BENZIN vs DIESEL

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod MIS » pon bře 26, 2012 7:47,0

Známý má C-MAXe 1.8 Flexifuel a provozuje ho na plyn již déle než dva roky bez jakýchkoliv problémů. Kupoval si ho právě kvůli těm tvrzeným sedlům, pro provoz na plyn jsou lepší. Doporučila mu to tak firma, u které si později nechal udělat předělávku na LPG.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » pon bře 26, 2012 8:40,0

MIS: tvrzená sedla mají všechna auta, která jezdí na bezolovnatý benzín (ano, flexifuel je má ještě "tvrzenější", taky má spoustu dalších úprav na palivovém a řídícím systému, mimo jiné i úplně jiné palivové čerpadlo). Problém u LPG není zaklepávání ventilů, ale jejich podpalování - což je obvykle dáno nesmyslnou (ty bys jistě napsal "typicky českou" ;-)) honbou za ultranízkou spotřebou a nastavením příliš chudé směsi. Přestavba flexifuelu na LPG má návratnost někde okolo 60 tisíc km, do té doby neušetříš ani halíř, a to už je IMHO příliš riziková investice.

BTW, flexifuel má interval výměny oleje zkrácený na polovinu, což opět zvýší provozní náklady.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod MIS » pon bře 26, 2012 12:11,0

TO DR : Ona pořizovací cena poměrně značný dopad na poměr rentability. Tomu známému jsem tenkrát v německu dohodnul tohohle C-MAXe s najetými asi 20000km lehce bouraného na pravý přední spodek (podvozek O.K.) za cenu nižší než byly srovnatelné obyč verze. Takže se to samozřejmě kladně promítlo i do celkové rentability auta. Jinými slovy, chtěl jsem tím jen říct, že pokud bude srovnatelná cena (což někdy je a někdy zase ne ...) jeví se mi Flexifuel jako technicky lepší varianta pro přestavbu na LPG než standard.
Co se intervalu výměny oleje týká, osobně ho pro svoje auto vždycky zkracuju. Hausnumera typu 1x za 20000km mě při mém druhu provozu nahánějí husí kůži.
Otázka zůstává, co naše (typicky česká :wink: ) vláda udělá se spotřební daní z LPG. Ono by mohlo někoho napadnout LPG pěkně pořádně zdanit a rentabilita je v :arrow: No, však víme kde .... :(
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » pon bře 26, 2012 12:38,0

MIS: Tady přece šlo především o technické srovnání, stejně tak dobře můžřeš úžasně výhodně koupit i "obyčejný" benzíňák, právě proto nelze do toho srovnání takovu "supervýhodnou" pořizovací cenu jakkolik zahrnovat. A v takovém případě platí, co jsem napsal.

Co se týká zkracování výměny oleje ... To záleží na vkusu každého soudruha. Já k tomu nevidím důvod, už staré zetecy bezproblémů najezdily statisíce km s výměnou v intervalu 15 tkm, stejně tak duracecy a duratoqy (v MK III) s intervalem 20tkm. Nevyskytly se žádné (zaznamenání hodné) problémy s nadměrným opotřebením těchto motorů kvůli nedostatečnému maznání - a pokud ano, tak byly způsobeny nízkou hladinou oleje v motoru, ne jeho "stářím". Ty motory když už umírají, tak kvůli něčemu úplně jinému. Takže nevím, proč bych měl u současných motorů zkracovat interval na 10tkm, když navíc používají znatelně kvalitnější olej (formula F je "o třídu" výš, než formule E, na kterou jezdila převážná část MK III). Zkrácení intevalu výměny oleje pro mě předsttavuje reálné vícenáklady minimálně 3000 Kč (materiál + práce + ztráta času) na každou takovu výměnu, to je 15000 kč na ujetých 100tkm - tohle se někomu vyplatí??? Na 200tkm ušetřím 30000Kč, za ty prachy už udělám na motoru slušnou generálku, nebo pořídím rovnou jiný motor - a velmi pravděpodobně to vůbec nebudu potřebovat a těch 30 litrů mi zůstane v kapse. Takže je to IMHO nesmysl i u nového auta, natož pak u ojetiny, která má najeto přes 100 tkm (a možná i několikát).

BTW, renaulty (traffic i megane) mají interval 30tkm a i tohle ty motory zvládají... Jsme ve třetím tisíceiletí, jak konstručně, tak i používanými materiály, doba stodvacítek škodovek je už dávno pryč :twisted: . Už i ten favorit v pohodě najezdil přes 300 tkm na lautr obyčejný olej s výměnou po 15tkm.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod MIS » pon bře 26, 2012 14:48,0

TO DR : Jistě, pokud najezdíš 30000km za rok, pak to sedí. Pokud máš auto s nájezdem do 15000km, tak je podle mě stejně lepší měnit dříve. Osobně měním mezi 10 a 13.tis. km. olej si měním sám, takže mě to stojí nějakých cca 1100Kč a k tomu 20 minut práce na dvorku. A věř mi, že ten můj "starej naftovej kopáč" zní po každé výměně oleje lépe než před ní. A není to jen placebo efekt. Je to markantní fakt, kterého si všimne i manželka. Ale proti gustu, žádný dišputát, jak se říká.
Ony ty dlouhé intervaly mají i svou odvrácenou stranu mince. Koncern třeba měl na některých motorech až tuším 50000km. Pak to najednou zkrátili na 20 a začali tam dávat různé serepetičky, které se navíc snažily zohlednit druh provozu (studené starty a tak) a podle toho interval krátily. Proč? No protože i takové auto si koupí člověk s ročním nájezdem 5000km a po 10 letech by měl teoreticky měnit olej dle nájezdu. Jenže to už ho z toho motoru nikdo ani nevyškrabe. Někdo by podotkl, že se má olej měnit po určitých km nebo po roce. Jenže i tohle je sporné a navíc to nikdo v praxi moc neřeší ...
Kdo zná (například) koncern VW a jde si koupit Škodovku, Audinu nebo VW či Seata, tak se první ptá, jestli to auto má "Deaktivovaný prodloužený interval údržby". Jde to zjistit dle VIN a bylo u TDI i benzínů. Je to dost podobné tomu, jak si kupec Mondea MKIII TDCi prověřuje, jestli už má vstřikovací systém nové generace či ještě ten starý ...
Názory jsou holt od toho aby se různily ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » pon bře 26, 2012 22:56,0

TO DR : Ja to asi spatne chapu,ale nebudu kupovat novej Flexi,ale uz jetej.A prestavba na LPG stoji stejne jako prestavba normalni verze,resp muze byt rozdil max 2tis(Dnes jsem se na to ptal u firmy,co dela LPG radu let)A porizovaci naklady na ojete flexi jsou take stejne.A ty co jezdi u nas,tak si myslim,ze z 90procent jezdi na benzin,vzhledem k poctu cerpacich stanic na E85..Dnes jsem mluvil s jednim majitelem flexi,co ho ma od noveho uz 4roky a nikdy tam E85 nenalil..Tak mozna opravdu spatne chapu,ale "navratnost" je pro me stejna jako u normalni verze.Nechci mondeo diesel,protoze jezdim hodne po meste a nechci platit benzin a doufal jsem,ze jak 2,0 normal,tak flexi jsou spolehlive motory..A na LPG mi prave jeden znamy z fordu doporucil flexi..Jinak jsem uvazoval i o 2,5T na LPG..
Tak jsi me nahlodal,ze by flexi samo o sobe,nebylo spolehlive.. :oops: zapomel jsem dodat,ze v mem okoli take neni zadna cerpaci stanice na E85,tak vubec neplanuji ho tam davat..
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » pon bře 26, 2012 23:05,0

jeste pisete o tech zkracenych intervalech u flexi,to znamena pouze 10tis km na olej? Predpokladal jsem,ze 15 bude stacit.. :?
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » úte bře 27, 2012 12:29,0

MIS: názory jsou jen názory, ale fakta jsou prostě fakta. A fakta říkají, že 20 tkm interval výměny oleje u mondea je v praxi vyzkoušený a bezproblémový. A jak by řekl jeden můj bývalý šéf "...vidíš tady někde jen tak ležet 1100Kč?" :wink: Aféru se zkracováním intervalů u škodovky si pamatuju, jenže to už je taky skoro 10 let ... Od té doby všichni intervaly prodlužují a těch 20-30tkm (resp 1-2 roky) je běžné a v kontextu výdrže zbytku auta i bezpečné číslo.


petr8: ty ses upnul na extra tvrzená sedla u flexifuelu a tak zavíráš oči před realitou a snažís se sám sebe přesvědčit o "výhodnosti" přestavby flexifuelu na LPG, i když fakta opět říkají něco jiného. Když jsi pro to tak nadšený, no tak si tam to LPG dej, je to tvoje auto (vlastně ještě není, že). Já jsem jen napsal fakty podložené důvody, proč já bych to neudělal, ale rozmlouvat ti to nebudu, co mně je do toho, co si uděláš se svým autem. LPG montážníci ti přestaví cokoliv, jim je to jedno, pro ně je to kšeft a prachy nesmrdí. Přitom nemají aní páru, v čem všem se mondeo flexifuel liší od "obyčejného". To vlastně platí i pro tebe :evil: Nemá cenu potřetí opakovat, že z hlediska ekonomické návratnosti i údržby (dostupnost ND a zkušeností) je "obyčejný" benzín pro přestavbu na LPG mnohem vhodnější volba. Obecně přestavba každého "exota" v sobě skrývá potenciální problémy... BTW, na nádrž ujedeš minimálně 500km, že bys během té doby nejel kolem čerpačky s E85? Nevěřím. http://www.bioethanole85.cz/cerpaci-stanice-e85
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » úte bře 27, 2012 21:51,0

To DR: já jsem jen našel pěkné flexi..Dále jsem pak sbíral informace a člověk,kamarád od forda radil flexi na Lpg ano.Stejně tak naslouchám i tobě a dalším zde.A jinak opravdu se motam převážně v západočeském kraji,kde bydlím a stanice tu nejsou,tedy nevím o nich..Jak jsem psal,hledám spolehlivé větší auto na jízdy po městě,chci radši benzín a lpg...A mondeo se mi celkem líbí,ikdyz jsem ho nikdy neměl.Ale koncern VW mě už nějak neba.Ještě budu hledat a třeba najdu pěkný standart 2,0 a půjdu do nej:)
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod petr8 » stř bře 28, 2012 16:52,0

Dnes jsem navstivil Forda a zeptal se na Flexi verzi.Nasli mi v databazi,ze primo Ford Charouz u nas predelaval nejake nove kusy mondea FFV na LPG,nebo i CNG.Vzdy to byla FFV verze.Rikali,ze celkove se Flexi,nebo spis 2,0i moc neprodalo(na mondeo nic moc vykon a jen 5rychlosti),ale v nejake dobe,ze snad bylo prave jen flexi.Takze si to lidi,kteri to chteli 2,0benzin koupili a nikdy do toho nic jineho nez benzin nenalili.Jezdi k nim do servisu par techto aut,pokud jezdi pouze na benzin je servisni interval standartni,20tis km/1rok.
petr8
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte bře 13, 2012 20:58,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod amoravek » stř pro 11, 2013 18:48,0

Nazdárek, už je to sice trochu Off Topic ale co se týče té debaty co je do města vhodnější, zda diesel nebo benzín? Dostal jsem se k údajům jedné taxikářské firmy (Pražské) kde pracuje můj známý jako finanční manager. Mají park namíchaný, benzíny i ropáky a teď se dělal nějaký audit a ejhle, bylo překvapivě zjištěno že diesely mají o 3,7% větší náklady na provoz než benzíny. Je to tedy jen za poslední 2 roky a jako podklad bylo použito kompletních nákladů na provoz daného auta, palivo i servis. Mají jen Audi, všechny stejně staré a mění je každé 3 roky za nové. Nelze předpokládat že nafta bude dražší na palivu a tudíž mě logicky vychází dražší servis. Pro firmu to byl dost šok a pokud kontrola neprokáže nějakou chybu ve výpočtech, přejde firma výhradně na benzín. Závěr ať si každý udělá sám, já se domnívám že to bude možná značkou, která má servis na diesely extrémně drahý. Třeba se tu vyjádří někdo kdo tuto značku na rozdíl ode mne zná. Pěkný den, Al
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod zdenek34 » pát pro 13, 2013 22:56,0

Myslím si, že tady bude problém spíše v pořizovací ceně nových vozidel, než v dražším servisu u dieslu. Když se dívám na ceník např. A4 Avant, tak rozdíl u nejlevnější nafty proti nejlevnějšímu benzínu je cca 100 tisíc a když každé tři roky kupují nové auta, tak je těžké, aby to nafťák dohnal, natož ve městě. Nemusím být vědec, abych tohle pochopil. A toho servisu za první tři roky bude minimálně i vzhledem k záruce. Být majitelem, tak bych takového finančního ředitele dávno vyhodil :mrgreen:
S-Max 1.8 TDCi 92 kW 2009
bylo :Mondeo, 2.0 TDCI 96 kW, kombi, 2005, Ghia X
zdenek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 05, 2010 15:19,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » sob pro 14, 2013 13:06,0

zdenek34: o pořizovací ceně ale přece nebyla vůbec řeč. Jasně tam vidím napsáno "bylo použito kompletních nákladů na provoz daného auta, palivo i servis".

Jinak prostým selským rozumem a hrubým odhadem, za tři roky může drožka po praze hravě najezdit i 200 tkm, což by mělo na palivu přinést úsporu cca 200 000Kč ve prospěch dieslu. Pořizovací cena u fleetových nákupů je samozřejmě úpně jinde, než jsou čísla v oficiálním ceníku a tedy rozdíl benzín x nafta může být velmi malý. Nesmíš zapomínat ani na cenu prodejní, která bude u naftové motorizace o něco vyšší, než u shodného benzínu, čímž se může vyšší pořizovací cena zase dorovnat. To ti zřejmě uniklo a to bude možná i důvod, proč majitelem té firmy nejsi :mrgreen:

Za sebe bych řekl, že 3,7% není takový rozdíl, abych z toho dělal nějaké radikální závěry, přestože v absolutních číslech může jít v tomto případě o i sedmicifernou částku. I dražší servis může být přijatelný, pokud je rychlejší/méne častý a auto má díky tomu menší pracovní prostoje.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod zdenek34 » sob pro 14, 2013 15:57,0

DR: nezlob se na mě, ale Tvůj příspěvek je plný, jak to říct slušně, nepřesností.

1) Pokud věta: "bylo použito kompletních nákladů na provoz daného auta, palivo i servis" neobsahuje i pořizovací cenu, tak je celý audit na nic, co myslíš????
2) pokud drožka v Praze najezdí 200 tkm, tak určitě nebude úspora na palivu cca 200 000 Kč. Když vezmu současné základní motorizace u Audi jak benzín tak naftu, tak rozdíl ve městě je 3l/100km, takže úspora cca 110 000 Kč. Ty jsi na dvojnásobku :roll:
3) Pořizovací cena u fleetových nákupů je samozřejmě úplně jinde, než jsou čísla v oficiálním ceníku. To je pravda, ale myslím, že ten rozdíl tam zůstane plus minus stejný, jak dostaneš slevu na naftu, tak i na benzín. Nebo chceš říct, že u benzínu dostaneš ze 700 tis slevu 100 tis a u nafty za 800 tis dostaneš slevu 150 - 200 tis.? Nesmysl.
4) A při prodeji po třech letech s naježděnými 200 tis km bude rozdíl v prodejní ceně minimální. Možná 20 tis???

Tohle všechno uniklo Tobě :mrgreen:
S-Max 1.8 TDCi 92 kW 2009
bylo :Mondeo, 2.0 TDCI 96 kW, kombi, 2005, Ghia X
zdenek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 05, 2010 15:19,0

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » sob pro 14, 2013 18:33,0

zdenek34 píše: .. pokud drožka v Praze najezdí 200 tkm, tak určitě nebude úspora na palivu cca 200 000 Kč. Když vezmu současné základní motorizace u Audi jak benzín tak naftu, tak rozdíl ve městě je 3l/100km, takže úspora cca 110 000 Kč. Ty jsi na dvojnásobku :roll:


Tuhle záhadu ti vysvětlím jednoduše - já narozdíl od tebe umím počítat. Pro tebe raději názorně: 3 l/100km = cca 3x36 Kč/100km = 108Kč/100km = cca 1,1Kč/km. No a 1,1 Kč/km x 200 000km = úspora 220 000 Kč/km. Velká (auto)firma má obvykle někde sjednanou slevu na nákup paliva, takže jsem tu úsporu na palivu odhadl "jen" na 200 000 Kč.

K tomu zbytku tvého "myšlení" jen stručně - "myslet" znamená h0vno vědět. Zkus na to myslet, až zase budeš "myslet".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod zdenek34 » sob pro 14, 2013 19:52,0

Ok, v tom výpočtu jsem se spletl, moje chyba. Já vím, neomylný jsi jenom Ty.
Ale zbytek??? Když dojdou argumenty, tak je nejlepší napsat toto, že? "K tomu zbytku tvého "myšlení" jen stručně - "myslet" znamená h0vno vědět. Zkus na to myslet, až zase budeš "myslet"."
Ale zase moje chyba, zapomněl jsem, že píšu na fóru, kde jediný správný názor je jen pana DR.


Až se přestaneš chovat jako blbec, nikdo nebude mít důvod se k tobě chovat jako k blbci. Do té doby ...
DR
S-Max 1.8 TDCi 92 kW 2009
bylo :Mondeo, 2.0 TDCI 96 kW, kombi, 2005, Ghia X
zdenek34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 05, 2010 15:19,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník