Motor 1,6 EcoBoost

Motor 1,6 EcoBoost

Příspěvekod leos_beran » pon dub 11, 2011 13:20,0

Po přečtení recenze ( http://www.auto.cz/test-ford-mondeo-com ... ukou-56401 ) mě tento motor docela zaujal. Máte s ním někdo praktické zkušenosti? Jaké? Trochu mě děsí výkon versus objem.
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Motor 1,6 EcoBoost

Příspěvekod DR » pon dub 11, 2011 18:55,0

leos_beran: ten motor je na trhu doslova "pár dní i s cestou", takže zcela logicky, praktické zkušenosti jsou zatím malé a dlouhodobé žádné. Papírově to nevypadá špatně, dynamikou někde mezi 1.8TDCi a 2. TDCi, spotřeba na takhle výkonný benzín velmi slušná.

Ale nemůžu si pomoct, downsizing, turbo, přímý vstřik benzínu ... jako ojetiny bych se toho trochu bál, už se to počtem "kurvítek" blíží k common railu :? . Blok motoru (písty, klikovka, atd.) to asi ustojí, VW měl z 1.8T cca 110-160kW už před deseti roky bez nějakých problémů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

křivka momentu ecoboost

Příspěvekod elef » stř dub 13, 2011 11:46,0

Nemáte někdo k dispozici křivku výkonu a momentu nových ecoboostů? Jde mi hlavně o 2.0 SCTi ve variantě 149 kW a porovnání s těmi dalšími dvěma (2.0 176 kW a 1.6). Před koupí svého auta jsem ji někde viděl, ale teď to nemůžu nikde vygooglit... Moc díky!
btw: Nechce se mi zbytečně zakládat nové téma, tak jsem to dal sem.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Re: křivka momentu ecoboost

Příspěvekod DR » stř dub 13, 2011 16:30,0

elef: vždyť si to spočítej ;-). P (W) = M(Nm) x ot (ot//min) x 3,14/30 Zrovna u těchhle motorů to není vůbec problém, můžeš si sestavit přesný graf pro otáčky 1600-4500 + aproximací až do 5500 (6000)ot/min.

dvoulitry máš tady
Výkon 203 koní (149kW) je k dispozici v 5500 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje 300 Nm od 1750 do 4500 ot./min.

Výkon 240 koní (176kW)je k dispozici v 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje 340 (360) Nm od 1750 do 4500 ot./min.

A tady jednašestka
Výkon 160 koní (118kW) je k dispozici v 6000 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje 240(270) Nm od 1600 do 4000 ot./min.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod elef » čtv dub 14, 2011 9:30,0

:lol: Hele já jsem humanitně zaměřený člověk a z gymplu jsem vylezl před 14 lety, takže ten vzoreček mě nejdříve rozesmál, ale pak jsem si řekl, že si zkusím vypočítat výkon ve 3.000 otáčkách a dospěl jsem k číslu, před kterým by i Veyron blednul závistí. No prostě toto je nad mé chápání. Ale i tak díky!
Jo a jen bych doplnil, že výkon 203 koní je dle TP k dispozici taky v 6.000 ot./min. a ne v 5500.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod sestys » čtv dub 14, 2011 12:31,0

Veyron bledne závistí, protože výsledek je ve Wattech, takže musíš ještě dělit tisícem, aby ses dostal na kW.
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Příspěvekod elef » čtv dub 14, 2011 13:30,0

No to mě taky mohlo trknout... Díky, teď to už asi sedí. Ve 3000 ot./min. mi vychází výkon na 94 kW, ve 4000 ot./min. na 125 a ve 4500 ot./min. na 141 kW.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

hu

Příspěvekod leos_beran » čtv dub 14, 2011 21:27,0

to: all
Ten vzoreček je skutečně dobře, ale problém je v tom, že jde o ideální lineární závislost, která jak známo ne vždy u spalovacích motorů platí. Zkrátka moment není v celém rozahu otáček konstantní, takže výkon neroste lineárně s otáčkami. Pro přibližný výpočet ano, ale pro získání momentové a výkonové charakteristiky jedině dynamometr a slušné měření. V našem případě tedy jen výsledek od výrobce v pěkně upravené grafické podobě.

to:DR Taky mě ten motor (tedy ta okolní bižuterie) připadá dost komplikovaná. Mám domluvenou zkušební jízdu ve Fordu. Až vyjde čas, poreferuju.
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod DR » pát dub 15, 2011 0:17,0

leos_beran: moje vzorečky jsou vždycky dobře a ty Watty tam byly přímo uvedené (zcela úmyslně, i když u fyzikálních vzorců se vždy předpokládají základní jednotky, pokud není uvedeno jinak), ale děkuji za podporu ;-).

Co se týká grafu skutečného motoru, bude mít stejnou (ne)hodnotu, jako oficiální údaje výrobce. Protože co motor, to originál, který se bude vždycky trochu lišit od "normy". Takže bych prostě akceptoval jako fakt, že v rámci možnsotí daných výrobními tolerancemi atd. má každý (nový) motor výrobcem deklarované parametry +- pár procent.


Co se týká projevu, tak u mé 2.5T odpovídá deklarovaným hodnotám. Prostě lineární zátah od 1500ot/min praticky až do maxima výkon. U těch ecoboostů to bude stejné.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Testovací jízda

Příspěvekod leos_beran » pát dub 15, 2011 19:35,0

Dnes jsem si zkusil Mondeo s motorem 1.6 EcoBoost. Chtěl jsem na vlastní kůži zažít, jak jede benzinová jednašestka v Mondeu Combi. V recenzi jej porovnávali s 2l TDCi. Přišlo mi to trochu nereálné.
Nejdříve jsme začali ve městě. Byl jsem trochu v šoku, že můžu jet na 4-ku 50 km/h. Moment je skutečně od malých otáček a je to cítit. Po městě mě auto uchvátilo. Určitě disponuje velmi dobrým výkonem. Jízdní vlastnosti Mondeu vlastní, celý dojem vyladil do naprosté dokonalosti.
Na dálnici je znát, že je pod kapotou jen 1.6ka. Ale rozhodně nelze mluvit o tom, že je to líné. To určitě ne. Myslím si, že bych si takové auto uměl představit před domem. Dokázal bych oželit ohromný krouťák svého dieselu.
Do konce dubna je na všechna Mondea kromě TDCI sleva 24 %. Prostě a jednoduše Mondeo combi 1.6. EcoBoost Trend plus zimní paket vychází na cca 500 tis Kč. To už je velmi slušná cena.
Musím uznat, že mě to hodně nalomilo. Určitě bych šel do nového. Koupit to jednou ojeté znamená podobné problémy jako u CommonRail. viz DR. a hlavně vlákno TDDI a TDCI u MKIII. Mám pocit, že nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Navíc spotřeba 7,5 l je vcelku směšná a hlavně velmi blízká dieselovému motoru.

Tohle svezení doporučuji. Nyní budu počítat, zda koupit, či nikoliv. Hlavně zapojit mozek a ne touhu :oops:
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Testovací jízda

Příspěvekod DR » pát dub 15, 2011 19:52,0

leos_beran: slušný výkon v nízkých otáčkách dává vždycky iluzi trochu silnějšího auta.

Jinak bych na tvém místě hodně zvážil enterprise. Ten trend je fakt úplné holátko - míněno na střední třídu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Testovací jízda

Příspěvekod leos_beran » sob dub 16, 2011 14:09,0

to:DR Postupně jsem k tomu Enterprise také dospěl. Bohužel až poté, co jsem si přečetl tvé doporučení. Škoda. Dával jsem si jednotlivé balíky a doplňky a nakonec jsem vybral Enterprise, pokud tedy nějaký nákup bude. To vychází po jejich nepochopitelné slevě 24 % cca 555 tis, ale je tam vše, co potřebuji a i něco navíc :)

Jízdní vlastnosti jsou opravdu dobré. Určitě to není z hlediska dynamiky moje TDCi, ale na druhou stranu to není tak špatné.

Plánuju, že bych si koupil nové auto a nechal si ho pěkně 10 let s tím, že bych se o něj patřičně staral, abych se nemusel bát, kdy na mě vybafne servis s fakturou za 30 litrů. Jen je otázka, zda to za to stojí. Ale to je debata někam jinam.

Zatím to nekupuji. Jen mě děsí, že jsem se s tím jel projet jen tak a ono mě to tak nalomilo. Je to zkrátka nové auto. Na to jsme my chlapi trochu citlivky.
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Testovací jízda

Příspěvekod DR » sob dub 16, 2011 14:37,0

leos_beran: s tou dynamikou bych se skoro hádal. Tvoje TDCi má 0-100 za 10,1s, 50-100 za 9,2s a maximálku 204km/h. 1.6 ecoboost má 0-100 za 9,6s, 50-100 za 9,9s a maximálku 210km/h.

Takže ecoboost má dynamiku lepší, pružné zrychlení horší, ale to snadno vyřeší podřazení o kvalt dolů. Když budeš chtít jet dynamicky, stačí točit motor o 1000 ot víc, než jezdíš běžně a TDCi nemá šanci :wink: .
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Testovací jízda

Příspěvekod leos_beran » sob dub 16, 2011 17:27,0

to: DR
Máš pravdu. Jel jsem s tím jak s dieselem, když nad tím zpětně přemýšlím. Kdybych tomu víc naložil, asi by to bylo jiné. Srovnání časů mluví za vše.

Jen bych si dovolil upravit ten čas z 0-100 u TDCi (163k) je 9,1 s a max. rychlost je 215. Ale není to podstatné.

Moc nerozumím termínu pružné zrychlení. To je někde nějak definované?
Mé hodocení bylo pouze subjektivní.
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvekod Juris » sob dub 23, 2011 15:31,0

Tak mám už měsíc mondeo s tímto motorem a můžu říct je super, není co vytknout.

Zátah jak dvoulitr a každej jede jen za mnou :) turbo tahá velmi dobře. Zatím co to testuju tak jsem se lek spotřeby, ale postupně klesá a asi ještě klesne. ze začátku než jsem si nacvičil jak jezdit s turbem min. 1600ot. a více. tak to bralo 8,5 - 9l ted jsem se nedostal přes 7,4 svižnou jízdou a jinak celkově tak za 7l, měl jsem tam i 6,5 ale to jsem jel jak důchodce. :)

Výbava Titanium, skvělá vše co tam má být.

Co jsem vez kamoše (plně obsazeno 4os) tak z toho byli jen zaraženi v sedačkach a lapali po dechu co to ta 1šestka dělá. Kam se hrabe 2.0 HDI peugeot. :)

Zrychlení je na tom to nejlepší.

Takže je to alternativa a dle mě lepší než brát naftu 2.2.
Mondeo, 1.6 / 118kW, 5 dveř., r.v. 2011, Titanium
Uživatelský avatar
Juris
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned bře 13, 2011 15:43,0
Bydliště: CZE

Příspěvekod DR » sob dub 23, 2011 18:01,0

Juris: tak především, ať slouží :wink:

Jen malý dotaz - proč titanium a ne enterprise, ve které je za méně peněz mnohem víc muziky?


Jinak věřím, že ten motor jede dobře, ale že by se na něj nikdo nechytal, nebo že by byl lepší, než 2.2TDCi, to jste si pane kolego trochu zapřeháněl :twisted: Když budeš chtít, tak tě svezu v 2.5T, pak se můžeme pobavit, jak vypadá zrychlení a zarážení do sedaček 8-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod leos_beran » ned dub 24, 2011 20:05,0

to: Juris
Taky si myslím, že objektivnější hodnocení by vyplynulo ve prospěch 2.0 TDCi. Přeci jen se s tím svým dieselem svezu o fous lépe. Ale musím řict, že i mě to uchvátilo. Já jsem se rozhodl, že ho zatím kupovat nebudu a vyčkám, co ty motory ukážou po delším ježdění. Přeci jen ten hodinový strojek, co je pod kapotou na mě zrovna dojem neudělal. Trochu to postrádá dostatečné množství materiálu. Jinak tiše závidím :oops:
Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, combi, r.v. 2001, nevím
leos_beran
**
**
 
Příspěvky: 55
Registrován: stř črc 14, 2010 7:54,0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Enterprise -- nebo Titanium - rozdíly moc nejsou

Příspěvekod Juris » pát dub 29, 2011 13:40,0

Oproti Titanium má entrprise jen toto


* Bixenonové světlomety s automatickým nastavením sklonu a ostřikovači světlometů

- bixenony mám i ostřikovače.

a kůži na sedačkách nesnáším


* Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 8 směrech s pamětí polohy pro 4 individuální nastavení
* Čalounění sedadel kůže (boky sedadla)/látka (střed sedadla)
* Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou (pouze kombi)
* Sportovní doplňky interiéru - středový panel s povrchem v barvě černé Piano, doplňky z fólie Carbotex
Mondeo, 1.6 / 118kW, 5 dveř., r.v. 2011, Titanium
Uživatelský avatar
Juris
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned bře 13, 2011 15:43,0
Bydliště: CZE

Re: Enterprise -- nebo Titanium - rozdíly moc nejsou

Příspěvekod DR » pát dub 29, 2011 14:43,0

Juris: no právě. Titanium toho nabízí míň a stojí 626 tisíc (+ příplatek za xenony), enterprise 599 tisíc. proto jsem se ptal. Nebo jsi měl nějakou speciální cenu?

Jinak má navíc enterprise 17" kola (titanium jen 16").

Za sebe bych postrádal paměťovou sedačku v plné elektrice. Čalounění je věc názoru, taky jsem o kůži nikdy zvlášť nestál, ale v ST200 jiná volba nebyla a teď v 2.5T byla taky automaticky - a popravdě, nijak mi to nevadí. Když jsem viděl klasické látkové čalounění, púsobilo to na mě v tom autě hodně lacině, jako pěst na oko,
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Juris » sob dub 30, 2011 13:04,0

JJ speciální cena i kola 17" mám ale přemejšlím o 18" ale o tom bych pokecal jinde v diskusi.

Právě skladovka měla tuto vylepšenou výbavu a za podstatně nižšší cenu asi 22%, sice nějaká kosmetická vada se našla, pak menší potíže s nesoumernýma brzdama ale už je to v cajku.
Mondeo, 1.6 / 118kW, 5 dveř., r.v. 2011, Titanium
Uživatelský avatar
Juris
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned bře 13, 2011 15:43,0
Bydliště: CZE

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník