BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod koudak » ned led 22, 2012 19:52,0

2 DR: Mohl bys mi prosím vysvětlit, proč ploužení vadí turbu s proměnlivou geometrií? Zanáší se?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod tomason » ned led 22, 2012 20:55,0

Diesel jedině bez DPF jenom 1.8TDCI už se nedělá,takže ten flexifuel přetavit na LPG a je vystaráno at to žere třeba 11 l LPG.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod štíreček » pon led 23, 2012 12:15,0

DR - ono s tím smýváním je to i teď, je ale pravda, že v omezené míře. Dříve se využívalo k promíchání benzínu víření, dnes palivo dobře dokážou rozprášit vstřikovače a víření je nežádoucí, ale vždy se něco na studené vložce uchytí. Diesel vstřikuje až je píst nahoře, maximálně se uchytí nespálené palivo. Co se týká té roztažnosti, píst u benzínu se zahřívá rychlej, protože diesel má vyšší účinnost, tak toho odpadního tepla není tolik a pokud se motor zahřívá jízdou, rychle se ohřeje i ta vložka, takže pístu tam není těsno tak dlouho.

Je ale fakt, že setrvák a filtr je u dieslů slabina, ale zase ne nějak katastrofická a životnost se dá ovlivnit způsobem jízdy. Vstřiky a čerpadla jsou dnes už hodně kvalitní, dá se říct od roku 06 se to nesere, jako dříve. Ani nemám info, že by setrváky etrémě odcházely, dá se říct že do 120-150tis nemusí být problém ani s filtrem. Když srovnám sousedovic focuse 1,6 74kw s mou 1,6tdci, tak mu to jezdí po městě za 9,5-10, já kolem 5,5-6, to jsou cca 4litry rozdíl cca 140Kč/100km a po 120tis km může být rozdíl až 170tis Kč na projetém palivu, pak myslím nebude problém investovat do dvouhmoťáku nebo desítku za repas filtru nebo auto vyměnit za novější. Pořád se to vyplatí. Ten zátah odspodu už je taková přidaná hodnota, to dnes umí kdejaké tsi. Pokud si člověk hlídá olej a mění radši dřív než pozděj, zvláště ve městě, jednou týdně prožene otáčkoměr, tak i turbo nemusí být slabý článek.

Jinak E85 a elktřina patří mezi nejdražší paliva, co se týká energie obsažené, elektromobil má ale účinnost přes devadesát procent, takže za stejné peníze najede nejvíc km. Motor pro E85 má účinnost cca 32%, stejně jako lpg, nebo benzín 30%. Diesel je někde přes 40% účinnosti - viz SM special podzim2011. Když pominu CNG, vychází líp plyn, ale čistě teoreticky i u plynu se musí počítat cca 2-3litru benzínu na starty a pak je otázka, zda se hodí na krátké jízdy po městě, náklady na další servis, časově omezená nádrž....pokud člověk jezdí hodně, proč ne, ale nic v otm nevidím.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » pon led 23, 2012 12:44,0

tomason: předělávat flexifuel na LPG je IMHO blbost. Čistě kvůli tomu, že ten motor už jednou úpravou prošel (na E85) a znovu upravovat upravovaný motor nepovažuju za rozumné - tam může člověk narazit na problémy a odlišnosti (mechnika i sw v ŘJ), které ho u "normálního" motoru nepotkají. Nehledě na to, že ekonomicky už to není tak výhodné a cena přestavby E85-LPG se bude vracet 2x-3x delší dobu, než u přestavby N95-LPG, protože rozdíl v nákladech (=úspoře) na palivo je tam poloviční.


štíreček: to už jsme se dostali hodně daleko, ale v podstatě pořád si potvrzhujeme, že z hlediska opotřebení a spolehlivosti je na tom ve městě benzíňák o poznání lépe, než nafťák. Úspora na palivu u nafťáku je fajn, ale započítej do toho i repasi vstřikovačů (+dvouhmoťák, DPF, atd.). K tomu přihoď ztracený čas a starosti s opravou, kdy ti auto stojí před barákem a ty lítáš a sháníš, kdo ti ho opraví - aby tě to nestálo majlant a aby ti místo opravy auto ještě víc nezprasil. A najdnou už to ani finannčně není pro nafťák nijak jednoznačné.
Netvrdím (a nikdy jsem netvrdil), že výš popsaný "katastrofický" scénář musí nezbytěn natsat u každého nafťáku, ale normální člověk, který nic netuší o DPF, CR, VTG, douhmoťáku, atd., tak jim asi sotva nějak přizpůsobí své zacházení s autem. A ty díl ymají životnsot omezenou a jejich oprava je "nejednoduchá" a "nelevná". Že tobě jezdí 1.6TDCi za 5 litrů a bez závad je super, ale ty nejsi "obyčejný" uživatel (který tam lije jen naftu a možná to občas dává k nějakému garážisotvi na výměnu oleje, protože slyšel, že by se to čas od času mělo udělat), to si uvědom.



koudak: pokud se VTG nepoužívá (typicky "spořivá" jízda v nízkých otáčkách), tak zatuhává a ne vždy se dá rozhýbat. Samozřjmě se to nestane po pár stovkách km, ale kdo takhle jezdí dlouhodobě, tak se tomu velmi pravděpodobně nevyhne.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » pon led 23, 2012 13:27,0

DR: mezi námi - já jen potvrzuju fakt, že pokud ušetřím po nějakých 120tis km minimálně 100tisíc korun na projetém palivu, tak i přes "případnou" investici se provoz dieslu pořád vyplatí. Ten benzín si taky bude žádat své a nikde není psáno, že vydrží bez poruchy. Já počítám s tím, že do 120tis km bude klid, jenže v té době při mém nájezdu bude už auto přes deset let staré, takže reálné spíš na výměnu než ho nechat jako pokladničku. Je ale fakt, že starého dieslu někde z bazaru bych se bál, to je spíš ruská ruleta, která se nemusí vyplatit. Mám třetího diesla a tebou popisované problémy jsem neměl s žádným z nich. Je fakt, že neměly dvouhmoty a filtry, ale měly vstřiky a čerpadla, které jsou dnes podstatně kvalitnější. Chronicky vadné turba mají oktávky, u forda se může turbo projevit nesprávným stylem jízdy, ale žádné chronické problémy s tímto fordy nemají. A takový filtr se bude s příští euro normou dávat i do benzíňáků, tady bude mít diesel opět výhodu, problémy už mají vychytané, zvláště psa je do pežotů už dává deset let, kvalita nebo životnost se stále prodlužuje, neviděl bych to opravdu tak černě. Před dvacetipěti lety měli všichni strach, když se zaváděl katalyzátor a dnes se nad tím nikdo ani nepozastaví...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Rike » pon led 23, 2012 15:32,0

No, moc moudrý z toho nejsem:-) Jeden hot, druhý čehý:-) Přijde někdo třetí?
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Příspěvekod štíreček » pon led 23, 2012 15:51,0

Rike kolik máš s tím c-maxem najeto? Máš s tím motorem nějaké problémy? Nebo chceš konkrétně jen mondeo...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » pon led 23, 2012 17:14,0

Rike: ale my nejsme ve při ;-). Shodli jsme se, že pro couračky po městě (co se týká výdrže a spolehlivosti) je atmosferický benzín vhodnější, než současný přešlechtěný nafťák.

Na druhou stranu, při tvém nízkém nájezdu je to prakticky jedno, takže to neřeš a kup si co chceš. Jen připomenu, co už psal štíreček. Ojetý nafťák už bude mít hodně za sebou, s ohledem na všebecnou zálibu ve stáčení tachometrů bych na to nezapomínal. Ale zase, při tvém nájezdu bys měl i s plečkou těsně před smrtí vydržet několik let, otázka je, co s ní pak dál.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod tomason » pon led 23, 2012 20:19,0

flexifuel má tvrzená sedla tak proto.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod Profesor » pon led 23, 2012 20:55,0

Pánové za mě, na město na popojíždění benzín, na štreky nafta.
Já sám mám benzín, protože chata 18km, chalupa 60km a párkrát v zimě na hory + jednou ročně ke známým do Chorvatska mi vychází benzín líp.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Rike » úte led 24, 2012 0:14,0

štíreček píše:Rike kolik máš s tím c-maxem najeto? Máš s tím motorem nějaké problémy? Nebo chceš konkrétně jen mondeo...

No já osobně něco kolem 10 000km za rok a vlastním ho 3 roky. Chci zase C-maxe, ročník 2009. Teď neřešme, proč to tak dělám a kde to beru.
S tím 2.0TDCi mám problémy, musel se vyměnit ten ERG ventil, čištění vstříků, přesto s tím jsou pořád problémy, že kolem 2000 otáček kulhá jakoby válec. Zlepší se to kvalitní naftou (Verva). Ale je to prostě špatný kus, jinak ten motor jako takový, když se "vyblbne" a zahřeje, je senzační.

DR píše:Ojetý nafťák už bude mít hodně za sebou, s ohledem na všebecnou zálibu ve stáčení tachometrů bych na to nezapomínal. Ale zase, při tvém nájezdu bys měl i s plečkou těsně před smrtí vydržet několik let, otázka je, co s ní pak dál..

Kupuju od soukromníků přímo v Německu, tedy výhradně v Bavorsku a výhradně od Němců původem (ne Turci aj.). Žádný bazar, nic takového. Ty kilometry pak sedí, běžní Němci nemají potřebu něco stáčet.

Profesor píše:Já sám mám benzín, protože chata 18km, chalupa 60km a párkrát v zimě na hory + jednou ročně ke známým do Chorvatska mi vychází benzín líp.

No a jaké jsou generace motorů ve Fordech? Benzínových (a vlastně i naftových). Před 2-3 roky byl tuším 1,6TDCi o generaci vyšší, ale taky zatíženější. Větší výkon na malý objem atd. 2,0TDCi proti tomu byla o generaci starší, nižší výkony, větší spolehlivost. To bylo u ojetin, takže nová auta pocházela z let 2005-06. Co se dělo s motory dál, s ohledem na rok 2009?
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Příspěvekod štíreček » úte led 24, 2012 11:39,0

Rike: ten motor 2,0 z roku 2005 bude pravděpodobně ještě fordí, tam ty egry dělaly neplechu i u mondeí. Motory od psa se dávaly tuším později, nevím přesně ale rok 09 už ho určitě bude mít. S normou euro4. Od roku 2010 je už euro5 a u dvoulitrů je provedení vypalování filtru jinak. Nafta už nevede přes válec, ale ve filtru či katalyzátoru je vapolizér, který vstřikuje naftu do předřadného katalyzátoru, tam se vznítí a vypálí se filtr. Nehrozí tak ředění oleje, ale hlavně je to spolehlivější způsob a filtr má prakticky životnost motoru, protože se tam neusazují nespalitelné částečky s používaného aditiva typu eloys, které se používá u 1,6tdci jako mám já. Ty motorové verze se můžou lišit, třeba pumpy má ford pevné, peugeot odpojitelné a taky se může lišit ta konstrukce/umístění těch filtrů. U motorů 1,6tdci euro5 se používá infineum na bázi oxidů železa, prý je to levnější, výsledky stejné. Možná by ti mohl poradit robert, ten má tuším dvoulitr od psa v mondeu rok 09??? Dlouho jsem tu nebyl, Dr mě když tak opraví.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » úte led 24, 2012 12:33,0

štíreček, Rike: je to jednoduché. MK III = pouze motory PUMA, tedy fordí konstrukce vycházející ze staré endury. Všechny TDCi (a vlastně i TDDi) 2.0 i 2.2 v M KIII jsou PUMA (a u CR vždy vstřikování Delphi), nic jiného.
MK IV = motory společné konstrukce PSA-Ford a nic jiného. Tady je ale trochu "bordel" v tom, že různé motory PSA-Ford používají vstřikování několika výrobců. Asi nevíc je tam VDO (bývalý Siemens).

Teď si nejsem na 100% jistý, ale i staré motory 1.8 TDCi řady KENT (focus, connect) asi už byly plně nahrazeny konstrukcemi PSA-Ford. Takže nic jiného než PSA-Ford už by v akutálních fordech být nemělo (možná s výjimkou tranzita)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Rike » stř led 25, 2012 20:58,0

A ještě drobná otázka - dá se o nějakém motoru od roku 2008 říct, že je špatný? Konstrukce, závady, životnost...
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Příspěvekod štíreček » stř led 25, 2012 21:25,0

Průserové a to doslova jsou motory 2,0tdi rok 05-08 napříč celým koncernem vw, škoda, audi, seat....se zavedením commonrailu se to zlepšilo, ale zrovna minulý týden stahovali i nové vozy, kvůli úniku paliva.
Jinak od roku 06 se kvalita hodně zlepšila, přiznávají to i diesel servisy. Nebýt starých vozů nemají práci, špatné vstřiky u jednotlivých modelů od roku 2006 prý počítají na prstech. Spolehlivé jsou i HDI starší konstrukce. Já bych se toho nebál, ale jak píšu, záleží kde a od koho koupíš, diesel s bazaru může být sázka do loterie. Kámoška koupila citroen z AAA a kupodivu to jede.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Rike » stř led 25, 2012 23:22,0

Já myslel pochopitelně u Forda :D
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » úte bře 13, 2012 21:06,0

Proc je spatny ten 2,0i Flexifuel na LPG?Mel by mit tvrzena sedla a teoreticky se hodit mozna vic na LPG nez standartni 2,0i,nebo je to blbost :)
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod tomason » pát bře 23, 2012 22:14,0

Problém může být v řízení motoru při změnách paliva,ale nevím to jistě ten motor zjiš´tuje na co jede estli na E85 nebo benzin zeptat se u Forda jinak s těmi sedly to bude jenom lepší i 2,0 CNG je má tvrzené ten se tady nikdy neprodával v DE ano.
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » ned bře 25, 2012 20:54,0

Jo zkusim se zeptat,uvazuju o 2,0Flexi a predelat na LPG.Nasel jsem nejake flexi primo v nemecku uz predelane,tak to asi pujde.Ale chci koupit a predelat na LPG tady u nas.Cetl jsem,ze motor sam rozpozna na co jede.Tak snad mu nebude vadit plyn:)
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » ned bře 25, 2012 22:41,0

petr8: jak už jsem psal výše, předělávat flexifuel na LPG nepovažuji za chytrý nápad. Doba návratnosti takové přestavby je dvojnásobná, protože místo rozdílu ceny paliva cca 37Kč (N95) x 17 Kč (LPG) je to "jen" 28Kč (E85) x 17 Kč (LPG). A i když předělat se dá všechno, tak tohle vždycky bude "exot" - a z pohledu servisu a případných oprav to logicky znamená jen probémy a vyšší náklady. Taky se ti může stát, že už to nikdy nepojede pořádně ani na jedno z těch tří paliv ...

Už "normálních" benzíňáků je málo, flexifuelů je ještě podstatně míň, takže budeš muset při výběru dělat mnohem větší kompromisy. Ale jak taky říkám pořád dokola, máš svou hlavu, možná sis to spočítal jinak a je to pro tebe výhodné, tak dělej, jak myslíš.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník