od DR » pát led 03, 2014 19:02,0
Forrest: pokrok ... je to prostě jiná cesta ke stejnému cíli.
Spolehlivost. V principu to není problém, to už nakonec ukázal VW se svým 1.8T, z toho tahali až přes 160kW (z továrny), takže v tomto kontextu jsoou ecoboosty zcela v pohodě. K tomu 15 let rozdílu v materiálech a technologiich a není žádný důvod, proč by downsizingové motory měly být nespolehlivé. Je to jen o kvalitě konstručního návrhu a výroby, pokud se tam nic neošidí, tak to vydrží stejné statisíce km. Nakonec i atmosferická V6 se dá poddimenzovat, o čemž se přesvědčila velká část majitelů ST220.
Já sám dobře vím, že V6 (natož pak V8) i R6 je jiná liga, ten zvuk a "klidná síla" má své kouzlo. Na druhou stranu, je tu i výrazný hmotnostní rozdílu ve prospěch malých turbomotorů a ono se to kladně odrazí na jízdních vlastnostech.
No a nakonec, i ten čtyř(tří)válec na benzín je pořád nesrovnatelně kultivovanější, než jakýkoliv nafťák. Ale člověk si zvykne na všechno

.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012