Ahoj Forďáci. Mám nalétáno cca 250 tis. Moje MK4 z roku 2007 zatím jezdí bez výraznějších problémů, jen klasicky přibývá olej a zkracuje se interval výměny. Teď dvakrát po sobě necelých 10 tis km. Olej přibyl k horní hranici rysky. Takže pravděpodobně obvyklý problém s DPF… Přitom s autem jezdím jen já, převládají spíše delší trasy, regenerace filtru občas proběhne, stále sleduji aktuální spotřebu a při vyšší aktuální spotřebě než 0,7 motor zásadně nevypínám… Chtěl jsem si nechat DPF profesionálně vyčistit, ale svědomitý technik mi řekl, že to nemá cenu, že je DPF již propálený (saze na výfuku) a ať si raději seženu jiný čistý originální DPF někde na vrakovišti a nechám si vyčistit ten… Auto sice prošlo na podzim před 15 tis km emisemi bez problému, ale že prý cesta přes Německo by mohla být nebezpečná… Auto plánuji ještě tak alespoň 3 roky provozovat. Co doporučujete?
a) nedělat nic, jen častěji měnit olej (nevím, jak moc tím motor trpí, ale počítač jinak žádnou chybu nehlásí a spotřeba je v pohodě kolem 5,5 litrů)
b) shánět na vrakovišti jiný originální nepropálený DPF a nechat si ho zrenovovat
c) koupit levný DPF z druhovýroby - tady jeden zajímavý odkaz…
http://www.primafiltry.cz/ d) koupit dražší DPF z druhovýroby
Já se zatím kloním k variantě a) a budu vyčkávat, až auto půjde za rok a půl na emise...
Díky moc za názory
