DPF filtr pevných částic

DPF filtr pevných částic

Příspěvekod David S » pát úno 04, 2011 16:04,0

Nevíte jak dlouho filtr vydrží? Je třeba nějaká údržba? Pokud se podělá, je možné nějaká úprava SW abych ho nemusel měnit? Mám najeto 122000 a zatím problém nemám, ale až na to přijde chci být připravený :)
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod klokec » pát úno 04, 2011 18:30,0

Já ho nechám vymontovat, až doslouží. Vyjde to určitě levnějc, než kupovat novej a pojede to určitě líp a bude to mít i lepší spotřebu, na emisích prý taky není problém.
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod David S » sob úno 05, 2011 9:44,0

To asi taky udělám, ale když ho vyndám tak je potřeba přeprogramovat řídící jednotku. Nemáš doporučení na servis který to dělá?
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod David S » sob úno 05, 2011 11:47,0

Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

filtr

Příspěvekod ironside » čtv kvě 26, 2011 8:43,0

kdyz se o nej staras,tak prezije auto,mam 250tis.km a intervaly regenerace jsou stale stejne :lol:
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Příspěvekod David S » pát kvě 27, 2011 12:17,0

Tím staráním myslíš co? Pravidelně jezdit delší trasy a vypalovat? Nebo je třeba ještě jiná údržba? Mám už 152tis. km a žádný problém :)
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

filtr

Příspěvekod ironside » ned čer 12, 2011 22:19,0

presne,neprerusovat vypalovani a jezdit svizne :lol:
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Cukání a ztráta výkonu

Příspěvekod Stistko » úte čer 28, 2011 22:59,0

Je to cukání na nižší rychlostní stupně a ztráta výkonu, poté co jsem chvilku frčel po městské dálnici, zapříčiněno DPF?

Díky.
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 103 kW, kombi, r. 7/2007
Uživatelský avatar
Stistko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř čer 01, 2011 22:36,0

filtr

Příspěvekod ironside » pát zář 09, 2011 15:09,0

tak mam uz konecne nove Mondeo
A hned jsem byl zvedav na zmeny kolem filtr a ze jsou :lol:
Jak jsem zjistil,uz se nevytvari vysoka teplota zmenou casovani vstriku u motoru.Uz asi muzu zapomenout na redeni oleje naftou atd.....
Na vyfukovem potrubi je primo vstrik a zhavici svicka,takze pri regeneraci neni nijak chod motoru zmenen.Jen jedineho ceho jsem si vsiml je klasicke horko z pod auta a na pocitaci je aktualni spotreba misto cca 0,6, je 1,2
Tak jen aby to fungovalo :roll:
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Příspěvekod David S » pát zář 09, 2011 21:27,0

Už mám 180000km a filtr stále v pohodě. Už se vám někomu pokazil?
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod danmark » ned zář 18, 2011 19:47,0

Mi se přímo nepokazil, ale po několikerém vypálení se mi občas stalo, že při prudší akceleraci auto jakoby odstavilo turbo a vypsala se hláška na Convers "Engine....." Po vypnutí motoru a opětovném nastartování vše OK. V servise mi řekli, že je to právě filtrem pevných částic, že se čas od času musí nastavit softwarově. Zítra jedu měnit bederní opěrku, která mi praskla a tak to nechám udělat při tom. Když tak tady napíšu dojmy. :?
Ford Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, kombi, r.v. 2007, Titanium
-----------------
Škoda Octavia 1,6 GLXi-prodáno v 2010
-----------------
Škoda Octavia 1,6 SLXi-prodáno v 2007
Uživatelský avatar
danmark
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned črc 18, 2010 11:16,0
Bydliště: Krnov

RE

Příspěvekod PLeon » pon zář 19, 2011 21:20,0

Zvlastni, mi se turbo odstavi a napise se hlaska Engine Malfunction, kdyz jedu na plny plyn nejakou dobu, ale to je zcela vyjimecne treba do tahleho kopce pres dveste nebo po rovine dveste ctyricet. Za normalni jizdy se mi to nikdy neobjevilo. Hlaska se jen odklepne, u mne staci povolit plyn a kdyz ho zmacknu tak turbo zase normalne tahne, nemusim motor vypinat.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod danmark » pát zář 23, 2011 21:56,0

Neměl jsem to přesně odsledované, protože se to stalo párkrát, ale mám za to, že když jsem to nevypnul, objevila se pochvíli ještě kontrolka motoru. Ta pak zhasla až když auto zcela vychladlo. V servise nastaven filtr přes diagnostiku a ubezpečovali mě, že to bylo tím. Teď jsem porádně nikde nebyl, tak nemohu soudit, ale napíšu, pokud se to objeví. :?
Ford Mondeo, 2.0 TDCi 103kW, kombi, r.v. 2007, Titanium
-----------------
Škoda Octavia 1,6 GLXi-prodáno v 2010
-----------------
Škoda Octavia 1,6 SLXi-prodáno v 2007
Uživatelský avatar
danmark
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned črc 18, 2010 11:16,0
Bydliště: Krnov

Příspěvekod massq8 » úte říj 04, 2011 9:05,0

cau chlapi, koupil jsem ojete mondeo rocnik 2007, melo nalitano pres 100 000 km a podle VIN kodu ktery jsem zadal na internetu by melo mit DPF, dost jsem se toho obaval protoze na to vsichni nadavali - hlavne to vypalovani toho filtru - omezeny chod vozu, omezena rychlost atd..
ale ja zatim najezdil s autem neco pres 5000 km a zadnou zmenu jsem nezjistil, auto ma porad stejny tah a vubec ho nesetrim - motor tocim mezi 3000-3500 otackami. Nejezdim po dalnicich, jen mesto a okresy - denne cca 100km.
Jak je to s tim DPF u mondea? projevuje se vam a je nejaka chyba v mem vozu nebo to takhle ma byt?
Děkuji za odpověď.
Mondeo, TDCi 103kW, Liftback, r.v. 2007, Ghia
massq8
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2011 14:09,0

Příspěvekod Profesor » čtv říj 06, 2011 8:57,0

FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod sosan » sob pro 17, 2011 8:08,0

je pravda,že jde DPF u 2,0tdci snadno vymontovat,propláchnout vapkou a je zase jako nový???tvrzeno ve specializovaném servise Ford
Uvažuji o: brzy snad Mondeo,2,0TDCi,103kW,liftback,2007 a výš,Titanium
sosan
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte črc 12, 2011 1:37,0

Příspěvekod sosan » ned pro 18, 2011 1:50,0

inu odpovím si sám,ted jsem to našel na webu!

Řada firem nabízí různé způsoby čištění zanesených filtrů (např. filtr jednoduše rozeberou a vypláchnou tlakovou myčkou, u motorů koncernu PSA je tento úkon vcelku jednoduchý - lze ho otevřít na dvě části a opětovně složit.
Uvažuji o: brzy snad Mondeo,2,0TDCi,103kW,liftback,2007 a výš,Titanium
sosan
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte črc 12, 2011 1:37,0

Filtr

Příspěvekod ironside » pon pro 19, 2011 13:50,0

Je to pravda,jednou jsem to dělal,funguje to -jen je nutné to proplachnou proti směru výfuk.plynu. :lol:
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod kubanos » sob kvě 12, 2012 16:02,0

Zdravím všechny, dnes jsem byl se svým autem na diagnostice, měl jsem podezření na ucpaný filtr pevných částic. Né, že by se auto chovalo divně, to vůbec né, šlape jako hodinky, ale objevila se mi na palubním počítači hláška "service oil". Jen tato hláška, nic jiného, žádná kontrolka motoru nesvítí. Hladina oleje je taky pořád stejná, čili na naftu v oleji z přerušených regenerací to nevypadá. Olej jsem měnil v listopadu 2011 a najel jsem cca 7000km a najednou se rozsvítilo"service oil". Podotýkám, že jsem při minulé výměně oleje hlášku vymazal (snad správně - brzda plyn asi 30 vteřin).

Teď k té diagnostice, pán to napojil a říkal, vůbec žádný problém, auto naprosto v pořádku, filtr ucpaný asi na 13%, což je skoro nic, regenerace všechny uspěšné, poslední asi před 200km a taky úspěšná, žádné znečištění oleje. Na jednu stranu jsem byl rád, že mám auto v pořádku, na druhou stranu jsem na rozpacich z té hlášky. Mechanik říkal, vymazat hlášku a jezdit v klidu dál, vyměnit olej až v intervalu, což bude zase až v listopadu. Mám najeto 184tisic km. Jízdy jezdím hlavně o víkendu okolo 50 - 200km, přes pracovní dny autem většinou nejezdím. Po městě jezdím minimálně. Mondeo MK IV, 11/2007

Děkuji za jakékoliv postřehy
Mondeo MKIV, 2.0 TDCi 96kW, Turnier, r.v. 2007, Titanium
kubanos
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 08, 2011 12:56,0

Re: DPF filtr pevných částic

Příspěvekod ironside » sob kvě 12, 2012 21:31,0

Výsleduj,po jake době se ti ten filtr vypaluje.Mel jsem v haji EGR ventil,tím to dost kourilo,ale filtr to vse zachytil,tak to nebylo poznat.Jen dle toho,ze se mi vypaloval každých 50 km a 5000 tis mě to hnalo na výměnu oleje.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků