Motor 2.0 TDCi

Motor 2.0 TDCi

Příspěvekod klokec » úte led 11, 2011 21:07,0

Ahoj, u mého mondea se mi párkrát stalo, že mi motor při přeřazování na nižší rychlostní stupeň chcípnul. Nemáte s tím někdo zkušenosti, nebo nevíte čím by to mohlo být?
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

Re: chcípnutí motoru za jízdy 2.0 TDCi

Příspěvekod DR » stř led 12, 2011 9:11,0

klokec: buď máš špatnou naftu (nečistoty, voda v nádrži, apod.), nebo to máš rozbitý. A protože sám si na tom motoru nic neopravíš, tak to zavez do specializovaného diesel servisu.

Obecně zapomeň na to, že by sis byl schopný na tom motoru doma cokoliv opravit nebo diagnostikovat - snad s výjimkou prázdné nádrže. Takže pokud máš pocit, že s motorem není něco v pořádku, zavez to do servisu. A opět, nemá smysl dávat to nějakému garážistovi, i kdyby to byl kámoš nebo známý. Ani k fordovi bych s tím nejezdil. Na tyhle CR motory mají vybavení a potřebené znalosti opravdu jen ve specializovaných diesel servisech, viz www.tadpraha.cz. Cokoliv jiného je plýtvání časem i penězi.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod klokec » čtv led 13, 2011 18:30,0

Tak jsem dneska vyčistil váhu vzduchu,pokud to nepomůže, tak by to prý mohl být ještě snímač polohy vačky.
Potom už asi jenom ten dieselservis.
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod David S » čtv led 20, 2011 10:34,0

Potom napiš čím to bylo. Stalo se mi to samé 2x asi před půl rokem a od té doby klid. Tenkrát mi řekli, že asi zrovna probíhala regenerace filtru pevných částic, což je asi blbost. Viditelně nevěděli co s tím. Naštěstí už se to neopakovalo.
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod cardude » čtv úno 03, 2011 20:28,0

mne sa to stalo 2x na 2 rozdielnych mondeach BA7 2.0tdci, no vzdy na rovnakom mieste,az mi to prislo paranormalne. presne pri preradovani rychlosti mi motor sam zhochol az som sa skoro vybural,kedze nesiel ani jeden posilovac.
Ford Mondeo Titanium 2.0 Tdci, 103kW, 2007
cardude
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 01, 2006 23:28,0

Příspěvekod klokec » čtv úno 03, 2011 21:32,0

Tak mně se to stalo pokaždý jinde :D , ale už asi 1000km mám klid. Chystám se ještě vyměnit naftovej filtr, kdyby to třeba mělo vliv na to chcípání.
Jinak jsem taky přemýšlel o tý regeneraci filtru. Naposledy, když se mi to stalo, tak jsem jel po dálnici a auto mi párkrát samo trochu ubralo výkonu (asi čistilo dpf), za chvíli jsem jsem sjel z dálnice a jak jsem přijel na křižovatku a vyřadil, tak chcíplo :( . Nevím, proč tam inženýři od fordu nepřidali nějakou kontrolku, která by na tu regeneraci upozorňovala, člověk by aspoň přispůsobil styl jízdy a nechal to dokončit.
Není to zase tak často, za 10 000km tak 4x, ale naštve to :( , holt jsou ty auta dneska čím dál složitější.
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

Návod na výměnu palivového filtru

Příspěvekod danzz41 » ned úno 13, 2011 16:07,0

klokec píše:Chystám se ještě vyměnit naftovej filtr, kdyby to třeba mělo vliv na to chcípání.

Ahoj,

už jsi měnil ten palivový filtr? Chtěl bych u svého mondea udělat to samé, ale nenašel jsem nikde žádný návod.. Prý je po výměně velký problém auto nastartovat. Nemohl bys sem nějaký návod dát, jestli se ti výměna podaří?

Díky a přeju hodně bezproblémových km s mondeem. :wink:
Mondeo Turnier mk4, 2.0 TDCi 96 kW AT, r.v. 7/2007
danzz41
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř pro 22, 2010 15:37,0

Příspěvekod klokec » ned úno 13, 2011 16:29,0

No, chystám se na to. V práci se mnou dělá kamarád, co dělal u forda a je to prý pěkná drbačka. Je tam pežoťáckej motor a forďáci tam prej nedaly podávací čerpadlo (peugeot ho tam má), tak se to hrozně špatně odvzdušňuje.
Jináč filtr je kousek od pravýho zadního kola u nádrže.
Mondeo, 2.0 TDCi 103, combi, r.v. 10/2007, Titanium X
bylo: Focus 1.8 TDCi 74 kw
Escort 1.8 D
klokec
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned zář 05, 2010 19:26,0
Bydliště: Vyškov

jako Klokec

Příspěvekod Stistko » úte čer 28, 2011 23:14,0

Měl jsem podobný scénář jako Klokec s tím sjezdem z dálnice, já fičel po městském kousku dálnice a asi začal proces čištění, přijel jsem na křižovatku a pociťoval pochybný výkon motoru, když jsem zatavil a na zelenou chtěl vyjet div mi to nechcíplo. Naštěstí jsem přidal plynu, ale i dvojka a trojka na nižší otáčky byla dost divná, jak dlouho má to čištění trvat a co dělat když to začne a rychlá cesta končí? :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi, 103 kW, kombi, r. 7/2007
Uživatelský avatar
Stistko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř čer 01, 2011 22:36,0

Příspěvekod David S » stř čer 29, 2011 8:48,0

Včera mi měnili palivový filtr u kamaráda v servisu a jak jsem je pozoroval, tak to byla pěkná drbačka. palivový filtr je až vzadu u nádrže, takže je tam pěkný kus cesty k čerpadlu. po výměně filtru se musí nafta přisát do těch hadiček, což v domácích podmínkách asi nikdo neudělá(možná někdo jo :D ). No ale i když byla nafta v hadičkách, přesto auto nechtělo asi půl hoďky naskočit. Pak jsme vybili baterku, ale po nabití auto naštěstí naskočilo. Takže pokud mohu doporučit, tuhle výměnu nechte na servisu 8-)
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod MIS » stř čer 29, 2011 9:32,0

TO David S : Tak to jste teda pěkný střelci, protože tohle je zralý na zlikvidování čerpadla. Ono totiž, když v něm není nafta, tak se nemaže. A půl hodiny je podle mě dost slušný hazard!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod David S » stř čer 29, 2011 15:38,0

Souhlasím, že to nebylo ideální :o Pokud jste někdo byli u výměny palivového filtru ve Fordu přítomni, napište prosím hrubý popis jak to odvzdušnili odborníci :)
Mondeo, 2.0 TDCi, 103kw, 5.dv., r.v. 2009, Titanium X, šedá sea
Fusion, 1.4 TDCi, 50kw, r.v. 2007, Ebony, červená Colorado
Mondeo 1.8 TD combi, 66kw, r.v.1999, ve 460000km(2008) praskl rozvoďák - do té doby OK
David S
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte srp 11, 2009 14:37,0
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvekod DR » stř čer 29, 2011 15:42,0

David S: ti co umí nejen psát, ale i číst :wink: , by si třeba mohli přečíst sousední téma Výměna palivového fitru - diesel http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=2123
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

vypínanie motora

Příspěvekod dusan2916 » stř zář 28, 2011 20:38,0

páni mám tiež taký problém pár krát sa mi stalo že za jazdy mi pri podradení zhasol motor len zvláštné že niekedy to bolo 2x za deň a niekedy až o mesiac jedného dňa som šiel na opravu klími do polského fordu a cestou mi zhasol motor spomenul som im o tomto probléme nevedeli o tom nič ale mi povedal tachnik že mám zastaralý soft na riadiacej jednotke motora prehral nový aktuálny ako prvé riešenie,, zatial som prešiel cez tisíc km motor nezhasol ani raz tak uvidím a ešte jeden poznatok o polovicu lacnejšie original súčiastky ako u nás mal som vadný ventil regulácie klími u nás 215 ečiek v polsku 430 zlotých mna komplet oprava naplnenie klími prehratie softu vyšlo ako jedna súčiastka v slovenskom forde
mondeo, 2.0 TDCI 103kw, sedan, r.v. 2008, ghia
dusan2916
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon zář 26, 2011 19:32,0
Bydliště: Námestovo

Příspěvekod kadelst » úte lis 01, 2011 0:23,0

Vsiml sem si,ze mam hadicu od intercooleru potecenu od oleje v miste, kde se hadice spojuje do druhe hadice,tak sem aspon trochu pritahl tu spojovaci pasku.mam najeto 90tis, je to uz normalni pri tech km nebo je to zacatek konce turba? Nebo neco jine?jinak olej se menil 4x a pokazde me dali1 cm nad maximem,priste kaslu na servis a menim si sam.tak nevim jestli to muze byt i tim,ze mam moc oleje.ale zas olej neubyva...
Mondeo 2.0 TDCi kombi r.v. 2009 Titanium
kadelst
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř říj 21, 2009 9:11,0

Příspěvekod medva1 » úte lis 01, 2011 8:40,0

NO tak mě už se párkrát taky stalo to podobné s chcípnutím motoru, a následné vypnutí posilovače vždy to bylo v zatáčce a pokaždý při přeřazení.... diagnostika čistá jako padlý sníh v servisu taky na mě koukali jako co by to mohlo být pak ty hrozivý scénáře... co kdyby když dlouho jsem studoval až jsem na to asi přišel a už se to nestává prozaicky na sebe musím prásknout že to bylo nohama... protože jsem vždycky jezdil se slabšíma benzínovejma motorama tak při podřazení nebo při brždění motorem se mi víc točil motor. No a tady v tý relativně silný káře se stane to že když podřadím tak už to je při pro mě dost nezvykle nízkých otáčkách, nechcípně hned, ale právě těsně před tím podřazením zkrátka to udusím... nebo když otáčky klesnou než nějaká hodnota (kterou neznám) tak to samo motor zhasne.... dávám si pozor na otáčky a od tý doby žádný problém... je moje teorie třesku realistická??? nebo opravdu je něco s motorem
mondeo, 2.0.TDCi 103kW, kombi, r.v. 2007, titánium
Uživatelský avatar
medva1
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte črc 19, 2011 12:27,0
Bydliště: Štěchovice

Příspěvekod DR » úte lis 01, 2011 11:38,0

medva1: velmi nekonkrétně, protože se mi to nechce dohledávat, tak jen tak z paměti jako možný tip. Chcípání v zatáčce (a vždy v zadáčce na stejnou stranu) u nějakého motoru způsobovala axiální (ve směru osy) vůle klikového hřídele - který se díky ní v zatáčce o pár desetin mm odsunul od snímače polohy klikovky a motor chcípl.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod medva1 » stř lis 02, 2011 22:58,0

tak to ne chcípá mi to na obě strany....:-):-)
mondeo, 2.0.TDCi 103kW, kombi, r.v. 2007, titánium
Uživatelský avatar
medva1
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte črc 19, 2011 12:27,0
Bydliště: Štěchovice

Příspěvekod Ebo » pát lis 04, 2011 21:02,0

..a to buďte rádi, že nemáte Opel Astra + - r.v. 2006.. ..viděl jsem kousek co měl po 100 000Km motor zralej na generálku a automechanik u lisování čepů za tepla do ojnice pístu (jeden novej píst s kroužky za 6KKč) kur***al na všechny strany a majitel musel mít radost.. :D
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod vopi » pon pro 05, 2011 14:47,0

Ahoj,

Mam 2.0TDCI mondeo MK4 rok 2010 a jiz delsi dobu pocituju cukani, ktere je hlavne patrne, kdyz je motor plne ohraty.

Projevuje se to bud pri brzdeni motorem, tzn necham zarazeno napr 4 rychlostni stupen a od 80km rychlosti, pustim plyn a brzdim motorem a auto zacne cukat. Kdyz vyradim, tak vse OK. Defakto to dela na jakykoliv rychlostni stupen s adekvatni rychlosti.
Nebo se to projevuje pri slabem plynu, tzn. Potrebuji udrzet 60km rychlost, mam tam 4 rychlostni stupen a auto nepravidelne cuka, nekdy vic nekdy min. Kdyz prudce pridam plyn, tak auto zacne krasne akcelerovat a cukani je pryc.

Auto je jeste v zaruce, ale uz tusim, ze to bude na dlouhy beh, a tak se pokousim zjistit moznou pricinu. Problem je asi rok a nyni mi prijde, ze se to stupnuje a jelikoz dost jezdim, tak bych nerad aby me to nekde nechalo.



Diky moc za kazdou radu ci zkusenost.
Mondeo, 2.0Tdci 103, Kombi, r.v. 2010, Titanium
vopi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 14, 2010 22:43,0

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník