tak se to holt podela.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod danzz41 » čtv čer 09, 2011 15:55,0

DR: Možná máš pravdu, možná ne, to by asi rozhřešil pouze nějaký nákupčí od Fordu. Ale souhlasím s tím, že používat originální díly do auta je ta nejlepší a nejjistější volba, zvlášť u palivového filtru do TDCi.
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod tomason » sob črc 30, 2011 11:59,0

Možná ten kdo jezdí jen na prémiová paliva může měnit i pozdějinež ve 40,ale u svého jsem si to nakonec udělal sám problém se startem nebyl žádný.Dřív než v 45 jsem to nestihl.Doporučení výrobce měnit s každým olejem je až přehnaná,ale u vstřikovačů Delphi a Denso bych měnil raději dříve a tankoval jen špičkové palivo.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník