Motor 2.0 TDCi

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod tatka » čtv pro 11, 2014 14:50,0

souhlasím s dr - učinnost téměř nula a ještě zásah do nového auta! Myslím,že když nebudeš se studeným motorem jezdit jako "hovado",nijak zvlášt mu neublížíš.
kromtoho má motor 2.0TDCi elektrický příhřev chladící kapaliny,čili auto se ohřívá celkem rychle.
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod HonzaV » sob led 17, 2015 15:44,0

Ahoj, vracím se k tématu špatných startů způsobených startérem.
Projevovalo se to stejně za všech teplot? Mně se objevily špatné studene starty když je O°C a méně. Žhavicí svíčky byly zkontrolované na podzim a všechny byly OK. Když naskočí, tak jde naprosto pravidelně, žádné houpání. Neřešil jste to někdo?
Díky, H
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 120kW, kombi, 2014, Business, Midnight Sky
dříve Ford Mondeo 2.0 TDCi, 85kW, kombi, 2008, Titanium, Panther Black
Ford Focus 1.8 TDCi, 74kW, kombi, 2003, Silver
dříve Ford Escort turnier 1.8 TD, 1997
Uživatelský avatar
HonzaV
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát pro 01, 2006 9:14,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod kadelst » pon led 19, 2015 15:03,0

Mam pravdepodobne spatny regulator tlaku turba ( byl sem v servisu a zminil sem postrehy s turbem, diagnostika se jeste nedelala) projevuje se to tak, ze driv pri otevrenem okynku bylo slyset jak tubro tlaci a kdyz sem pustil plyn, tak bylo slyset jak si turbo odfouklo. Ted neni slyset vubec nic a kdyz vypnu motor, tak cca 4 sec se oziva bzuceni ktere pozvolna stichne. Jde me o to, ze auto ma najeto 215 tis( mam ho od novoty), tak jestli ma cenu to nechat spravit, nebo pockat az se vysype cele turbo a pak poresit komplet nove. Nez sem mu rekl, tolik mam najeto, tak sam rekl ze zivotnost turba je tak cca 200 tis. :D ale rad bych se optal na vic mistech, jak je to s tou zivotnosti turba, protoze toto je muj prvni naftak a i turbo.
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod ironside » pon led 19, 2015 16:49,0

no ja nevi,ale asi bys to hlavne poznal na vykonu,ne?A to bzuceni jde z ceho?Me takhle jednou bzucelo jedno to pneumaticke rele na motoru....
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod massq8 » pon led 19, 2015 20:08,0

ahoj mám ford mondeo IV 2007 103kW TDCi
dneska jsem z práce neodjel mondeem, ale šlapal jsem pěšky.
Přišel jsem k autu, startnul jsem bez problému a chtěl jsem se rozjet..ale jak už u mne bývá zvykem, když je teplota pod nulou, musím auto túrovat aby nechcíplo...to jsem tentokrát neudělal, přidal jsem méně plynu a po ujetí 1 metru auto chcíplo a poté již nešlo nastartovat.
Jelikož se mi přesně toto stalo za poslední roky již několikrát (po chcípnutí motoru nejde start), tak jsem nevyšiloval a zkoušel to co obvykle...někdy nechat žhavící kontrolku zhasnout, někdy okamžitě otočit klíčem a startovat..ovšem žádná z kombinací, která obvykle zabrala tentokrát nevedla k nastartování motoru.

Přijel strýc, který dělá mechanika ve značkovém servise...poslechl si co to dělá a prý startér točí (i když pomaleji), vstříky šustí tj. nafta by přes ně měla normálně fičet.
Sání motoru přicpané není, nějaké klapky se nezasekávají což je prý docela běžné..
Tipuje to na zkorodované ventily nebo špatné načasování rozvodů..
Jelikož už byla tma, tak jsme auto nechali před firmou a počkáme na zítřek co nám řeknou v servisu. Co si myslíte vy? Nesetkali jste se s tím už někdy?
Možná pomůže ještě tato informace: už 4 roky bojujeme (já a strýc) se závadou ve startování v zimě. Ráno po promrzlé noci (teploty od 0°C a níže) startuje auto hůře a když už chytne, tak ten motor drží pár sekund po nastartování 2tis otáček na volnoběhu a postupně během pár sekund klesnou na cca 800 a pak si cca 20s samy skáčou 800-900ot.
Když dám autu pár minut čas, tak se rozjedu bez problémů...tzn. zahřeje se motor a já jedu v klidu do práce, když ale není auto např. zasněžené a nebo spěchám a chci hned po nastartování jet pryč (do 5s odjet), tak auto vydává otřesné zvuky, které se zhoršují s přidaným plynem (s vyššími ot.), vše se ovšem po pár sekundách jízdy zlepší...opět do mírného zahřátí motoru.

Měnili jsme už několikrát žhavičky, protože nám záhadně odchází pokaždé když je měříme - je jedna spálená.
Předtím jsem si sám na vlastní pěst nechal měnit baterku, ložisko v altíku, několikrát palivový filtr, repas startéru atd.

zatím stále nic, ale už jsem si na to zvykl, ono až na to že to po nastartování vypadá, že motor jede na 3 válce do zahřátí...tak mi to nijak nebrání v ježdění, ale teď to poprvé neškytne a motor nechytne a já jsem docela zoufalý, protože mimo to mi prokluzuje 4 roky spojka, píská turbo, syčí v zatáčkách tlumiče, korodujou prahy atd...

Až se ho jednou zbavím, nechci už nafťák ani vidět..
Mondeo, TDCi 103kW, Liftback, r.v. 2007, Ghia
massq8
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2011 14:09,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod tatka » pon led 19, 2015 20:47,0

to massq8:promiň,ale jestli jezdíš 4 roky s autem kterému prokluzuje spojka, píská turbo atd,tak zkrátka na to auto ser.. a nediv se ,že ti neslouží jako celek!
Takže pokud si po tomhle pořídíš benzin a budeš se o něj stejně "STARAT" jako ted o naftaka,s největší pravděpodobnosti dopadneš stejně!
Kromtoho určitě se tu v historii dočteš, že pro naftaky je nejlepší "echt"dieselservis a nějaké laborování stylu "strýc děla v servise,soused radil tohle a ten zas tamto"
tě bude stát jen prachy a nepomůže.
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Engine servis now

Příspěvekod Míša » čtv úno 26, 2015 11:08,0

Zdravím a chtěl bych se zeptat:
-dnes se mi za jízdy na dálnici na palubním počítači rozsvítila hláška "Engine servis now" , pod hláškou rozsvíceno tlačítko "OK". Auto současně ztratilo výkon (nechtělo to jet více jak cca 110/120). Na nejbližším sjezdu jsem sjel, zastavil, vypnul motor. Orientační kontrola motorového prostoru (smrad, zda někde něco neteče,...) O.K.
-po nastartování se zdá se motor vrátil do "normálu", nic se znovu nerozsvítilo, výkon "v rámci zvyklostí"
-auto má najeto jen cca 6,5 tis a od začátku nejsem spokojen s výkonem motoru (porovnávám s 2.2/114kw) takže jsem s autem byl v cca 5 tis v Carentu - dle očekávání "vše v pořádku"
-na zítřek jsem tedy objednán do servisu znovu, uvidíme co mi řeknou
-nemáte někdo zkušenost, zda se výše uvedenou hláškou nehlásí regenerace filtru DPF? (nemám s tím zkušenost, na předchozích autech jsem toto kur...ko neměl..)
Mondeo MK IV, 2.0TDCi, 120kw, manuál, kombi, Titanium+, r.v. 2014, kupováno nové, 5000km
předtím Mondeo MK III, 2.2TDCi, 114kW, předtím Mondeo 2.0 benzín, vždy kombík
Míša
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 26, 2003 21:48,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Engine servis now

Příspěvekod DR » čtv úno 26, 2015 15:35,0

Míša: DPF to asi nebude, to bych si snad všiml.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Engine servis now

Příspěvekod Míša » pát úno 27, 2015 1:12,0

DR píše:Míša: DPF to asi nebude, to bych si snad všiml.

Protože jsem měl obavy, jestli se s tím mám vůbec vracet do Brna, tak jsem volal nezávisle na sobě do Carentu a nějakého autorizovaného servisu v Olomouci a oba technici mi řekli, že o žádné takové hlášce v souvislosti s DPF nevědí. Doporučení znělo: zkontrolujte provozní kapaliny a jestli se nerozsvítí kontrolka motoru nebo ta hláška, tak to do "zítra počká". Naštěstí opravdu trasa Olomouc-Brno proběhla bez problémů. Doma jsem prošel veškeré hlášky palubního počítače, žádnou takovou (ani podobnou) jsem ale nenašel. Nejsem kurňa ale blázen:-) Nebylo to žádné "probliknutí", ta hláška na displeji svítila dobře přes minutu - no v podstatě do okamžiku, než jsem na tiskl tlačítko OK na ovladačí pal. počítače. A ten se sice jmenuje "počítač", ale je to spíše "zobrazovač" informací, které se zobrazí na základě splnění nějaké logické podmínky složené z 1-n parametrů.
Auto je ale relativně nové, možná tam forďáci ohledně DPF něco přidali, a co si budeme povídat, manuály jsou natištěné roky dopředu...
Uvidíme, co mi zítra řeknou, kromě "diagnostiky", rep. načtení paměti závad, budu trvat na zodpovězení dotazu "za jakých podmínek se na pal. počítači zobrazí hláška "Engine servis now" - pokud projedou aktuální firemní dokumentaci, tak by snad alespoň teoretickou příčinu mohli najít ...
Mondeo MK IV, 2.0TDCi, 120kw, manuál, kombi, Titanium+, r.v. 2014, kupováno nové, 5000km
předtím Mondeo MK III, 2.2TDCi, 114kW, předtím Mondeo 2.0 benzín, vždy kombík
Míša
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 26, 2003 21:48,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Engine servis now

Příspěvekod DR » pát úno 27, 2015 17:10,0

Míša: nějaké změny ve firmware určitě udělali, tipuju od ročníku 2012. Třeba stěrače už po ostříknutí skla nedělají to odložené setření. Ale DPF se mi opravdu nijak nehlásí, jinak chybové hlášky na displeji doporučuju vždy nafotit jako důkaz pro servis, že si nevymýšlíš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod PLeon » úte bře 03, 2015 14:22,0

Ja mel leda podobnou hlasku "Engine mailfunction" na Converse+, je to stejny typ hlasky, kdy po potvrzeni tlacitkem OK uz se ta zprava nikde neda dohledat. Objevuje se mi, pokud jedu dele na plny plyn, nasleduje ztrata vykonu, podle mne se proste jenom vypne turbo na zaklade nejakeho prekroceni parametru cidla tlaku nebo teploty. Staci povolit plyn a vykon je zpatky. Mozna je to podobna situace jako u tebe. "Engine service now" jsem jeste nezaznamenal.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod Angusss » čtv bře 05, 2015 9:37,0

Dobrý den, všem,

byl by prosím někdo tak hodný a poslechnul si zvuk mého TDCI? https://www.youtube.com/watch?v=bwlc2DIUd4A

Má takový traktorový zvuk. Přišlo mi to normální, ale slyšel jsem teď úplně stejný motor na stejném mondeu (moje má nalétání 130tis, to druhé dokonce 210tis) a druhé mondeo jen krásně vrní. Vůbec neklepe, nerachtá.

Mám to nějak řešit? Plánuji měnit rozvody, může být tento "traktorový zvuk" zapříčíněn rozvody? Zvuk je nahrán po startování dnes, teplota 6C.

Jinak s autem vůbec nic není

Moc děkuji všem za čas
Angusss
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 15, 2014 9:43,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod Tecto1 » ned bře 15, 2015 21:13,0

Ahoj Bardi,
Vyfotit hlášku "Engine malfunction" je dobrá věc, ale člověk, co umí obsluhovat diagnostiku i tak pozná, kde talčí bota. MK IV je celkem dost sofistikovaný auto a určitě ho neopraví jen tak nějaký garážista. Já teď zrovna řeším, že mi z auta začal kapat olej. Technici v autorizvoaných servisech (V Brně) to řeší po svém: nejdřív vyměnili těsnění pod CR čerpadlem - teklo to dál. Pak vyměnili celé CR čerpadlo - teče to dál. Prostě si to užívám. Už jsem za to vypaplal 28. tis Kč a furt mám pod autem loužičku. Vivat odborné servisy. Jo, a rada všem: BACHA NA "SERVIS" BRNOCAR !!! To je na samostatnou stořku... :evil: Jestli chcete auto hodit do věčných lovišť, tak tudy vede celkem rychlá a přímá cesta :roll:
Tecto1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2015 12:23,0
Bydliště: BRNO

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod DR » ned bře 15, 2015 23:13,0

Tecto1: píšu to tady pořád dokola - do servisu se auto dává s požadavkem na řešení "symptomu" (např. "kape z toho olej, zjistěte proč a opravte to"). Pokud první oprava závadu neodstraní, tak všechny následující už je potřeba řešit jako reklamace = nic víc neplatíš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod Tecto1 » čtv bře 19, 2015 21:24,0

No, tak vono to tak úplně není . . .
Motor 2.0 TDCi 120kW má tři problematický místa co se úniku oleje týče - palivové VT čerpadlo, gufero na klice, gufero na vačce. Takže poměrně široká plejáda. Tak když se opraví jedna věc, nemusí to vždy znamenat vyřešení problému. Ano, zadal jsem reklamaci, ale řeším dál. Teď už mám nové gufero na klice, takže aspoň rámcově vím, že dvouhmota a lamela je OK - na polovině života ... :mrgreen:
U mě se staly dohromady první dva případy, což není neobvyklé. Jsou uživatelé, kteří najednou dají hned všechny tři :lol:
Po prodělaných zkušenostech tedy mohu říct, že už tak nějak poznám, kdy je např. čerpadlo za zenitem atd..
Prostě to tady zní tahem od prvního dne fóra - co nezažiješ, neuvěříš, takže máš-li něajkou zkušenost, napiš, bude se to hodit :idea:
Tecto1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2015 12:23,0
Bydliště: BRNO

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod Tecto1 » pon kvě 18, 2015 9:04,0

Ahoj všichni,
Takže pokud sledujete toto vlákno, výše jsem se rozepsal o úniku oleje právě tohoto motoru (TDCi 2.0 120kw). Nechal jsem teď vyměnit olej v motoru a ejhle, zase kapka pod autem SUPER, užívám si to. Takže reklamace reklamace, jak píše DR. Tak zase jdu na návštěvu do CARentu :roll:
Měním olej pravidelně po 10ti tis. km, tankuju výhradně Verva diesel a ono se mi to odvěčí takovým zlobením. Docela mě to nas... Očekával bych trochu lepší kvalitu. Asi soudruzi ušetřili na těsněních. U Scorpia z roku 1992 a s 300tis. km on the clock jsem takové potíže neměl. Tam kapalo jen gufero na konci převodovky, což u zadokolky beru jako takový standard :D
Tecto1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 23, 2015 12:23,0
Bydliště: BRNO

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod tatka » pon kvě 18, 2015 16:27,0

To Tecto:jestli ty nejsi příliš horlivy:-) interval pro olej je 20000 km a pokud tam nelejes nejakej levnej, urco to stačí. Ja mel tedy 5let 103kW TDCi a žádný unik jsem nezaznamenal! Čili jestli spíš nebude rukama techniků od Carentu:-)
A mel by sis doplnit podpis!
Mondeo 2.0 TDCi,120kW,Powershift,Titanium X plus,rv 2014
Mondeo 2.0 TDCi,103kW,Durashift 6st,Enterprisse,rv 2010
Mondeo 2.0 TDCi,96kW,Durashift 5 st.,Ghia,rv 2002
tatka
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 19, 2014 8:41,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod ironside » úte kvě 19, 2015 12:27,0

tak nejak nechapu,jak nemuzou prijit,kde kape olej.Dle tveho popisu,se o motor staras,predpokladam,ze je motor umyty,cisty,aspon dle intervalu vymeny oleje tak usuzuju,tak snad nemuze byt problem okem zjistit,kde to kape...,ja mel 200 tis najeto a kapalo mi to jen jednou z trubky od turba,jinak nic.
Mondeo Ghia 2,0 TDCI DPF 163k 2011
Mondeo modelová řada 01, 2.0 TDCI DPF 96kw, Combi, r.v. 2007, Ghia
ironside
**
**
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned zář 07, 2008 6:08,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod mahura » stř črc 15, 2015 17:02,0

Ahoj všem,mám problém s motorem (viz podpis) s pocukáváním při ustálené rychlosti a lehkém plynu. Nejvíc se to projevuje od rychlosti cca.50 až cca.80km/h. Motor vynechává a pocukává...není v tom žádné pravidlo...občas při prudším rozjezdu se rosvítí kontrolka motoru(engine malfunction)...taky se mi stalo poránu po nastartování a ujetí 30ti metrů že motor šel na volnoběh jak na tři válce a měl tvrdej chod....tvrdej chod občas i při akceleraci (jako by byla chycená vačka, ale není)...Ještě se mi zdá (a nejsem sám) že na 120kw to je takovej lenoch...jinak filtr paliva měněn,palivo vždy pouze premiové Benzina,Omv,.Byl jsem u odborníků Delphi Praha Malešické náměstí a na nic nepřišli, tak jedu zítra ke Křížkovi do Slivence na konzultaci tak uvidím.Kdyby někdo měl podobnou zkušenost dejte vědět...Díky
Mondeo 2.0 tdci Duratorq 120kw euroV kombi r.v.2011
mahura
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř črc 15, 2015 15:51,0

Re: Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod Skrisa » sob srp 01, 2015 18:02,0

Problem se smrdicim palivem vne auta

Zdravim vsechny priznivce Fordu, zejmena Focus a Mondeo :)
Mam problem s ojetinou, kterou jsem pred mesicem / 2600km poridil v bazaru.
Poridil jsem Mondeo MK4/2007 TDCi 2.0l v automatu a jizda a kvalita vozu je na velmi dobre urovni, nicmene posledni 4 dny se mi dostava zapach nafty do kabiny.
Podival jsem se na motor a zjistil, ze mi zrejme po kapkach prosakuje nafta, ktera proudi do motoru. Pod autem zadne skvrny nejsou, cili nejde o proud, ktery je zavratny, nicmene mam pocit strachu, aby se nevys..lo neco za velky peniz :(
Mam nafocenu a natocenou 'mokrou' cast motoru. .. nasel by se nekdo, kdo by mohl identifikovat problem a tak nejak od oka nastrelit cenu opravy? .. ja jiz nejaky rok bojuji s nalezenim 'kvalitniho' servismana, cili mate-li jeste nejaky dobry tip v blizkosti Prahy, dejte pls echo ... nejsem sice mistni, ale na Moravu uz tak casto nejezdim :(

Obrazek: http://skrisovsky.net/car/problem/motor_001_zmensenina_identifikace.jpg
Video: http://skrisovsky.net/car/problem/original/motor_001.3gp

Dekuji vam za pripadnou ochotu panove!
Skrisa
Mondeo Ghia 2,0 TDCI rv2007 96kW
http://skrisovsky.net/car
Uživatelský avatar
Skrisa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob srp 01, 2015 17:15,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník