BENZIN vs DIESEL

BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod hifi » úte kvě 19, 2009 19:35,0

zakladam nove tema kde mozeme rozoberat vyhody a nevyhody benzinovych a naftovych motorov.
predstavu mam asi taku ze by ste mohli kazdy povedat svoj nazor vseobecne ku motorom benzinovym a naftovym rozdelenim na + a -
a potom z pohladu FORDA ci nahodou niesu fordacke agregaty lepsie alebo horsie ako vseobecny standard

dakujem
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

Re: BENZIN vs DIESEL

Příspěvekod DR » úte kvě 19, 2009 19:43,0

hifi: pokud to chceš pojmout takhle obecně a zeširoka a ne jen speciálně o motorech v MK IV, tak takové téma už tady máme, dokonce i pro LPG, CNG, apod. ;-) http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=128
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod hifi » úte kvě 19, 2009 19:51,0

no jasne ze som to myslel pre MKIV a motory PSA, ale kazdy moze vyjadrit aj vseobecny pohlad.
to ze tam uz je to tema, tak to som si naozaj nevsimol. mea culpa

ale bavme sa o MKIV, to je buducnost...
Mondeo, 2.0TDCi,85kW,Turnier,2004, Trend
Uživatelský avatar
hifi
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 19, 2008 15:33,0
Bydliště: SK,Puchov

PSA versus Ford

Příspěvekod Pavelj » čtv lis 05, 2009 12:42,0

Můžete mi někdo prosím prozradit jak poznám jestli motor vyrábí (nebo používá) PSA a nebo jestli je motor jen od Forda??? Díky..
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Robbert » čtv lis 05, 2009 13:20,0

Ve velkém TP je u motoru uveden výrobce. Já mám uvedeno FORD/PSA. :wink:
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Ford vs. PSA

Příspěvekod Pavelj » čtv lis 05, 2009 14:15,0

tak já mám u své 1.8 TDCi výrobce Ford a typ motoru QYBA a výrobce auta je Ford Werke GMBH Koln , SRN byť se tu říkalo že je dělaj tuším v Belgii....
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Robbert » čtv lis 05, 2009 14:27,0

Citace z velkého TP:


Výrobce vozidla: FORD WERKE GMBII, KÖLN, SRN
Motor Výrobce: PSA PEUGEOT CITROEN / FORD
Typ: QXBA
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Ford vs. PSA

Příspěvekod Pavelj » čtv lis 05, 2009 14:36,0

tak ještě někoho kdo rozluští ty kody motorů :-)) jestli je to řada a nebo??
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod PLeon » čtv lis 05, 2009 15:04,0

Ja mam v TP to stejne co Robbert.

Co ja vim, tak jediny TDCi od Fordu je 1.8 TDCi, jinak ten ve Focusu a myslim i v Mondeu ma dokonce hlavu valcu z litiny, vsechny ostatni ji maji z lehkych slitin. Takze to asi tak bude.
Mondeo, 2.2 TDCi, 5dv., 2009, Titanium X Exclusive, White Frozen
Focus 1.8 TDCi, kombi, 2007 Silver, sluzebni
Mondeo 2.0 TDCi, kombi., 2004, Ghia, Deep Rosso
PLeon
***
***
 
Příspěvky: 150
Registrován: čtv dub 09, 2009 10:54,0

Příspěvekod Robbert » čtv lis 05, 2009 15:15,0

A pokud má Pavelj dobře podpis, tak on má ten Fordí motor.

PS bavíme se o dieslech...
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Pavelj » čtv lis 05, 2009 15:27,0

Robbert píše:A pokud má Pavelj dobře podpis, tak on má ten Fordí motor.

PS bavíme se o dieslech...




Ano diesel :) opravil jsem si podpis..... takže i tam je to vidět...
Mondeo, 1,8TDCi, 92kW, combi, r.v. 2009, Titanium
Pavelj
**
**
 
Příspěvky: 73
Registrován: úte lis 03, 2009 0:34,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod tomason » pát pro 11, 2009 12:05,0

Ano 1,8Tdci je motor z Focusů tady je nastaven na 92KW a má vyší kroutící moment než u Focusu je celolitinový včetně hlavy.U Mondea má tento motor hrozně vysoký kompresní poměr 19,4 což je zcela proti dnešním trendům a měl by tedy být hlučnější než ve Focusu.Jenže zas Mondeo je uvnitř daleko lépe odhlučněno.Podle dostupných informací je ten motor doveden k velmi dobré spolehlivosti zejména vstřikování Siemens se povedlo a montuje se i do 2,0Tdci/Hdi a dokonce sem se dočetl,že nový předělaný motor 1.6HDI 82KW FAP E5 Peugeot/Ford přešel na sedmiotvorové piezovstřikování Continental-VDO tlak 1650 barů původně byl osazen solenoidy Bosch což také hovoří o dobré kvalitě Siemens-VDO
Naposledy upravil tomason dne pát pro 11, 2009 21:11,0, celkově upraveno 1
Focus, 1.8TDCI 85, turnier, r.v. 2005, x-fun
tomason
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 10, 2009 20:57,0
Bydliště: Praha na půl

Příspěvekod štíreček » pát pro 11, 2009 18:45,0

Tak valím oči :shock: ani sám nevím, co tam mám za trysky, v TP mám jen PSA - motor a výrobce vozidla stejně jako Robert.

Jinak už se chystají tříválce 1,1 100KW ze super spotřebou.

http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=775
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Benzín nebo diesel

Příspěvekod Rike » sob led 21, 2012 15:34,0

Potřeboval trochu osvěžit informace. Mám zafixováno, že diesel není vhodný na krátké pojížďky, zejména po městě, časté studené starty, nízký roční nájezd. V kombinace s fičůrkama typu EGR ventil je to mor.
O novějších benzínových motorech vím jen to, že jsou tak našlapané a "natlakované", že mají špatnou spolehlivost.
Stojím před dilematem. Zda v autě z roku 2009 mít 2.0 TDCi, který mám rád pro vlastnosti, ale bylo to u starších verzí trápení (EGR apod.), nebo jít do 1.8 - 2.0 flexifuel. Nájezd je 10 tisíc ročně, hodně město. Má někdo zkušenost, názor na spolehlivost při těchto podmínkách?
Díky předem.
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Příspěvekod štíreček » sob led 21, 2012 19:42,0

Nechci ti brát iluze, ale na městský provoz se paradoxně více opotřebovává benzínový motor, než diesel. Současný diesel nemá se starým dieslem nic společného, jen to palivo. Taky nač dvoulitr do města? Ale pokud chceš jen mondeo, tak v naftě nic menšího není. Je to trochu nevýhoda, ve městě ty dva litry víc žerou. Taky mám diesel, taky velká většina jen město cca 1000km/měs
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Rike » sob led 21, 2012 21:06,0

Tak to jsem docela překvapen, žiju v zajetí iluze opaku.
A ten dvoulitr, jde o C-max, není to tak těžké auto jako Mondeo, ale zatím jsem ze spojení C-max a naftový dvoulitr nadšen. Nejezdím výhradně po městě, často i dlouhé trasy po dálnici, takže ten výkon i šestý kvalt a tu úsporu otáček a pružnost akcelerace při 130km/h užiju. A miluju. A když jí miluješ... :)
Focus C-MAX, 2.0 TDCi 100kW, MPV, r.v. 2005, Ghia
Rike
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: čtv říj 08, 2009 11:01,0

Příspěvekod DR » sob led 21, 2012 21:51,0

štíreček, Rike: Já bych to tvrzení poněkud poopravil.

Pokud se bavíme o spolehlivosti a opotřebení, tak na krátké pojížděčky jsou obecně méně vhodné turbomotory bez ohledu na spalované palivo. A konkrétně v případě TDCi je reálný fakt, že ten motor se déle zahřívá a potřebuje doplňkové (elektrické) ohřívání, které když nefunguje (což je u starších kousků téměř jistota), tak se ten motor při nízké zátěži v zimě ohřát občas vůbec nedokáže - že to životnost ovlivní negativně, to je snad všem jasné. Při popojíždění po městě trpí dvouhomotový setrvačník (a trpí výrazně víc u nafťáků, než u benzínů), časté startování dieslu znamená vyšší namáhání akumulátoru a startéru (opět větší, než u benzínu), samozřejmě více zatížené jsou i žhaviče. O naprosté nevhodnosti motorů s DPF (což budou brzy všechny nafťáky) pro takovýhle provoz snad ani není potřeba se zmiňovat.

Takže já bych se rozhodně neodvážil tvrdit ani to, že se naftový motor (konkrétně 2.0 TDCi v MK IV) ve městě opotřebovává stejně (natož pak méně), než benzínový motor (konkrétně atmosferický 2.0 v MK IV). A snad jsem svůj názor i srozumitelně vysvětlil.

Pokud jde o rozhodování, jestli na nájezd 10.000 km ročně vzít 2.0TDCi, nebo 1.8-2.0 flexifuel (pro neznalé připomenu, že tenhle motor může jezdil i na "čistý" E85), pak je flexifuel jasná volba. A dokonce i ekonomicky srovnatelná, jestli spotřebuju 7 litrů nafty za 35Kč/l, nebo 10 litrů E85 za 26Kč/l, to už je skoro jedno.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod štíreček » sob led 21, 2012 23:01,0

Co se týká toho elektrického topítka, nevím, jestli ho mají i dvoulitry a je fakt, že díky účinnosti toho zbytkového tepla u dieslu moc není. Je tam i ten filtr pevných částic a může dělat problémy, i když dnešní regenerace jsou už nastaveny někde při kolem 50ti procentním zanesení filtru, takže filtr se jen tak nezapne. S egrem bych problémy neviděl. Já mám zatím necelých 45tis a o filtru nevím, topení (elektrické) funguje dost rychle, takže nejspíš ještě funguje.

Co se týká toho lihu, nevím nevím, zda se vleze do desítky, to možná s benzínem, ale ve městě žere i jedna šestka 9-10litrů benzínu, líh má výhřevnost menší, takže do deseti litrů bych to netipoval, ale nemám s tím zkušenosti.

Co se týká toho opotřebení, benzin má nevýhodu v tom, že palivo které ulpívá na stěnách válců, olejový film smývá a než se motor prohřeje, mazání není ideální. U nafty se palivo na stěny válců nemá jak dostat a i kdyby, nafta maže. Dvouhmoťák samozřejmě nemusí vydržet čtvrt milionu a je to spíš výsada dvoulitrů, šestnáctky tolik netrpí. Dvoulitr do města je zbytečný, výkon člověk nevyužije, ale z naftou e zase jezdí lépe než s benzinem. Samozřejmě je to o zvyku. Diesel se na krátké tratě nedoporučoval z důvodů energetické náročnosti studených startů (vysoká komprese) a taky dřívější komůrkáče hodně trpěly častou tepelnou dilatací a praskaly hlavy a lidi to mají vžité dodnes, ale motory jsou úplně jiné.
Nemyslím si, že by životnost jednoho nebo druhého mohla být vyšší nebo nižší, jde o to, za kolik.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod štíreček » sob led 21, 2012 23:08,0

Rike píše:Tak to jsem docela překvapen, žiju v zajetí iluze opaku.
A ten dvoulitr, jde o C-max, není to tak těžké auto jako Mondeo, ale zatím jsem ze spojení C-max a naftový dvoulitr nadšen. Nejezdím výhradně po městě, často i dlouhé trasy po dálnici, takže ten výkon i šestý kvalt a tu úsporu otáček a pružnost akcelerace při 130km/h užiju. A miluju. A když jí miluješ... :)


Jojo, pokud dereš i dálnice není co řešit. Jel jsem s pežotem 5008 a ta šestka je docela ochotná a dere se nahoru klidně od 1500ot. Já dálniční známku nemám, takže víc nepotřebuju, ale tu šestku jsem v novém c-max testoval v 1,6 a ta převodovka je úžasná. Ještě jsem jel v pežotu 508GT 205koní biturbo šestikvalt automat a to bylo boží, jen ta spotřeba....jezdil jsem za 16,5litru :-( a blbě se do toho lezlo, už jsem si zvykl na vyšší:-) Ale na hraní bych ho bral, jen ten podvozek v zatáčkách nebyl vůbec jistý.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » ned led 22, 2012 0:45,0

štíreček: co se týká smývání olejového filmu, to bylo aktuální v dobách stodvacítek škodovek a oleje mogul speciál. V dnešních motorech s moderními oleji už k tomu prakticky nedochází - resp. ne v takové míře, aby se to nějak významněji projevilo na motoru během jeho obvyklé životnosti (cca 300 tisíc km). A jen na tom stálo celé tvé tvrzení, že se benzíňák opotřebovává víc než nafťák. Proti tomu, DPF i dvouhmoťák jsou při městkém provozu velmi problémové (a drahé) díly, turbo taky. S častými studenými starty a poskakováním po městě si TDCi (a jakýkoliv jiný srovnatelný turbodiesel) poradí znatelně hůře (z pohledu opotřebení a provozních/servianích nákladů), než atmosferický benzíňák duratec. Tady není o čem diskutovat.

BTW, hlavní problém opotřební při studených startech je rozdílná tepelná roztažnost pístu a válce (daná různými materiály a různou plochou, na kterou horké spaliny působí) a velký počáteční teplotní rozdíl mezi promrzlým motorem a hořícím palivem. To je stejné pro nafťáky i benzíňáky, jenže nafťáky se ohřívají pomaleji a častěji/delší dobu pracují při nižší než optimální teplotě - obzvlášť v městském provozu. To je fakt.


Niméně jako vždy, záleží opět především na vkusu každého soudruha. Když miluje naftu, tak prostě není co řešit. Jen neuškodí vědět o úskalích provozu nafťáku ve městě a pokud možno je eliminovat. Což např. znamená neplížit se v kolonách na nízké otáčky, i když to "táhne super vocpodu, voe", protože tím se dvouhmoťák odrovná velmi rychle a trubo (zvlášť s VTG) to taky nijak nemiluje.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Další

Zpět na Mondeo MK IV - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron