DPF filtr pevných částic

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod kubanos » sob kvě 12, 2012 23:00,0

Díky za odpověd, abych pravdu řekl, nějak tu regeneraci zevnitř auta nepoznám ( a to se snažím sledovat), proto jsem byl na té diagnostice, zda vůbec probíhá. Ani nevím, zda to jde poznat (respektive, zda to může obyčejný laik, jako já, poznat), když jedeš po dálnici stálou rychlostí 140km/h a nebo na to nemám uši :roll: Takže otázka, zda další regeneraci vysleduji, ale zkusím to. Nicměně, pokud mi mechanik řekl, že minulá regenerace proběhla před 200 km, tak si myslim že určitě nemám, jako ty, interval 50 km.

Ten kouř myslíš, i když stojíš na místě?? Protože to mi nekouří na to jsem už koukal. Jestli mi to nějak víc kouří za jízdy to nejsem schopný poznat, každopádně v zrcátku žádný černý kouř nevidim (leda bych jel druhým autem za tím svojím a sledoval to) :shock:

Poslední otázka , pokud by byl v háji ten EGR, nehlásila by mi to diagnostika??

Díky za ochotu...
Mondeo MKIV, 2.0 TDCi 96kW, Turnier, r.v. 2007, Titanium
kubanos
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 08, 2011 12:56,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod rousini » ned kvě 13, 2012 10:02,0

Mě taky sejří, že výrobce nenaistaloval kontrolku/hlášku "Vypalování DPF". Podle mě je důležité držet motor v otáčkách, aby byl tah a saze vyhořely...
V zimě jsem si vypalování vůbec nevšiml (auto jsem neměl vysledované), přitom jsem v menu OBC našel hlášku "51% jízd se studeným motorem" (nejkratší cesty 15km), takže k vypalování muselo docházet.
Nicméně nyní za jízdy po městě, kdy není v autě hluk to jsem schopen poznat. Trochu se změní zvuk "motoru", roztočí se ventilátor chladiče a okamžitá spotřeba při stání je kolem 1,5l/h.
Sám výrobce píše, že procesu vypalování je třeba aktivně pomoct, bohužel řidič ví JAK, ale neví KDY.
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod ironside » ned kvě 13, 2012 14:13,0

Kouř pravé díky filtru nevidíš a ne vždy diagnostika EGR závadu pozná.Ale jestli ti říkají,ze pred 200km proběhla,tak to bude v pohode.
A ten proces vypalování se fakt dobře pozná dle zvuku a zvýšené spotřebě.
Jak jsem prolezl auto,zjistil jsem,ze uz dávají vstřikování paliva přímo do potrubí výfuku.Je tam i nejaka zhavici svíčka či co.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod rousini » ned kvě 13, 2012 17:06,0

Jo katlyzátor má svoje palivové vedení, takže nedochází ke znehodnocování oleje při častých regeneracích a následnému možnému průniku nafty (asi přes kroužky). Svíčky jsem si nevšimnul, nejspíš bude napomáhat zapálení nafty, ale druhák mi cosi říká, že je tam hicu dost...
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod kubanos » ned kvě 13, 2012 23:13,0

to ironside: O tom černém kouři to beru zpět :shock: Špatně jsem si přečetl tvoji první reakci o tom, že filtr ten kouř zachytí, je to celkem jasný a logický, nevím na co jsem při psaní myslel :?

Pokud si teda kouř nepozoroval, jak si tedy přišel na to, že to bude tím EGRem? Jen těma častýma regeneracema? Nebo se špatný EGR projevuje i jinak na jízdě? Asi to navrhnu svému mechanikovi, aby se mi na ten EGR podíval, pokud to není moc složitá operace..

K regeneraci: U mě tedy zbývá poslouchat jen ten "jiný" zvuk při vypalování, souhlasím, že dle aktuální spotřeby to je asi nejvíc rozeznatelné, potíž je ale v tom, že mi palubní počítač tuto hodnotu nezobrazuje (mám tam jen ukazatel kolik km ještě najedu do tankování, průměrná spotřeba a průměrná rychlost). Nevím, zda je možnost tu aktuálku nějak dodělat, možná přehrát soft, ale do toho se mi asi zatím nechce, pokud vše ostatní funguje.

Mluvíš o vstřikování paliva přímo do potrubí a žhavící svíčce, to máš ale na svém mondeo z roku 2011, pokud to chápu dobře?
Nebo stejný system mám i já na sice novém modelu, ale už z roku 2007? Pokud ano, tak se asi taky té nafty v oleji obávat opravdu nemusím :)

Jinak dnes jsem tu hlášku "service oil" na pokyn mechanika vymazal, ujel dalších 200km po dálnici a zatím v pohodě, jsem zvědavý zda a kdy se mi objeví tato hláška znova..
Mondeo MKIV, 2.0 TDCi 96kW, Turnier, r.v. 2007, Titanium
kubanos
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 08, 2011 12:56,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod David S » čtv čer 07, 2012 20:36,0

"Service oil" se mi taky rozsvítil ve 212000 místo v 220000. Kamarád "vedoucí technik" ve Fordu řekl vyměnit olej a filtr a jezdit dál. Hlavně upozornil na potřebu kvalitního oleje. Teď mám 227000 a zatím v pohodě. Je pravda, že jsem tam dal ve 200tis. "obyčejnější" olej, ale teď tam leju Castrol Magnetec přesně podle specifikace Ford.
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod Kaliba » pon srp 06, 2012 9:59,0

možná blbej dotaz, ale osmělím se... Dnes ráno jak přítelkyně couvala z parkoviště, vyšel z výfuku oblak černého kouře, jako bych neměl vůbec žádnej DPF filtr. Auto bylo zahřáté na provozní teplotu. Myslel jsem, že s filtrem pevných částic nejde kouř vidět buď vůbec žádný, nebo opravdu jen zanedbatelné množství. Tohle byla pěkná dýmovnice :-/ Jak to teda je? :shock:
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod ironside » úte srp 07, 2012 8:21,0

Tak to je fakt zvláštní,nejaké saze asi projdou,ale aby to byla dymovnice,to je divne
A máš tam opravdu ten filtr?
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod oldclubber » úte srp 07, 2012 21:16,0

Já ho mám vyřazen ,softwarovĕ upraveno, a občas jsem taky za dýmovnici..
S-Max, 2.0Tdci 103Kw,r.v. 2007, Titanium
oldclubber
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob bře 06, 2010 8:20,0
Bydliště: Plzeň

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod Kaliba » stř srp 08, 2012 21:54,0

jj mám. jsem z toho teda jelen...
Mondeo 2.0TDCi 103Kw, rv. 2008, kombi, stříbrna "moondust" metalic, Titanium X rozšířená
Kaliba
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon kvě 21, 2012 14:45,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod rado » stř zář 05, 2012 22:01,0

dobry den. mam ford 2,0tdci 103kw rv 2010 asi 1,5 roku fungoval ako hodinky po tom zacal blbnut. sem tam mi na palubovke zacne svietit esp. auto si na neutrali drzi asi 1300 otacok a ked stupim na brzdu tak otacky klesnu na normal. pri jazde to nijako nieje poznat az ked dvihnem nohu z plynu tak auto spomaly ale stale si udrziava otacky. asi 3 krat som bol v servise a zakazdym bola ina diagnoza. 1 krat mi povedali ze je vadny tlakovy regulacny ventil v cerpadle. 2 krat mi povedali ze je vadny brzdovy spinac a 3 krat mi povedali ze je upchaty filter pevnych castic. nechce sa mi verit ze 3 krat mi povedali nieco ine ked podla chovania auta je to stale ten isty problem. uz kontaktovali aj vyrobcu aby im dal stanovisko ale nic sa nezmenilo. uz som z toho nestastny
rado
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: stř zář 05, 2012 21:06,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod rousini » sob zář 08, 2012 12:25,0

Já musím poopravit svoje výplody o vypalování DPF. Na mém autě je podle servisního technika FORD filtr 5. generace a hadičky k DPF jen vedou tlak ke snímačům před a za DPF a na základě jejich rozdílu ŘJ aktivuje při zahřátém motoru a ot. > 2000 vypalování. Vypalování probíhá obohacením směsy (a možná taky vstřikováním do filtru...). Jestli je tato informace zkreslená, tak mě opravte.
MKIV combi: 2.0TDCi 103kW, panther metalíza, r.v. 2011
rousini
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv dub 05, 2012 15:18,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod pepacz007 » pát říj 11, 2013 11:53,0

Ahoj Forďáci, rád bych měl nějakou indikaci probíhající regenerace DPF, abych ji předčasně neukončoval. Kontrolka by stačila. Nezkoušel jste to někdo z pokročilých? Díky za tipy.
Mondeo MK4, 2.0 TDCi 103kw, kombi, r.v. 2007, Ghia
pepacz007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř úno 22, 2012 1:03,0
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod Josef Vaněk » pon úno 24, 2014 16:29,0

Ahoj všem, v servisu mi zjistili, že mam zanesený DPFko a nabídli mi hned novej, ale koupit novej bych bral až jako poslední možnost. četl jsem o nějakym čištění, máte někdo zkušenost?
Josef Vaněk
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 24, 2014 16:11,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod DR » pon úno 24, 2014 22:56,0

Josef Vaněk: nevíme, co máš za auto - motor, rok výroby ... Vyplň si podpis, vzor viz viewtopic.php?f=33&t=1048

Jinak jestli máš filtr ucpaný, tak už nemáš co ztratit a stojí za to zkusit to čištění. Ale ucpaný DPF není typický problém mondea, takže se taky zamysli, jak a kde jezdíš (jestli má motor vůbec nějakou možnost k regeneraci DPF), aby se ti problém neopakoval.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod ironside » čtv úno 27, 2014 10:55,0

nejdrive bych zjistil,cim to je-muze byt nejaky problem na motoru,EGR atd. a tim vysoka kourivost,jestli je motor ok a tvuj styl jizdy take,myslim tim,kratke vzdalenosti,jizda jen se studenym motorem atd.
Pak muzes zkusit aktivni regeneraci aktivovanou diagnostikou,nekdy to nejde spustit,kdyz je filtr extreme ucpany,ale me se to podarilo,kdyz jsem motor drzel nekolik okamziku na max otacky,pak to slo.
Nebo si ho nechat vymontovat a vycistit wapkou,taky jsem delal.
Nebo najit firmu,ktera se specializuje na DPF,jestli jsi z Prahy,tak jedna je v Lahovicich.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod fokuspsi » úte dub 01, 2014 10:23,0

Zdravím, koupil jsem mondeo, rok výroby 2010 listopad. Má najeto 115tis. km. Po 4 měsících ježdění mi vyskočila hláška engine malfuction a kontrolka motoru, auto do žádného útlumu nešlo, když se vypne motor a po nějakém čase znova nastartuje, hlaška tam není, ale vždy se objeví po stejném časovém intervale. Měl jsem to na diagnostice a byla to chyba P269F, pak jsem zjistil, že je to prasklá pojistka F6, vyměnil jsem jí, ale asi po 5h praskla znova. Poté mi bylo řečeno, že je to svíčka, která se nachází za DPF, že stačí vyměnit, ale pak jsem se dozvěděl, že je potřeba vyměnit prý celý výparník palivového systému, což je asi 5300kč, tak se chci zeptat, jestli není lepší rovnou DPF vyřadit. Prosím o nějaké zkušenosti nebo rady, kdyby měl někdo stejný problém. Po přečtení vlákna bych řekl, že někdo takový problém už také měl. Předem děkuji za všechny rady.
Ford Mondeo 2.0 TDCi kombi 2010, 103kW
fokuspsi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte dub 01, 2014 9:46,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod DR » úte dub 01, 2014 11:56,0

fokuspsi: problematiku DPF podrobně rozebírá tenhle článek http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013053102 Ano, je to hodně dlouhé, ale stručný závěr ohledně demontáže DPF - cituji " ... Obecně pokládám vyjmutí DPF za rizikovou operaci, protože je například třeba softwarově vyřadit regeneraci, která jak výše uvedeno není spouštěna jen na základě tlakových čidel. Když se s tím úpravce nevypořádá, začne v autě "nevysvětlitelně" přibývat "olej" a na konci je zadření nebo runaway diesel. ...

Ve tvém konkrétním případě bych to řešil se specializovaným diesel servisem, ne s fordem a rozhodně ne s nějakým garážistou. "výparník palivového systému" je mně neznámý pojem, co by ten bazmek jako měl dělat? Nevybavuju si, že by se v CR dieslů palivo někde "vypařovalo"
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod fokuspsi » úte dub 01, 2014 12:23,0

Děkuji, za informace. Bylo mi řečeno, že odešla svíčka, která je právě v tom výparníku (nebo to ještě nazývali odpařovač) a díky té špatné svíčce to prý pak jde do zkratu a odejde vždy ta pojistka F6. Když jsem ještě hledal na netu a ve Ford ETIS, tak jsem se tam dočetl toto, původní znění:

11/9/10 Engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster; Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F present

63/2010 Should a customer express concern about the engine malfunction warning lamp illuminated on the instrument cluster, the probable cause is a blown fuse due to fuel vaporizer component internal short circuit caused by a fuel vaporizer overheating. The overheating is a result of a lack of fuel in the fuel vaporizer fuel line ahead of first Diesel Particulate Filter (DPF) regeneration.

Furthermore Diagnostic Trouble Code (DTC) P269F - Exhaust Aftertreatment Glow Plug Circuit/Open - is stored in the Powertrain Control Module (PCM).

To rectify this concern, a new fuel vaporizer system should be installed in reference to the instructions detailed in this bulletin.

Překlad:

11.09.10 poruchu motoru kontrolka rozsvítí na přístrojové desce; Diagnostický poruchový kód (DTC) P269F přítomen

63/2010 V případě, že zákazník vyjádřit znepokojení nad výstražnou motoru závada rozsvícená na přístrojové desce, pravděpodobnou příčinou je spálená pojistka v důsledku paliva výparníkem komponent vnitřnímu zkratu způsobeného paliva výparníkem přehřátí.Přehřátí je výsledkem nedostatku paliva v palivovém vedení paliva výparníkem před prvním filtrem pevných částic (DPF) regenerace.

Dále Diagnostický poruchový kód (DTC) P269F - následnému zpracování výfukových plynů Glow Plug obvodu / Otevřít - je uložen v řídicím modulu Powertrain (PCM).

Chcete-li odstranit tuto obavu, by měl být nový odpařovač palivového systému instalovány v odkazu na pokynech uvedených v tomto bulletinu.

Tak nevím, vůbec, co by to mělo být, nevíte někdo, co tedy s tím??? Vše zase předem děkuji.
Ford Mondeo 2.0 TDCi kombi 2010, 103kW
fokuspsi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte dub 01, 2014 9:46,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod DR » úte dub 01, 2014 12:49,0

fokuspsi: aha, už to trochu chápu. Jde o systém regenerace DPF, jehož součástí je zřejmě ten výparník paliva a nějaká (asi žhavící?) svíčka. Takže se tam asi někam (do toho výparníku - někde ve výfuku?) při aktivní regeneraci vstřikuje palivo a svíčka se stará o jeho vznícení? Nevím, jen hádám z toho cos napsal.

Za mě pořád platí, co jsem napsal (a ne jednou). Řešil bych se specialisty v příslušném diesel servisu, pro ně jsou tyhle problémy denní chleba a obvykle mají (na motor) k dispozici i lepší diagnostiku, než autorizovaný fordí servis, o nějakém garážistovi nemluvě. A jen tak na okraj mě napadlo, jestli třeba už nemáš ten DPF vykuchaný (od předchozího majitele) a tohle není projev jeho absence - opět jen hádám.

BTW, kde s tím autem jezdíš, má vůbec šanci na pasivní regeneraci (delší jízda po dálnici), možná by stálo za to zkusit to zregenerovat pasivně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník