Chiptuning 2.5T Benzin

2,5 T

Příspěvekod 69696969 » úte lis 30, 2010 13:54,0

Máte někdo vlastní zkušenost s chipem 2,5T benzín?
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod gallert » stř pro 01, 2010 13:51,0

tak jsem nakonec neodolal a nechal si své Mondeo chipnout.
výsledek je 124kW/168 k a 390NM.první dojmy po ujetí 100km
jsou,že auto má brutální zátah v nízkých otáčkách a dá se vytočit bez ztráty výkonu až na 5tis otáček,možná i trochu přes.Bohužel
vzhledem k počasí jsem nemohl moc vyvadět,takže uvidíme až bude líp.
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

Příspěvekod Robbert » čtv pro 02, 2010 14:52,0

Máš graf z brzdy před a po?
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

RE

Příspěvekod PLeon » čtv pro 02, 2010 23:08,0

posilam odkaz na mereni z valcove brzdy pro chipu.

http://adgcsw.blu.livefilestore.com/y1p ... jpg?psid=1

Osobne bych to nespecifikoval jako brutalni zatah odspodu, to je teda hodne nadsazene a ze by to melo tahnot v 5 tisicich, tak to je teda podle mne nejaky omyl, u 2.2 TDCi urcite nesmysl. Koneckoncu z grafu je to jasne. To bych teda ten tvuj graf chtel opravdu videt. Nemyslim, ze 2.0 bude mit nejak vyrazne jine nastupy a poklesy u danych otacek. Jede to samozrejme lip nez bez chipu, ale zazraky se samozrejme nekonaji, ani nemuzou.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod gallert » pát pro 03, 2010 8:57,0

to robert: na brzdě jsem nebyl -možná časem - není to pro mě důležité-důležítý je můj vlastní pocit zda auto jede lépe či ne a to jsem popsal

to: Pleon:co je brutální zátah odspoda by se dalo polemizovat -to je fakt,ale s těmi otáčkami je to fakt,který mám odzkoušený a trvám si na tom. Ovšem ty si věř čemu chceš -já jsem popsal pocity jak se auto chová
po chipu,krom toho - máš jinej motor,nemáš automat-takže těžko můžeš posoudit co to udělalo s mím autem.
Mondeo 2.0 TDCi, 103kW, kombi, 2010, Enterprise(lepší Titanum), Tiptronic 6st
Mondeo kombi 2.0 TDCi ,96kW, Ghia,Tiptronic, rv: 2002 - prodáno při 260000km a vše bylo OK
Scorpio kombi 2.9i,V6 24V,automat,rv1996 _______Scorpio 5dv.,2.0i,automat,rv 1985
gallert
****
****
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob lis 18, 2006 20:20,0

RE

Příspěvekod PLeon » pát pro 03, 2010 10:37,0

Ale ja ti tech 5 tisic otacek a vic bez ztraty vykonu neberu, neboj :-)
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Zkušenosti

Příspěvekod DDA » stř zář 21, 2011 21:22,0

Tak jsem na svoje Mondeo combi 2.5T r.v. 2009 pořídil chiptuning od BSR. Po několika konzultacích jsem zjistil že to je v podstatě jediná možnost pro tento motor pokud nechci nechat kuchat řídící jednotku s velmi nejistým výsledkem. Po objednání jsem za pár dní výměnou za 25 tisk Kč obdržel balíček s kýženou krabičkou. Sednul jsem do auta, zastrčil kabel do diagnostické zásuvky pod volantem a propojil s krabičkou. Po zmáčknut několika knoflíků na krabičce se spustilo flashování přičemž začaly na přístrojovce blikat nejrůznější kontrolky a displaye jak na vánočním stromečku což mě poněkud znervóznilo a navodilo otázku zda ještě vůbec někdy nastartuji. Po cca 2 minutách diskotéka skončila a na display programátoru se objevil kýžený nápis hotovo. Velmi napnut jsem zmáčknul tlačítko startéru a k velké úlevě motor normálně naskočil, takže jsem ihned zahájil testovací vyjížďku. Po prvním sešlápnutí plynového pedálu na podlahu jsem přestal litovat vynaložených peněz. V nízkých otáčkách je rozdíl patrný ale jen málo, mezi 2500 – 4000 je nárůst točivého momentu znatelný a mezi 4000 - 6000 se se odehrává nebývalé peklo. U seriového nastavení motor po 4000 ot již začíná vadnout, po úpravě ještě naopak přidá a neúnavně táhne dál. Probíhá to si následovně: v 1800 ot sešlápnete na trojku plyn na podlahu a řikáte si že to jede slušně, po překonání 2500 ot si řikáte že to jede zatraceně slušně, kolem pěti tisíc si řikáte že už to jede kurevsky hodně že už by to mohlo stačit a je to dost o morálu plyn nepustit pokud nejste zrovna na prázdné dálnici. Dvěstěkilometrová rychlost na dálnici je dílem pár okamžiků a zrychluje se mohutně dál, maximálku jsem ještě nezkoušel ale těch 250 na kterejch se pounuje omezovač to zřejmě dá jako nic. Po cca hodině testování jsem mrknul na spotřebu i když ji normálně příliš neřeším a trošku vě mě hrklo jelikož číslice ukazovala 16 l/100 km. Další dny když jsem již začal zase jezdit normálně však spadla na obvyklých 11 l jako před úpravou. Takže za mě se úprava určitě podařila, kolik vydrží turbo při vyšší zátěži je otázka ale vzhledem k tomu že nejsem hltač kilometrů tak to snad nebude příliš horké. Zatím mám najeto cca 3000 km a žádný problém. Jediné čeho jsme si všiml že po delší době plného výkonu, například při nájezdu na dálnici a akceleraci z 50 na třeba 220 km/h na plný plyn začne motor cca v 5500 otáčkách jakoby vadnout a je nutné přeřadit dříve na vyšší rychlost. Nevím jestli je to nějaká elektronická ochrana, nebo jestli toho má turbo plný zuby. Každopádně bych nedoporučoval honit to delší dobu na plný plyn při vysokých otáčkách (např. na německé dálnici při pokusu pokořit drze dorážející Porsche Carerra turbo)
Jinak k parametrům. Motor by měl mít po úpravě cca 280 koní oproti 220 (papírových). Změřených BSR slibuje 260 oproti 204. Točivý moment přes 393 Nm, tudíž odpovídajících papírových dost přes 400. Zrychlení 0-100 se nikde neuvádí ale výrazný rozdíl oproti standardním 7,5 sekundám to nebude kvůli neschopnosti přední nápravy přenést výkon na jedničku a na dvojku na silnici – proto i upravený software má na 1 a 2 o něco snížený točivý moment a naplno to jede až na trojku a výše. V utaženějších zatáčkách po vypnutí protiprokluzu se ale stejně na výjezdech přední kola usilovně protáčejí v marné snaze dostat výkon na silnici.
Každopádně je to pecka a a mnozí majitelé „sportovních“ či „prémiových“ vozů žasnou proč jim sakra ten mizernej kombík ujiždí přestože se snaží co to dá :-)
DDA
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte zář 20, 2011 21:57,0

Příspěvekod elef » čtv zář 22, 2011 14:47,0

DDA: a neplánuješ s autem zajet na brzdu, abys věděl reálný výkon? Jinak ten motor má mít papírově origo cca 220 HP, ale ten kousek, u něhož meřili výkon v BSR, vykazoval v reálu 204 Hp. No ale s tím reálným výkonem lišícím se +- 10% od papírové hodnoty asi člověk musí počítat.
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod DDA » čtv zář 22, 2011 15:34,0

2 elef: Těch 204 k změřených co uvádí BSR na orig autě odpovídá cca skutečným 220 na klikovce. Na brzdě (dynamometru) se měří včetně ztrát co vznikají v převodovce a třením pneumatik, tam se obvykle cca 5-10 % ztratí. Přesně by se to dalo změřit pouze po vyndání motoru z auta a změření na speciální kalibrované brzdě na motory. Na běžný brzdě ke všemu vždycky naměříš to co chceš jelikož stačí trošku změnit parametry měření a ukáže to koní kolik je libo.
takže pokud to po úpravě má 260 koní na kolech tak se dá předpokládat že na klikovce těch 280 bude. Běžnej dyanometr neslouží k hodnocení kolik to má absolutně koní ale když se změří před a po úpravě tak jde usuzovat jak se to zlepšilo či zhoršilo. Ale musí být vše nastavené stejně, stejná teplota, vlhkost tlak a nevim co ještě.
Mondeo, ropný produkt dostatečný, železná, r.v. zánovní, slušná
DDA
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte zář 20, 2011 21:57,0

Příspěvekod DR » čtv zář 22, 2011 16:16,0

DDA: Nemáš pravdu. S měřením a udáváním výkonu je to trochu jinak. Výkon se udává buď podle normy SAE (to je čistý výkon na klikovce motoru bez připojeného příslušenství), nebo podle DIN (výkon motoru s připojeným příslušenstvím).

Při měření na válcové zkušebně se sice měří výkon až na kolech, ale součástí měření je i změření ztrátového výkonu (valivý odpor pneu, ztráty v převodovce), pomocí kterého se pak snadno dopočítá výkon na klice. A tak to taky funguje. Takže pokud ti naměří 204PS, tak je to výkon dle DIN a žádné další koně už tam nemáš. Většina zkušeben ti taky vyjede dvojitý graf, kde máš výkon na kolech i výkon dle DIN. Výrobcem udávaný výkon motoru je dle DIN (SAE se používá hlavně v USA). Tedy ty rozhodně 260 PS na kolech nemáš.

Stejně tak mylně informuješ o omezovači rychlosti v modndeu - mondeo žádný omezovač rychlosti nemá, to auto "jede co to dá" ;-). Omezovač rychlosti na 250km/h je specifikum německé legislativy a musí ho mít všechna auta v německu prodáváná (tedy jen ta, která by bez něj mohla jet rychleji, takže v mondeu ho nenajdeš, stejně jako ho nenajdeš ani v dacii logan)


Jinak díky za postřehy z čipování, nečekal bych, že za to někdo těch 25 litrů vyplázne.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod DDA » čtv zář 22, 2011 19:18,0

2 DR: Pokud měříš na válcové zkušebně tak neměříš ani DIN ani SAE ale prostě výkon na kolech se všemi ztrátami a to velmi nepřesně. Nejsem odborník na měření výkonu nicméně už jsem viděl hodně grafů a s motorkou jsem byl na válcové zkušebně několikrát. Nikdy tam nebyl započítán ztrátový výkon jelikož to jsou hausnumera. Nikdy jsem neviděl graf kde by změřený výkon dosahoval udávaného výkonu výrobcem. Proto ten přepočet. Nicméně nechci zabředávat do problematiky měření výkonu a hádat se o pár procent sem nebo tam. Chtěl jsem hlavně popsat subjektivní pocity a zkušenosti z úpravy tohoto motoru se kterým nikdo v čechách nemá zkušenosti. Všichni laděj tak maximálně tédéí což udělá každý garážista za pět minut. Co se týká omezovače na 250 tak to je údaj který udává BSR, jak jsem psal tak sám jsem maximálku nezkoušel. Možná že ho tam naopak dali a předtím tam nebyl žádný nebo nastavený na 300 km/h. Není zřejmé kterým směrem ho posunuli. Co se týká ceny tak v tom nevidím velký problém když jsem dal za auto třičtvrtě mega. Ke všemu je to výrobek od renomované firmy, mimochodem specialisty na Volvo motory, která ví co dělá a ne nějaká samorobo úprava od trubky v garáži. Další výhoda je že tam kdykoliv můžu nahrát zpátky původní soft nebo si stáhnout od BSR aktualizovaný či s jinou charakteristikou.
DDA
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte zář 20, 2011 21:57,0

Příspěvekod elef » pát zář 23, 2011 0:07,0

No já ti samozřejmě neberu těch 280HP a určitě tvé zkušennosti pomůžou ostatním. Jen když mrknu na stránky BSR, tak při měření jiných motorů dojdou +- ke stejnému nebo i vyššímu výkonu, než uvádí výrobce. Proto mě zarazilo, že u tohoto motoru došli k výkonu o dost nižšímu. Třeba u superchips.co.uk u 2.0 SCTi místo papírovýh 203 HP změřili 221HP, u 2.5T místo papírových 220 HP změřili 217 HP, takže myslím nemáš pravdu v tom,že vždy změří na brzdě na kolech výkon nižší, než papírový. Taky si myslím, že nezáleží na výkonu na klice, ale na výkonu na kolech. K čemu ti bude výkon 1000 koní na klice, kdyby se na kola dostalo ve výsledku jen 200 koní?
Jinak tvoje auto teď nemá hodnotu třičtvrtě mega, ale tak 300.000,-, na což myslím narážel DR...
Mondeo 2.0 SCTi 149 kW, kombi, 2010, Titanium
dříve Mondeo, 2.0 TDCi 96 kW, kombi, 2002, Ghia
elef
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon říj 06, 2008 12:46,0

Příspěvekod DR » pát zář 23, 2011 7:39,0

DDA: omlouvám se, ale když sem někdo napíše blbosti, tak mám ve zvyku je opravovat - aby se ty kraviny už nešířily dál. Já už jsem takový a jiný nebudu.

Takže:
1. měření výkonu probíhá tak jak jsem ho popsal, měří se výkon na kolech a z něj se (s tolerancí +- autobus) dopočítává výkon dle DIN. A pokud není výslovně uvedeno něco jiného, tak hodnota výkonu v grafu z válcové zkušebny je vždy dle DIN (tedy výkon na klice, stejně jako ho udávají všichni výrobci) - obvykle je tam vyčíslen i korekční koeficient, kterým se to přepočítávalo. Pokud tě zajímají podrobnosti, tak ti to můžu vysvětlit přes SZ. Jen pro info, ztrátový výkon bývá většinou 20-30%.

2. Omezovač rychlosti žádné mondeo nemá, ale protože volvo T5 i "R" omezovač na 250km/h mají, tak je možné, že je i součástí čipu od BSR. V podstatě na tom nezáleží, protože o moc víc, než 250km/h by to s výkonem 195kW stejně nejelo.


Jinak o nic nejde a hlavní je, že jsi s úpravou spokojený. Přiznám se, že já bych za to ty peníze nedal - vzhledem k omezení výkonu na 1. a 2. kvalt by mi to předjíždění nijak moc nevylepšilo a ze závodění v rychlostech přes 200 km/h už jsem naštěstí dávno vyrostl. A jen malá rada, nevěř všemu, co si nějaký tuner (BSR nevyjímaje) napíše do svého letáku, velká část z toho je realitě hodně vzdálená a přibarvená na růžovo - a většina toho zbytku jsou pseudoodborné bláboly.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod DDA » pát zář 23, 2011 11:37,0

Končím debatu o měření výkonu atp. Myslím že každý má kus pravdy a takhle na konferenci to nevyřešíme, v hospodě by to šlo líp. :wink:
Jinak ještě jeden postřeh - jezdím teď na 100 oct případně 98 oct benzín. Jede to sním výrazně kultivovaněji, tišeji a hlavně na 95 benzín je kdesi kolem 4000 ot trošičku cejtit jakýsi lehký škubanec, nic fatálního většina lidí si toho vůbec nevšimne ale vzhledem k jinak naprosto hladkému průběhu výkonu u tohohle motoreu je to cejtit. Když dám 98 nebo 100 tak to tam neni a má to i o něco nižší spotřebu.
A ještě jedna věc. Hlavní výsledek je že ta úprava je prostě výrazně cejtit ač jsem k tomu byl ze začátku skeptický. Například otec si nechal kdesi načipovat Peugeota 407 2.0 HDI (mimochodem stejnej motor co se dává do Mondea) a tam musim zapojit velkou představivost abych si vsugeroval že to jede líp než předtim.
Mondeo, ropný produkt dostatečný, železná, r.v. zánovní, slušná
DDA
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte zář 20, 2011 21:57,0

Re: Chiptuning 2.5T Benzin

Příspěvekod estymak » pon bře 31, 2014 15:56,0

Mám taky chip od BSR. A musím říct, že je to hodně cítit.

Původně jsem se nechal nachytat nízkou cenou firmy autochip.cz, ale po chipu jsem žádné navýšení výkonu nezaregistroval. Nechal jsem to měsíc tak a pak s tím letěl na brzdu. Výsledek mě šokoval - naměřeno 147 kW (200 koní) a 338 Nm ... Tak jsem to letěl reklamovat - borec na pobočce v Brně se se mnou o tom nechtěl vůbec bavit, prej ať to jedu reklamovat do Prahy (instalace chipu ale proběhla na téže pobočce v Brně). Nakonec ho moje neoblomnosti přesvědčila, že mě musí brát vážně, zavolal do Prahy a po poradě s vedením mi vytáhl reklamační papíry, já je vyplnil, vše doložil měřením z brzdy, byl mi zpět nahrán půovdní software a vrácení peněz jsem pak 2 měsíce urgoval Prahu. Zabraly až pohrůžky, že se budu bránit soudně a dám to do Černých ovcí (pořad ČT). Jinak po nahrání origo software jsem letěl opět na brzdu a světe div se ... výkon byl taktéž 147 kW, ale kroutící moment originálu byl vyšší - 348 Nm ...

Pak jsem se na základě už dříve čtené zkušenosti kolegy rozhodl, že odzkouším BSR. Bylo to sice drahý (25 700 Kč), ale nelituju, výsledek stojí za to. Hned při první testovací jízdě jsem ihned cítil nárůst kroutícího momentu a zásadně se změnila i jeho charakteristika - v podstatě od 1 000 ot/ min máte mnohem intenzivnější pocit zátahu. Zvažoval jsem jít na brzdu, ale vzhledem k tomu, že jsem byl spokojen už jen s tím, co jsem vnímal pocitově, vykašlal jsem se na to.

A pak, co se týče výkonu, když dá člověk kickdown (podlahu) , tak je sice větší turboefekt než před chipem, ale jakmile má turbo dost otáček, vystřelí auto jak z praku. Pokud máte turbo už roztočené z předchozí jízdy, pak už turboefekt nenásleduje (ten je převážně z klidné, nízkootáčkové jízdy).

Pokud Vás zajímá spotřeba, tak nemám přímé srovnání, jaký vliv měl chip na okamžitou spotřebu při stejným stylu jízdy na stejné rychlostní stupně při stejném zatížení. Ale předpokládám, že aktuální spotřeba bude o něco vyšší než před chipem, ale kompenzováno je to tím, že nyní zvládnu vyšší zatížení na vyšší rychlostní stupeň než před chipem, tudíž při ekonomy runech předpokládám spíše nižžší spotřebu, než před chipem. Naopak pod plným plynem to vidím naopak - spotřebu předpokládám vyšší než před chipem - vyšší tlak turba.

Tolik k mým zkušenostem s chipem motoru 2.5 T.

Esty
Ford Mondeo 2.5 Turbo ,4/2007, kombi, Titanium X, 162kW/ 320 Nm orig, Chip od BSR na 188 kW/ 393 Nm.
estymak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon bře 31, 2014 14:33,0
Bydliště: Brno - venkov

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník