Juris: Ty nám tady tvrdíš, že před čipem ti motor na čtverku točil při 50kmh 1500ot/min při, zatímco po čipu ti při stejných 50 km/h na tu samou čtverku točí 1650ot/min.
A já jsem tě jen slušně upozornil, že je to pitomost. Motor je přes převodovku přímo mechnicky spojen s koly (podobně jako jsou šlapátka na velocipédu řetězem spojena se zadním kolem). Takže když se zvýší otáčky motoru, zvýší se i otáčky kol a tedy se i zvýší rychlost jízdy. Tedy platí, že otáčky motoru "O" x převodový poměr "P" = rychlost jízdy "R". A vzhledme k tomu, že "P" je konstanta (pevné čílso dané ozubením v převodovce - a bez změny počtu zubů se "P" nemůpže změnit), tak pokud se ti změní "O", nutně se musí změnit i "R".
Příklad (matematika základní školy):
O x P = R (P je konstanta)
1500 x P = 50 -to je jednoduché a všichni chápou, stejně jako 2x2=4
pak ovšem nemůže platit, že
1650 x P = 50 -protože 3x2 taky nejsou 4, ale 6 Stále všichni chápou?
dá se to napsat i jinak (1650=1500x1,1) a tedy
1,1 x 1500 x P = 1,1 x 50
Tohle je matematický důkaz, že když nezměniš převodový poměr "P" (a ten přečipováním skutečně nezměníš

), pak auto, které "před tím", točlo na čtverku 1500ot/min při 50km/h, musí točit na čtverku úplně stejných 1500ot/min při 50km/h i "po tom".
Juris, dlužíš mi omluvu

.